Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Iui - ivf - icsi draadje

merry, ik duim ik duim ik duim, ik hoop dat het gelukt is en je nu of zo meteen dolgelukkig op je werk zit.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Raar

jeetje ik vind het wel moeilijk om nog wat te schrijven hier, ik wil geen mensen pijn doen met mijn geluk.
ik weet hoe het voelt als er weer iemand zwanger is, en jij niet!!! ik hoop wel dat het hoop geeft aan mensen. mijn hoop ging ook geregeld verloren, vooral als het weer negatief was.
maar na zoveel jaar knokken, mag ik het toch meemaken, en ik hoop voor de anderen ook!!! dus meiden geef de moed niet op, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!!
hedda laat je nog wat van je horen als je de uitslag hebt??
liefs merry

Merry

Volgens mij moet je het niet moeilijk vinden om te schrijven, ook al ben jij nu zwanger en anderen niet. Jij hebt er zoooo lang op moeten wachten, dan zijn we toch alleen maar blij!? En het geeft ons ook moed, het kan, het kan écht. Nee hoor, schrijf hier maar lekker, laat ons delen in je blijdschap, en geniet er maar volop op van. Ik ben in ieder geval heel, heel blij voor je!
Liefs, Korina (start puregon voor 4e IUI)

Hedda

Voor jou ook geen goed nieuws... Jullie zijn zes jaar bezig? Wat heb je allemaal al gehad? Kan me voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent. Gaan jullie wel meteen door, nu? Of wil je even wachten?
Of heb je misschien toch nog een positieve uitslag van de bloedtest gekregen? Ik hoop het voor je en als het niet zo is voel ik met je mee.
Veel sterkte,
Korina

Jeetje

kan het nog steeds niet bevatten dat ik zwanger ben. ik had gisteren erge hoofdpijn, en dat is meestal een teken dat ik ongesteld moet worden, dus ik was doodsbenauwd. niks aan de hand, niks te zien, en heb er nog twee testen tegen aan gegooid. harstikke positief.
ik ben gewoon zwanger, na bijna 7 jaar, ons eerste kindje (twee, drie het zou kunnen)overstimulatie is nog niet verdwenen, maandag weer een echo om te zien hoe het daar beneden gaat, heb er nog wel erg last van, dus zal nog wel niet in orde zijn.
korina ik hoop dat het deze keer voor je mag lukken, ik zal aan je denken en duimen tot het stoom er af knalt.
hedda, we hebben nog niks gehoord van je, ben dus een beetje bang dat het voorbij is deze keer. geef alsjeblieft de moed niet op.
sterkte dames.
liefs merry

Merry

Ik kwam hier speciaal even kijken of er nieuws van jou was. We posten allebei op het draadje van herhaalde miskramen en hadden 'van Veenendaal' gemeen.

Wat een super nieuws zeg! Echt heel leuk! Gefeliciteerd.

Weet je ook wat er voor zorgde dat het deze keer wel lukte? Heb jij en je partner toevallig ook dat schimmelwerende middel gehad?

Dere

nee we hebben geen schimmeldwerend spul gebruikt. in principe hebben we gewoon iui gehad, dus aan de hormonen enz. ik heb wel overstimulatie gekregen, nu als dat langere tijd doorzet heb je meer kans op zwangerschap, dus wie weet was dat het?
ooh ik ben zo blij, kan het nog steed sniet geloven. over een week weten we wat meer, dan heb ik de eerste echo, hihi spannend. ons eerste kindje na 6 jaar ploeteren
liefs merry

Therese

Therese

15-03-2009 om 14:09

Gefeliciteerd merry!

Wat een supernieuws en dat na zoveel jaren! Ik ken je niet, maar ik ben helemaal blij voor jullie. Wonderlijk hoe je kan glunderen bij het lezen van zo geweldig nieuws van een vreemde. Geniet ervan en ik moet nu echt op zoek naar die wonderdokter van jouw en Dere. Veel plezier bij de echo!

