Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Ik maak me zorgen

dat het niet gaat lukken. We zijn al bijna een jaar bezig en ik ben de laatste maanden onregelmatig ongesteld geworden. (35 - 42 dagen) Heb nu ovulatietesten besteld om te kijken of ik überhaupt wel ovuleer. Het maakt me verdrietig en eenzaam. 
Vandaar dit topic. Kan er met niemand over praten en ik ken niemand met hetzelfde probleem. Is er iemand die mee kan praten? 

nu je een jaar bezig bent, ben je al bij de huisarts geweest. Ook zijn zaad kan niet goed zijn natuurlijk. 

Bij ons is het niet vanzelf gegaan en de eerste stap als het niet lukt is toch naar de huisarts gaan❤

Het is voor mij al erg lang geleden dat dit speelde (het kind dat uiteindelijk kwam is in de twintig) maar ik weet nog goed hoe verdrietig ik was en hoeveel zorgen ik me maakte. Ik had het “geluk” dat een goede vriendin in hetzelfde traject zat. Na een jaar en met aanwijzingen dat er misschien iets niet lekker loopt kun je naar de huisarts gaan. Hoe oud ben je, als ik het vragen mag? 
Bij mij is het uiteindelijk een enorm medisch traject geworden waarin we het enorm zwaar hebben gehad. Met resultaat, gelukkig, maar wel pas op de laatste IVF-poging. Je wenst het je ergste vijand niet toe. Waarom ik dat noem: als je eenmaal dat traject ingaat is het ongelooflijk moeilijk om er weer uit te stappen, dat is wel een reden om wat langer te wachten met medische hulp inschakelen. Hangt ook van je leeftijd af. 
Kun je er met je partner wel over praten? Ik kon dat wel maar dan nog was het lastig, want ik kon mijn lichaam niet thuis laten en dus was ik me continu bewust van elk pijntje en gevoel en of dat kon betekenen dat ik zwanger was, of juist niet. 
Ik hoop dat je mensen vindt bij wie je terecht kunt! Er is ook een vereniging voor fertiliteitsproblemen, Freya. Daar vind je heel veel informatie en ook mogelijkheden voor lotgenotencontact.

Het is het belangrijkst om op het juiste moment seks te hebben. Goed dat je nu dus begint met ovulatietesten. Geeft ook rust. Dan weet je dat je alles hebt gedaan wat je kunt (seks hebben na een positieve ovulatietest) die maand en kun je verder met de orde van de dag. Ik had ook een cyclus die nog veel onregelmatige was (tussen 24 en 46) en heb na ruim 3 jaar proberen een zoon gekregen en na een jaar proberen ook een dochter. Je mag naar de dokter na een jaar maar die gaat je eerst ook vertellen dat je gezond moet leven en ovulatie of temperatuur moet bijhouden. Tenzij je al ouder bent kun je sneller terrecht. 
Ik begrijp je zorgen wel, het kan je hele hoofd in beslag gaan nemen als je het maar een beetje op gevoel gaat doen, een kindje maken, en anders ook maar al iets minder is mijn ervaring.

gyal

gyal

02-08-2024 om 11:06 Topicstarter

bedankt voor jullie reacties. Ik ben net 32 geworden, en heb een kind van bijna 4. (Met mijn vriend) Dat overigens heel snel ging, gestopt met de pil en het was na 2 maanden gelukt. Ik leef gezond en ik heb geen overgewicht. Ik hoop met die ovulatietesten het inzichtelijk te maken. 
Het lijkt me ook ontzettend zwaar om in een fertiliteitstraject te moeten stappen. Omdat we al een kindje hebben denk ik niet dat ik daaraan wil beginnen. Ik vind het moeilijk om erover te praten tegen mijn vriend al zou het wel kunnen. Ik wil mijn verdriet niet laten zien, er zoveel druk op leggen bij hem.
Ik merk zelfs hier op het forum dat ik er moeite mee heb.

gyal schreef op 02-08-2024 om 11:06:

bedankt voor jullie reacties. Ik ben net 32 geworden, en heb een kind van bijna 4. (Met mijn vriend) Dat overigens heel snel ging, gestopt met de pil en het was na 2 maanden gelukt. Ik leef gezond en ik heb geen overgewicht. Ik hoop met die ovulatietesten het inzichtelijk te maken.
Het lijkt me ook ontzettend zwaar om in een fertiliteitstraject te moeten stappen. Omdat we al een kindje hebben denk ik niet dat ik daaraan wil beginnen. Ik vind het moeilijk om erover te praten tegen mijn vriend al zou het wel kunnen. Ik wil mijn verdriet niet laten zien, er zoveel druk op leggen bij hem.
Ik merk zelfs hier op het forum dat ik er moeite mee heb.

Sterkte. De ovulatietesten zijn een goed begin. 

Ik probeer ook weer zwanger te raken na een eerste kind (dat ging niet makkelijk, werd een traject en uiteindelijk per ongeluk tussendoor gelukt toen we zaten te wachten op een volgende ICSI). Ook hier gaat het niet zo snel als ik zou willen, alleen zijn we nog niet zo lang bezig als jij. Als je wil kletsen in pb, mag dat uiteraard. 

Wij zijn inmiddels weer even bezig met ovulatietesten, eerst weer op de natuurlijke manier proberen voor we verdere stappen zetten. Daarnaast slik ik teunisbloemolie vanaf de 1e dag van de menstruatie totdat ik m'n ovulatiepiek heb gevonden. Daarmee is het al een stuk regelmatiger geworden (voorheen schommelde ik tussen de 23 en 56 dagen, met de teunisbloemolie tussen de 24 en 30 dagen). Werkt volgens internet niet bij iedereen, maar wel bij veel vrouwen. Misschien het proberen (of onderzoeken) waard. 

Maar ook nu: elke maand weer het verdriet, de teleurstelling, de diepe wens om een gezin met meer kinderen te kunnen krijgen. Ik hoop voor je dat het snel lukt zowel bij jou als bij mij 

Kansberekening is een raar ding. Ik denk dat de kans om 6 te gooien met een dobbelsteen niet zo gek veel verschilt van de kans om binnen 1 maand zwanger te raken.  Soms gooi je binnen 10 beurten 2 of 3 keer een 6.  Dat kan.  Maar soms gooi je ook 10 keer achter elkaar GEEN 6. Dat heb ook.  Die kans is ongeveer 15 % trouwens. Dus helemaal niet gek dat dat gebeurt. En betekent niet dat er iets mis is met de dobbelsteen.  
 Ik snap dat de realiteit anders voelt, maar je bent al een keer (snel) zwanger geraakt , dus alle kans dat er ' niks mis' is, maar je gewoon iets meer geduld moet hebben ( waarbij die ovulatietesten natuurlijk een prima plan zijn. Al was t maar omdat je het dan ' de rest vd maand' hopelijk wat meer kunt loslaten 

( Ook hier volwassen kinderen. 3 stuks. Waarvan de eerste 2 ook met t nodige medische kunst en vliegwerk ontstaan zijn ....dus ik weet hoe lastig het is. . ) 

 ( Sorry. Had vorige bericht dubbel geplaatst...)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.