Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Therese

Therese

29-06-2008 om 08:55

Zwanger worden na miskramen

Tijd voor een nieuw draadje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Therese

Therese

14-07-2008 om 12:55

Terug van vakantie

Eerst maar even een haleluja voor de prachtige echo's van Thein en Essanlau. Wat ongelooflijk fijn dat het er goed uitziet en zoals Linnie al zei dat geeft ons ook weer moed.

Ik ben gisterenavond terug van vakantie gekomen en het was een enerverende vakantie. Soms heerlijk en soms ook minder. De derde dag van de vakantie stond ik met een vruchtzakje in mijn handen. Op de campingwc notabene! Dat na een dag krampen en bloedverlies in de te warme tent in zuid-frankrijk. De verloskundige wist zeker dat ik alles al gehad had, omdat op de laatste echo nog zo weinig te zien was. Ze had me verzekerd dat ik met een gerust hart op vakantie kon en had zelf hier ook geen rekening mee gehouden. De hele vakantie (en nog steeds) ben ik aan het vloeien. Een miskraam op de camping is geen aanrader, maar ondanks dit hebben we zeker ook hele fijne momenten gehad. Veel gepraat over alles. Fijn!

cc'tje wat een gedonder bij jou. Ik hoop dat de gynaecoloog wat voor je kan betekenen. Ik was inderdaad benieuwd wat jouw ervaring is bij onderzoek na herhaalde miskramen. Zijn er dingen waar we rekening mee moeten houden of naar moeten vragen. We willen graag een cyclus afwachten en daarna weer aan de klus. Kan dat wel ivm de onderzoeken? De 23e hebben we een afspraak staan...

Linnie calimero gevonden?

Saskia hoe is het met jou?

Therese

Jeeeeetje Therese, een bevalling dus op de camping voor jou. Wat erg voor je en wat moet dat ongemakkelijk geweest zijn zeg. Ik vind dat je wel weer een vakantie verdient zeg...Hoe gaat het nu met je?

Calimero is gespot! Althans, gisteren een bijna-posi test en vandaag een super-posi test, dus gisteren geklust en vanaaf weer Aan ons zal het niet liggen deze ronde...

X
Linnie

Tip voor therese

heey meid
hoe gaat ie? goeie vakantie gehad? ik bedacht me laatst opeens dat ik aan het begin van deze zwangerschap tarwekiemoliecapsules heb geslikt. "ze" zeggen dat dat bevordelijk is voor de doorbloeding en helpt bij het voorkomen van een miskraam. ik bedacht me opeens dat ik dat nog niet eens aan jou had verteld. het is gewoon bij de kruidvat te koop en kost haast niks.
je zou geloof ik eerst een maand niet zwanger worden toch? ik hoop iig dat je je weer wat beter voelt. en wanneer moet je naar het ziekenhuis, jullie gingen toch wat onderzoekjes laten doen?
groetjes Nina

Therese

Therese

15-07-2008 om 23:16

Nijntje

Hey Nina,

Bedankt voor de tip! Dat ga ik zeker weten proberen. Alles wat goed kan zijn, wil ik doen. Hup naar de kruitvat!
We hebben volgende week woensdag de afspraak staan. In hetzelfde ziekenhuis als waar jij bent. We hebben een afspraak staan bij dr. Kauwerd. Ken je haar/ hem toevallig? We hebben sowieso deze maand rust en we worden ook gedwongen om rust te nemen, want ik blijf maar vloeien (grrr). Heb jij nog tips voor me waar ik naar moet vragen woensdag? En heb jij naast het chromosomenonderzoek ook stollingsonderzoek gehad? Nou nou ik heb weer een boel vragen zeg!

Ben je trouwens nog aan het werk of al aan het genieten van je verlof? Ik ben maandag op jullie locatie, misschien zie ik je dan nog.

liefs Therese

Liefs Therese

Hoi

Thein en Esther, fijn dat jullie een goede echo hebben gehad ! Nu proberen te genieten hè !

Linnie, ei ei ei, en we zijn zo blij ! Ik duim met je mee de komende 2 weken.