Liefs Therese

Dr van veenendaal, therese

wat een wereld arts, als je wilt weten therese waar die zit dan laat je het maar weten, hij heeft namelijk geen internet site. dit was voor ons de derde behandeling bij hem, en nu al raak, terwijl we in het ziekenhuis 6 jaar bezig zijn geweest, zonder enig resultaat.
dus als je wat wilt weten over hem, dan vraag je maar raak.
bedankt allemaal voor de lieve berichtjes, in één woord geweldig.
liefs merry

Therese

Therese

15-03-2009 om 15:12

Dr van veenendaal

Merry waar kan ik deze dokter vinden? Ik begin nu wel erg benieuwd te worden.

Dr van veenendaal

je vindt hem in friesland, net buiten leeuwarden. barrahus. zijn telefoonnummer is, 0582881919.
echt waar het is de moeite waard, er zijn hier verscheidene meiden op het forum die naar deze arts gaan. ook mensen die halverwege het land komen.
hij werkt alleen nog op ochtend en is dus ook alleen op ochtend te bereiken.
bel hem therese!!
liefs merry

Dokter

Wat maakt deze dokter zo bijzonder? Doet hij een andere behandeling?

Korina

deze dokter zoekt het precies uit, elke vrouw is anders en elke man is anders, dus iedereen heeft zijn eigen behandeling. niks niet protocol. zoals ik zelf al zei wij waren al 6 jaar aan het modderen in het ziekenhuis, met de derde behandeling bij dr van veenendaal was het raak.
ik ben zo blij dat ik de stap heb genomen om naar hem toe te gaan, een betere beslissing kon ik niet maken.
liefs merry

houtsnip

houtsnip

15-03-2009 om 22:13

Hedda?

Hoe is het met je? Laat je binnekort weer eens van je horen?
Dat gevoel van het zat zijn, dat herken ik zo enorm. En dat terwijl ik er voor mijn gevoel niet eens voor in aanmerking kom met maar 1 poging achter de rug. Het is gewoon een circus aan je lijf en in je emotionele huishouding. Leuke dingen in het vooruitzicht helpt, inderdaad. Alhoewel bij mij ook een week vol gezeik op het werk, drukte thuis en een zieke man 'hielp'. Toegegeven, eerst van de wal in de sloot, maar daarna sloeg de relativering toe: op het werk houdt het gezeik niet eeuwig aan, na negen uur 's avonds is het best rustig in huis en die man wordt ooit ook wel weer beter. En wie weet, slaat de behandeling de volgende keer wel aan. Zoals m'n arts zei: je moet gewoon ook geluk hebben.
Liefs,
houtsnip

Hedda

Hedda

16-03-2009 om 20:01

Iedereen

Ik ben er echt een beetje klaar mee en mijn hoop om ooit zwanger te worden zit in een heel diep dal. Ik die eigenlijk altijd zo positief is zie het niet meer zitten. Ondanks dat ik deze laatste poging best positief was ben ik nu alle hoop verloren. Ik kan er niks aan doen maar ik zie het niet meer gebeuren. Mijn bloed gaf weer aan dat er niks is geweest! Wie houdt wie voor de gek denk ik dan? Bah ik haat het omdat ik niks kan doen om wel zwanger te worden, het enige wat ik kan doen ik positief zijn maar dat ben ik nu al helemaal niet meer. Ik weet niet wanneer ik de kijkoperatie heb, ik ga dit nog wel doen maar daarna ben ik het gefrunnik aan mijn lijf zat! Ben nog wel benieuwd wat hier uitkomt, ik hoop dat alles in orde is dat wel maar aan de andere kant is er maar wat dan weet je waarom misschien... Sorry van deze depri mail maar voor mezelf even heerlijk om van me af te zeiken.

Liefs Hedda en voor iedereen heel veel geluk en succes.

