Leefmee
08-09-2022 om 16:48
Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -
Lieve allemaal,
Ik leef graag en leef graag mee Dus vandaar mijn naam. Ik ben benieuwd naar de belevenissen van anderen op het gebied van zwanger worden, zwanger zijn en zwanger geweest zijn. Daarnaast ben ik zelf mama van drie kinderen en een vierde kindje zou bij ons ook heel welkom zijn.
Ik hoop dat je ook gezellig komt praten hier over zwanger worden, zwanger zijn en meer'.
afrodite05
14-11-2022 om 14:45
Vandaag een goede termijnecho gehad. Fijn dat alles goed lijkt tot nu toe. Ben qua uitgerekende datum zelfs iets naar voren gehaald, dus dat is ook mooi. Ineens een paar dagen cadeau gekregen. Na de echo door om bloed te laten prikken voor de nipt, duurde lang door administratieve rompslomp, maar goed, is ook weer afgevinkt.
Dit was de laatste afspraak bij de verloskundige, de volgende afspraken zullen bij de gyn zijn vanwege mijn hoge bloeddruk. We kregen nog wel het advies om ons zsm in te schrijven voor kinderopvang, blijkbaar is het hier toch drukker dan ik had gehoopt. Dus de tijd van struisvogelen is voorbij, kop uit het zand en uitzoeken maar... ik vind het nog zo'n ver van m'n bed show.
Wat zijn voor jullie criteria om een kinderdagverblijf op uit te zoeken? Wij hebben namelijk geen idee. Ik denk dat het fijn is als zo'n opvang een beetje in lijn met jouw manier van opvoeden ligt, maar ik weet nog niet hoe ik m'n kind wil opvoeden, man ook niet, dus samen afspraken maken oid hebben we ook nog niet gedaan. Lichte paniek dus hier...
Jillz
14-11-2022 om 15:02
afrodite05 schreef op 14-11-2022 om 14:45:
Vandaag een goede termijnecho gehad. Fijn dat alles goed lijkt tot nu toe. Ben qua uitgerekende datum zelfs iets naar voren gehaald, dus dat is ook mooi. Ineens een paar dagen cadeau gekregen. Na de echo door om bloed te laten prikken voor de nipt, duurde lang door administratieve rompslomp, maar goed, is ook weer afgevinkt.
Dit was de laatste afspraak bij de verloskundige, de volgende afspraken zullen bij de gyn zijn vanwege mijn hoge bloeddruk. We kregen nog wel het advies om ons zsm in te schrijven voor kinderopvang, blijkbaar is het hier toch drukker dan ik had gehoopt. Dus de tijd van struisvogelen is voorbij, kop uit het zand en uitzoeken maar... ik vind het nog zo'n ver van m'n bed show.
Wat zijn voor jullie criteria om een kinderdagverblijf op uit te zoeken? Wij hebben namelijk geen idee. Ik denk dat het fijn is als zo'n opvang een beetje in lijn met jouw manier van opvoeden ligt, maar ik weet nog niet hoe ik m'n kind wil opvoeden, man ook niet, dus samen afspraken maken oid hebben we ook nog niet gedaan. Lichte paniek dus hier...
Wat fijn. Gefeliciteerd! Ik hoop dat dit je wat meer vertrouwen geeft dat het goed gaat komen.
Het belangrijkste bij Kinderopvang is om te gaan kijken. Dan kun je voelen hoe het op je overkomt. Wij zijn bij twee gaan kijken. De eerste was mooi schoon, twee pedagogisch medewerkers waren bezig met huishoudelijke taken, twee andere zaten op tablets dagrapporten in te vullen. Eentje leidde ons rond en de laatste stond buiten met werkelijk alle groepen door elkaar. Één jochie probeerde de aandacht te trekken van de medewerkers binnen en daar werd onaardig op gereageerd.
De tweede opvang kwamen we binnen en het was een zooi overal zand op de gangen, het stonk een beetje naar een vieze luier. Maar de medewerkers zaten op de grond tussen de kinderen. Toen een kind aandacht vroeg aan de medewerker die ons rondleide werd die op de arm genomen en mocht mee. Wij zijn daarom gegaan voor de tweede. Gevolg is dat ik nooit verslagjes krijg over wat dochter doet en zelden fotos, maar ze is er heel gelukkig en dat telt voor mij meer.
