Linn88
09-01-2024 om 16:28
39,3 zwanger en ongewenste logee, help!
Hoi allemaal,
Ik ben 39,3 weken zwanger van ons 2e kindje, een meisje. We hebben al een zoontje van 3,5 jaar.
Ik heb niet zo’n beste band met mijn schoonmoeder, maar doe al ruim 15 jaar mijn best om haar te accepteren (en te verdragen). Haar zijn komt voort uit een moeilijke jeugd en daar heb ik begrip voor. Mijn schoonmoeder werkt niet, is alleen en heeft een hond. De hond is haar leven. Ik ben geen hondenmens! Maar ben altijd lief voor het beestje en mijn zoontje vindt het altijd leuk met hond, dus prima. Wel altijd lichte ergernis als er weer overal haren liggen na een bezoekje, maar ach.
Nu is de hond geopereerd en mag de hond minimaal 4 dagen niet traplopen. Nu wil het zo zijn dat mijn schoonmoeder in een bovenwoning woont zonder lift. Het gaat om een grote hond, dus ze kan hem niet de trap op tillen. Nu moet die hond dus hier komen logeren, omdat wij de enige in haar netwerk zijn die in een gezinshuis wonen en de hond dus geen trap hoeft te lopen. Dit betekent dat ik, de enige die thuis is in de ochtend/middag, de hond moet uitlaten en verzorgen de komende dagen. Ik vind het echt vreselijk. Alleen al het idee aan die vieze hond (vreet graag stront), al die haren, geur en kwijl…
Net het hele huis aan kant en klaar voor de baby, ramen gezeemd, de binnendeur (met glas) die weer blinken, alles fris. Ik wil nu helemaal niet bezig zijn met een logee, laat staan een hond die verzorgd moet worden… door mij.
Wat vinden jullie hier nou van? Ik heb tegen mijn man gezegd dat de hond sowieso weg moet als de baby zich aandient, maar een idee voor een alternatief heb ik eigenlijk ook niet echt. Vinden jullie het normaal dat mijn schoonmoeder dit van ons verwacht? Of doe je dit gewoon en moet ik niet zo zeuren omdat ik nou net niet zo’n hondenmens ben?
Liefs!
Bakblik
10-01-2024 om 10:34
Hemke schreef op 10-01-2024 om 10:31:
Topic schrijfster, waar blijf je nu met een reactie ?
Ze stond op knappen wellicht is de bevalling begonnen en heeft ze wat anders aan haar hoofd dan hond en forum.😜
Kataravrouw
10-01-2024 om 11:00
Het feit dat schoonmoeder dit gewoon vraagt [ eist ] zegt mij wel wat over schoonmoeder......ik begrijp heel goed dat jouw band met haar niet zo best is.
krulliebollie
10-01-2024 om 11:10
Ik ben gek op honden ( heb er zelf een) maar zou ik jouw situatie alle begrip hebben voor als je dit niet wilt. Het is aan schoonmoeder om hier iets voor te bedenken. Desnoods een pension of een huisje huren.
Aviendha
10-01-2024 om 11:16
rionyriony schreef op 10-01-2024 om 07:25:
Nee, dat vind ik van niet. De eerste optie is m.i. namelijk een pension. Als schoonmoeder geen geld heeft schenken jullie dat bedrag daarvoor eenmalig en mocht dat ook niet lukken dan denk ik aan een lening of misschien wonen er vrijwilligers in de buurt.
Persoonlijk voel ik niet de heftige weerstand die bij iedereen hier omhoog lijkt te borrelen maar iedereen heeft het recht om te bepalen wat hij voor een ander kan en wil doen. Al was het een volkomen schone hond dan nog ben jij de enige die kan bepalen wat je gaat doen. Je bent niemand rekenschap verplicht.
Haha ja, ik voel me serieus plaatsvervangend boos bij dit topic
Pippeltje
10-01-2024 om 13:51
Kataravrouw schreef op 10-01-2024 om 11:00:
Het feit dat schoonmoeder dit gewoon vraagt [ eist ] zegt mij wel wat over schoonmoeder......ik begrijp heel goed dat jouw band met haar niet zo best is.
Dit geldt ook voor die man. Die had voor haar op moeten komen en zijn moeder weg moeten sturen met dat belachelijke voorstel.
EmmaT
10-01-2024 om 14:33
Pippeltje schreef op 10-01-2024 om 13:51:
[..]
Dit geldt ook voor die man. Die had voor haar op moeten komen en zijn moeder weg moeten sturen met dat belachelijke voorstel.
Dat had ie zeker gemoeten!
Ik ben inmiddels wel benieuwd of het kind al geboren is.
Max88
10-01-2024 om 14:34
Prachtwacht schreef op 10-01-2024 om 07:43:
Het is unaniem: Nee.
Dan lees je vrij selectief.
Ze is vrij om te doen wat ze wil.
Aviendha
10-01-2024 om 14:43
Max88 schreef op 10-01-2024 om 14:34:
[..]
Dan lees je vrij selectief.
Ze is vrij om te doen wat ze wil.
En ze wil het niet dus het antwoord is nee.
Maar goed, waarschijnlijk is TO al aan het bevallen.
UnknownCrocodile85
10-01-2024 om 16:03
Bakblik schreef op 10-01-2024 om 10:34:
[..]
Ze stond op knappen wellicht is de bevalling begonnen en heeft ze wat anders aan haar hoofd dan hond en forum.😜
Linn wacht maar effe met bevallen
Eerst antwoord 🙃🙃🙃
Bakblik
10-01-2024 om 16:06
Roos55 schreef op 10-01-2024 om 16:03:
[..]
Eerst antwoord 🙃🙃🙃
🤣
Alsof je bevallen tegen kan houden.
VanLotje
10-01-2024 om 16:28
Roos55 schreef op 10-01-2024 om 16:03:
[..]
Eerst antwoord 🙃🙃🙃
Lol
BritgetJones007
10-01-2024 om 17:36
zoals je merkt, werkt dit voorstel bij alle reageerders al grote ergernis op, dus hoe moet jij je wel niet voelen.
Nog belangrijker; ze gaat nu het mooiste moment van jullie leven ,'overschaduwen' en daar zou ik voor proberen te waken...zeg ik nu met voldoende levenservaring...vroeger vond ik dat ook moeilijk om voor mezelf op te komen.
Ook kan dit een wig drijven tussen jou en je man, omdat hij niet voor jou en baby opkomt...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.