Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -

Neweve schreef op 31-10-2022 om 14:46:

fijn matasu. Ga je het nu ook al mensen vertellen of wacht je daarmee tot 12 weken?

Leidinggevende weet het inmiddels, beide ouders & broer willen we het dit weekend vertellen. Verder eigenlijk nog niet echt concreet over gehad, maar wijdverspreid bekend maken sowieso pas na de volgende echo over 3 weken. 

Wat fijn Masatu. Wij hebben gewacht tot de 8 weken echo en we een uitgerekende datum wisten.

Over een maand heb ik de 20 weken echo al gepland staan, dat gaat wel snel. Ook al doen ze die tegenwoordig al met 19 weken. 
We hebben tot nu toe eigenlijk nog niets gekocht. We zijn eerst nog aan het verbouwen en zijn daar nog tot en met eind deze maand mee bezig. Daarna gaan we ons langzaam eens wat oriënteren. Ik heb ook nog geen kleertjes of dat soort dingen gekocht, al wel wat kleinigheidjes gekregen. Hebben jullie al wel iets gekocht?

Leefmee

Leefmee

31-10-2022 om 15:34 Topicstarter

masatu schreef op 31-10-2022 om 13:41:

De echo is geweest, alles ziet er goed uit Op basis van de lengte zou het nu 7w5d zijn, volgens eigen berekening 7w4d. Dus dat is helemaal in lijn (en net een mm anders klikken geeft natuurlijk alweer een ander resultaat). Hartje klopt & mooie embryo & dooierzakje. Heel fijn om te zien!

Wat super fijn!!

masatu schreef op 31-10-2022 om 13:41:

De echo is geweest, alles ziet er goed uit Op basis van de lengte zou het nu 7w5d zijn, volgens eigen berekening 7w4d. Dus dat is helemaal in lijn (en net een mm anders klikken geeft natuurlijk alweer een ander resultaat). Hartje klopt & mooie embryo & dooierzakje. Heel fijn om te zien!

Wat fijn! 

Cyclus dag 30. Mijn lijf voelt normaal, soms een beetje misselijk, maar vandaag bij het afvegen 2 keer een druppeltje bloed. Ik ben benieuwd of het doorzet. Vrees dus dat deze ronde niet gelukt is en baal een beetje. Mijn lijf voelde wel anders ofzo maar goed ik ben dan ook met zwangerschap en borstvoeding 1,5 jaar niet ongesteld geweest en later (met spiraal) zeer onregelmatig dus alles moet ik ook weer opnieuw ontdekken.  Vorige ronde was het gelijk een stortvloed (op de fiets naar huis gestart en mega doorgelekt), dus tegelijkertijd ook hoop dat het misschien een innesteling is. 

Als het niet doorzet morgenochtend toch testen omdat we dit weekend weg gaan (en ik dan misschien ook alcohol wil drinken).

Bleh was vergeten hoe erge mind fuck dit kon zijn. 

Leefmee

Leefmee

02-11-2022 om 15:09 Topicstarter

Neweve schreef op 02-11-2022 om 11:50:

Cyclus dag 30. Mijn lijf voelt normaal, soms een beetje misselijk, maar vandaag bij het afvegen 2 keer een druppeltje bloed. Ik ben benieuwd of het doorzet. Vrees dus dat deze ronde niet gelukt is en baal een beetje. Mijn lijf voelde wel anders ofzo maar goed ik ben dan ook met zwangerschap en borstvoeding 1,5 jaar niet ongesteld geweest en later (met spiraal) zeer onregelmatig dus alles moet ik ook weer opnieuw ontdekken. Vorige ronde was het gelijk een stortvloed (op de fiets naar huis gestart en mega doorgelekt), dus tegelijkertijd ook hoop dat het misschien een innesteling is.

Als het niet doorzet morgenochtend toch testen omdat we dit weekend weg gaan (en ik dan misschien ook alcohol wil drinken).

Bleh was vergeten hoe erge mind fuck dit kon zijn.

Ja he, slopend is het deze dagen.

Ik hoop het allerbeste voor je!!

Leefmee

Leefmee

02-11-2022 om 15:11 Topicstarter

Hier zit ik nu op 5w+1. De misselijkheid zet nu door. Even aan wennen zeg...heb dit wel ook gehad bij de andere zwangerschappen. Maar nooit overgegeven. Hoop dat dit zo blijft
16 nov mijn eerste echo. 

Leefmee schreef op 02-11-2022 om 15:11:

Hier zit ik nu op 5w+1. De misselijkheid zet nu door. Even aan wennen zeg...heb dit wel ook gehad bij de andere zwangerschappen. Maar nooit overgegeven. Hoop dat dit zo blijft
16 nov mijn eerste echo.

Wat grappig ik zit ook op 5w+1. Is er een reden dat jij al op 16 november een echo krijgt? Ik moet namelijk wachten tot 13 december.

Hier overigens nog weinig klachten. Vooral moe. Zo nu en dan wat pijn aan mijn borsten en ik heb wat sneller honger.

Leefmee

Leefmee

02-11-2022 om 15:58 Topicstarter

Jillz schreef op 02-11-2022 om 15:35:

[..]