Overigens goed om je om meerdere locaties in te schrijven voor als je favoriet geen plek heeft.
Neweve
14-11-2022 om 15:59
afrodite05 schreef op 14-11-2022 om 14:45:Wat zijn voor jullie criteria om een kinderdagverblijf op uit te zoeken? Wij hebben namelijk geen idee. Ik denk dat het fijn is als zo'n opvang een beetje in lijn met jouw manier van opvoeden ligt, maar ik weet nog niet hoe ik m'n kind wil opvoeden, man ook niet, dus samen afspraken maken oid hebben we ook nog niet gedaan. Lichte paniek dus hier...
Onze eisen waren "simpel"
- dichtbij, bij voorkeur op de route na de r werk.
- fijne openingstijden, we hebben een paar die pas om 8.00 of 8.30 openen. Dat is met werk niet handig
- geen irritant muziekje op de website (ik werd zo gek van die pagina), dit was overigens dezelfde als die slechte reviews kreeg.
- plek beschikbaar
afrodite05
14-11-2022 om 16:07
Neweve schreef op 14-11-2022 om 15:59:
[..]
Onze eisen waren "simpel"
- dichtbij, bij voorkeur op de route na de r werk.
- fijne openingstijden, we hebben een paar die pas om 8.00 of 8.30 openen. Dat is met werk niet handig
- geen irritant muziekje op de website (ik werd zo gek van die pagina), dit was overigens dezelfde als die slechte reviews kreeg.
- plek beschikbaar
Ah, dat klinkt overzichtelijk. Jillz, jouw tweede ervaring zou ook mijn voorkeur hebben. Ons werd geadviseerd vooral niet te wachten op rondleidingen, maar gewoon in te schrijven. Dat rondkijken kan ook later nog, was het idee. We moeten schijnbaar echt tempo maken...
Jillz
14-11-2022 om 16:10
afrodite05 schreef op 14-11-2022 om 16:07:
[..]
Ah, dat klinkt overzichtelijk. Jillz, jouw tweede ervaring zou ook mijn voorkeur hebben. Ons werd geadviseerd vooral niet te wachten op rondleidingen, maar gewoon in te schrijven. Dat rondkijken kan ook later nog, was het idee. We moeten schijnbaar echt tempo maken...
Ja wij hebben ook inderdaad direct ingeschreven en later de rondleidingen gedaan. Hier kon je inschrijven zonder ergens aan vast te zitten.
Neweve
14-11-2022 om 16:58
Jillz schreef op 14-11-2022 om 16:10:
[..]
Ja wij hebben ook inderdaad direct ingeschreven en later de rondleidingen gedaan. Hier kon je inschrijven zonder ergens aan vast te zitten.
Zelfde (al was dat deels ook omdat er toen ook nog een lock down met alleen nood opvang was)
masatu
14-11-2022 om 20:18
Hier voornamelijk gekeken naar de locaties in de buurt. De websites bekeken, een inspectierapport gedownload en er langsgefietst. Rondleiding kan inderdaad pas later.
Er zitten er 4 in de buurt. 1 is er afgevallen wegens geen buitenruimte (of nouja.. een verzameling stoeptegels met een plastic glijbaantje), 1 is afgevallen omdat ze zo’n onduidelijke website hadden en ook een niet al te goed inspectierapport. De andere 2 (zelfde organisatie) hebben als visie om vooral veel buiten te spelen. Dat spreekt ons wel aan. Dus daarvoor ingeschreven.
Maar volgens mij kan je inderdaad gewoon overal inschrijven en pas later beslissen wat het daadwerkelijk wordt, ook afhankelijk van waar plek is natuurlijk.
Yvaine
15-11-2022 om 08:56
Degene die hier het dichtst bij in de buurt zit past niet helemaal bij mijn visie. Zij zijn erg van het vrij laten van de kinderen en kinderen zelf conflicten op laten lossen. Ik vind dat prima voor oudere kinderen maar niet voor zulke jonge kinderen.
