Yvaine
28-08-2022 om 09:26
Heel onwerkelijk
Even van mij afschrijven op een forum dan maar. Sinds meer dan 3 jaar gebruik ik geen anticonceptie meer. Sinds die tijd hebben ik en mijn vriend ook geen andere voorbehoedsmiddelen gebruikt. In zijn familie komen vruchtbaarheidsproblemen voor, en eigenlijk stonden we er beiden in “als het gebeurd dan gebeurd het, en anders niet”. We waren er niet erg mee bezig.
Nu had mijn vriend buikgriep, en ik daarna ook, tenminste dat dacht ik. Vervolgens werd ik heel licht ongesteld en ik bleef maar buikpijn houden. De laatste tijd ben ik sowieso onregelmatig ongesteld en ik bedacht me ineens dat ik nog zo’n kit had liggen om zelf een uitstrijkje te doen. Omdat je geen uitstrijkje mag doen als je zwanger bent deed ik een zwangerschapstest die ik nog had liggen. En je raad het al, hartstikke positief.
Maar ik kan me er helemaal niets bij voorstellen. Het klinkt heel vreemd omdat we natuurlijk geen anticonceptie gebruikten. Maar zijn broers zitten in jarenlange ivf-trajecten zonder resultaat. Ik dacht oprecht dat ik buikgriep had of iets ernstigers. Ik voel me verder ook helemaal niet zwanger, alleen mijn buik rommelt de hele tijd. Ik ga zeker nog een test doen want eigenlijk geloof ik er niets van 😅 Voelde het voor anderen ook zo onwerkelijk?
Rozi
31-08-2022 om 14:01
Van harte gefeliciteerd! Hmm klinkt niet echt fijn die verloskundige. Kies echt een praktijk waar je je op je gemak voelt en een klik mee hebt. Straks ga je bevallen waar die verloskundige bij is en is echt belangrijk dat je op zo’n moment ook de keuze hebt gemaakt waar je
achter staat en prettig bij voelt. Het gaat op dat moment echt om jou. Ik vond de bevalling niet alleen weeen wegpuffen maar ook zeker een groot mentaal aspect wat ik echt had onderschat
Leene
31-08-2022 om 17:29
Je kunt beter een stukje verder rijden dan bij een verloskundige zitten die je niet bevalt. Er zijn praktijken die erg aan die kant hangen die jij beschrijft. Niet doen als je dat allemaal niet ziet zitten.
En ik heb sowieso een vreselijke hekel aan de term "in je eigen kracht zetten" Maar goed da's weer een ander onderwerp.
Yvaine
01-09-2022 om 19:24
Ja, mentaal lijkt het me heel lastig als je geen klik hebt met de verloskundige. Veel dingen als borstvoeding bijvoorbeeld sta ik echt wel achter. Maar dat is toch iedere eigen keuze. Hooguit kan de verloskundige adviseren wat in haar ogen, of wetenschappelijk bewezen de beste keuze is.
Het voelt nog steeds vreemd overigens. Ik heb me een paar dagen best slecht gevoeld. In de ochtend ging het wel maar in de middag en avond voelde ik mij uitgeput, had ik buikpijn en hoofdpijn. Maar vandaag voel ik eigenlijk niets meer. En dat is ook erg vreemd. Enige is dat ik nog wel wat vermoeider ben dan normaal, maar verder voel ik me gewoon normaal. Het enige wat ik kan doen is de echo afwachten over 1,5 week denk ik.
duizel
01-09-2022 om 19:27
tja het is in het begin ook afwachten. Die vermoeidheid hoort er echt bij hoor. De eerste weken lag ik regelmatig na het werk uitgeput op de bank te slapen als vriend thuis kwam van het werk..
Het is nog niet te zien, je voelt nog geen baby, hebt nog geen hartje gehoord en geen baby gezien maar het is er wel, je lichaam is al hard aan het werk. Dat kost energie.
HAHA!wait..what
12-09-2022 om 22:06
Hoe gaat het nu met je? En heb je de echo al gehad? Die 1ste periode is ook heel onwerkelijk ja! 😉
Yvaine
13-09-2022 om 09:13
HAHA!wait..what schreef op 12-09-2022 om 22:06:
Hoe gaat het nu met je? En heb je de echo al gehad? Die 1ste periode is ook heel onwerkelijk ja! 😉
Toevallig vandaag de eerste echo gehad met 8 weken. Het zag er allemaal goed uit. Er was al een klein baby’tje te zien met een hartslag 💓
HAHA!wait..what
13-09-2022 om 09:48
Yvaine schreef op 13-09-2022 om 09:13:
[..]
Toevallig vandaag de eerste echo gehad met 8 weken. Het zag er allemaal goed uit. Er was al een klein baby’tje te zien met een hartslag 💓
Ah zo leuk Gefeliciteerd!
Yvaine
13-09-2022 om 10:14
HAHA!wait..what schreef op 13-09-2022 om 09:48:
[..]
Ah zo leuk Gefeliciteerd!
Dankjewel 😁 Was erg leuk om te zien. En alles zag er goed uit. Het beeld was ook al best duidelijk.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.