mama in spe
28-07-2010 om 10:08
Namen dilemma wie helpt..
We komen er maar niet uit de naam voor onze as. Uk..
Wie kan ons helpen, ik ben opzoek naar namen in de trant van:
Thiemen
Thijmen
Maarten
Karsten
etc...
Namen met die klanken dus..
wie helpt ons... en weet nog namen?
alvast bedankt.
Nancy
28-07-2010 om 11:54
Denk denk.....
Symen
Tijmen (zonder h)
Gerben
Joren
Steven
Keren (ja, is een jongensnaam...)
Er zijn er vast nog veel meer, veel succes !
Groetjes,
Nancy
Merel78
28-07-2010 om 12:36
Met stip op 1
Tijmen natuurlijk (onze zoon Tijmen is in februari geboren).
Jelmer vond ik nog wel leuk, maar man niet zo en de 'er' aan het eind matcht niet zo met de achternaam (ook op 'er')
Ik denk nog even verder en dan laat ik het weten.
liefs, Merel
Merel78
28-07-2010 om 15:38
en misschien nog:
Marijn (of Merijn)
Lars
Reijmer
Stijn
succes ermee, dat namendilemma is een ramp wij hebben tot tijdens de bevalling getwijfeld. Tijmen hadden we al, maar mijn man begon op de valreep te twijfelen en toen heeft ie tijdens de bevalling nog in het boekje zitten zoeken. En heeft ie de keus gemaakt tussen Tijmen en Lucas. Ik ben dik tevreden (met onze Tijmen dus)
Merel
silvester
28-07-2010 om 20:58
Ideeen
Hallo,
Nog een paar:
Marten
Symen
Quinten
Sybren
Owen
Harmen
Jurjen
Jerven
Succes ermee in ieder geval, heb je nog even tijd om iets te bedenken of dringt de tijd? Nou ja he tlukt uiteindelijk vast wel...
marije123
30-07-2010 om 20:20
Deze
Tieme
Timme
Lasse
Mathijs
Wij twijfelden tussen Tieme en Lasse (zoontje van goede vriendin heet Timme, dus die viel al af) en het is Lasse geworden. Lastig he?! Als ik nog wat bedenk laat ik het weten. Succes!
Groetjes Marije
mama in spe
31-07-2010 om 09:46
Late reactie
Bedankt alvast voor het meedenken, zelf vinden we Thijmen heel leuk echter ons zoontje heet Thijs en Thijs en Thijmen komt wellicht wel erg dicht qua klank bij elkaar vandaar dat we een naam in deze trant zoeken echter wellicht toch iets minder gelijkend dan Thijs/Thijmen...
Meer suggesties altijd welkom..
Niny
31-07-2010 om 14:31
Timmer?
Timmer doet me denken aan een strip van Jan, Jans en de kinderen waarin Jan een politiek correcte naam voor een timmervrouw probeert te bedenken: Timmermens? Timmerster? Nee, ik weet het: Timmer!
Niny
Merel78
31-07-2010 om 16:09
Jesse
hoi mamainspe
kan het me heel goed voorstellen, tijmen was onze 2e keus eigenlijk, in die zin dat we een jongetje heel graag jesse wilden noemen. alleen werd de eerste een meisje en die heet tessa. En je raadt het al, dat vonden we dus ook teveel op elkaar lijken. Tijmen was onze goede 2e dus. Misschien is Jesse dan een optie?
groetjes, en succes bij de zoektocht
Merel
soepstengel
01-08-2010 om 15:37
ik vind bij thijs, thijmen wel op elkaar lijken.
Of...
Jurre
Timo
Kars
Marijn
Ps succes met zoeken, ik ben dol op namen draadjes
*Rymcke*
05-08-2010 om 20:06
Mooie namen
Hmmm Tijmen erg mooi, heet onze 4de. En heb hier de naam van onze derde ook al langs zien komen, Jurrian, hoor je erg weinig. Onze 2de heet Gerwen, is ook heel weinig voorkomend. Onze 1ste, heet Frank, normaal vroeger heel veel voorkomend tt nog maar weinig. Allemaal germaanse namen.
Bij een naam moet bij de broer(s) of zus(sen) passen en de achternaam. Korte achternaam past moeilijk bij een korte voornaam.
Bij Thijs zou ik Lars, Sem, Siem, Roan, Rowan vinden passen.
Gr en succes met kiezen,
Rymcke
Vertigo
06-08-2010 om 06:23
Tymen met ie
En tymen uitgesproken als 'tiemen' ?
Lijkt wel en niet op Thijs..
Die van mij hebben allebei een 2e naam met dezelfde letter. Kan ook nog?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
thein
08-08-2010 om 07:30
Thein vind je dat niet leuk
Of wat ik ook lang leuk vond was Tieme
Die naam kom ik nog steeds tegen op een busje en vind het echt geweldig.
mama in spe
09-08-2010 om 21:47
Vergeet ik nog te vermelden
Echter Thijs heeft ook nog een broertje genaamd Menno...
Dacht dus zelf aan Menno - Thijs - Thijmen... echter vind de gelijking Thijs/Thijmen toch wel erg groot.
Ik wil het liefst eigenlijk een wat langere naam erbij nu... in de trant van Thijmen alleen dan wat minder gelijkend qua naam met Thijs... en wellicht ook met een andere voorletter beginnend
Sta dus nog steeds voor suggesties open.. (lastig ben ik hé
Yaron
10-08-2010 om 11:55
Wouter
Ik heb niet het hele draadje doorgenomen, maar bij Menno en Thijs vind ik Wouter heel goed passen.
Manda Rijn
10-08-2010 om 12:46
Onhandig
om beide voornamen met een T te laten beginnen. Mijn zus en ik hebben dezelfde begin letter en dan maak je wel eens elkaars post open of dan moet je aan de telefoon vragen om welke T het gaat etc.
vlinder72
11-08-2010 om 19:40
Steven?
of Stefan. Karsten vind ik ook leuk. En Joost (zo heet onze oudste) maar dat is wel weer een korte naam. Lastig hè. Zo wilden wij graag onze dochter Roos noemen maar Joost en Roos klinkt echt niet goed.
Roserose
20-08-2010 om 08:37
Ruben?
Menno, Thijs en:
Ruben
Jelle
Simon
Klinkt mooi, vind ik. Leuk, namen kiezen!
Groetjes,
Roserose
Dendy Pearson
20-08-2010 om 22:16
Ehm
Menno, Thijs en..
Sten
Sebbe
Ferris
Reza
Warner
Victor