Therese, welkom thuis. Maar wat een verhaal, phoe..Helaas heb ik ook wel de ervaring dat elke miskraam anders verloopt en je eigenlijk op voorhand niets kunt zeggen.
Over onderzoeken...wij hebben een chromosomenonderzoek gehad. Bij allebei wordt dan bloed afgenomen. De uitslag daarvan duurt wel zo'n 6-9 weken, houdt daar dus wel rekening mee. Verder is bij mij ook de bloedstolling onderzocht en eigenlijk alles wat maar te zien viel. (rode bloedlichaampjes, ijzer, infecties, schildklier etc.)Verder is er een uitstrijkje gemaakt en een uitgebreide echo (eierstokken, follikels, baarmoederslijmvlies)Mocht er een uitstrijkje gemaakt worden, schrik dan niet als er afwijkende cellen gevonden worden. Dit kan namelijk gebeuren na een miskraam of zwangerschap (heb ik al 2 keer gehad)Ook zou ik even wachten tot na de onderzoeken met de teunisbloemcapsules, dit om eventuele waardes niet te verstoren. Als je tempkaartjes hebt, zou ik die meenemen. Verder weet ik het eigenlijk niet, het is ok al een paar jaar geleden bij ons en mijn situatie is (helaas) ook anders dan bij jou. Ik wens je veel succes>

liefs CC"tje

Dees 68

Dees 68

16-07-2008 om 15:40

Hee therese,

Ik heb hier nog een potje staan met Tarwekiemolie! Ik had de tip ook ergens gelezen, ze wel al gekocht maar was er nog niet aan toegekomen om ze te gebruiken.

Als ik je er blij mee kan maken mag je ze hebben. Moet ik wel even weten waar ze naar toe moeten... Wellicht even een privémailtje uitwisselen?

Dees

Therese

Therese

16-07-2008 om 19:58

Allen

Linnie fijn dat calimero gespot is en nu lekker broeden! Ik zal aan je denken de komende twee weken.

cc'tje erg bedankt voor de uitleg. Nog één vraagje, weet je of het kwaad kan als ik foliumzuur slik ivm de onderzoeken? Ik ben sinds vandaag weer begonnen en zit na aanleiding van jouw verhaal over de tarwekiemcapsules toch weer te twijfelen.
Heb jij trouwens

Therese

Therese

16-07-2008 om 20:01

En nu het vervolg...

Wat ik aan je wilde vragen cc'tje voordat ik perongeluk op 'verzenden' klikte of je al een afspraak bij de gyn hebt gemaakt?

Dees wat lief dat je dat wilt doen. Mijn adres is [email protected]. Ik betaal natuurlijk alle verzendkosten.

groet Therese

Dees 68

Dees 68

16-07-2008 om 23:17

Therese

Je hebt mail!

Ik las trouwens je verhaal over het vervolg van je miskraam op vakantie.

Dat lijkt me inderdaad heel erg. Ik hoop dat je het gauw weer een beetje achter je kunt laten.

Dees

Therese

Heey
fijn dat je woensdag al een afspraak hebt, Dr Kauwerd ken ik niet nee. Ik was onder behandeling bij dr vd ploeg. en gecurreteerd door dr. tibben. Wij hadden in eerste instantie gekozen voor alleen chromosomenonderzoek omdat ik liever niet 3 maanden wilde wachten met zwanger worden, wat moet als je voor het stollingsonderzoek gaat. Maar er waren ook geen aanwijzingen dat dat de oorzaak van de miskramen zou zijn. Misschien is dat in jou geval anders, dan zou ik het zeker wel doen. Misschien is het handig woensdag af te wachten met de tarwekiem olie? Ze zullen er niet heel denderend over doen als je zegt dat je ze gebruikt, maar bij mij heeft het geen kwaad gedaan en een vriendin van mij die ze gebruikte was na 3 miskramen ook "goed" zwanger na gebruik ervan. dus waarom niet?!
Wat balen dat je blijft vloeien, is er misschien toch iets achtergebleven? Ik weet niet of dat kan zeg maar wat. Ik heb zo 123 geen vragen die je woensdag zou kunnen stellen. Grote vraag is natuurlijk HOE KAN DIT NOU? maar je gaat heen om dat te laten onderzoeken, ik hoop dat het net als bij mij domme pech was en dat je binnenkort zwanger bent en dat het dan wel goed gaat. kan me voorstellen dat dit slopend voor je is. bij mij was het verspreid over 2 jaar maar 3x in een half jaar is wel heel veel in 1 keer. Ik ben benieuwd naar woensdag, hou je ons op de hoogte? Ik ben niet meer aan het werk. sinds 2 week, werd me te zwaar. en heb nu officieel verlof.
succes in het ziekenhuis woensdag
Liefs Nina

