Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Klusserdeklus

Nou ik ga niet zitten wachten op die baarmoederfoto en nog zo'n kwalitatief matig kwakkie hahahahahahahah en die ovulatietestjes daar heb ik ook ff lekker geen zin in dus gewoon lekker om de dag, kom op kerel je kan het hahahaahahaha soory ben een beetje melig.

Hahaahah wat een flop

Nou dat klusfeest ging niet door hhahaha we zijn oud vanavond weer werken dus ik vrees dat deze maand weer een flop wordt. Maar goed wel lekker de zomervakantie net gereserveerd. Das ook leuk niet waar...hihihi Moest er net ook aan denken dat er vorig jaar op de camping een jongetje was die naar mijn zoontje toe kwam en vroeg "waar is jouw zus" vreemde dingen zeggen kinderen. Mischien heeft Ron het van dat ventje.

nathalie_80

nathalie_80

19-12-2008 om 21:31

***nieuw lijstje***

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD 14 januari. Heeft een dochter van twee en een half.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 25 december, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 2,5.

Therese (26), bezig voor het 1e kindje sinds nov. 07. Vier miskramen en één EUG. Onverklaarbare miskramen. Verplichte pauze tot januari 2009.

Elke (24), met NOD 30 december. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Zijn bezig met IVF ICSI. 16-12 is er een prachtige emmy terug gezet!!

Liesje (34), 2e kindje, NOD rond 31 december (bezig sinds maart 2006) ovulatietests, (hormonen OK, Sperma van verminderde kwaliteit, tweede donatie in januari en tijdens mijn NOD bellen voor afspraak baarmoederfoto.)

Merel (30), 2e kindje, NOD rond 6 januari, bezig sinds december 2008. Dochter van anderhalf.

Nathalie (28), 2e kindje, NOD 18 januari, bezig sinds februari 2008. Zoontje van bijna 2 (22mnd).

nathalie_80

nathalie_80

19-12-2008 om 21:35

Huisarts

Woensdag naar de huisarts. Eens horen wat die er allemaal van vindt. Eerste keer zwanger (van mn ex) toen ik de pil slikte en het absoluut niet de bedoeling was. Begrijp me niet verkeerd, ik ben nog nooit zo happy geweest als nu met mn kleine mannetje van alweer bijna 2. En dan stel ik nu mn vriend teleur, wil dolgraag ook kinderen van zichzelf en nu wil het gewoon niet lukken. Ik ben zo bang dat er iets niet klopt????!!!!!

Dus dan nog maar ff voor de feestdagen om raad vragen.

Liesje, succes met klussen in deze warme dagen voor de kerst.

De rest, you go girls!!! Als het geen kerstcadeuatje wordt, dan wordt 2009 ons jaar.

Gr Nathalie

Hoi hoi

Hoi allemaal

zo dat was een druk dagje vandaag. Ik werk 4 dagen en ben vrijdags vrij maar mennnnn wat een klus altijd. Vandaag zijn eindelijk onze nieuwe gordijnen gekomen, dus we hebben nu iets fatsoenlijks voor de ramen hahaha. Morgen op kraamvisite bij mijn zusje, die heeft net d'r 2e kindje gekregen, ben erg benieuwd.
Nathalie, spannend voor jou om naar de huisarts te gaan. Balen dat het nu zo lang duurt joh. Ik zie trouwens dat de meesten al wel lang bezig zijn. Hoop echt op een kerstcadeautje dan wel nieuwjaarscadeautje voor iedereen.
Ik vind het ook wel spannend, maar ik reken er maar gewoon op dat ik ongesteld ga worden begin januari, het zou toch wel van de zotte zijn als het in 1 keer raak is. Elke, hoe voel jij je dan? echt spannend joh.
En rian, ik las dat jij ook nog wilt wachten tot een vast contract, maar in een ander draadje vertelde je hoe lang het nog duurt...pffffffff ik had een halfjaarcontract en dat moest ik al 'uitzitten'.

nou, tot laters, ik ga mijn bedje maar eens opzoeken

merel

merel

19-12-2008 om 21:53

Nee he, again...

doe ik het weer, sufferd die ik ben...misschien ga ik toch maar onder mijn gewone nick meeschrijven pfffft dit schiet ook niet op haha...of ik ga van nick wisselen dat kan ook nog...