Merry, laat je weten hoe de 1e echo was? Lekker blijven hangen hier hoor vind het namelijk erg mooi om te weten hoe de zwangerschap verloopt. Liefs Hedda

Lieve hedda

meisje, wat is dit toch allemaal wat. ik heb zo gehoopt voor je. ik hoop zo voor je dat het toch een keer mag lukken.
heb je nog een afspraak staan in barrahus??? of moet je nu eerst de kijkoperatie ondergaan?? zodat de arts meer zou weten?? hou je ons op de hoogte?? mijn hoop blijft er voor jou.
liefs merry

Lean1

Lean1

17-03-2009 om 17:05

Hedda

ach wat vind ik het naar voor jullie dat je je nu zo voelt!!
Hoe moeilijk het ook is, er gebeuren echt wonderen!! Kijk maar naar Merry, zolang in de molen, en dan nu toch eindelijk resultaat....

Ik hoop zo voor jullie dat je de moed weer kan vinden, al begrijp ik je gevoel ook heel goed. Heel herkenbaar en begrijpelijk. Neem geen overhaaste besluiten, maar de tijd om dit te plaatsen.
Uiteindelijk moet je natuurlijk doen wat goed is voor jou/jullie, dat is het allerbelangrijkste!

Sterkte,

Lean

houtsnip

houtsnip

17-03-2009 om 22:22

Hedda

He lieve Hedda, van je af zeiken mag hoor, ik vind het zelfs nog wel meevallen. Dat diepe dal en dat depri gevoel herken ik wel, het is gewoon kl*te. En daarnaast spelen die hormonen misschien ook wel op de een of andere manier mee. Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken. Ik vond de eerste en tweede week van m'n nieuwe cyclus heel heftig, zowel lichamelijk (vreemde klachten) als emotioneel (ubersomber). Nu in de derde week gaat het wel weer.
Je schrijft dat je niks kan doen om zwanger te worden en ook dat gevoel herken ik, ondanks dat ik heel druk ben met suplementen, voeding en acupunctuur. Waar ik ook trouwens nu even goed klaar mee ben. Maar ik weet dat sommige dingen wel helpen, gewoon omdat mijn lijf zich anders gedraagt. En als ik nu heel veel kleine zetjes in de goede richting geef, dan verhoog ik mijn kans, vertel ik mezelf. En ook al verhoog ik mijn kans niet, dan nog verhoog ik mijn kans omdat ik mezelf laat geloven dat ik iets doe om mijn kans te verhogen. Snap je het nog? Nou ja, dat gevoel van zelfbepaling is voor mij heel belangrijk, maar wat ik daarbij nog moet leren durven is compromisloos afgaan op m'n intuitie. Niet afgaan op autoriteit of onderzoek (ben ik erg gevoelig voor) maar op een soort van innerlijk kompas waarvan ik niet weet a) of ik 'm heb en b) of-ie het doet.
Wat ik voor je hoop is dat die kijkoperatie weer nieuwe inzichten biedt waarmee je verder kan. Ook al zou dat 'verder gaan' stoppen betekenen. Ik hoop dat je je snel weer wat minder diep in dat dal voelt zitten. En ik blijf hopen dat wondertje, dat ene wondertje voor jou Hedda.
liefs,
houtsnip

Eerste zwangerschapsverschijnselen

hahaha nu al vreselijk misselijk, bij vlagen, dus niet alleen in de ochtend. koffie smaakt me niet meer, en zere boobies. ik heb verleden maandag nog een keer bloed laten prikken, en vandaag de uitslag, hopen dat het hormoongehalte omhoog is geschoten, raar he ik ben er alweer zenuwachtig voor. maandag eerste echo, zo spannend ik hoop zo dat het goed zit, en ben benieuwd hoeveel er zitten, ik heb zelf zoiets er zit er één.de kat hangt de hele dag om me heen die ligt eigenlijk nooit bij me, en nu niet weg te slaan, zou die wat voelen?? voor de rest loop ik op roze wolken, ook al is alles heel spannend, ik zeg constant tegen merryman...ik ben zwanger. hij zegt de hele tijd ik wordt papa. hahaha we zijn zo blij. het is nu al de moeite waard geweest al die behandelingen.
meiden allemaal weer succes, en geloof er in, het kan echt gebeuren!!!!
liefs merry

