Femmelotje
13-07-2021 om 20:35
Kind in je uppie
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen (Update april 2021):
- AMC (Amsterdam, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf Voorburg
- UMCU (Utrecht; opnamestop)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 1 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899, wachtlijst 1,5 jaar)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- Isala (Zwolle)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Fase 1: Oriëntatie of Wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blikjeredbull | 29 | Oriëntatie | |
-Moon- | 36 | MCK/AMC | |
Buddy13 | 29 | Nij Geertgen | |
Kittyfantastico | 35 | Nij Geertgen |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Femmelotje | 28 | MCK Leiderdorp | mei 2021 | IUI, erfelijke aandoening |
Mus90 | 31 | Juni 2020 | Pauze tot start IVF | |
Sneep | 36 | MCK Leiderdorp | Januari 2021 | |
Juffie4 | 35 | Nij Geertgen | Juni 2021 | |
Faith | 40 | Nij Geertgen | November 2020 | Deense donor |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Pat36 | 41 | UMC Utrecht | 2019 | dec 2021 | |
Linda273 | 40 | Nij Geertgen | Okt 2020 | feb 2022 |
Buddy13
13-07-2021 om 20:43
Top dat je deze al hebt aangemaakt femmelotje😊 nog even kijken of we de tabel nog goed kunnen krijgen.
Femmelotje
13-07-2021 om 20:45
Haha, ja ik was ondertussen nog even aan het stoeien! Hij staat er nu wel in!
KittyFantastico
13-07-2021 om 20:46
Leuk om jullie hier weer te zien!
Bedankt voor het aanmaken, Femmelotje! Hopelijk lukt het met de tabel. Ik heb gelezen dat je via het uitroepteken moet aanvragen om de OP nog aan te kunnen passen na meer dan 30 min.
EmmaT
13-07-2021 om 20:48
Je vergeet een hele belangrijke:
https://www.donorconceptie.nl/
Hier vind je ook veel info:
https://fiom.nl/afstammingsvragen/donorconceptie
Via deze sites kun je informatie vinden voor alle betrokkenen bij donorconceptie, ook als je alleen bent.
Femmelotje
13-07-2021 om 20:50
Emma: Ja klopt, in het oorspronkelijke topic stonden ook linkjes. Mocht ik er nu nog niet bijzetten omdat ik minder dan 10 keer hier gepost heb
Aanpassen OP heb ik idd ook gelezen, volgens een van de mods kon je via het uitroepteken vragen of ze middels een vinkje ervoor kunnen zorgen dat je hem aan kunt blijven passen, dus dat heb ik ook gelijk gefixt. Kan maar vast gebeurd zijn
EmmaT
13-07-2021 om 20:57
Femmelotje schreef op 13-07-2021 om 20:50:
Emma: Ja klopt, in het oorspronkelijke topic stonden ook linkjes. Mocht ik er nu nog niet bijzetten omdat ik minder dan 10 keer hier gepost heb
Aanpassen OP heb ik idd ook gelezen, volgens een van de mods kon je via het uitroepteken vragen of ze middels een vinkje ervoor kunnen zorgen dat je hem aan kunt blijven passen, dus dat heb ik ook gelijk gefixt. Kan maar vast gebeurd zijn
Ok, ik ben een OOL'er en nog niet zo op de hoogte van die topics en hoe ze worden overgezet 😉
KittyFantastico
13-07-2021 om 21:13
Mag ik ook in de tabel?
Ik ben 35 en zit bij Nij Geertgen, in fase 1 (bijna wachtlijst)
Femmelotje
13-07-2021 om 21:23
Geeft niks hoor Emma Leuk dat je tips geeft en meedenkt!
Kitty, je staat erbij!
Ilselotte
13-07-2021 om 21:40
Succes allemaal in het traject! Ik heb 2 kinderen van 15 en 9 die ik heb mogen krijgen met behulp van een bekende donor (met bescheiden vaderrol) , dus de spanning van het zwanger worden ligt al heel ver achter me. Maar wilde jullie wel even succes wensen en zal voor jullie duimen.
Heidi-Forumbeheer
13-07-2021 om 22:07
Femmelotje schreef op 13-07-2021 om 20:50:
Stuur me even de goeie tekst met linkjes en al via de "Bericht sturen" als je klikt op mijn naam. Dan plak ik hem in je startbericht.
EmmaT
13-07-2021 om 22:37
Femmelotje schreef op 13-07-2021 om 21:23:
Kitty, je staat erbij!
Haha, dankjewel! Ik hoef ook niet op een lijst van klinieken ofzo, ik ben gewoon een ouwe moeder met veel ervaring op dit gebied ☺
EmmaT
13-07-2021 om 22:41
Femmelotje schreef op 13-07-2021 om 21:23:
Kitty, je staat erbij!
Haha, dankjewel! Ik hoef ook niet op een lijst van klinieken ofzo, ik ben gewoon een ouwe moeder met veel ervaring op dit gebied ☺
Femmelotje
14-07-2021 om 22:38
Heidi-Forumbeheer schreef op 13-07-2021 om 22:07:
[..]
Stuur me even de goeie tekst met linkjes en al via de "Bericht sturen" als je klikt op mijn naam. Dan plak ik hem in je startbericht.
Ha Heidi,
Als ik je PB krijg ik ook een foutmelding op de linkjes Ik heb inmiddels al geregeld dat de OP blijvend aangepast kan worden, dus ik wacht wel gewoon tot ik het benodigde aantal posts heb gehaald en voeg het dan alsnog toe. Dankjewel voor je hulp
Pat36: Thanks! Al het gedoe rondom mijn vrijwilligerswerk heeft iig het voordeel dat ik heel erg afgeleid ben van het ben-ik-zwanger vraagstuk xD
Heidi-Forumbeheer
15-07-2021 om 03:05
Femmelotje schreef op 14-07-2021 om 22:38:
[..]
Ha Heidi,
Als ik je PB krijg ik ook een foutmelding op de linkjes Ik heb inmiddels al geregeld dat de OP blijvend aangepast kan worden, dus ik wacht wel gewoon tot ik het benodigde aantal posts heb gehaald en voeg het dan alsnog toe. Dankjewel voor je hulp
Jammer, ik dacht dat het in een pb wel zou lukken. Maar je kunt al snel linkjes plakken dus het zal allemaal wel goed komen. Heel veel succes allemaal.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.