Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -

Bedankt voor het opzoeken Neweve. Staat in ieder geval duidelijk op de site. Is inderdaad gemeten in nmol/l

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn. En dat er heerlijke baby's geboren mogen worden dit jaar!

Wij gaan, denk ik, stoppen als het deze ronde niet raak is. Ik krijg het niet opgebracht, het brengt teveel stress naar boven. Allerlei stress die de vorige keer ook speelden en die heb ik toen niet meer los kunnen laten. Het duurde toen net meer dan een jaar voordat het lukte. Ik had gehoopt er nuchter in te kunnen gaan, zonder toeters en bellen en stress in mijn lijf. Maar het lukt me niet. Dus ik denk dat het gewoon goed is zo.
Ik zit nu op dag 27 van deze cyclus en denk dat het weer niks geworden is. Als mijn gevoel juist zit, gaat er komende maand weer een spiraal in.

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Ook ik hoop op veel gezonde baby’s dit jaar.

@regendrup, wat een verhaal. Kan je er met iemand over praten of bijvoorbeeld een professional bij inschakelen? Het lijkt me lastig als het zoveel stress oplevert. Aan de andere kant is je gezin misschien zo ook gewoon compleet, dat weten jullie het beste.

Ik had vorige week een schrikmoment, steeds bloed met afvegen. Maar ik bleek een blaasontsteking te hebben, verder weinig klachten ook al moet ik inderdaad wel vaker plassen. Zit een beetje in de lappenmand de laatste tijd.

Regendrup.. jammer dat het niet gaat zoals je vooraf had gewild. Hoe gaat het inmiddels met je man, zit hij alweer iets beter in zijn vel? Ik begrijp uit je bericht dat je denkt dat het ook niet lukt om er even 'niet' mee bezig te zijn zonder dat je een spiraaltje hebt? Ik snap dat wel hoor, ik zou dan toch ook de hele tijd denken aan moment van eisprong / seks / etc.

masatu schreef op 02-01-2023 om 13:08:

Regendrup.. jammer dat het niet gaat zoals je vooraf had gewild. Hoe gaat het inmiddels met je man, zit hij alweer iets beter in zijn vel? Ik begrijp uit je bericht dat je denkt dat het ook niet lukt om er even 'niet' mee bezig te zijn zonder dat je een spiraaltje hebt? Ik snap dat wel hoor, ik zou dan toch ook de hele tijd denken aan moment van eisprong / seks / etc.

Helemaal eens met wat Masatu schrijft. Regendrup: ik hoop dat jullie rustigere tijden tegemoet gaan 

Yvaine: vervelend dat je je niet fit voelt. En dat bloed zal even flink schrikken zijn geweest! Ik had vroeger wel vaker blaasontstekingen maar nooit met bloed, dus ik kan het me voorstellen dat je daar misschien niet meteen aan denkt. Is het qua lucht in huis weer goed te doen inmiddels?

Bailey: hopelijk krijg je snel contact met je arts en krijg je te horen wat die waarde inhoudt. 

Ik heb net alle lades weer in de commode gedaan en het ledikantje in elkaar gezet. Het schilderwerk was nu wel droog genoeg, leek mij. Wel nog met alles open want het stinkt nog naar verf. Een grotere kast erbij past prima, dus ik ben tevreden. Maar dat is iets voor later. Eerst de 20w echo afwachten, dan gaan man en ik ook nadenken over namen. Stiekem heb ik al een naam bedacht, maar man wil nog niets horen, dus geen idee of het zijn smaak is. Wel lastig, want ik begin al aan die naam te wennen terwijl dat dus misschien helemaal niet de naam gaat worden. Nouja, ik heb de zwitsal namenapp alvast op mijn telefoon gezet. Maar daar ga ik pas mee bezig als man ook zo ver is. 