Lisa

Lisa

18-03-2009 om 10:13

Merry

Hoi, als eerste gefeliciteerd! je blijdschap spat van het scherm, en roept zoveel leuke herinneringen op bij mij als oud ivf-ster. Geniet er van, het is een werelds gevoel! Enne als ervaringsdeskundige, als je misselijkheid al zo sterk opkomt nu.... nou dat zouden er zo maar eens twee kunnen zijn!

Lisa (mama van twee na tweede ivf poging)

Bloeduitslagen

heb even gebeld met de arts, en alles ziet er super uit, qua hormoongehalte. ik ben helemaal hyper de pieper.
kreeg net visite van een vriend van ons (al wat een ouder man) hij heeft altijd erg meegeleefd. en nu heb ik hem maar vertelt dat we zwanger zijn. hij moest zo huilen hij was zo blij, en ik als emotioneel wrak stond mee te janken hahahah.
lieve meiden allemaal erg bedankt voor de felicitaties, zo ontzettend lief.
liefs merry

Asa Torell

Asa Torell

18-03-2009 om 20:06

Hoera voor merry

Ik blijf hier meelezen, en ik ben nog steeds zo blij voor je! Geweldig! Ik hoop dat je snel door veel anderen van dit draadje wordt gevolgd.

Draadje geopend

ik heb maar een draadje geopend in gezellug!contact leggen.
dus als er meer mensen zijn die in november uitgerekend zijn, kunnen daar heen.
hedda hoe is het met je?? en houtsnip ben je alweer druk bezig met de hormonen??
liefs merry

Manda Rijn

Manda Rijn

20-03-2009 om 08:52 Topicstarter

Hedda houtsnip

is er nog iemand anders nu bezig met icf of iui in het draadje ?

Zet hem op, ik blijf jullie aanmoedigen !

Lean1

Lean1

20-03-2009 om 09:14

Merry

war geweldig om je berichtje te lezen, je klinkt zo gelukkig!! Ik geniet uit de 2e hand een beetje mee.

Lean

Wat is het hier stil?

dames hoe is het???
liefs merry

Vraag van manda

Antwoord op de vraag van Manda... ik wil ook graag in dit draadje meedoen, ben bezig met IUI, 4e keer. Vanochtend de inseminatie gehad en ik barst van de hoop, deze keer. En daar ga ik even van genieten, voordat ik me weer ga proberen in te dekken voor als het niks is.
Manda, jij bent zwanger, van je hoeveelste kindje en na welke behandeling? Ben dol op succesverhalen!
Groetjes,
Korina

Merry

Meid ik ben zo blij voor je. Je geluk spat van het scherm af. Helemaal super en ik ben heel erg benieuwd naar je echo van morgen. Hoeveel zullen het er zijn... Ik probeer een gaatje te vinden om even te komen lezen, morgenavond!
Veel succes en GENIETEN!
Liefs, Korina

Hedda

Voor jou een dikke cyberhug omdat ik je begrijp en je zou willen steunen maar dat ook niet kan...
{{{{{Hedda}}}}}
Liefs, Korina

Gerdina

Gerdina

22-03-2009 om 20:43

Hedda

Ik weet niet zo goed wat te zeggen. Ik wil je heel veel sterkte wensen met alles. En je even een dikke knuffel geven ((((((Hedda)))).
Liefs,
Gerdina

Echo gehad

het is er één!!!! wat zijn we blij. het was nog maar een heel klein stipje, nog geen hartje te zien of te horen.hij dacht over twee weken wel wat te horen, maar ik moet volgende week ook nog een keer voor echo, ivm overstimulatie, wie weet kan ie dan wat horen.
oooooohh wat zijn wij blij.
allemaal heel veel succes, ik denk aan jullie.
liefs merry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.