Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel78

Merel78

23-01-2009 om 22:07

Welkom yrma

Van harte welkom, en hopelijk ben je gauw weer weg hier Ik ben ook in december gestopt (begin december), nu de 2e ronde. Spannend he, ik herken het gevoel wel, ik denk er ook best veel aan, heel irritant.

groetjes, merel

Hallihallo

Welkom Yrma.

Wij zijn weer terug van vakantie. Kind ziek dus het was niet optimaal mar toch nog kunnen genieten en het zwanger worden even helemaal los kunnen laten. Volgende week dus ongi worden en dan de gyn bellen voor een baarmoederfoto.

Jemig wat is dat lijste uitgedund, voel me zo'n achterblijver. Ron wordt over een paar weken alweer 4 !!!!!!! zucht.

Merel78

Merel78

26-01-2009 om 08:17

Hoi

hoi allemaal

Ja, lijstje is uitgedund he, Lies. kan me voorstellen dat je je een achterblijver voelt. Hopelijk voor jou volgende week niet ongi worden!Fijn dat je vakantie ondanks alles toch lekker genieten was.
Hier in de week voor NOD. Mijn borsten voelen hun doen behoorlijk gespannen/ gevoelig. Weet niet wat dat is of dat een teken is of dat ik me 'gek' zit te maken, zo in de week voor NOD. Vind het ook wel lastig niet precies te weten wanneer mijn NOD is (heb maar 28 dagen aangehouden, terwijl mijn cyclus de laatste keer 26 dagen was). Op zijn vroegst vrijdag dus, maar ik houd zondag aan. Oh...ik vind het echt vreselijk spannend...stom he!

Nou, liefs voor iedereen, goede week en Lies en Vonda voor jullie een extra knuffel omdat jullie hier al veels te lang rondhangen op dit draadje.

merel

Hallihallo

Dankewel Merel voor de knuffel Ik duim voor je hoor !

Ik wordt of vandaag of morgen ongi. Tuurlijk ben ik misselijk en heb ik zere borsten en ben ik duizelig en vind ik dat alles stink want dat is mijn normale PMS, jammer dat zwangerschapsverschijnselen bij mij hetzelfde zijn als PMS zo fop ik mijzelf iedere maand maar kijk dus nu ook niet meer op van dat soort symptomen. Ik hoef alleen nog maar te wachten op een speciaal gevoel in mijn darmen en dan weet ik precies bijna op het uur af wanneer ik ongi ga worden. Ja het is bijna een wetenschap hahahahaah. Ik ga mijn ouders maar eens bellen op welke dagen ze volgende week op kunnen passen en dan het ziekenhuis bellen voor de afspraak voor de foto zodra ik de eerste symptomen zie van mijn ongi....zucht. Volgende week woensdag gaat Ron voor het eerst nar school, ik zie erg tegen deze nieuwe periode op.

Even uithuilen...

Ik kom net van mijn werk, het huis is stil, Ron en mijn man liggen natuurlijk te slapen, het is bijna half 1 dus dat is niet zo vreemd. Net voordat ik naar mijn werk ging en nog even naar de wc ging bleek ik ongesteld geworden te zijn. Er was geen tijd om het te laten bezinken maar op mijn werk was er des te meer tijd te verdrinken in mijn teleurstelling. Wat is dat toch dat een mens na bijna drie jaar toch die hoop blijft houden. Ik stoote op een gegeven moment mijn arm en ik werd toch ineens boos niet om het stoten maar het opende gewoon een gat naar mijn gevoelens. Ik moest moeite doen niet keihard te gaan staan janken. En iedere keer weer die vraag "hoeveel kinderen heb je, oh maar eentje..." Ik merk dat hoe dichter de dag nabij komt dat Ron naar de basisschool gaat en hoe dichterbij zijn verjaardag komt ik me er des te meer bewust an ben dat dit het dus was, mijn kleine man wordt groot en mijn beeld van hoe ik dacht dat mijn leven nu zou zijn gaat dus echt geen werkelijkheid worden. Ik moet het accepteren maar het blijft zo moeilijk.
Daarna ben ik helemaal in de stress geschoten betreffende de baarmoederfoto en zou het liefste mijn man wakker maken en het met hem bespreken dat ik de komende twee maanden dus die baarmoederfoto ook niet kan laten maken want er is gewoon geen moment dat gunstig is. Ik zou volgende week alleen vrijdag kunnen en dat is dus al te laat. De andere drie dagen gaat echt niet, Ron neemt dinsdag afscheid van de peuterspeelzaal en gaat woensdag voor het eerst naar school en donderdag moet hij voor zijn laatste grote onderzoek en inenting naar het consultatiebureau. Volgende maand heb ik al even uitgerekend zou het precies twee dagen voor zijn verjaardagsfeest zijn en tja dat ga ik ook niet redden he, het risisco dat ik dan niet lekker ben is veel te groot. Ik baal verschrikkelijk !!! Ik ben zo dankbaar en kan zo genieten van het een op een contact met Ron zo diep en intens en er helemaal voor elkaar er zijn en toch......het blijft zo moeilijk..........

