Leefmee
08-09-2022 om 16:48
Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -
Lieve allemaal,
Ik leef graag en leef graag mee Dus vandaar mijn naam. Ik ben benieuwd naar de belevenissen van anderen op het gebied van zwanger worden, zwanger zijn en zwanger geweest zijn. Daarnaast ben ik zelf mama van drie kinderen en een vierde kindje zou bij ons ook heel welkom zijn.
Ik hoop dat je ook gezellig komt praten hier over zwanger worden, zwanger zijn en meer'.
masatu
06-12-2022 om 20:37
Dankjewel Jillz & Neweve voor de uitgebreide tips!! Ik neem het mee in de verdere zoektocht. Het kan inderdaad flink overweldigend zijn al die verschillende spullen die je nog nooit eerder echt hebt gebruikt!
De NIPT uitslag (met nevenbevindingen) is inmiddels ook binnen, niets gevonden! Erg fijn.
Regendrup.
06-12-2022 om 21:07
hmm.. ik heb gister een vroege test gedaan omdat ik me echt opgeblazen voelde en mega pijnlijke borsten had. En ik het gewoon wilde weten 😂
Maar geen positieve test.
Vandaag dag 29 (vorige cyclus werd ik in de ochtend ongesteld op dag 29) maar het rommelt niet meer? Wel nog pijnlijke borsten.
We wachten maar nog even af, waarschijnlijk word ik morgen gewoon ongesteld.
Neweve
06-12-2022 om 21:11
Balen Regendrup, wat kan je lijf je voor de gek houden. Al kan het natuurlijk nog dat je te vroeg bent met testen.
Regendrup.
06-12-2022 om 21:13
Neweve schreef op 06-12-2022 om 21:11:
Balen Regendrup, wat kan je lijf je voor de gek houden. Al kan het natuurlijk nog dat je te vroeg bent met testen.
Ja stom he! En ook een beetje boos op mezelf dat ik me toch laat meeslepen.
Neweve
06-12-2022 om 21:43
Regendrup. schreef op 06-12-2022 om 21:13:
[..]
Zo herkenbaar, al werd ik nu ongesteld voor mijn testdatum dus dat scheelde. (Ben benieuwd of ongeveer 28 dagen mijn nieuwe 30-35 is).
Ik heb vorige week zitten teruglezen in het topic van 2020 (dochter is in 2021 geboren), toen had ik vooraf dus eigenlijk geen symptomen. Na de test wel wat vage krampjes "trekkingen" en gevoelige borsten. Dus ik doe mijn best om me dit keer in te stellen op symptomen = ongesteld, zodat ik in ieder geval geen luchtkasteel vol hoop bouw. We zullen zien of het gaat lukken.
afrodite05
07-12-2022 om 08:43
Regendrup. schreef op 06-12-2022 om 21:13:
[..]
Toen wij aan het proberen waren (voor we het medische circuit in rolden en ook tijdens de iui) beloofde ik mezelf elke maand dat ik me niet gek zou laten maken, om mezelf te behoeden voor die teleurstelling. Toch gebeurde het elke maand weer en dat is eigenlijk ook logisch als de wens zo diep zit. voor jullie allebei, ik hoop dat het bij jullie snel gaat lukken.
Hier gaat het nog steeds hetzelfde. Overdag nog steeds medicatie, dus ik mag niet autorijden en voel me dus een beetje beperkt (ooit een traumaatje opgelopen met de fiets, dus ik fiets niet graag). Vannacht wel voor het eerst die pil weggelaten en ik voel me eigenlijk hetzelfde als met pil. Ik denk dat ik hem in de nacht dus weglaat. Hopelijk kan hij binnenkort overdag ook weg, al mislukten de vorige stoppogingen (nu klink ik als een verslaafde, haha).
Dit weekend heb ik met man gezwommen maar jeetje, dat was heftig! Na 1x heen en weer moest ik echt uitrusten. Tempo was ook niet om over naar huis te schrijven, maar goed. Ik heb een aantal banen gezwommen en ben daarna in het warmere bad gaan hangen terwijl man zijn banen afmaakte. Rest van de dag super moe. Misschien door de inspanning, misschien door de prikkels van galmende geluiden, geen idee. Ben twee keer op de bank in slaap gevallen en was daarbij ook weer heel misselijk. Dus de dagen daarna rustig aan gedaan.