Merel78

Merel78

19-12-2008 om 22:04

Merel78 wordt het dus

merel78 ben ik dus nu vanaf nu

Elke

Elke

19-12-2008 om 22:06

Nathalie

Heej Nathalie,

Wat klote voor je... Je voelt je toch zeker niet schuldig? Dat moet je echt niet doen hoor. Er is geen groter misterie dan het menselijk lichaam

Hoe zijn jullie al aan het proberen? Wij zijn na een jaar al naar de HA geweest en dat is achteraf maar goed ook, want de kans dat ik spontaan zwanger word is zeer klein. Als je wordt doorverwezen naar de gyn heb je iig het gevoel dat er alles aan gedaan wordt

Liefs Elke

Elke

Elke

19-12-2008 om 22:10

Merel

Heej Merel,

Zie dat je je keus gemaakt hebt ;-P

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet veel voel. De eerste 2 á 3 dagen heb ik een beetje kramp gehad links (voor de kijker rechts). Daarna heb ik af en toe een steekje gehad, maar ik weet niet of dit alles iets betekent! Miscchien heb ik het mezelf allemaal maar verbeeld. Ik weet het niet...

Liefs Elke

Therese

Therese

20-12-2008 om 09:37

Ongesteld..

en niet zo klein beetje ook. De dijken zijn doorgebroken en de grote winterschoonmaak is begonnen. Ik ben heel blij dat ik niet getest hebt, misschien was er wat en misschien ook niet. En dat ik dat niet weet is voor de gemoedsrust maar goed ook!

Natalie spannend zeg zo eerste afspraak bij de huisarts. En zoals Elke al zei niet schuldig voelen (ik herken het schuldgevoel ook wel een beetje..). Ik neem aan dat je partner je helemaal niks kwalijk neemt en je hebt gewoon heel weinig invloed op je lijf. Je kan heel hard hopen en wensen, maar daar trekt dat lichaam zich helemaal niks van aan. Schuldgevoel levert je niks meer op dan een rotgevoel.

Liesje je vroeg nog of iemand ervaring had met een baarmoederfoto? Ik heb in het verleden ooit een hysteroscopie gehad, waarbij ze met een cameraatje naar binnen gaan en de boel eens grondig inspecteren. Ik weet niet of dat een baarmoederfoto is? Zo ja dan kan ik er wel wat over vertellen.

Elke ik blijf het allemaal heel spannend vinden. En als je nu nog niks voelt is helemaal niet raar. Het is nog zo vroeg.

En vonda bijna je nod toch? Ga maar snel samen met elke onder die broedlamp van jou zitten!

Fijn weekend allen!

Liefs Therese

Therese

Therese

20-12-2008 om 09:37

Hihi merel...

heel verwarrend al die namen van je

Nathalie

Nathalie kop op hoor, niet denken dat je je vriend teleursteld zeg , dikke knuffel.

Therese

Therese, nee ze gaan bij de baarmoederfoto niet met een camera naar binnen, ze plaatsen iets op de baarmoedermond en spuiten met druk een contrastvloeistof in waarbij dan ook de eileiders opgerekt worden. Dan worden er foto's gemaakt en kan het zelfs zijn dat ik een dag later nog een keer terug moet voor een foto. Ik heb drie pillen meegekregen die ik van te voren moet slikken, pijnstillerscoctail....slik.

Grrr

Hoe vinden jullie die dan ,mijn twijfeld over een tweede, ja nee daar zit ik op te wachten pfffff wat moet ik daar nu weer mee. Nou ja eerst maar eens de feestdagen door en ik wil die foto toch, wil het weten of alles OK is. Hij geeft zijn leeftijd aan en het feit dat het nu allemaal zo makkelijk is. pfffff

Inbraak liesje!

Hoi ik heb wel een baarmoederfoto (hsg) gehad...
Als je nog wat wilt weten?? Laat het maar horen!

Ik schrijf ook bij gezellig!

Oja liesje

en bij de 1e hsg was ik na een maand zwanger van een zoon. Helaas lukte dat bij zoon 2 niet en moest er iui aan te pas komen... Hier was ook niks te vinden. Zelfs manlief had een pluim gekregen.....100miljoen zwemmers!

En toch hebben we er een keer 2 jaar en nog een keer 3 jaar over gedaan.

Mass

Jemig ja die kans is er ook nog soms weten ze het echt niet he. Deed het inspuiten van de vloeistof erg zeer ? als ik die pillencoctail zie wordt ik wat zenuwachtig.

Therese

Therese

22-12-2008 om 13:10

Liesje

Sorry dan is dat inderdaad wat anders dan wat ik toen heb gehad en kan ik je niet verder helpen. Wat ik wel kan doen is je heel veel succes wensen en hopen dat de pijn meevalt (en de cocktail goed zijn werk doet). Het klinkt naar, maar ik heb weleens gelezen dat vrouwen na een hsg sneller zwanger raken. Hopelijk geldt dit ook voor jou!