sorry ik moest even mijn verhaal kwijt.........

Merel78

Merel78

27-01-2009 om 08:20

He, liesje toch

He, Lies...lekker je verhaal doen hoor en geen sorry zeggen. Ben je nou helemaal mal. Natuurlijk is dat een teleurstelling, en dan ook nog eens alles in je uppie moeten verwerken. BAH! Heb je niet iemand die je kan helpen volgende maand. Of dat je de inenting/ onderzoek uitstelt? dit is toch net zo belangrijk? Zeg je gewoon dat je naar het ziekenhuis moet, klaar, punt uit. Waarom bel je niet eerst het ziekenhuis wanneer het zou kunnen en hoe lang het duurt? Misschien valt dat ook wel mee en kun je er ergens iets tussen plannen (bijv. op woensdagochtend, of donderdagochtend/ middag). Moet het in een bepaalde week (na je ongi of zo?). Ik zou toch proberen er een plekje voor te zoeken, en als het deze maand niet lukt, wel gelijk een afspraak maken voor de maand erna, en dan de andere dingen erom heen plannen. Hulp inschakelen voor het feestje, tijdig inkopen doen etc. Lukt vast! en ja...mensen kunnen heel onnadenkend zijn in wat ze zeggen, vaak onbewust. Natuurlijk ben je blij met je zoon, maar dat haalt toch niet het verlangen bij je weg? dat blijft en als ik hier op het forum soms de reacties lees van mensen die er heel lang over doen om zwanger te raken, of het niet (meer) worden, dan lees ik dat ook vooral, dat het verlangen blijft. Meisje, ik weet niet wat ik verder moet zeggen, ik ben tenslotte nog maar zo kort bezig en lijk (afgaand op de vorige keer) wel makkelijk zwanger te worden, maar ik denk aan je en ik hoop dat dit wonder voor jou ook nog een keer weggelegd zal zijn. Hele dikke knuffel en blijf schrijven he.

liefs, merel

Inbraakje liesje...

lieverd, lieverd!!!
Je kent me niet maar lees soms ff mee...

Ik snap je verhaal, wilde ff je een hart onder de riem steken.. Korte inleiding over mijzelf: 1e duurde 2 jaar zwanger na HSG (baarmoederfoto) en 2e heeft 3 jaar geduurd weer hsg maar helaas en zwanger via 5e iui. nu heb ik een zoon van 6 en 15 maanden.

Ik weet dat je de hsg alleen maar op een bepaald moment kan laten maken, maar je hoeft er echt maar 1 dag voor uit te trekken. Volgende dag gaat het helemaal weer goed. Alleen als je bezig bent met hsg zorg dat je relax bent en ontspant dat maakt het veeel plezieriger.

heel veel succes! en een knuffel!