Ff van me afzeuren...

Moet even zeuren...

Ik baal van mezelf. 't Niet alleen dat ik nu al 2,5 jaar probeer een 2e kindje te krijgen, nee, sinds ik gestopt ben met de pil heb ik om de haverklap een schimmelinfectie (nu weer voor de 2e keer in 1 maand!), heb ik 2 mk's gehad en is iedere keer na de mk mijn cyclus van slag waardoor ik tenminste 9 maanden lang een veel te korte luteale fase heb. Ben het even zoooooo zat. Voelde gisteren alweer de schimmelinfectie doorzetten, hebben we net geklust, kunnen we de spontane pret voorlopig wel weer vergeten door die 3^&^-infectie. En ik voel me vandaag zwanger, terwijl ik weet dat mijn lichaam me vast wel weer voor de gek houdt. Ik had maandag een posi ovutest. Ach misschien word ik morgen wel weer ongi, dan ben ik ook vaak misselijk.

Sorry voor deze klaagzang. Vind mezelf nogal sneu op het moment. EN DAN REGENT HET OOK NOG DE HELE DAG!

X
Linnie

Kim75

Kim75

20-07-2008 om 10:52

Linnie

Je hebt ook wel reden om soms even lekker te zeuren hoor! En waar beter dan hier!!??
Van de week gaat de zon weer schijnen..!!! Een dikke knuffel op afstand!!
Liefs,
Kim

Therese

Therese

20-07-2008 om 19:54

Zeur zoveel..

als je wilt Linnie! Ik vind het niet eens zeuren en nogal logisch dat je er flink de balen van hebt. Je bent ook maar een mens en het is ook allemaal niet niks. Als je er behoefte aan hebt dan mag je al je berichtjes vol zetten met klaagzang. Als het je oplucht moet je het vooral niet laten. Daarvoor zijn we hier toch?

Ook van mij een hele grote dikke knuffel!

Liefs Therese (die je voor mee moppert, omdat het ook allemaal k*t is)

Therese

Therese

20-07-2008 om 20:08

Naar de gyn geweest

Vroeger dan gepland hebben we afgelopen vrijdag onze afspraak met de gynaecoloog gehad. Doordat ik nog steeds helderrood bloed verloor heb ik zelf maar even contact opgenomen. Ik mocht meteen langs komen voor een echo en omdat het aan het einde van de dag was hebben ze de afspraak van woensdag meteen overgenomen. Op de echo was nog een flink stuk weefsel te zien, maar we verwachten dat deze snel eruit zou komen. Verder hebben we het getroffen met de arts (een andere dan gepland). Hij gaf ons een positief gevoel en nam het allemaal heel serieus. Maandagochtend moeten we bloedprikken en wordt er gekeken na de chromosomen, bloedstolling, nierfuchtie, schildklier, suiker, ijzer en nog een hele rits waardes wat ik al niet eens meer weet. Als we willen mogen we meteen weer proberen zwanger te raken en als dat lukt krijgen we binnen een week de uitslag. Anders kan het tussen de drie en zes maanden duren (!). Eigenlijk wil ik zodra het bloeden stopt er weer voor gaan. Alleen vriendlief wil liever wachten. Dat zal ik moeten accepteren, maar vind het wel lastig. In ieder geval hebben we mede dankzij de gynaecoloog weer goede moed voor de volgende poging!

