Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -

Hier weer ovulatie tijd, mocht de cyclus dus echt zo regelmatig zijn als de vorige keer (voor de zekerheid houd ik even alles bij in een app, dan heb ik toch wat meer overzicht).
Ben benieuwd. 

afrodite05 schreef op 21-11-2022 om 20:36:

Hoe is het met iedereen?

Hier leek de misselijkheid even wat af te nemen, maar nu wordt het juist weer meer... Ik baal flink, want had donderdagavond en vrijdagavond iets leuks gepland staan, maar ik denk dat ik dat niet ga redden.

Wel vandaag een goede uitslag van de Nipt gekregen, dus daar waren we wel heel blij mee Op naar de 13w echo!

Balen van de misselijkheid. Hopelijk neemt het toch weer af. Wel heel fijn dat je een goede uitslag had van de Niptest.

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb last van mijn rug en benen. En ben nog steeds moe. Maar verder voel ik mij wel prima. Deze week hebben we een pretecho en dan weten we ook het geslacht. En volgende week alweer de 20-weken echo.

Yvaine schreef op 21-11-2022 om 20:53:

[..]

Balen van de misselijkheid. Hopelijk neemt het toch weer af. Wel heel fijn dat je een goede uitslag had van de Niptest.

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb last van mijn rug en benen. En ben nog steeds moe. Maar verder voel ik mij wel prima. Deze week hebben we een pretecho en dan weten we ook het geslacht. En volgende week alweer de 20-weken echo.

Wat leuk, heb je zelf een vermoeden?

Regendrup. schreef op 21-11-2022 om 21:07:

[..]

Wat leuk, heb je zelf een vermoeden?

Nee helemaal niet eigenlijk. Om mij heen zegt iedereen een jongetje. In mijn familie krijgt iedereen kinderen van hetzelfde geslacht. En in mijn partners familie krijgt iedereen kinderen van het andere geslacht 😁 Maar de man bepaalt het geslacht dus we zullen zien.

Balen dat die misselijkheid nog steeds niet weg is afrodite...
En Yvaine, leuk zo'n echo als vooruitzicht! 

Hier heb ik morgen ook een echo, de termijnecho. Dan ben ik 11 weken. Ik ben benieuwd! Tegelijkertijd is dat ook het gesprek om aan te geven dat we NIPT & 13-weken echo willen, die daarna vast ook gelijk gepland gaan worden. Verder was ik een week op een congres - dat was wel flink vermoeiend en ook een deel van het programma niet meegedaan. Misselijkheid wordt gelukkig steeds minder. Ik heb alleen soms last van een soort spontaan opkomende duizeligheid & zweetaanval. Meestal helpt iets eten daar gelukkig vrij goed tegen. En verder nog steeds erg moe. 
Verder bij het kinderdagverblijf hier in de buurt langsgeweest voor een rondleiding. Dat was erg leuk! Goed gevoel over. En ze hebben plek, dus ik neem aan dat we binnenkort een contract tekenen.

@afrodite wat enorm balen dat je nog steeds zo ziek bent. En nog stommer dat je daardoor alle leuke dingen moet missen. Ik hoop op een klein wonder dat je je ineens toch goed genoeg voelt om te gaan.

@yvaine en masatu leuk de echos. Ik moet nog 3,5 week geduld hebben.

Inmiddels ben ik 7 weken onderweg en aan alles is te merken dat ik zwanger ben. Vooral misselijk en obstipatie. Maar ook mijn borsten zijn gegroeid en ik voel regelmatig mijn banden trekken. Ik herken het van de vorige keer en vertrouw er dus op dat alles goed groeit. Al kijk ik ook wel uit naar de echo om dat bevestigd te zien.

Ik ben vandaag mijn middagdosis pillen vergeten te slikken. Had rond 1500 gemoeten, kwam er rond 1800 achter... Ik heb het maar zo gelaten en eigenlijk gaat het verrassend goed. Normaal ben ik na het avondeten extreem misselijk en ga ik deels vanwege de misselijkheid, deels vanwege vermoeidheid naar bed. Nu heb ik de avond op de bank doorgebracht. Inmiddels wel m'n avonddosis geslikt en ik lig nu ook wel in bed, maar het gaat dus eigenlijk best goed. Morgen eens uitproberen of dat zich herhaalt als ik de middagdosis dan ook oversla... in dat geval kan ik misschien toch wel een van de uitjes mee met man.