Wat grappig ik zit ook op 5w+1. Is er een reden dat jij al op 16 november een echo krijgt? Ik moet namelijk wachten tot 13 december.

Hier overigens nog weinig klachten. Vooral moe. Zo nu en dan wat pijn aan mijn borsten en ik heb wat sneller honger.

Oh wat leuk om te weten

Ik heb gevraagd om een wat vroegere echo omdat ik toch wat gespannen ben om zo lang te wachten. Had in juni een  vroege mk. En ze kennen me nog na drie zwangerschappen bij hun gelopen te hebben. Misschien scheelt dat ook.

Lang wachten voor jou dan..

Lekker houden zo dat je je nog redelijk oke voelt

Ps: even iets geks misschien. Maar kun je hier ook een besloten toppic aanmaken? T idee dat heel Nederland mee kan lezen vind ik zelf niet zo prettig. 

neweve, heb je al zekerheid inmiddels? Ben benieuwd!

Leefmee, volgens mij kan je geen besloten topic aanmaken. Zolang je niet al te herkenbare details schrijft lijkt het mij wel meevallen hoe herkenbaar je bent. 

Aftodite, hoe gaat het met jou inmiddels? Ik hoop heel erg dat de ergste misselijkheid nu toch echt voorbij is..

Hier qua klachten redelijk stabiel (ochtendmisselijkheid, moe & soms draaierig, meestal als ik moet eten of te lang heb gezeten/gelegen). Wel zitten sommige hoogsluitende broeken nu te krap.... oeps, ik wist niet dat dit nu al een ding zou zijn. Binnenkort eens op zoek naar een zwangerschapsbroek of andere comfortabele broek. Of wellicht eens op marktplaats rondkijken.

Even een vraag aan de mensen die eerder zwanger zijn geweest. Ik ben nu 15 weken en heb een beetje een vreemd gevoel in mijn bovenbuik. Nu ben ik de afgelopen dagen erg druk geweest (3 dagen overgewerkt dus dagen van 10 uur). Is dit herkenbaar voor iemand? Ik twijfel een beetje omdat het gevoel echt rond mijn maagstreek zit en ik medicatie neem waarvan je maagklachten/maagzweer kan krijgen.

Lief dat je het vraagt, masatu. Ik heb inmiddels nog een extra medicijn om de misselijkheid de kop in te drukken. Overgeven is daardoor weer weg, maar nog steeds 24/7 misselijk. Heb nu ook zakjes met vezels gekregen tegen de obstipatie, nog zo'n gezellig kwaaltje. Over twee dagen moet ik weer een pauze nemen met dat ene medicijn, benieuwd hoe het weekend dan verloopt. Volgens mij had ik hier al iets geschreven over dat nu ongeveer (9w) de piek qua misselijkheid zou zijn, dus daar hoop ik maar op, dus dat het hierna beter wordt...

Dinsdag wel een mooie echo gehad, het beeld wordt steeds duidelijker. De verhoudingen kloppen nog niet helemaal, maar het is wel duidelijk een mensje in wording. Dus ook voor onze ouders worden de plaatjes duidelijker. Ik kan het alleen zelf nog steeds niet echt bevatten.

Overigens had ik even geleden al twee zwangerschapsbroeken gekocht, maar ik loop vooralsnog alleen in joggingbroeken. Je kan voor positiemode ook bij de Lidl kijken (online), maar dat zijn dan vooral skinny broeken. Hoewel daar ook positiejoggingbroeken staan, die wil ik misschien tzt gaan aanschaffen. Voor nu doen de gewone het nog prima.

masatu schreef op 03-11-2022 om 09:55:

neweve, heb je al zekerheid inmiddels? Ben benieuwd!

Mega ongesteld. Voordeel is dat ik meer bloed naar minder kramp/rugklachten heb dan voor mijn vorige zwangerschap. 

@yvaine, ik herken het gevoel wel maar had het volgens mij pas later in de zwangerschap (denk 30 weken). Dochter lag in stuit dus drukte behoorlijk op alle dingen daarboven. 

@afrodite wat fijn een goede echo. Begin je er nu ook vertrouwen in te krijgen? Ik hoop dat het dit weekend mee valt als je weer moet stoppen. Hopelijk heb je het hoogtepunt achter je en gaat het vanaf nu steeds beter.

@neweve wat balen. Ik hoop dat je de volgende ronde meer geluk hebt.

@yvaine het komt mij niet bekend voor. Vanaf het laatste trimester had ik wel eens wat last in mijn maag streek dat was een combinatie van maagzuur en de billen van de kleine. Als ik het me goed herinner zit de baarmoeder bij 15 weken nog onder de navel. Ik zou even bellen met de huisarts voor de zekerheid.

Ik kijk het nog even tot aan morgen aan. Ik begreep laatst van de verloskundige dat je in deze weken ook al last kon hebben van harde buiken. En ik denk eigenlijk dat dat het is. Mijn buik voelt soms keihard aan. En het voelt gewoon wat vreemd allemaal. Ik heb niet echt buikpijn, ook geen bloedverlies. Ik ben drie dagen van kwart over 8 in de ochtend tot half 8 in de avond van huis geweest voor werk. Normaal heb ik daar geen problemen mee maar ik denk dat mijn lichaam mij nu echt keihard terugfluit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.