Dit was mijn update weer.

groet!

Therese

Heey,
wat fijn om te lezen dat je weer wat positiever gestemd bent!! welke gyn had je nu? dus de onderzoeken zijn begonnen! alleen maar beter toch?! Is het bloeden al gestopt?
En ga je nog een de tarwekiemoliecapsules?
wat een vragen weer he, zal je weer met rust laten haha
Groetjes Nina

Therese

He Therese,
wat fijn zeg zo'n gyn die je serieus neemt! Hoe voel je je nu verder?

Ik heb vandaag de zwanger worden capsules van Etos gekocht. Ik hoor daar hele goede dingen over, o.a. dat ze je cyclus reguleren. Nou dat kan ik wel gebruiken.
Ik zit nu op 7 dgn na ei en voel af en toe nog wat geknijp in mijn buik. Hopelijk een goed teken en niet dat mijn ongi er alweer aankomt .
Heb in ieder geval een afspraak met de ha gemaakt ivm die chronische schimmelinfecties.

X
linnie

Therese

Therese

23-07-2008 om 14:23

Linnie, nina en hier nogal bizar?!

Hoi dames,

Ik heb echt weer een te bizar verhaal, maar dat later!

Linnie ik heb ook hele goede verhalen over etos zwanger worden pillen gehoord. Ook dat ze heel groot zijn , maar ook dat ze goed werk leveren. Ik hoop dat de huisarts iets voor je kan betekenen. Wanneer heb je een afspraak en laat je horen hoe het was?

Nina ik zit nu bij dr. van Loon en ga zeker tarwekiem slikken. Vanaf wanneer en tot wanneer kan je deze gebruiken? Jij nog een maand hé? Pff wordt wel erg spannend nu!

Nu hier een update. Een nogal bizarre update en het dringt hier nog allemaal niet door. Ik heb de afgelopen twee dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik had echt vreselijke buikpijn, veel bloedverlies en mijn hcg-waarde was nog veels te hoog. Ik ben opgenomen en er is toen een bbz geconstateerd. De derde zwangerschap zijn twee bevruchte eitjes geweest, één in de baarmoeder en de ander is in de rechtereileider genesteld. Ik heb gisteren waarschijnlijk een tubaire abortus gehad. Een miskraam in de eileider die via de buikholte wordt afgevoerd. In ieder geval dat hopen we, want dat is het meest positieve scenario. Vandaag mocht ik naar huis, omdat ik minder pijn had. Morgenochtend wordt mijn hcg weer bepaald en deze moet gedaald zijn. Anders hebben we een groter probleem. Nogal een gebeurtenis...ik ben een beetje in de war van alles. Ik bevat het allemaal niet zo goed...Ongelooflijk toch dat dit er ook nog eens bijkomt. We vonden het nu wel genoeg geweest met alle ellende!

liefs Therese

Sjezus therese

Ik schrik me wild zeg. Jij speelt de hoofdrol in je eigen horrorfilm op het moment. Mijn God, hoe groot is dat kans dat 1 mens allemaal meemaakt wat jij nu meemaakt?

Wat bedoel je met slecht nieuws wanneer de HCG-waarde niet is gedaald? Zit er dan nog een stuk zwangerschap? Ik vind het allemaal te bizar om te bevatten, laat staan hoe het voor jullie zelf is. Dikke knuf vanaf hier, ik weet ook niet zo goed wat ik hier verder over kan zeggen...jeetje.

Ik heb 12-8 en afspraak bij de ha. Ze is net op vakantie en ik heb al eerder een gesprek hierover gehad met een vrvanger en dat is me niet goed bevallen. Deed nogal bot, moest een uitstrijkje laten maken (met een infectie, heerlijk pijnlijk) en vervolgens is die uitslag zoekgeraakt. Ik wacht dus liever een paar weken .

Die pillen zijn wel groot maar ook wel glad. Ik persoonlijk krijg ze net zo makkelijk weg als de foliumpjes hoor want die vind ik zo droog, die glijden niet echt.