Vrijdag ga ik de zwangerbox bij prenatal ophalen, ben benieuwd. Ben ook nog nooit in die winkel geweest. Mijn moeder gaat mee, eens kijken of we ons kunnen inhouden. Intussen ben ik ook bezig met de bekleding voor een mozeswiegje regelen en ik wil de nu nog logeerkamer een beetje gaan opruimen. Misschien wordt dat de kinderkamer, dat was eigenlijk sinds we hier wonen het plan, maar het kan ook dat we de iets grotere studeerkamer tot kinderkamer maken. Hoe dan ook, die logeerkamer moet toch een keer opgeruimd worden, dus dat is een mooi taakje voor mij. Bweh.
Regendrup.
07-12-2022 om 08:55
Neweve schreef op 06-12-2022 om 21:11:
Toch ongesteld geworden vanochtend. Vol goede moed door naar de volgende ronde dan maar..
masatu
07-12-2022 om 09:56
afrodite05 schreef op 07-12-2022 om 08:43:
[..]
Vrijdag ga ik de zwangerbox bij prenatal ophalen, ben benieuwd. Ben ook nog nooit in die winkel geweest. Mijn moeder gaat mee, eens kijken of we ons kunnen inhouden. Intussen ben ik ook bezig met de bekleding voor een mozeswiegje regelen en ik wil de nu nog logeerkamer een beetje gaan opruimen. Misschien wordt dat de kinderkamer, dat was eigenlijk sinds we hier wonen het plan, maar het kan ook dat we de iets grotere studeerkamer tot kinderkamer maken. Hoe dan ook, die logeerkamer moet toch een keer opgeruimd worden, dus dat is een mooi taakje voor mij. Bweh.
Oh, ik ben wel benieuwd of je zo'n zwangerbox nuttig vindt. Ik had er een keer online naar gekeken, en toen leek het vooral reclame, tijdschriften (daarvan heb ik er al 3 van de verloskundige gekregen) en wat proefproducten waar ik niet perse op zit te wachten.
En balen, regendrup!
Yvaine
07-12-2022 om 10:33
Ik houd mij ook aanbevolen voor tips over goede zwangerschapsboxen.
Hier voel ik wisselend beweging in mijn buik. Soms best veel, soms dagen niet. Nu ligt mijn placenta vooraan dus ik denk dat de baby er soms net achter zit. Verder is nu na 20 weken eindelijk de vermoeidheid weg. We zijn begonnen aan de babykamer dus dat geeft ook nieuwe energie 👍🏻
afrodite05
07-12-2022 om 10:57
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-juni-2023/gratis-zwangerschapsboxen-nl-3dp2X3 hier staat omschreven wat er zoal in de boxen zit. Ik weet niet of het klopt, maar we zien wel. Oh en in de reacties staat ook welke organisaties daarna gaan spammen en welke niet, dus dat is ook meteen duidelijk.
Ik vind proefverpakkingen wel handig, dan zien we tegen die tijd wel wat fijn werkt en waar we meer van willen aanschaffen. En tja, reclamefolders etc... ik snap het ook wel, ze proberen het gewoon. Even doorheen bladeren (of niet eens) en de oudpapierbak in. En zit er iets bruikbaars bij, dan is dat mooi meegenomen.
Ik voel trouwens nog steeds niets (14w). Jammer. Man vraagt er ook geregeld naar. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat zijn. Ik weet al wel dat de placenta bij mij hoog achter ligt, dus daar zou ik geen last van moeten hebben bij het voelen. Nouja, misschien hebben wij een gup die alleen lui ligt te dobberen ipv dat hij ligt te schoppen en boksen
Yvaine
07-12-2022 om 12:03
14 weken zou ook wel heel vroeg zijn hoor. Volgens mij voelen de meeste vrouwen bij de eerste zwangerschap iets tussen de 20 en 24 weken. Echt schoppen is pas later.
Bedankt voor de link naar de inhoud van de boxen!
masatu
07-12-2022 om 15:08
afrodite05 schreef op 07-12-2022 om 10:57:
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-juni-2023/gratis-zwangerschapsboxen-nl-3dp2X3 hier staat omschreven wat er zoal in de boxen zit. Ik weet niet of het klopt, maar we zien wel. Oh en in de reacties staat ook welke organisaties daarna gaan spammen en welke niet, dus dat is ook meteen duidelijk.
Jeetje, wat een enorm forum/discussiegroep is dat zeg! Ik ben toch blij dat het hier vrij overzichtelijk is 🙈 Ook vrij hysterisch hoe er soms wordt gepraat over zwangerschap, bijv. ten aanzien van eten (geen rauwe groenten meer eten in een restaurant omdat je niet weet of het wel goed is gewassen, geen uitsmijter meer eten ivm mogelijk beetje rauw ei, geen brie meer buiten de deur eten want je weet maar nooit, etc...). Ik zou mijzelf bijna een slechte moeder-to-be gaan vinden. niet dat ik alcohol drink of rauw vlees eet oid, maar ik denk gewoon een beetje logisch na en ben niet zo panisch als ik een keer (misschien) iets heb gegeten wat heeeeel misschien een zeldzame bacterie bevat).
