Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Blitz

Blitz

08-01-2015 om 06:26

Ongesteld en toch zwanger

Goeie morgen allemaal
Ik ben nieuw hier en vroeg me af als iemand mijn vraag kan beantwoorden

Wij zijn bezig om zwanger te worden al een paar maanden
Mijn laatste menstruatie is geweest op 27-12 tot 31-12
En nu ben ik al een flinke week iedere ochtend misselijk en duizelig en sinds zondag iedere dag spugen en een paar keer per dag
Ik zou nu graag een test willen doen maar is dat ook mogelijk ivm dat ik gewoon ongesteld ben geweest
Hopelijk kan iemand mij helpen alvast bedankt

Barvaux

Barvaux

08-01-2015 om 08:37

Blitz

Je kunt altijd een test doen maar als je zo kort geleden ongesteld was kun je daar niet al een week misselijk van zijn. De meeste mensen worden pas misselijk rond een week of 6 na de eerste dag van de laatste menstruatie en als ik goed reken zou het bij jou dus al na 1 week zijn.

Zoals je weet kun je pas een samensmelting hebben tussen eitje en sperma ongeveer 14 dagen na 27 december (als je tenminste normaal ook een cyclus van 28 dagen ongeveer hebt) dus zwangerschapsverschijnselen ruim voor die dag is een beetje vreemd.

Het kan natuurlijk WEL dat je bij die laatste menstruatie al zwanger was, soms gaan menstruaties wel door tijdens een zwangerschap maar dan vaak wat lichter.

Nogmaals: je kunt een test doen maar ik zou nog een weekje wachten of het niet wat anders is

Tijgeroog

Tijgeroog

08-01-2015 om 08:49

Blitz

Het zou inderdaad kunnen dat je ongesteld bent geweest terwijl je zwanger was, maar die kans is niet zo heel groot. Bovendien zijn er op dit moment in mijn omgeving wat mensen misselijk waarvan ik zeker weet dat ze niet zwanger zijn (kleine meisjes, jongens, vrouwen zonder baarmoeder enzo), de kans is dus groter dat het iets anders is.
Maar een test kan natuurlijk altijd. En als je al zo'n tijd aan het overgeven bent is dat misschien ook wel verstandig. Als dat overgeven doorgaat zonder dat er een duidelijke oorzaak voor is zou ik namelijk binnenkort even contact opnemen met de huisarts.

Marea

Marea

08-01-2015 om 14:07

norovirus

Het is waarschijnlijker dat je een virus hebt en daar ziek van bent. Het norovirus heerst. Ben er drie dagen heeeeel ziek van geweest.
Beterschap.

Een test doen kan toch altijd?

Ik zou mezelf niet langer kwellen en gewoon een test doen. Ik ben zelf 4 jaar bezig geweest om zwanger te raken en het niet-weten was voor mij erger. Bovendien merkte ik dat ik, hoe langer we aan het proberen waren, steeds meer "symptomen" kreeg.
Het enige dat je in je achterhoofd moet houden is dat een test ook negatief kan zijn omdat je gewoonweg nog niet lang genoeg zwanger bent.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.