Vandaag een gesprek gehad met de bedrijfsarts. Zij drukte mij op het hart echt iets qua zwangerschapsport te gaan doen, gym ofzo. Ik vind dat wel lastig, hoor. Ik wilde sowieso zwangerschapszwemmen gaan doen, maar eerlijk gezegd schrik ik van de prijzen voor een half uurtje in zo'n bad. En verder, yoga? Pilates? Iets anders? Ik heb echt geen idee. Ben sowieso niet een sportief type. Ik wil wel weer wat meer gaan wandelen, vanavond vol goede moed begonnen, man mee gevraagd, bleek het dus te regenen. Dapper een stukje gelopen, maar het was gewoon koud en niet fijn. Morgen een beter tijdstip kiezen. Wat voor (zwangerschapsgerelateerde) sport zouden jullie kiezen? Zijn er nog dingen om op te letten? Ik voel me zo'n nitwit op dit gebied, haha.

Dat is lang wachten op een echo, Jillz! Ik kreeg hier de eerste echo bij 8 weken, dat is standaard bij mijn verloskundige ook als je geen medische indicatie hebt oid.

Afrodite, dat is wel een heel bijzondere reactie op de medicijnen! Merk je op andere momenten wel echt het verschil of effect van je medicijnen?
Qua zwangerschap-sport: de laatste weken heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan, omdat mijn normale sport (dansles) 's avonds laat is en ik dan in bed lag. Hopelijk kan ik dat binnenkort weer gewoon oppakken. Verder loop ik in de lunchpauze soms een rondje en heb ik geen auto dus fiets ik sowieso voor boodschappen doen etc. Ik denk dat ik verder weer wil gaan zwemmen (hiervoor ook regelmatig gedaan), maar dan gewoon banenzwemmen en niet perse iets zwangerschapsgerelateerd. Of in elk geval nu niet, ik zie niet zo in waarom dat perse in een groepsles voor zwangeren zou moeten.

Hoe gaat het inmiddels met alle vrouwen op het 'wachtbankje'?

Hier nu ovulatie of net gehad. Flinke buikpijn gehad afgelopen 2 dagen. Vandaag wat opgeblazen gevoel.
Deze ronde ook niet echt actief mee bezig geweest ivm een hoop stress op werk. Dus als het nu raak is, is het door 1 rake vrijpartij 😂 het zal mij benieuwen.

hier viel de week van de ovulatie zwaar (vorige week) voelde me echt mega opgeblazen en soms na het eten misselijk.  Was blij dat ik regelmatig thuis kon werken met mijn broekknoop open.

Vandaag dag 23 van de cyclus en wat kramp/trekkingen onder in mijn buik. Hier ook qua werk een drukke week + zieke dochter dus vind het lastig om echt stil te staan bij mijn lijf. Plan is om volgende week woensdag (of donderdag) te testen. 

@sporten tijdens de zwangerschap, bij dochter was alles dicht wegens Covid en was ik gigantisch toen het eenmaal open ging. Wel hebben we iedere ochtend en a vond (weer of geen weer) een wandeling gedaan. Nu hoop ik in zekere mate te kunnen blijven sporten (sportschool en yoga), zodat ik niet weer maanden bezig ben om mijn conditie op te bouwen. (Wat dat betreft klopte voor mij de 9 maanden op, 9 maanden af echt).  

De termijnecho was mooi Al echt een duidelijk herkenbaar mensje ipv een "vlekje" zoals bij de vorige echo. Het was ook heel actief aan het rondspartelen en leek zelfs even de hik te hebben.
Mijn uitgerekende datum is na opmeten alleen wel 6 dagen opgeschoven! Ik vind het wel een beetje raar omdat ik ook een positieve ovulatietest heb en de lengte bij de vorige keer (8 weken) wel precies overeen kwam met wat ik zou verwachten. Nouja, we gaan het zien. 

Maar daardoor nu ook alweer volgende week vrijdag de 13-weken echo! En vandaag wezen bloedprikken voor algemene testen & NIPT. 7 buisjes bloed afgestaan  :-O 

Dit weekend op zoek naar een passende broek.. want waar ik eerst vooral 's avonds de neiging had om het knoopje open te laten (en hoogsluitende broeken niet meer droeg), is het nu eigenlijk constant dat ik graag mijn broeksknoop los heb. Hebben jullie tips van fysieke winkels waar ze zwangerschapsbroeken (of andere comfortabele broeken?) verkopen? Ik zie vooral de H&M steeds terugkomen, en daarvan weet ik ook dat ze een Mama-afdeling hebben bij ons. Maar verder geen idee.. Zeker voor een eerste broek zou ik toch wel graag fysiek willen passen en rondkijken ipv online bestellen. 

@matasu, fijn dat de echo goed was, leuk he, dat het al snel mini mensjes zijn? Hier bij dochter geen 8 weken echo gehad, helaas hadden we toen corona dus die verviel. De termijnecho was de eerste en toen was het ineens echt. Ben wel benieuwd hoe het is om extra echos te krijgen. 