Merel en anderen

Merel dankjewel voor je lieve reactie. Tot overmaat van ramp ben ik vannacht ook nog ziek geworden, buikgriep, ik baal twee maanden geleden werd ik ook ziek toen we de afspraak bij de gyn hadden, iets werkt ons wel heel erg tegen zeg. Ik heb net de gyn gebeld het moet echt tussen de 10e en de 14e dag ivm de dikte van het slijmvlies van de baarmoeder. Ik heb het e.e.a met haar besproken en besloten dat ik toch een cyclus wacht. De inenting van Ron is al heel laat dankzij het consultatiebureau. Even tussendoor plannen gaat helaas ook niet je moet er een dag voor uitrekken en wordt ook echt een dagje opgenomen en je mag niet alleen komen en niet alleen naar huis, het is dus ook echt even plannen betreffende oppas en iemand die mij kan rijden en je mag niet te gestrest zijn want dan ben je te gespannen en doet het extra zeer. Het is wel zo dat je alleen die dag echt niet lekker bent en je de volgende dag ook nog buikpijn kunt hebben maar dat is met pijnstillers goed op te lossen aldus de assistente dus we gooien de hoop op volgende maand. Ik kon gelukkig ook nog even met haar lachen, dat hub nog even zijn best kon doen deze maand en dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn ook niet na drie jaar. Ze was lief kan niet anders zeggen, zit weer bijna te janken. Ik ben ongesteld en heb maar twee uur geslapen en alleen maar op de wc gezeten vannacht, ik hoop dat de pillen blijven werken want zo ziek als ik twee maanden geleden was wil ik nu echt niet nog een keer, je valt er lekker van af maar verder..... Ik hoop Ron vanmiddag nog naar de peuterspeelzaal te kunnen brengen en dan stap ik even mijn bed in. Ik vertelde het vanmorgen tegen mijn man betreffende de foto en die deed er zo makkelijk over "het maakt mij niet zoveel uit" maar tja is er een juist antwoord ? als hij gezegt had dat hij het jammer vond had ik dat ook niet leuk gevonden en nog meer in de stress geschoten. Ik denk ik bel mijn ouders straks maar om de week volgende maand vrij te houden ivm oppas. Gelukkig helpt mijn man altijd heel goed mee met verjaardagen maar ik ben voor de versieringen en de raamschilderingen enz en tja dat wil ik ook dit jaar en tja anders wordt het maar april toch voordat er een foto komt, ik bedoel hub zijn zaad wordt er echt niet beter van dat ik een foto laat maken hahahahaahah. Oh kreun, Wat je schrijft over dat verlangen ja ik denk ook dat dat altijd wel blijft. Mijn moeder wilde heel graag nog een derde kindje en dat mocht niet meer van de artsen, werd zeer afgeraden om medische redenen en zij heeft het er nu nog over en is 66 jaar oud en als ik alles op een rijtje zet met het hele premature verhaal binnen onze familie dan snap ik wel waarom de natuur regelt dat het niet lukt.
Ik moet mijn hersenen anders conditioneren. Het valt niet mee als je 34 jaar gedacht hebt dat je twee kinderen hebt en hier alles omheen ingericht hebt (heb zelfs een paar nieuwe dingen in de kast liggen voor een tweede kindje maar die geef ik maar aan mijn kapster die net zwanger is) dan verander je dat niet binnen een maandje of twee. Misschien moet ik alles maar gewoon verkopen en een afscheidbrief schrijven aan mijn nooit geboren kind. ik heb er een ik heb er een ik heb er een......en die ga ik heel hard knuffelen vandaag.

Merel78

Merel78

27-01-2009 om 10:26

Lieve lies

huil, jank, raas....doe het allemaal en doe het ook hier hoor! Knuffel je zoontje lekker. dat het een dagopname was voor die baarmoederfoto wist ik niet, best ingrijpend zo te lezen ook. Plan dat dan volgende maand, en vraag je ouders idd als oppas. Desnoods voor 2 of 3 daagjes verspreid, zodat jij nog je versieringen kunt maken (creatief hoor!, gaaf!). Kan je man anders niet een keer een dag vrij nemen dat hij bijv. naar het CB gaat voor de inentingen? En dan ook nog buikgriep, meid, het kan niet op he. Heb het zelf paar weken geleden gehad, alleen dan een kort virus: overgeven, en nog wat dagen diarree, voel je je harstikke beroerd door.

