Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-05-2023 om 07:38
Hallo,
Mijn vrouw is in verwachting van haar tweede kind, nu heeft zij bedacht dat ze wel thuis kan bevallen. Ik zie dat om meerdere redenen niet echt zitten en wil liever dat ze gewoon in een ziekenhuis bevalt. Maar zij ziet allerlei gedoe daarmee zoals de rit naar het ziekenhuis, wij wonen in een dorp en het dichtstbijzijnde ziekenhuis is ongeveer 20 minuten met de auto en dat vind ze te ver. En dan nog het andere kind waar we dan eerst de oppas voor moeten bellen en die moet dan nog hier heen komen.
Ik begrijp haar wel maar toch wil ik liever dat ze gewoon in een ziekenhuis bevalt omdat daar eventueel nodige medische hulp meteen voorhanden is en daarbij heb ik ook geen idee hoe een bevalling precies in z’n werk gaat dus als er iets mis gaat weet ik niet wat ik moet doen.
Iemand ervaring met een thuisbevalling? Is het wel veilig om zoiets groots thuis te doen of is het beter om gewoon in een ziekenhuis te bevallen?
18-05-2023 om 14:14
Nick90 schreef op 17-05-2023 om 16:36:
[..]
We hebben het daarover gehad, mijn vrouw heeft zoiets van bevallen moet ik toch dus waar maakt niet zoveel uit, met de eerste moest ze alleen met een taxi inclusief chauffeur die haar zei dat ze vooral niet z’n taxi vuil moest maken en volop wee-en naar het ziekenhuis, dus dat maakte haar weinig uit, de verloskundige vond het idee van thuisbevalling niet ideaal met het idee dat ik het mogelijk niet trek, ze heeft zich aangemeld bij Livive, dus bevallen in huiselijke sfeer maar met medische zorg op loopafstand, en daarna blijft ze nog 2 dagen en op de 3e dag naar huis. Zo blij dat het nu geregeld is, weer een ding wat ik kan afstrepen
Goed dat het open besproken is en dat jullie er met z'n drieën uit zijn gekomen. Ik hoop dat de bevalling van jullie dochter een mooie ervaring wordt voor jullie allebei! Laat tzt maar eens horen hoe het is gegaan als je wil, Nick90. Succes met de laatste loodjes!
22-05-2023 om 12:12
Wat fijn om te horen Nick. Een hele geruststelling lijkt me. Nu maar genieten van de rest van de zwangerschap en je verheugen op jullie nieuwe gezinslid.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.