Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Bonnie

Bonnie

14-12-2014 om 15:07

Niet ongesteld niet zwanger?????

Ben sinds januari gestopt met de pil vanwege kinderwens van mij en m'n vriend. Heb een vrij lange cyclus van gemiddeld 35 dagen. Al mijn menstruaties gaan gepaard met veel pijn in me buik rugpijn etc. Maar nu ben ik nog steeds niet ongesteld geworden ruim een week overtijd maar meerdere zwangerschaps testen hebben mij bewezen dat ik niet zwanger ben. Wel loop ik al ruim 10 dagen met een drukkend gevoel in me buik alsof ik ongesteld moet gaan worden. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet en googlen op dit onderwerp zorgt ook niet echt voor een geruststellend gevoel.
Zal mijn menstruatie uitblijven omdT ik me er gewoon te druk om maak of zal d'r echt iets mis zijn.... Heb wel lichte pijn in mijn borsten maar verder totaal geen verschijnselen die wijzen op een zwangerschap... Dokter bellen en afspraak maken of gewoon nog ff afwachten??

Ulla

Ulla

14-12-2014 om 18:11

Zorgen

Volgens mij kan je menstruatie wel uitblijven door stress, maar ik ben maar een leek op dit gebied. Als je je zorgen maakt, adviseer ik je om zsm naar de huisarts te gaan. Sterkte!

Marie

Marie

14-12-2014 om 18:56

3 maanden

Bij mij duurde het 3 maanden na het stoppen van de pil voordat ik zwanger werd, zonder eerst ongesteld te zijn geweest.
Zorgde dus ook voor gedoe bij de verloskundige, omdat ze niet geloofde dat ik korter zwanger was dan de berekeningen van de laatste menstruatie. Na een echo was dat misverstand ook de wereld uit.

Ik zou zeggen kijk het nog even aan. Je lichaam moet gewoon weer wennen aan de situatie zonder kunstmatige hormonen.

Mijntje

Mijntje

14-12-2014 om 19:16

opties

Ik zou nog een weekje afwachten en dan nog een keer testen.
1. Of je bent dan al ongesteld geweest (dan hoef je natuurlijk niet te testen)
2. of het is dan wel te zien op de test en je bent zwanger (soms is dat wat later te zien)
3. Door stress kan je ongesteldheid ook soms langer duren, maar ik denk niet dat het helemaal kan uitblijven. Als het over 1 week nog uitblijft zou ik naar de huisarts gaan, als je er last van hebt of zenuwachtig van wordt.

Maar ik hoop voor je voor optie 2 dat je zwanger bent! Sterkte met nagelbijten

huisarts

http://www.menselijk-lichaam.com/voortplanting/buitenbaarmoederlijke-zwangerschap
Als je overtijd bent, verschijnselen hebt van een mogelijke zwangerschap maar toch een negatieve test is het belangrijk om naar je huisarts te gaan. Het kan namelijk ook gaan om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en dan heb je hulp nodig.

Bonnie

Bonnie

15-12-2014 om 11:11

Niet ongesteld niet zwanger.. Vervolg

Toch maar ff bij huisarts geweest. Buitenbaarmoederlijke zwangerschap sluit ie zo goed als uit omdat dan de zwangerschapstest wel positief resultaat zou moeten geven. Heb bij me arts dus nogmaals test gedaan met ochtendurine en was dus weer negatief. Wel heeft ie me doorverwezen voor echografie om te kijken of alles goed is met mij. Daarna gaat m'n vriend z'n zaad getest worden en aan de hand daarvan gaan we kijken wat ze voor ons kunnen doen om kans op zwangerschap te vergroten. Menstruatie kan idd uitblijven door stress dat bevestigde hij. Dus nu ist ff afwachten wanneer echografie kan plaatsvinden en dan maar de malle molen in om onze kansen te vergroten. Iedereen bedankt voor de reacties als ik meer weet zal ik het laten weten...

Sterkte gewenst Bonnie

Wel fijn dat je huisarts je helpt om de kansen op een zwangerschap goed uit te zoeken.
Hopelijk lukt het allemaal wel met zwanger worden. Het is een spannende tijd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.