@afrodite, dat was inderdaad even schrikken. Het probleem met de chemische lucht in huis is aardig opgelost gelukkig. Overigens ruik ik ook niets op dit moment omdat ik net Corona heb gehad, dus wie weet ruikt het nog wel ergens naar  maar ruik ik het niet
Fijn dat het schilderwerk klaar is. Gelukkig heb je nog even om het te laten luchten. Welke kleur is het geworden?

Hebben jullie trouwens een baby uitzet lijst die jullie gebruiken? Ik vind het zo lastig, hoeveel rompertjes, hydrofiele luiers, lakentjes etc. zou je nu echt nodig hebben. Het is onze eerste dus ik heb echt geen idee.

Ik wens iedereen ook een mooi nieuw jaar. Liefst met heel veel babys.

@regendrup wat jammer dat het zoveel met je doet. Is het misschien een idee om dit met de praktijk ondersteuner van de huisarts te bespreken. Voor het geval de wens op een later moment weer terug komt? Dan kun je er hopelijk relaxter in staan.

@yvaine wat schrikken dat bloed. Ik had ook een blaasontsteking in mijn eerste zwangerschap. Blijkbaar is de kans daarop in je zwangerschap groter. Ik hoop dat je er snel weer bovenop bent.

@afrodite wat vervelend dat je toch weer zo'n terugval hebt. Hoop dat het de drukte van de feestdagen is en je je snel weer beter voelt. Zo duurt de tijd wel heel lang.

Met mij gaat het steeds beter. Inmiddels alweer 14 weken. De drukte van de feestdagen heeft er wel even flink ingehakt. We hebben een goede dertien weken echo gehad. Ik vind het echt wonderlijk hoeveel details er al zichtbaar zijn. Nu is het wachten nog op de uitslag van de nipt test.

Yvaine schreef op 02-01-2023 om 13:51:

@afrodite, dat was inderdaad even schrikken. Het probleem met de chemische lucht in huis is aardig opgelost gelukkig. Overigens ruik ik ook niets op dit moment omdat ik net Corona heb gehad, dus wie weet ruikt het nog wel ergens naar maar ruik ik het niet
Fijn dat het schilderwerk klaar is. Gelukkig heb je nog even om het te laten luchten. Welke kleur is het geworden?

Heel basic, wit. De set was oorspronkelijk ook wit, maar na 30 jaar lelijk gelig verkleurd en hoogglans. Nu is het mat en dus weer netjes wit. Eén muur is een warme tint lichtgrijs met een vleugje blauw (die kleur hebben we ook in de woonkamer, onze slaapkamer en de hal), maar in dat kamertje is het nog niet mooi dekkend. Daar moet tzt dus nog een laag overheen, maar dat komt wel. Verder hoeft er volgens mij niets geverfd te worden, dus dat is fijn. Ik heb ook een mooie muursticker gekocht (al een poosje geleden), van takken met allemaal kleurige vogels. Je kan zelf bepalen hoe je ze positioneert, dus dat is wel leuk. En felle kleurtjes zouden goed zijn voor de ontwikkeling, dus prima. We moeten nog eens bedenken of we de stickervoorstelling alleen op de grijze muur plakken (vanuit ledikantje zichtbaar) of ook op andere plekken. 

Balen van de corona maar fijn dat dat nu ook over is. Ik zit net te kijken naar de kinkhoestvaccinatie/22wprik, die mag volgens mij niet te dicht op een andere vaccinatie, maar ik kan dat nergens terugvinden. Ik heb nog niet lang geleden een pfeizerbooster gehad, dus geen idee of ik die kinkhoest dan al mag. Zo maar eens bellen en als het mag meteen inplannen. 

Die uitzetlijst: geen idee. Elke site/organisatie heeft weer een eigen lijst en het verschilt enorm van elkaar. Ik denk dat ik de lijst van mijn kraamzorgorganisatie aanhoud. En een beetje minimaal. Als er toch iets ontbreekt, is dat zo gekocht/besteld. 