Therese

Ja dat klopt na de baarmoederfoto , als de uitslag goed is mag ik een paar maanden wegblijven voordat ze ook maar iets verder zouden ondernemen omdat idd de vruchtbaarheid verhoogd door de verwijding van de eileiders. Maar na de baarmoederfoto stopt het zo wie zo voor ons. Hub voelt niks voor IUI op dit moment en verder dan IUI zou ik ook niet willen gaan (keuze) dus afwachten amar weer en even tanden op elkaar....slik.

Liesje

Ik heb geen coctail gehad, mocht ibuprofen van te voren innemen. De 1e keer was wel pijnlijk, en heb gezegt dit nooit meer, maar heb het toch nog eens gedaan en viel reuze mee omdat ik wist wat er ging gebeuren en me goed kon ontspannen. Hoe drukker je je maakt hoe meer zeer het doet....helaaas. Maar je hebt een hele grote kans idd om erna zwanger te raken.

Over iui, zei ik ook dat wil ik niet, echt het stelt niks voor, ivf wilde ik echt niet. Als je wilt weten wat het inhoudt iui laat het maar weten. Ik heb 3e iui zonder hormonen gedaan en 2x met , bij de 5e keer was ik zwanger.

Ik heb trouwens pureogon gespoten bij de iui en moest in de buik, deed geen zeer.

heel veel succes!

Vonda

Vonda

22-12-2008 om 23:16 Topicstarter

Ben even heel druk geweest...

... maar nu ben ik er weer en heb eindelijk even weer tijd voor mijn Ouders Online.

Therese, ik snap je struisvogelpolitiek heel goed hoor... Ik ben bijvoorbeeld ook geen vroege tester. ik wil mezelf daarin niet teleurstellen. Laatst wel een keer getest op de NOD maar was mis. Doe ik dus dit keer niet weer.

Liesje, balen dat je man koudwatervrees heeft. Geduld is een schone zaak, dus ik zou het even laten betijen (wel met de afspraak voor die hsg doorgaan natuurlijk!)maar ik kan me wel voorstellen dat het je rauw op je dak valt.

Elke, ik ben zo benieuwd.... ik hoop toch zo dat het embryootje lekker blijft plakken!!!

Hier niets bijzonders te merken. Ook nog geen pukkels, dat geeft hoop.

Groetjes,
Vonda

Mass

betreffende de pijn tja, het is iets wat ik vrijwillig doe die foto, het is geen noodzaak en dat vind ik moeilijk maar goed ik moet er door en idd proberen me lichamelijk te ontspannen.

IUI zie ik zelf niet tegenop betreffende de "werkzaamheden" spuiten zou ik ook niet erg vinden (heb een diploma doktersassistente en bv mijn konijn een half jaar lang om de andere dag injecties moeten geven) maar ik ben erg gevoelig voor hormonen (depressief en agressief)dus daar zou ik niet voor kiezen. Hub wil op dit moment helemaal geen "kunstgrepen" en dat respecteer ik. Het is bij ons ook meer van wij hebben een kind en kiezen niet verder te gaan dan alleen de onderzoeken. Beetje moeilijk uit te leggen maar wij geloven dat het in ons leven dan gewoon zo moet zijn. Beetje zweverig hahahaha

nathalie_80

nathalie_80

23-12-2008 om 19:52

Elke

Hee Elke,

Schuldig, nou ja, dat nog niet echt maar ik begin een beetje bang te worden, dat het niet meer kan ofzo. Nou heeft mn vriend vroeger ook een operatie gehad omdat 1 van zn ballen niet ingedaald was. Dus hij is een beetje bang dat het aan hem ligt omdat ik natuurlijk wel al een keer zwanger ben geweest (van mn ex en toen slikte ik de pil). Dus het voelt allemaal wel heel vervelend.

We zijn nu een jaar bezig en morgen gaan we naar de huisarts.

Hoe is t bij jullie???

Mocht ik morgen niet meer de tijd hebben om even te mailen, dan wens ik je alvast heel fijne feestdagen. En 2009 wordt het jaar van dit draadje.

Liefs Nathalie

nathalie_80

nathalie_80

23-12-2008 om 19:57

Liesje

Gewoon doorgaan!! Schrikt misschien allemaal een beetje af. Mannen, pffffffffffffffffffffffff.....

Sterkte en hij draait wel weer bij.

