Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Lexi: pestnaam, of niet?

Hallo,
Mijn vriend en ik verwachten een meisje komende lente. We horen heel graag de naam 'Lexi', maar we kennen niemand in onze omgeving die zo heet. We vragen ons af of er mensen zijn met ervaring en evt. pestgedrag? Want we denken wel meteen aan 'Sexy Lexi'-achtige uitspraken... Enig advies? Of zullen we er gewoon voor gaan omdat we 't zo graag horen?


Oh en idd voor ieder kind verzinnen ze wel wat!

Kinderen onder elkaar vinden altijd wel iets als er gepest moet worden.
Ook zonder Lexi

Triva

Triva

17-01-2018 om 08:00

precies

Kinderen vinden zelf wel iets om op te rijmen. Bizar dat je als ouders dus een naam kiest waarbij je dat zelf al vooraf weet. Kom op iedereen maakt in gedachte meteen die associatie.

Ludo Holleman

Ludo Holleman

17-01-2018 om 10:33

Grey's Anatomy

In de ziekenhuis-serie Grey's Anatomy heet een van de personages Lexie. Voluit: Lexie Grey. Bijnaam: Little Grey.

Daarom hebben wij een van onze katten (een lief grijs poesje) Lexie genoemd.

Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Lexie_Grey

Kaaskopje

Kaaskopje

17-01-2018 om 12:45

Janus en Titus

Dat zijn wel erg onhandige namen, niet te vergelijken met Lexi. De naam Isis zou ik ook niet meer kiezen.

Als je denkt veilig te zitten met Roos - doos
Fennadepenna
Wouterkabouter
Irisdeklieris
Stormstinktenorm
Thijsisnietwijs

Zo uit de losse pols... Creatieve kinderen zijn er genoeg op dit gebied.

Iemand dacht alle pestmogelijkheden uitgesloten te hebben met de naam Esther. Dat werd... de pester.

Even zo

Even zo

18-01-2018 om 21:16

Ik ken een Alex

En die noemt zich als grapje soms sexy-lexi.

Keizerin

Keizerin

19-01-2018 om 19:23

Onhandig?

Zo zie je maar weer....
Een onhandige naam? Hoezo?
Mijn zoon heeft een van bovenstaande namen en is daar nog nooit gepest. Zit al ver op de middelbare dus tijd genoeg om gepest te zijn geweest
Een prachtige, klassieke naam vinden wij het nog steeds.
En kom op, dat iedereen dezelfde associaties heeft bij bepaalde namen, zegt meer over jezelf dan over een naam.
Ik wordt dan weer een beetje treurig van de top-10 namen van de SVB, al vele jaren dezelfde veilige namen.

Lexi-ordi

Maar.. dat komt omdat mijn dochter in haar basisschool tijd gepest werd door een Lexi: meisje met highlights op haar 8ste, modieuse kleding en ditto moeder. Dus bij mij roept de naam Lexi iets van een Bobby Eden achtige iemand met een gemene inborst.

Maria

Maria

22-01-2018 om 14:34

Voor elke naam wel wat

Eigenlijk dacht ik ook meteen aan een jongensnaam, maar als meisjesnaam vind ik het best wel leuk. Toen ik de titel van je bericht las, moest ik wel eerst eens goed nadenken waarom een kind gepest zou kunnen worden met die naam... Ik had zo meteen die associatie met sexy niet gemaakt. Dus zo voor de hand liggend vind ik dat niet. Als je er echt naar op zoek bent, dan kan je bij elke naam wel iets verzinnen. Denk maar bijvoorbeeld aan Erin (er in), Erna (er na), Esmee (is mee), ... en zo zijn er nog tal van voorbeelden. Ik vind Lexi een heel mooie naam. Gewoon doen!

Guppie

Guppie

26-01-2018 om 20:33

Gevoel volgen

Voor pesten zijn er veel mogelijkheden; is het niet de naam dan is het wat anders. Zo werd ik in het jongerentehuis voor een vrij normaal woord uitgescholden maar kreeg het op die manier een bepaalde lading. Veel namen kunnen aanleiding zijn voor schelden. Wat dacht je bijvoorbeeld van een naam als Lutje? Dan weet je wel wat daar op rijmt.
Ik heb zelf een iets langere naam, waar mijn roepnaam een afgeleide van is. Een langere naam, met eventueel een tweede naam, geeft wat meer mogelijkheden. En soms verander je je naam in de loop van je leven; als je een bepaalde ontwikkeling hebt doorgemaakt.
Het kan ook zijn, als je het denken een beetje loslaat, dat je in de loop van je zwangerschap een ingeving krijgt. Je kan ook vragen om een droom. Zelf heb ik weleens dromen dat ik een bepaalde steen nodig heb. Soms kan het ook zijn dat je oog ergens op valt, een bepaalde tekst, een titel van een boek enz.

Guppie

Guppie

27-01-2018 om 08:46

Meer aspecten

Wat ook nog kan gebeuren, als je een doodnormale naam hebt bedacht, dat de combinatie van voornaam/voorletter plus achternaam aparte resultaten geeft. Zoals K.Ruis of Lily Putter. Of je hebt een naam waar later een liedje van is of een product of organisatie. Zoals een liedje 'Joke, stop toch met koken'.
Succes met je keuze

Sachito

Sachito

27-02-2018 om 15:45

harstikke leuk!

Lexi klinkt hartstikke leuk!

En je kunt er inderdaad altijd voor kiezen het al koosnaam te gebruiken voor Alex (ben persoonlijk erg fan van 'jongesnamen' voor meisjes)

Optie

Mijn zoon heeft twee namen. De roepnaam is een afkorting van de tweede naam. Een naam die best vaak voorkomt. Nu vond zoon dat die naam ook vaak wordt gebruikt voor een hond. Na overstap BS/ VO heeft hij voor de eerste naam gekozen. Voor ons even wennen maar hij is daar blij mee. En administratief hoeft er niets aangepast te worden.

Je kan een probleem voor zijn door haar ook twee namen te geven,( [naam] Lexi). Wordt Lexi niet gewaardeerd, dan kan je uitwijken naar de eerste naam.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.