Nogmaals, schrijf lekker van je af. tis jammer dat het leven soms anders komt als we het graag zouden willen. Ik heb dat ook wel eens, in andere dingen. Al weet ik zeker dat ik het ook vreselijk zou vinden als er nooit meer een tweede zou komen, dus in die zin kan ik me je verdriet heel goed voostellen. Nog een dikke knuffel hoor! Wees lief voor jezelf vandaag!

merel

Mass

Dankjewel,lief, dat schept moed, zou het door de baarmoederfoto komen dat je zwanger geraakt bent die eerste keer ? eigenlijk hoopt de gyn daar bij ons op heb ik he idee.

Merel

Het is meer dat je je rustig moet houden en ze laten je pas gaan als ze weten dat het goed met je gaat, de dag erna zou je bv gewoon weer aan het werk mogen (ff er van uit gaan dat er geen complicaties optreden natuurlijk). Ze spuiten met druk vloeistof door je eileiders omhoog je buikholte in en dat schijn je flink te voelen , je krijgt ook eerst een pijstillerscoctail twee uur van te voren.
Ik heb net besloten Ron zijn verjaardag het weekend voor zijn verjaardag te vieren (hij is op een maandag jarig) en niet het weekend erna (nee gelukkig ben ik niet bijgelovig hahahah) en zo is alles opgelost, eerst zijn verjaardag en dan pas de foto, ff goed rekenen maar dat werkt en past.
Mijn man heeft de vorige keer met die buikgriep bijna een week vrij genomen en we zijn net vrijdag terug gekomen van de vakantie, zijn werk stapelt zich en vrije dagen heeft hij bijna niet meer bh dan voor de zomervakantie. En hoe burgertruttig het ook klinkt, ik wil mijn zoon graag bij staan met die inenting (nee ik wil niet echt niet hoor) en mijn man kan geen naalden zien , zie je het voor je bijna 1,90 meter en ruim 100 kilo valt flauw van een naaltje, echt een vent dus hahahaahahaha. Maar goed het is rond, de beslissing is genomen alles weer gepland nu alleen weer de beurse plek uit mijn ziel masseren. Ik breng Ron zo naar school en duik mijn bed in, het is niks ongesteld zijn en aan de diarree, pfffffffffffff jank. En ik blijf erbij 2009 is mijn jaar hoe dan ook !

Merel78

Merel78

27-01-2009 om 12:36

Lies

goed zo, opgelost, zie je wel, gaat best, maar in alle emoties is helder denken ook ff lastig gelukkig dat je er een mooie oplossing voor hebt. En nee, ik vind het helemaal niet truttig klinken dat je er voor je zoon wilt zijn bij de inenting. mijn man is wel bij geweest, maar ook hij houdt helemaal niet van naalden. We hadden een keer zelf een inenting nodig voor een buitenland reis, toen is hij d'r ook sowat bij gaan liggen gelukkig lag ie al hahahaha. En wat betreft je beurse ziel masseren...laat je mannetje je ook een beetje verwennen he! Enne...ja...2009 jouw jaar, hoop ik echt voor 200% voor je.

liefs merel

Merel78

Merel78

27-01-2009 om 12:42

En hier

en hier begin ik het steeds spannender te vinden. vrijdag of zondag is mijn nod (houd zondag maar aan). ik voel nog niks, terwijl ik er vorige maand al een week van tevoren last van had. En dus die gespannen borsten wat ik normaal ook niet heb. Maar ja, ik ben mezelf hier echt gek aan het praten...blegh. moet ik niet doen, want voor hetzelfde geld houdt mijn lichaam me zooooooooooo voor de gek. nog ff afwachten dus, maar hmmm niet leuk.

we zien het wel. groetjes, merel

p.s. hoe is het met de rest?