Qua zwangerschapsboxen denk ik dat ik aan de hand hiervan alleen op mijn Kruidvat-voordeelkaart aangeef dat ik zwanger ben, en misschien nog die van de Zeeman. Verder niet, geen zin dat allerlei partijen mij gaan opbellen.
afrodite05
11-12-2022 om 10:47
Tja, die forumgroep van 24baby is echt een kippenhok. Ik vind het soms wel vermakelijk om daar te lezen. "Ik ben in slaap gevallen met mijn telefoon op mijn buik, krijg ik nu een miskraam door de straling?"
Hier gaat het gelukkig weer een beetje beter. Of nouja, eigenlijk niet, maar dat komt omdat ik nu van m'n pillen af ben waardoor ik niet mocht rijden. Voel me dus niet helemaal lekker, maar dat is dan maar de prijs die ik betaal voor mijn herwonnen vrijheid. Ik heb nu nog een medicijn, dat behoud ik voorlopig, want brakker dan nu wil ik me niet voelen.
Vrijdag hebben we onze eerste pretecho gepland, met geslachtsbepaling. Ik zit dan op 15+6, hopelijk is het dan goed zichtbaar en te bepalen. We hadden al onze vermoedens, maar fijn als een expert het kan vertellen. Niet dat we de kamer roze of blauw gaan verven, maar met namen kiezen scheelt het de helft. Erg fijn met een besluiteloze man als de mijne!
Verder ben ik langzaam aan bezig met het kamertje. Zouden we niet doen tot 20 weken, maar het zijn van die dingen als matrasjes (ouderwetse maten) vergelijken, uitzoeken of een schilder de commode en het ledikantje kan/wil opknappen (heb ik geen zin in en man kan het niet netjes, al denkt hij van wel, maar hij is gewoon écht geen klusser en overschat zichzelf daarin met als gevolg dat ik het uiteindelijk moet doen).
Die matrasjes vind ik trouwens nog wel ingewikkeld hoor. Hoe weet je wat goed is voor in een wiegje en ledikantje? Je hebt verschillende diktes en materialen, ik zie door de bomen het bos niet meer. En veel is koudschuim of traagschuim, ik heb daar zelf een hekel aan, wij slapen zelf op pocketvering matrassen. Heeft iemand daar verstand van? Online is het advies altijd om bij die bewuste partij te kopen, ik wil een objectieve mening Misschien moet ik daar een apart topic over openen.
Oja en ik heb de blije doos opgehaald bij de Prenatal. (Onder gemummel: die doos van mij is helemaal niet blij over 6 mnd, maar ok...) Erin zaten een slabbetje van Nijntje, witte sokjes, een pakje pampers, een speentje van Difrax, een Avent flesje, wat kortingsbonnen en wat reclamefolders. Best prima, vond ik zelf.
Neweve
11-12-2022 om 11:13
afrodite05 schreef op 11-12-2022 om 10:47:Hier gaat het gelukkig weer een beetje beter. Of nouja, eigenlijk niet, maar dat komt omdat ik nu van m'n pillen af ben waardoor ik niet mocht rijden. Voel me dus niet helemaal lekker, maar dat is dan maar de prijs die ik betaal voor mijn herwonnen vrijheid. Ik heb nu nog een medicijn, dat behoud ik voorlopig, want brakker dan nu wil ik me niet voelen.
Lijkt me lastig Afrodite dat balanceren tussen misselijkheid zijn en bewegingsvrijheid.
Qua matras voor haar wieg hadden wij een schuimen matras. Maar dit was omdat we een vierkant matras op maat wilden knippen/snijden en dat kan niet met alle materialen. (Ik heb zelf ook in de wieg gelegen en het matrasje wat erin zat was dus 30 jaar oud).
masatu
11-12-2022 om 16:39
Fijn dat je van de medicijnen af bent, Afrodite! Hopelijk trekt de resterende misselijkheid binnenkort ook weg.
Hier ondertussen ook aan het rondkijken om in februari/maart nog op vakantie te gaan. Later is qua weer lekkerder, maar ik heb natuurlijk geen idee tot wanneer ik mij een beetje fit blijf voelen natuurlijk..
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.