@Jillz: fijn om je weer te lezen! En fijn dat jullie een goede 13w echo hadden! 

@afrodite. De 22 weken prik kan je het beste voor de 36 weken halen volgens mijn verloskundige. Maar verder hoeft het niet direct op 22 weken. Ik ben al een paar weken aan het kwakkelen qua gezondheid en heb ook recent de booster gehaald (paar dagen daarna had ik Corona 🙄 dus net iets te laat) en de verloskundige raadde mij aan om even een paar weken te wachten.

Oh, kinkhoest vaccinatie, dat is een goede. Vorige afspraak wel de brief meegekregen bij de verloskundige maar nog niet ingepland. Binnenkort eens doen.

Qua uitzetlijst houd ik ook die van mijn kraamzorg aan. Qua kleding komt dat neer op 6x broekje/truitje of boxpakje, 6x romper (beide zowel in 50 als 56), 3x mutsje, 4x sokken, 1x jasje/vestje. Dat lijkt mij zelf eigenlijk wat weinig. Maar we wilden sowieso een paar tweedehands kledingpakketten aanschaffen, dus ik denk dat we daarmee mikken op min of meer het dubbele qua hoeveelheid waarvan de helft "mooi" is en de andere helft voor (teveel) "ongelukjes" / geen zin in wassen.

Fijn van de 13 weken echo, Jillz!

uitzet: kijk ook even wat makkelijk aan te schaffen is en waarvoor je langer moet wachten. Bepaalde kleding/tweedehands kleding is niet "vandaag besteld morgen in huis" dus daar heb je liever iets teveel van (al krijg je als kraamcadeau vaak ook nog pakjes. Billendoekjes kan je zo online of bij de supermarkt halen dus die hoef je niet groots op voorraad te hebben.

@yvaine, balen dat je telkens iets anders "oppikt". Hopelijk ben je snel weet uit de lappenmand. 

@regenboog, lastig dat dit proces (teveel) stress oplevert. Zijn het vooral de spanningen van wel/niet zwanger of merk je ook nog wat van je hormonen?
Je bent/blijft welkom om mee te schrijven/lezen als je daar behoefte aan hebt. 

Hier nog steeds niet ongesteld, denk ergens volgende week weer te gaan testen. Vandaag wel gevoelige tepels en vanavond wat kramp.

Regendrup: wat vervelend dat je zo rot voelt. Heb je dit de hele cyclus lang? 
Kan je het met iemand hier over hebben? 

Yvaine, kan mij goed voorstellen dat je geschrokken bent. Vervelend dat je in de lappenmand zit. Hopelijk heb je het nu dan ook allemaal gehad. 

Ik heb bij mijn eerste de uitzetlijst van de kraamzorg aangehouden. Mijn Hormonen vonden het op het laatst wel nodig om nog meer hydrofiel doeken en hoeslakens te kopen. Heel lang niet nodig gehad totdat we de eerste buikgriep te pakken hadden. Toen was ik toch wel heel blij met m'n hamstergedrag. 
Dingen die je mist zijn snel genoeg bijgekocht. En waarschijnlijk zijn er ook nog wel mensen die gaan vragen of jullie wensen hebben.
Mocht je bepaalde spullen nieuw willen kopen hou dan wel rekening met een (lange) levertijd. 

Jillz wat fijn dat jullie een goede 13 weken echo hebben gehad!

Arts vandaag gesproken. Die is zeer tevreden over de waarde. En verder is het echt afwachten of het deze ronde is gelukt. 

fijn dat de waarde goed is Bailey. Nog geduld tot eind deze week toch?

Neweve schreef op 02-01-2023 om 19:54:

fijn dat de waarde goed is Bailey. Nog geduld tot eind deze week toch?

Ja klopt. Weet nog niet echt hoelang m'n lf duurt. Denk dat ik 5 of 6 januari ga testen (als ik kan wachten). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.