Liesje

ja dat denken ze wel! Omdat de hsg ook een doorspoelfunctue heeft, en was meteen de maand erna raak.

Mocht je nog wat willen weten, je vind me wel in meerder draadjes

Liesje

ehmw wil je alsjeblieft niet meteen alles weg doen.... maar het nog even laten liggen en het een kans geven. Spijt achteraf is vervelend ik kan het weten. Gaf ook alles weg maar hielp niks en uiteindelijk kwam dan toch die 2e.... Koop iets wat je zou willen geven aan een eventueel kleintje en wat je troost zou kunnen geven mocht die er niet komen? Ik had zelf toen na alle onderzoeken wel goede hoop. Met het gevoel het komt goed! OOk al wist ik daar natuurlijk niks van...

Bij ons was alles goed, nooit wat gevonden, zo raar! En een man met 10miljoen zwemmers raar maar waar...

Nu zit er 5 jaar tussen de kindjes en heb er vrede mee zie er de positieve kanten nu wel van in.

Ga je verder de mm in mochten ze wat vinden??

knuffel!!!!! en dat alle dikke buiken even uit je beurt blijven!!!

Vonda

Vonda

27-01-2009 om 23:58 Topicstarter

Liesje

Veel hugs en veel knuffels voor jou, meidje... Heel herkenbaar. Ron is al iets ouder dan mijn dochtertje (wordt in maart 3), dat maakt wel wat verschil denk ik ja... en mijn omgeving verwacht volgens mij al niet meer een tweede bij ons dus krijg ik haast nooit opmerkingen. Je krijgt het wel voor de kiezen vind ik hoor...

Dikke kus, Vonda

Vonda

Vonda

28-01-2009 om 00:02 Topicstarter

Merel

Nou, nog even spannend dus, voor jou! Die wachttijd, voor mij altijd vol hoop, vind ik eigenlijk altijd de mooiste tijd van de cyclus.
Mijmeringen over what if...
Tja, nog eventjes wachten....!

Vonda

Vonda

Vonda

28-01-2009 om 00:12 Topicstarter

En hier

Ja, even weinig te melden eigenlijk, ongesteldheid is net voorbij, klusperiode nog net niet aangebroken.
Ik heb nog wel zitten nadenken over de termijn de afgelopen tijd. Ik had vorig jaar de eerste grens bij 1 januari 2009 gelegd, en daarna bij de verjaardag van mijn dochter die in maart drie wordt. Nu vind ik dat ook wel weer erg kort en wil ik mijzelf in elk geval nog dit jaar de kans bieden. Mijn vriend vindt het allemaal goed, die is er niet zo mee bezig dat de leeftijd voor mij zo speelt. Hij legt niet de grens ergens of zo, dat vind ik wel fijn.
Ik zou het zo geweldig vinden om een klein jongetje of meisje erbij te hebben, een broertje of zusje voor mijn kleine meid, wat zou dat leuk zijn, ik kan er toch zo naar verlangen...
Met die twee zwangeren bij mij op het werk is het soms zo moeilijk om mijn mond te houden over bepaalde dingen die nu ook voor mij spelen. Mijn ene collega ging vandaag bv naar de verloskundige. Ik heb dus maar verteld dat ik het altijd zo leuk vond om naar de verloskundige te gaan, terwijl ik dus eigenlijk zou willen vertellen dat ik er naar verlang om daar weer naartoe te mogen. Tja. Het op mijn werk vertellen wil ik ook niet, omdat je dan ook weer steeds gesprekken erover moet aangaan als het eenmaal bekend is en dat wil ik ook niet.
Zou wel gaaf zijn om zwanger te worden en dat er dan 3 zwangere buiken zouden zijn op mijn werk... dat beeld houd ik maar vast...

Groetjes en liefs,
Vonda

PS ik hoop niet dat ik jullie depressief maak met mijn gedachten.