Sinds een week voel ik volgens mij soms de baby. Ik voel hem niet overdag maar snachts soms als ik even wakker word. Maar het kan ook verbeelding zijn want ik ben pas 17 weken 😁
afrodite05
15-11-2022 om 09:01
Yvaine schreef op 15-11-2022 om 08:56:
Degene die hier het dichtst bij in de buurt zit past niet helemaal bij mijn visie. Zij zijn erg van het vrij laten van de kinderen en kinderen zelf conflicten op laten lossen. Ik vind dat prima voor oudere kinderen maar niet voor zulke jonge kinderen.
Sinds een week voel ik volgens mij soms de baby. Ik voel hem niet overdag maar snachts soms als ik even wakker word. Maar het kan ook verbeelding zijn want ik ben pas 17 weken 😁
Oh, dat lijkt me echt heel raar, ik zou ook niet weten hoe het moet voelen. Bijzonder wel! Op de echo's zien we die van ons sowieso niet veel bewegen, blijkbaar issie net zo lui als z'n moeder Zal nog wel even duren voor ik iets voel, denk ik.
Neweve
16-11-2022 om 07:18
Hier nu rond de ovulatie en mijn buik is enorm gespannen/opgezwollen. Nu herken ik dat van vorige cyclus (maar niet van voor mijn zwangerschap/spiraal). Fijn is het in ieder geval niet.
Yvaine
16-11-2022 om 09:01
afrodite05 schreef op 15-11-2022 om 09:01:
[..]
Oh, dat lijkt me echt heel raar, ik zou ook niet weten hoe het moet voelen. Bijzonder wel! Op de echo's zien we die van ons sowieso niet veel bewegen, blijkbaar issie net zo lui als z'n moeder Zal nog wel even duren voor ik iets voel, denk ik.
Hahaha nou deze heeft ook luie ouders. Maar zwemmen vinden we allebei wel leuk dus misschien is dat het. Ik voel het maar heel lichtjes soms als ik zit of lig. Maar het voelt wel anders dan mijn darmen. Volgende week hebben we een pretecho en dan weten we ook het geslacht.
Neweve
18-11-2022 om 18:15
en weer op het wachtbankje, geduld hebben is stom... (Al ben ik wel blij dat ik niet meer opgezwollen ben).
@aphrodite, onze dochter was tijdens de 20 weken echo maximaal aan het chillen op haar rug tegen mijn rechter heup aan. Dus duurde best lang met een hoog gespring en gewiebel van mij voordat haar rug goed beoordeeld kon worden.
afrodite05
21-11-2022 om 20:36
Hoe is het met iedereen?
Hier leek de misselijkheid even wat af te nemen, maar nu wordt het juist weer meer... Ik baal flink, want had donderdagavond en vrijdagavond iets leuks gepland staan, maar ik denk dat ik dat niet ga redden.
Wel vandaag een goede uitslag van de Nipt gekregen, dus daar waren we wel heel blij mee Op naar de 13w echo!
Regendrup.
21-11-2022 om 20:43
afrodite05 schreef op 21-11-2022 om 20:36:
Hoe is het met iedereen?
Hier leek de misselijkheid even wat af te nemen, maar nu wordt het juist weer meer... Ik baal flink, want had donderdagavond en vrijdagavond iets leuks gepland staan, maar ik denk dat ik dat niet ga redden.
Wel vandaag een goede uitslag van de Nipt gekregen, dus daar waren we wel heel blij mee Op naar de 13w echo!
Ach wat rot misselijkheid kan zo enorm beperken. Hoop echt dat het snel beter met je gaat! Die niptuitslag is natuurlijk wel heel mooi!
Regendrup.
21-11-2022 om 20:44
Neweve schreef op 18-11-2022 om 18:15:
en weer op het wachtbankje, geduld hebben is stom... (Al ben ik wel blij dat ik niet meer opgezwollen ben).
@aphrodite, onze dochter was tijdens de 20 weken echo maximaal aan het chillen op haar rug tegen mijn rechter heup aan. Dus duurde best lang met een hoog gespring en gewiebel van mij voordat haar rug goed beoordeeld kon worden.
Grr ja dat wachten blijk ik toch niet zo heel goed in te zijn 😂
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.