Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Positieve ovulatietesten tijdens menstruatie

Hi allemaal,

Ik hoop dat iemand mij wat kan helpen. Mijn partner en ik hebben een kinderwens, en we zijn nu +/-5 maanden bezig. 
Deze maand had ik op 17 en 18 mei een positieve ovulatie test, en naar verwachting 20 mei zou ik mijn ovulatie hebben.
Een week na de ovulatie, van 27 mei t/m 31 mei, wederom positieve CB ovulatie testen. Ik dacht, ik probeer eerst een ovulatie test voor een zwangerschapstest doe (die had ik toch in huis.. en je hoort er wel eens verhalen over dat deze ook positief reageren op Hcg). De zwangerschapstesten bleven de dagen hierna negatief. En op 2 juni, werd ik ongesteld. Maar wederom wel nog steeds positieve CB ovulatietesten. Die positieve ovulatie testen, duren nu al een week en testen positief op mijn  menstruatie dagen..

Wie kan me helpen? Zijn mijn hormonen uit balans? 

Bloed is niet goed. Zeker niet 14 dagen na de positieve ovulatietest en als het meer dagen aanhoud. Positief is hetzelfde of nog donkerder dan de testlijn. Ik had drie dagen voor een positieve zwangerschapstest een positieve ovulatietest en die bleef positief. In andere maanden negatief tijdens of voor menstruatie. Zou van een mislukte ronde uitgaan en weer moed en kracht verzamelen. Gezond leven en volgende keer beter.

Geennaam94

Geennaam94

02-06-2024 om 18:08 Topicstarter

Thanks voor je antwoord. En nee, ik heb niet al een menstruatie van 2 weken. Vandaag begon mijn menstruatie. Echter vind ik het bijzonder dat ik positieve ovulatie testen blijf houden, tijdens mijn menstruatie.

Even een check: Wat zie jij als een positieve ovulatietest? Bij een zwangerschapstest is een streep een streep, hoe licht ook. Maar bij een ovulatietest moet de teststreep mistens zo donker zijn als de controlestreep. Er zijn ook extra gevoelige, waarmee je dat onderscheid alleen kunt maken wanneer je weinig LH hebt. Die slaan bij vrouwen met 'normale' hoeveelheden LH bijna altijd positief uit.

Geennaam94 schreef op 02-06-2024 om 18:08:

Thanks voor je antwoord. En nee, ik heb niet al een menstruatie van 2 weken. Vandaag begon mijn menstruatie. Echter vind ik het bijzonder dat ik positieve ovulatie testen blijf houden, tijdens mijn menstruatie.

Als het vandaag begon en alleen een beetje oud bloed is zou het nog een late innesteling kunnen zijn. Maar dat verklaart dan niet de positieve ovulatietesten.

welk merk ovulatietesten gebruik je?

Clear blue heeft toch alleen smiley ovulatietesten? Had je al die tijd een smiley?
Het is niet de bedoeling dat je bij die testen naar het streepje kijkt.
Daarnaast is het ook de bedoeling dat je na een positieve ovulatietest stopt met testen. Gedurende je cyclus kan je meerdere positieve ovulatietesten krijgen maar alleen de eerste telt.
Als je wil weten of je zwanger bent gebruik je een zwangerschapstest. 

Wat Peaches zegt: een ovulatietest is alleen positief als die teststreep even donker of donkerder is dan de controlestreep. Is dat bij jou het geval? 

En als je denkt dat je zwanger bent; morgen nog eens testen (aanvulling: met een zwangerschapstest dus). Als jij op 20 mei je ovulatie had dan is morgen eigenlijk pas je testdatum (2 weken na ovulatie). En kun je dus ook gewoon te vroeg getest hebben. Niet bij iedereen stijgt het hcg zo snel dat je al eerder positief test. 
Ik zou dan zwangerschapstesten gebruiken om te kijken of je zwanger bent. En ovulatietesten gebruiken om te testen wanneer je ovulatie is. 

Geennaam94

Geennaam94

02-06-2024 om 20:54 Topicstarter

Ik gebruik inderdaad de clearblue geavanceerde ovulatietesten. Dus inderdaad, smiley of geen smiley. Simpeler kan niet. Hierbij heb je ook knipperende smileys(bij een verhoogde LH) en een vaste smiley (bij een LH piek). Vandaag had ik dus zo’n vaste smiley. 
De zwangerschapstesten blijven negatief. Misschien morgen inderdaad nog eens proberen. 🍀 

Waarschijnlijk is het lijntje bij jou standaard al iets donkerder. Je kunt eens proberen om de test uit elkaar te halen. De clear blue geeft smileys op basis van hoe donker het streepje is (er zit een cameraatje in). Het zou goed kunnen dat het streepje best donker is, maar net niet  zo donker als de controlestreep. Je hebt dan waarschijnlijk meer aan een ouderwetse test, waarbij je zelf het verschil in donkerte kunt vergelijken.

een cameraatje in een eenmalige test? Wauw! Dat zal me een dure test zijn dan 🫨 en wat zonde ook, aangezien het alsnog aankomt op een test aflezen (waar ogen ook best wel geschikt voor zijn). Geen sneer richting jou TO, maar verbazing hoe ClearBlue dit heeft bedacht!

Niet echt een cameraatje lees ik nu, maar een 'electronic reader', wat dat ook precies moge zijn. Maar die leest dus wel een gewone teststrip af. Bizar he, ik was ook verbaasd toen ik het hoorde. Clearblue claimt dat het nog steeds betrouwbaarder is dan een gewone test, omdat mensen moeite kunnen hebben met het zelf aflezen 

idd is zo'n sensor beter in aflezen dan een menselijk oog.
Het ziet kleurverschil tussen de test en controle streep beter en weet de cut-off waarden waardoor de uitslag, zeker bij de vroege testen, betrouwbaarder wordt.

Het menselijk ook is niet zo goed in het bepalen van kleurcontrasten. De sensor wel en die bepaald op basis van een ingestelde cut-off het resultaat. Je wil zo min mogelijk  vals negatieven of positieve resultaten. 

Zo'n sensor is niet specifiek ontwikkeld voor zwangerschapstesten maar eerst voor diagnostische testen op laboratoria waar je duizenden testen per dag verwerkt (er zitten 92 testen in een test plaat) en die techniek wordt steeds kleiner en nu dus ter grootte van een chipje. En niet alleen zwangerschaps testen maar allerlei testen met dezelfde techniek. Denk aan de covid testen maar ook in de zuivelverwerkende industrie. Van elke koe die antibiotica heeft gebruikt moet getest worden of de melk weer antibiotica vrij is voor de melk weer in de tank mag. Vervolgens wordt voor de melk in de tank wagen gaat dit weer getest, voor het gelost wordt weer. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.