Grtz Nathalie

Elke

Elke

23-12-2008 om 20:40

Nathalie

Heej Nathalie,

Het kan misschien ook wel aan jouw mannetje liggen. Dat bij ons het geval. Het zaad van mijn vriend is weinig en van slechte kwaliteit (erg langzaam). De kans dat wij spontaal zwanger worden is héél erg klein.

Wij zitten in het IVF ICSI traject (IUI gaat ook niet). Ik heb vorige week een heel mooi embryootje teruggeplaatst gekregen. We moeten nu nog een weekje wachten en dan weten we of hij is blijven hangen. Ik vind deze wachtweken veel erger dan heel de behandeling...

Je kunt jullie altijd laten testen. Dit is niks bijzonders. Jij moet dan op 2 verschillende dagen van je cyclus bloed laten prikken en je mannetje moet zijn zaad inleveren. Dit is alles wat wij hebben moeten laten doen, meer niet. Dan weet je wel waar jullie aan toe zijn.

Succes verder

Liefs Elke

Merel78

Merel78

24-12-2008 om 09:54

Hoi allemaal

Hoi allemaal

Nathalie, hoe was het bij de huisarts, ben je al geweest? mmm...misschien wel niet, tis nog vrij vroeg. Ben benieuwd hoe je gesprek was.
Elke....spannend voor jou zeg, nog een paar dagen en dan is je NOD. Ik hoop zo voor je op een nieuwjaarscadeautje
Liesje, wat vervelend dat je vriend het even niet ziet zitten. Misschien ook door de onderzoeken en zo die er aan zitten te komen? is ook allemaal wel spannend. Hopelijk ben jij ook gauw zwanger. En dat geldt natuurlijk voor allemaal.
Hier ben ik nog aan het werk :S niks aan, ben bijna de enige, maar ja, geen dagen meer, dus ik 'moest' wel. Ik vind het nog steeds wel een gek gevoel weer met de pil gestopt te zijn, spannend ook wel. Ik verwacht er niet al te veel van, vermoed dat we te vroeg 'geklust' hebben haha, moet weer even d'r in komen wat de handigste momenten zijn. En't moet wel leuk blijven natuurlijk. Van 't ontpillen heb ik de vorige keer gelukkig geen last gehad, mijn cyclus was vrijwel meteen normaal, ik ga d'r vanuit dat dit nu ook zo is, en anders zien we het wel.

Fijne feestdagen in elk geval voor allemaal!!

Merel

Merel78

Merel78

24-12-2008 om 09:55

Vonda

vergeet ik helemaal, vonda, hoe is het bij jou, zag dat je morgen je NOD hebt!! Ik hoop op een kerstcadeautje voor je!

Liesje

Dat vind ik een hele mooie instelling !!!!

Ik wil je nog wel vertellen dat ik totaal geen last heb gehad van de hormonen, maar had ook een hele lage dosis

iui vond ik niet een echte erge ingreep, dit omdat ik van mijn zus van dichtbij ivf heb gevolgd en daar is iui niks bij....

hsg vrijwillig....ja ik ook! Ach beetje pijn hahah bevallen doet meer pijn hihi!

Hele fijne feestdagen en dat jullie mss nog even zwanger 2009 mogen inluiden! Zou leuk zijn!

groetjes mass

Elke

Elke

24-12-2008 om 17:06

Geen ingevroren emmy's

Heej dames,

Hebben net een brief gekregen dat ze geen emmy's hebben kunnen invriezen Ik hoop zo dat deze blijft hangen!

Ik werd vanmorgen wakker en had echt het gevoel dat ik ongi moest worden, maar dat kan nog helemaal niet (voel ik nooit van te voren). Dames ik wordt gek!!!!

Fijne feestdagen!

Liefs Elke

Vonda

Vonda

24-12-2008 om 23:34 Topicstarter

Merel

Gossie, ik was even vergeten dat het MORGEN al de 25e is... ik dacht even dat dat vrijdag pas was... beetje gek met die vrije dagen, je vergeet gewoon welke dag het ook alweer is.
Nou, nog geen enkel ongesteldheidsteken, dat is al heel wat. Geen pukkel bv. Ook nog geen premenstruele depressie (het lijkt het weer wel) kunnen waarnemen. Ben redelijk opgewekt! Ben wel een beetje eterig maar wie niet deze tijd...

Groetjes,
Vonda

PS Elke wat jammer van de andere embryootjes... ik hoop dat degene die je bij je hebt zijn weg weet te vinden... op naar de baarmoederwand en nestelen maar!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.