Vaker
03-03-2025 om 07:19
Zwanger of niet?
Hey, ik moet een beetje geruststelling krijgen. Ik ben 43 jaar en deze week wordt mijn dochtertje 1 jaar. Ik heb mijn menstruatie nog maar twee keer terug gehad na de borstvoeding. Eerste cyclus 31 dagen, tweede 23 dagen. Normaal altijd korte cycli gehad dus ik dacht ok terug op punt. Nu zit ik ondertussen in mijn derde cyclus al op dag 31 en geen menstruatie. Ik ben doodsbang om terug zwanger te zijn. We hebben slechts 1 keertje seks gehad, netjes met condoom. We hebben ook beide vruchtbaarheidsproblemen vandaar dat onze tweede dochter er pas 10 jaar later is gekomen. Omdat ik helemaal flipte heb ik op dag 28 bloed laten trekken en dat was negatief. De dokter zei dat ik nu kon relaxen en mijn regels wel zouden komen. Maar er gebeurt niks, ik sta heel de dag super gestresst. Lijk mij zwanger te voel maar misschien beeld ik me het in. Onze baby slaapt amper en we zijn echt doodop. Een extra baby kan er echt niet bij maar een abortus dat wil ik ook niet. Ik ben echt radeloos. Straks nog maar is langs het kruidvat voor testen.

BlairW
03-03-2025 om 08:00
Wat Bailey zegt, hoe lang is dat geleden? En het was met condoom, dus zou eigenlijk niet kunnen dan. Door stress kan een menstruatie ook uit blijven.

HumpieDumpie
03-03-2025 om 08:35
Als de dokter met de resultaten van een bloedtest in de hand je niet kan gerust stellen, wat verwacht je dan van ons?
Als je zo in de stress raakt na 1x seks met condoom zou je misschien kunnen kijken naar andere anticonceptie? Of als jullie kinderwens vervult is, sterilisatie?

Moederkareltje
03-03-2025 om 08:56
stress is een grote uitsteller van menstruatie. Ik heb dit ook wel eens gehad. Bovendien met jouw leeftijd is het niet gek dat je onregelmatiger wordt richting de overgang.

wil40
03-03-2025 om 10:54
Je cyclus was nog niet regelmatig, sex met condoom en de dokter zegt dat je niet zwanger bent na een bloedtest. Dus laat die test van het kruidvat even liggen, ontspan en kijk de twee komende weken of je ongesteld wordt. Ik zou ook overleggen met je arts over passender anti conceptie, het condoom stelt je blijkbaar niet gerust en dan blijft die onrust de komende jaren.

Neweve
03-03-2025 om 11:27
Geef je nog steeds borstvoeding?
Dat doet namelijk iets met je hormonen en eisprong dus dat kan je cyclus verlengen. Pas een paar maanden na stoppen zou het weer normaal moeten zijn (en normaal kan een nieuwe normaal zijn, de zwangerschap heeft veel gedaan met je).
Bij mijn zoon ben ik tijdens het voeden nooit ongesteld geworden. Bij mijn dochter zat er na een half jaar 3-8 weken tussen. In beide gevallen was ik heftiger en langer ongesteld dan daarvoor.

absor
03-03-2025 om 11:32
1 keer seks mét condoom én vruchtbaarheiproblemen. Ik zou al mijn spaargeld durven inzetten op NIET zwanger
de redenen dat je menstruatie er niet is zijn talloos
- leeftijd
-borstvoeding
- nummer 1: de stress dat je zwanger zou kunnen zijn
Die lichamelijke symptomen zeggen helemaal niets
Doe desnoods voor je eigen gemoedsrust nog 1 test en daarna loslaten

Ninoea
03-03-2025 om 12:12
Met een bloedtest kun je al eerder dan met een normale zwangerschapstest detecteren of je zwanger bent. Al na 10 dagen na de conceptie. Vraag is wanneer je die test hebt gedaan. Als je die te vroeg hebt gedaan (al na een paar dagen ofzo) is het technisch gezien mogelijk. De kans is heel klein gezien je situatie zoals anderen hier ook al aangeven, maar ik begrijp dat je er veel stress door ervaart. Je kunt altijd een extra test doen.

masatu
03-03-2025 om 12:21
Als mijn zoontje 's nachts onrustiger sliep en vaker dan normaal borstvoeding dronk, kwam mijn ongesteld zo 1-2 weken later. Ik zou mij niet zo druk maken.