Merel78

Merel78

28-01-2009 om 09:38

Hoi

vonda, nieuwe ronde weer dus he. fijn dat je voor jezelf toch de 'termijn' kunt verlengen. Hopelijk is het jou ook gegund dit jaar! En ik kan me goed voorstellen dat het lastig is, de zwangeren op het werk. Niet kunnen zeggen wat je eigenlijk wilt zeggen. Ik herken dat wel een beetje. Ik houd me op mijn werk ook op de vlakte, al weten ze dat de wens er wel is voor een 2e (maar dan oppervlakkig zeg maar niet dat die wens er NU is en dat we bezig zijn).

Lies, hoe is het met jou?

Hier ben ik mezelf aan het gek maken. In tegenstelling tot Vonda vind ik die wachtweken echt killing (vond ik voor de vorige zwangerschap ook al). Ik voel van alles en heb echt het idee dat mijn lijf me straks weer gigantisch voor de gek houdt. Vanmorgen dacht ik even buikkramp/ pijn in de rug te voelen. wel nog steeds wat gespannen borsten, maar het is en blijft gewoon afwachten. Nog een paar dagen...vrijdag in elk geval maar weer eens testen in huis halen

nou fijne dag vandaag allemaal

merel

Merel

Ik duim hoor ! ik vind dat we minimaal 1 zwangere per maand moeten kunnen scoren niet waar

Mass

nee ik doe nog niet alles weg maar wel dingen die echt niet goed blijven, ik heb nog luiers in verschillende maten en een gloednieuwe medicijnfles en die speen blijft toch niet eeuwig goed. Ik heb ooit een doosje babyspeelgoed gekocht en die houd ik die heb ik echt heel gerich voor ons tweede kindje gekocht en dat zou ik nooit weg doen. Verder raakt de kleding zo gedateerd en ik kom echt ruimte te kort dus houd echt aleen nog de echte mooie dingen en dan nog even de meubelen bv want de comode gebruik ik nog steeds. Maar ik moet echt uitdunnen. Zodra Ron op school zit ga ik opruimen, stukje bij beetje misschien toch los kunnen laten. Hub heeft maar de helft aan zwemmers wat het zou moeten zijn en die helft is ook nog eens traag dus er zi wel degelijk een probleem. Hij heeft ook zo'n verwijde ader maar tja dat heeft ons eerder niet in de weg getsaan toen was ik binnen tien maanden tijd drie keer zwanger. Ik denk dat bij mij de boel verstopt zit en of dat lost zich op met de foto of niet. Wij hebben de keuze gemaakt alleen een diagnose te willen en verder niet. Ikzelf denk nog na over IUI maar dat wil hub (nog) niet en dat vind ik OK, we doen dit samen of niet. .....zucht.

Vonda

Oh ik herken je gedachtes zo en je what if momenten...zucht. Ik probeer ze zelf te blokkeren want ik maak mijzelf daarmee echt gek.

Gisteren de musical bekeken van Nijntje. Nijntje krijgt een brusje en daarin zitten twee liedjes waarbij ik het niet droog hield over twee jasjes aan de kapstok en dat ouders ieder kind het meeste lief hebben. Aan het einde draait Ron zich om en vraagt heel serieus "mama wanneer krijg ik een broertje of een zusje" Hij kwam daarop omdat Nijntje precies te horen krijgt dat ze een brusje krijgt als ze voor het eerste naar school gaat en tja Ron gaat volgende week voor het eerst naar school dus die dacht he........grrrrrr

Fijn dat je partner hier ook heel ontspannen in staat. Hoe ging het eigenlijk met nummer 1 ik ben het een beetje kwijt.

Update

ziek, buikgriep en gruwelijk ongesteld, bleh bleh bleh.

***lijstje 28 januari 2009 ***

Merel (30), 2e kindje, NOD rond 1 februari, bezig sinds december 2008. Dochter van 20 maanden.

Nathalie (28), 2e kindje, NOD 16 februari, bezig sinds februari 2008. Zoontje van bijna 2. Zaad is niet helemaal zoals het moet zijn, ze willen een spatader afklemmen, maar we gaan eerst 3 februari naar een fertiliteitsarts.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 17 februari, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van bijna 3.