Ik heb veel online via bonprix (vond ik betere kwaliteit dan h&m) en fysiek in de tweedekans winkel hier om de hoek gekocht. Er zit ook een Noppies hier in de stad maar die vond ik best prijzig. Heeft de c&a niet ook een zwangerschapshoekje? Qua shirts was ik dan van hema long, die paste gewoon over je buik heen. 
Nu nog niet van toepassing maar voor een voedingsbeha ben ik naar de fancy bh winkel geweest, ondanks dat ze maar 2 keuzes hadden ben ik mega blij met de prima Donna twist (passte mijn kolf ook in en door de voorgevormde cups zag je op werk mijn zoogcompressen niet).

Hier dag 25 en steeds meer kramp en trekkingen in mijn buik. Komt en gaat in vlagen, ben benieuwd of dat het teken is van een naderende ongesteldheid of toch een zwangerschap. Eerst waren het alleen die trekkingen dus hoopte ik meer op een zwangerschap, nu er wat meer krampen weet ik niet wat ik moet verwachten... Ugh dat wachtbankje blijft een mind fuck. 

Dochter heeft ondertussen waterpokken, na 2 dagen koorts, dus we blijven druk. Vandaag leek ze er niet zoveel last van te hebben maar vrees dat ze morgen meer plekjes heeft. 

@Masatu fijn, die goede echo! Ik heb in je andere topic op je broekenvraag gereageerd. Had het hier willen doen, maar vergeten en vandaag zag ik dat andere topic. Hopelijk kan je iets fijns vinden. 

@Neweve lastig he, die onduidelijke klachten. Ik maakte mezelf er ook helemaal gek mee. Had ook geen idee wat normaal was omdat alles door medicatie gereguleerd was bij de vorige zwangerschappen (allemaal miskramen geworden). Dus geen idee wat bijwerking was, of echt bij mij hoorde en dan nog of het zwanger of bijna ongesteld was. En op internet zoeken heeft ook geen enkele nut, de een zegt dit en de ander dat... Bij iedereen lijkt het anders te zijn.

Hier gaat het steeds ietsje beter, maar niet snel genoeg naar mijn zin. Ik wil de medicatie afbouwen zodat ik weer mag autorijden en zelfstandig naar mijn ouders kunnen gaan, man heeft zijn tijd hard nodig. Vandaag dus dapper weer een pil geschrapt, maar ik voelde me vandaag zo beroerd, morgen slik ik die pil wel weer. Over een paar dagen maar opnieuw proberen. 

Maandag hebben we de 13w echo. Best wel spannend. Ik heb de laatste dagen zo nu en dan wat krampjes en steekjes in m'n buik en ik vind het vervelend om niet te weten wat dat is (darmen, banden, groei van de baarmoeder  iets anders?). En ik heb last van hartkloppingen. Dinsdag maar aan de gyn vragen. Normaal is mijn hartslag in rust rond de 55, nu was het 90 terwijl ik al een tijdje op de bank zat. Dus blij als we komende week gerustgesteld kunnen worden met goede beelden.

Verder lig ik nu voor het eerst met mijn nieuwe voedingskussen. Gekocht via Snoozzz met Black fridaykorting. Ik had zo'n kussen van de Hema, maar die was al helemaal plat. Dit kussen heeft een soort zitzakvulling, moet er even aan wennen denk ik. En anders pak ik die van de Hema weer.

afrodite05 schreef op 26-11-2022 om 21:03:

@Neweve lastig he, die onduidelijke klachten. Ik maakte mezelf er ook helemaal gek mee. Had ook geen idee wat normaal was omdat alles door medicatie gereguleerd was bij de vorige zwangerschappen (allemaal miskramen geworden). Dus geen idee wat bijwerking was, of echt bij mij hoorde en dan nog of het zwanger of bijna ongesteld was. En op internet zoeken heeft ook geen enkele nut, de een zegt dit en de ander dat... Bij iedereen lijkt het anders te zijn.

Dat inderdaad, heb ook even nagelezen wat ik over de vorige zwangerschap schreef, maar dat waren ook vage klachten (veel dagen niks, soms opgeblazen gevoel en soms wat krampjes of gevoelige borsten). 

Ik duim voor je dat je misselijkheid steeds sneller afneemt. Hier sliep ik met een giga tekkel knuffel (gekregen van een tante), hij ligt nu bij dochter in bed. 

@afrodite, vervelend dat je hartkloppingen hebt. Best wel wat vrouwen hebben daar last van tijdens de zwangerschap. Je kan daar ook mee naar de dokter als je het niet vertrouwt. Die krampen zou ik zeker even bespreken voor je eigen gemoedsrust maar hoeven niet iets ernstigs te betekenen. Ik had de eerste weken veel menstruatiekrampen, die in de weken daarna overgingen in een vage buikpijn. Maar dat kon er allemaal bijhoren en was geen reden tot ongerustheid. Vanaf een week of 16 nam dat af.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.