Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -

Regendrup. schreef op 08-11-2022 om 11:03:

Helaas, vanochtend toch menstruatie begonnen.

Wat wel goed nieuws is: cyclus van 29 dagen

Helaas maar gezellig samen de volgende ronde in  

masatu schreef op 08-11-2022 om 13:14:

Verder net de Kinder-app geïnstalleerd, een soort Tinder met je partner voor babynamen. Leuk om over na te denken!

Wij hadden Charlies names, vergelijkbaar maar zeker handig. Vooral ook om een indruk te krijgen van de stijl en type namen en kan je daarmee weer verder brainstormen.

Neweve schreef op 08-11-2022 om 16:17:

[..]

Helaas maar gezellig samen de volgende ronde in

Ach ja dat is waar! Moge het een vruchtbare ronde zijn 😂

Regendrup. schreef op 08-11-2022 om 16:58:

[..]

Ach ja dat is waar! Moge het een vruchtbare ronde zijn 😂

Lijkt mij een goed plan 

Ik duim voor jullie, Neweve en Regendrup!

Hier nog steeds beroerd, letterlijk en figuurlijk. Ik zit inmiddels in week 10 maar de misselijkheid lijkt nog steeds niet minder te worden. Gelukkig heb ik niet meer overgegeven, maar ik zit er wel dicht tegenaan. De chiropractor voelde het ook duidelijk aan de spieren in m'n bovenrug, ze kreeg het haast niet los, zo vast zat het. En ik weet van ellende niet wat te doen. Ik slaap veel, gisteren vanaf 1830, vandaag heb ik het iets langer volgehouden en was het 2000 toen ik naar bed ging. Wekker om 22 gezet voor de laatste pillen, tanden poetsen en dan "echt" naar bed. Duimen dat het morgen beter gaat, want dit is echt niet leuk meer zo... 

Leefmee

Leefmee

08-11-2022 om 22:42 Topicstarter

Regendrup. schreef op 08-11-2022 om 11:03:

Helaas, vanochtend toch menstruatie begonnen.

Wat wel goed nieuws is: cyclus van 29 dagen

Oh jammer. Veel succes gewenst in de volgende ronde

Leefmee

Leefmee

08-11-2022 om 22:44 Topicstarter

Regendrup. schreef op 08-11-2022 om 16:58:

[..]

Ach ja dat is waar! Moge het een vruchtbare ronde zijn 😂

Haha ja goed om er gewoon positief in te blijven staan en een beetje steun bij elkaar te vinden )

Leefmee

Leefmee

08-11-2022 om 22:46 Topicstarter

afrodite05 schreef op 08-11-2022 om 22:17:

Ik duim voor jullie, Neweve en Regendrup!

Hier nog steeds beroerd, letterlijk en figuurlijk. Ik zit inmiddels in week 10 maar de misselijkheid lijkt nog steeds niet minder te worden. Gelukkig heb ik niet meer overgegeven, maar ik zit er wel dicht tegenaan. De chiropractor voelde het ook duidelijk aan de spieren in m'n bovenrug, ze kreeg het haast niet los, zo vast zat het. En ik weet van ellende niet wat te doen. Ik slaap veel, gisteren vanaf 1830, vandaag heb ik het iets langer volgehouden en was het 2000 toen ik naar bed ging. Wekker om 22 gezet voor de laatste pillen, tanden poetsen en dan "echt" naar bed. Duimen dat het morgen beter gaat, want dit is echt niet leuk meer zo...

Lijkt me heel naar zeg. Hoop ook dat het beter zal gaan. Meestal na 12 -14 weken is het zo goed als over. Sterkte hoor!!

Hoe gaat het met iedereen?

Ik ben inmiddels ongeveer zes weken en vier dagen. En wat ben ik blij dat het weer weekend is en dat ik niks gepland heb. Ik ben blij als het eerste trimester er straks op zit.

Afgelopen maandag had ik een intensieve training en eigenijk heb ik daardoor de hele dinsdag niets gedaan, ik was zo moe en draaierig. Verder werd ik vanmorgen opeens een stuk minder misselijk wakker dan afgelopen tijd.. zou het dan nu echt minder worden of was het toeval? Ik heb vanaf maandag een week congres in het buitenland, en het zou mij best goed uitkomen als ik mij niet al te belabberd voel. Wel veel last van obstipatie trouwens, maar dat is tenminste niet zo allesoverheersend.
Nu 9,5 week zwanger.

Trouwens ook nog afgelopen week de bevestiging van de kinderopvang gekregen waarvoor we ons hadden aangemeld. De ene vestiging had pas in januari plek, die is dus afgevallen. De ander heeft vanaf het begin (=september) 3 dagen plek, alleen maar op 1 van de door ons aangevraagde dagen (ma-wo-vr). Vanaf januari 2 van de gewenste dagen (ma-di-vr) en vanaf mei alledrie de dagen (ma-di-do). Maar ik begreep dat dit ook nog wel eerder zou kunnen worden door afvallers of mensen die op verschillde wachtlijsten staan. Over een week mogen we langskomen voor een rondleiding.
Gelukkig is ons werk flexibel waardoor het niet zoveel uitmaakt dat we in het begin op andere dagen gaan werken.
En er is in elk geval plek, dat hoor je ook wel eens anders. 

