afrodite05
17-12-2022 om 10:08
Corona herhaalprik en zwanger
Even twijfel of ik dit bij zwanger of corona zou plaatsen... Maar ik ben vooral op zoek naar meningen van anderen die zwanger zijn/waren en voor deze keuze stonden.
Tot nu toe heb ik alle coronavaccinaties gehad (1e, herhaalprik en booster). Alleen die van dit najaar nog niet. Ik weet ook eigenlijk niet of ik die had genomen als ik nu niet zwanger was, je hoort er heel weinig over. Ik heb (gelukkig) geen enkele coronabesmetting gehad, of hoogstens misschien in maart 2020, maar toen werd er nog niet getest.
Ik werk in het voortgezet onderwijs, hoewel ik al sinds oktober thuis zit ivm HG, en ben nu 16 weken zwanger. Ik twijfel nog steeds wat ik moet doen. Niemand, ook de verloskundige en de gynaecoloog, geeft een duidelijk antwoord. Verder dan "het advies is om de prik wel te halen" komt men niet. Ik heb niet het idee dat die professionals er zelf achter staan. Het enige waar ik bang voor ben, is dat het vaccin "iets" doet met ons ongeboren kindje. De bekende/beruchte langetermijneffecten waar niets over bekend is. Dat is voor mij dus een reden om het niet te doen.
Ik denk dat ik op school een groter risico loop op corona met al die kinderen om me heen (grote scholengemeenschap) dan wanneer ik een kantoorbaan had. Er zijn daar nog steeds veel zieken. Dit is voor mij een reden om de prik wel te halen.
Ik vind het zo moeilijk. Man twijfelt ook. Hij neemt zelf de prik (voor het eerst) niet, maar kan mij ook niet goed adviseren, hij weet het ook niet. Dus ik wilde aan jullie vragen: wat zouden jullie doen in mijn situatie? Misschien komen jullie met argumenten die mij weer aan het denken zetten en me helpen met mijn (onze) keuze.
De vaccinatie tegen kinkhoest wil ik trouwens sowieso nemen.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Peiling
Wel of niet de herhaalprik halen nu ik zwanger ben?
afrodite05
21-12-2022 om 19:42
Mija schreef op 21-12-2022 om 16:38:
[..]
Hopelijk niet al te veel last van bijwerkingen. Een goede zwangerschap verder!
Thnx! De spierpijn was gisteren vrij heftig (vooral bij deo opdoen), maar vandaag is het weg. Nergens last meer van
Yvaine
23-12-2022 om 23:38
Ik zou toch nog voorzichtig zijn als ik jou was. Ik twijfelde lang over de booster. Heb hem uiteindelijk toch gehaald en na 1,5 week kreeg ik alsnog Corona
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.