Nogmaals sterkte meid, ik denk aan je!
X
Linnie

Therese

Heey meid......ben sprakeloos. Wat een pech heb jij. Ik ga zo ongelofelijk voor je duimen dat het hiermee achter de rug is....wil geloof ik niet weten wat als de boel niet gedaald is
Dokter van Loon had ik ook, echt een toffe kerel vind ik dat. De tarmwekiemolie heb ik toen ik zwanger was nog een maand doorgeslikt. Maar langer kan geen kwaad. Ik moet idd nog een maandje, baby is al ingedaald!
Heel veel sterkte de komende tijd en rustig aan!
Liefs Nina

Al ongesteld

En ik ben 8 dgn na ei alweer ongi. Ik ga dus de afspraak met mijn ha op 12-8 gebruiken om een verwijzing naar de gyn te vragen. Ze zal wel zeggen dat het door de mk komt, maar ik weet van de vorige keren dat het bij mij ongeveer een jaar duurt voordat die luteale fase ergens op lijkt en dan heb ik het nog maar over 10 dage. Ik kan dat gewoon niet meer opbrengen. EN om de 3 weken ongi en regelmatig infecties ik ben er HELEMAAL klaar mee.

Dees 68

Dees 68

25-07-2008 om 10:04

Goed zo linnie!

Laat je niet op je kop zitten en ga voor die doorverwijzing!

Overigens is voor veel artsen een luteale fase van 10 dagen ook al ruim voldoende aanleiding voor verder onderzoek. En het is vaak ook nog relatief eenvoudig om daar iets aan te doen, heb ik begrepen.

Succes ermee!

Smokey

Smokey

25-07-2008 om 11:26

Jeetje therese (even een inbraakje..)

Ik hoorde niks meer van je op ons lijntje van de 3 musketiers, dus ik ben even gaan kijken om andere draadjes hoe het met je ging! Maar wat laat je me schrikken....hoe kan iemand dit allemaal bij elkaar krijgen. Ik hoop dat je je inmiddels alweer iets beter voelt en dat de waardes inderdaad gedaald zijn. Heeft de gyn hier nog iets over gezegd?? Ik ben echt helemaal verbaasd van je verhaal! Ik weet ook eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, ik heb alleen maar heel veel vragen. Dus ik kan me voorstellen dat het voor jou ook allemaal heel bizar is. Als je het niet erg vind, blijf ik je gewoon volgen, want ik hoop zo dat het snel raak is voor je.

Heel veel succes en veel liefs, Astrid

Asje2

Asje2

25-07-2008 om 13:09

Linnie en therese

Linnie, mijn dokter vond een luteale fase van 10 dagen al reden genoeg om me aan clomid en progesteron (vanaf ovu) te zetten, het is minimale hulp en zie mij nu....Heel veel succes!

Therese meid wat een verhaald zeg....Ik hoop dat je waardes snel zakken en de artsen meer antwoorden voor je hebben, hou je taai!

Asje

Hoi Asje,
Bedankt voor je reactie. Ik dacht dat je voor een te korte luteale fase alleen progesteron kreeg, wat doet Clomid dan precies?

Therese

Therese

28-07-2008 om 11:53

Linnie en update

Linnie je eist die verwijzing van de gynaecoloog! Het gaat om jouw lichaam en geluk en dikke pech voor een ha als deze niet achter de verwijzing staat. Mits hij/ zij het maar geeft. Hihi wat een krachtige taal vanuit hier, maar ik kan me voorstellen dat je het echt even helemaal gehad hebt.