Liesje (34), 2e kindje, NOD rond 21 februari (bezig sinds maart 2006) ovulatietests, (hormonen OK, Sperma van verminderde kwaliteit, tweede donatie in januari/februari en tijdens mijn volgende NOD bellen voor afspraak baarmoederfoto.)

Merel78

Merel78

28-01-2009 om 11:00

Hey

liesje, lief dat je dat zegt...maar ik wil wel graag samen met jullie in een draadje 'zwanger worden'!
waarom wil je man geen iui?
confronterend trouwens, die nijntje musical...en die vraag van je zoontje.

nou ik ga weer aan het werk ahum...zit hier beetje forum te lezen, foei

doegdoeg merel

enne...yrma, voeg jezelf anders toe aan het lijstje!

Merel..

wat dacht van een draadje "samen zwanger zijn " hahahahaha

Ja die nijntje DVD gaat ver in de kast !!!!! hij kijkt dat ding al zo lang niet meer en nu ineens .....grrr

weet je wat er in mijn horoscoop staat "u kunt dingen nog zo plannen , soms loopt het anders dan van te voren gedacht. Er zit niets anders op dan wat te improviseren" hahahahaha lekkere dooddoener zeg.

Mijn man wil (op dit moment) geen IUI omdat hij ook dat al een te medische benadering vind. Omdat ik zelf ook niet kies om evt verder te gaan dan IUI vind ik het Ok dat hij een eigen grens stelt en daar ook niet voor kiest. Ons avontuur binnen de MM eindigd dan ook na de baarmoederfoto en evt nog een tweede donatie van mijn man. Dan is alles in kaart en mag de gyn zeggen wat de kansen zijn en dan trekken we van daaruit onze plannen.....zucht

Liesje

....... wat is het soms vreselijk irritant en verdrietig dat je op dit soort wensen totaal geen 'grip' hebt he... bah, rotgevoel...
En zul je net zien inderdaad dat je op zo'n moment geconfronteerd wordt met zo'n DVD, een zwangere in je omgeving of weet ik veel...
Sterkte meid!!!

*#*#*lijstje 28 januari 2009*#*#*

Merel (30), 2e kindje, NOD rond 1 februari, bezig sinds december 2008. Dochter van 20 maanden.

Nathalie (28), 2e kindje, NOD 16 februari, bezig sinds februari 2008. Zoontje van bijna 2. Zaad is niet helemaal zoals het moet zijn, ze willen een spatader afklemmen, maar we gaan eerst 3 februari naar een fertiliteitsarts.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 17 februari, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van bijna 3.

Liesje (34), 2e kindje, NOD rond 21 februari (bezig sinds maart 2006) ovulatietests, (hormonen OK, Sperma van verminderde kwaliteit, tweede donatie in januari/februari en tijdens mijn volgende NOD bellen voor afspraak baarmoederfoto.)

Yrma (29) 2e kindje, zoon van ruim 2, NOD rond 20 februari (gestopt met pil sinds december 2008)

Vonda

Vonda

28-01-2009 om 23:25 Topicstarter

Liesje

Hoe ging het eigenlijk bij de eerste vroeg je. Nou, ik heb in 1999 al een jaar geprobeerd zwanger te worden met mijn vorige partner maar dat is toen niet gelukt. Ik zag het dus niet echt heel positief in toen ik in 2005 met Vondaman probeerde zwanger te worden. Ik had al ideeen over na een jaar naar de gynaecoloog e.d. maar dat was niet nodig want het lukte eigenlijk al met 2 rondes. Ik durfde er niet op te hopen dat het nu weer zo snel zou lukken maar het is ook wel een grote teleurstelling dat het nu 'al' een jaar duurt. Tja. Ik blijf voorlopig gewoon hopen...

Vonda

Vonda

Vonda

28-01-2009 om 23:26 Topicstarter

Yrma

Van harte welkom hier!! Dat het maar snel raak mag zijn!

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.