Hebben jullie de kinderopvang al geregeld?

masatu schreef op 12-11-2022 om 12:47:

Trouwens ook nog afgelopen week de bevestiging van de kinderopvang gekregen waarvoor we ons hadden aangemeld. De ene vestiging had pas in januari plek, die is dus afgevallen. De ander heeft vanaf het begin (=september) 3 dagen plek, alleen maar op 1 van de door ons aangevraagde dagen (ma-wo-vr). Vanaf januari 2 van de gewenste dagen (ma-di-vr) en vanaf mei alledrie de dagen (ma-di-do). Maar ik begreep dat dit ook nog wel eerder zou kunnen worden door afvallers of mensen die op verschillde wachtlijsten staan. Over een week mogen we langskomen voor een rondleiding.
Gelukkig is ons werk flexibel waardoor het niet zoveel uitmaakt dat we in het begin op andere dagen gaan werken.
En er is in elk geval plek, dat hoor je ook wel eens anders.

Hebben jullie de kinderopvang al geregeld?

Ja sterker nog ik heb eerder opvang aangevraagd dan de verloskundige gebeld. Maar goed in onze regio ook eindeloze wachtlijsten en het zou fijn als straks beide kinderen dezelfde dagen opvang hebben.

masatu schreef op 12-11-2022 om 12:19:

Afgelopen maandag had ik een intensieve training en eigenijk heb ik daardoor de hele dinsdag niets gedaan, ik was zo moe en draaierig. Verder werd ik vanmorgen opeens een stuk minder misselijk wakker dan afgelopen tijd.. zou het dan nu echt minder worden of was het toeval? Ik heb vanaf maandag een week congres in het buitenland, en het zou mij best goed uitkomen als ik mij niet al te belabberd voel. Wel veel last van obstipatie trouwens, maar dat is tenminste niet zo allesoverheersend.
Nu 9,5 week zwanger.

Voor de obstipatie vond ik roosvicee laxo, of veel kiwi/dadel/pruimen goed werken. 

En de opvang hier heeft ongeveer een jaar wachttijd dus idd opties aanvragen! (Ze zeggen voor 12 weken maar vrees dat je, zeker voor een eerste, dan mogelijk te laat bent). De exacte planning maken ze ook relatief kort van tevoren, voor dochter kreeg ik dus 3 maanden van tevoren te horen dat er plek was (eerst 2 en dan 2 maanden 3 dagen). 

Neweve schreef op 12-11-2022 om 13:24:

[..]

En de opvang hier heeft ongeveer een jaar wachttijd dus idd opties aanvragen! (Ze zeggen voor 12 weken maar vrees dat je, zeker voor een eerste, dan mogelijk te laat bent). De exacte planning maken ze ook relatief kort van tevoren, voor dochter kreeg ik dus 3 maanden van tevoren te horen dat er plek was (eerst 2 en dan 2 maanden 3 dagen).

Oh, dat werkt wel anders dan hier lijkt het. Ik weet dus nu al wat het aanbod is, en we tekenen daar na de rondleiding ook al een contract voor. Ze maken hier planningen van jaren vooruit (tot het kind naar de basisschool gaat), en ze wisten daarmee dus precies te zeggen wanneer er in welke groep plek is.

Hier precies 11 weken! Nog steeds mega misselijk, helaas... Ik hoop zo dat dit snel klaar is... Voor de obstipatie drink ik idd elke dag 1 of 2 glazen Roosvicee laxo. Daarnaast eet ik veel fruit, waaronder kiwi's, maar het helpt allemaal geen zier. Zelfs de zakjes met vezels die de huisarts voorschreef, lijken weinig te doen. Resultaat: dikke, opgezette buik die pijn doet en bij aanraken word ik misselijk. Leuk joh, zwanger zijn...

Vandaag zijn we bij mijn vader geweest, hij woont sinds deze week in een verzorgingshuis. Helaas ook iets om niet bepaald vrolijk van te worden, het is zo'n zielig hoopje mens nu... Ik had in eerste instantie al bedacht dat hij de geboorte niet meer mee gaat maken, maar de afgelopen tijd leek het eventjes beter te gaan waardoor ik hoop kreeg toch nog een opa van hem te kunnen maken, maar inmiddels lijkt dat onmogelijk. Moeilijk om je vader zo te zien. En mijn moeder heb ik de laatste tijd meer zien huilen dan ooit. Vreselijk om de man van je leven zo te zien. 

Nouja, het gaat er dus gezellig aan toe hier...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.