Even hier een update. Het gaat niet erg denderend, maar het kan altijd nog slechter. HCG is iets gestegen, wat inhoudt dat de zwangerschap of een stuk ervan nog in de eileider zit. Wel is de stijging weer zo laag dat het niet meer vitaal kan zijn, wat dan weer goed nieuws is. Vrijdagnacht weer opgenomen, vanwege heftige bloedingen. Vandaag weinig pijn, weinig bloed en hopelijk zet dit door. Zo niet dan word ik alsnog geopereerd. Morgen krijg ik de uitslag van het hcg-prikken van vandaag. Laat deze gedaald zijn!!! Verder begin ik me een twee-koppig wezen, met een paarse staart, drie voeten en gele stippen te voelen. Zeg maar een soort kermisattractie van vroeger, waar je voor een cent ongegeneerd naar kon kijken. Ik ben reuze-interessant voor alle artsen en met name de arts-assistenten smullen ervan om te mogen kijken naar de vrouw met de tweelingzwangerschap, waarvan één buitenbaarmoederlijk. Misschien overdrijf ik, maar ik verstop me momenteel het liefste in een donker hoekje. Morgen ga ik vragen of ze de eerste echo uit het andere ziekenhuis willen opvragen en opnieuw willen beoordelen. Er zijn teveel vragen en onduidelijkheden momenteel.

Nou dat was mijn update weer!

Therese

He meid,wat leef ik met je mee. Ik kan me goed voorstellen dat je je een beetje bekeken voelt. Het ' gunstige' ervan is echter wel dat je ook goed in de gaten wordt gehouden. Ik probeer er ook maar een positieve draai aan te geven .
Verder ben ik heel benieuwd naar je HCG-waardes. Hoe laat moet je vandaag?
X
Linnie

Even snel...

Meiden sorry, ik heb het erg druk en weinig tijd om achter de pc te kruipen. Maar wil wel even 2 dingen zeggen:

Linnie, dikke knuf ! En zorg dat je doorgestuurd wordt want zo kun je niet verder.

Therese, ook ik heb geen woorden voor je situatie...wel wil ik je een advies meegeven. Vraag of je (als je dat zelf ook zou willen) een behandeling kunt krijgen met Methotrexaat (MTX). Dit is een soort chemokuur die je via een infuus krijgt. Chemo werkt namelijk op alle snel delende cellen in je lichaam en een embryo is het snelst delend van alles. Dit heb ik namelijk bij mijn tweede bbz ook gehad. En nee, prettig is het niet, psychisch al helemaal niet, maar een operatie zal je je eileider kosten. Heel veel sterkte met alles !!!

Cc'tje.

Therese

Therese

29-07-2008 om 21:39

Ook snel!

Hcg is gedaald! Wat een opluchting zeg. Mijn lijf lijkt het allemaal zelf op te gaan lossen. Ik hoef pas maandag weer opnieuw te prikken en dan net zolang tot ik onder de 5 zit. Een eventuele volgende zwangerschap nog eerder een echo. Dat is ook een positieve draai

Inbraakje therese

Heey, wat fijn om te lezen dat je hcg gedaald is! Maar wat een achtbaan verder zeg, 2008 is tot nu toe een rot jaar voor jullie. Hoeveel "pech" kan je hebben, een tweelingzwangerschap waarvan 1 buitenbaarmoederlijk....Ik kan het bijna niet geloven. vreselijk. Ik leef ontzettend met je mee en hou je in de gaten hoop echt dat je (als jullie er beiden weer aan toe zijn) snel zwanger zult zijn en dan met een hele mooie baby in 2009!
Ik zal zodra ik kan hier een berichtje plaatsen na de bevalling.
Heel veel sterkte en ik duim voor je dat je hcg maandag nog meer gedaald is
Liefs Nina

Jee therese!

Ik ben ook eens een weekje ziek en dan lees ik dit allemaal! En ik was er niet eens voor je. Hoe is het nu met je? Ik hoop zo enorm dat alles wat beter is en dat je geen pijn hebt! En dat kermisatractie gevoel ken ik en het is waardeloos. Is er niks anders in het ziekenhuis om naar te gaan kijken? Anders wil ik mijn hond wel brengen, die ziet er ook niet uit na een sprong in het kroos...(witte hond met groene stippen is toch ook zeer interesant?...hihi!)
Doe je rustig aan meid en doe je voorzichtig? Ik denk aan je en duim heel hard voor je.

Liefs en dikke knuffel van mij

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.