Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Hoe groot is kans dat ik zwanger ben - morning after pil

goedemiddag dames!

ik zit even in een ongelofelijke rot situatie waar ik jullie hulp bij nodig heb.
Ik ben sinds een halfjaar gestopt met de pil omdat een kindje meer dan welkom zou zijn.
Tot nu toe zijn we er nog niet echt mee bezig geweest en hebben we 1 keer seks gehad voor de eisprong (4 dagen) waar in het niet is gelukt.

Totdat… we afgelopen zaterdagavond én zondagavond seks hebben gehad. Verwachte eisprong dinsdag. Echter weet ik dat nooit zeker want ben nog niet zo’n test gehaald, dit is wat mijn menstruatiekalender aan gaf. Ik heb wel altijd een cyclus van 28 dagen die nooit afwijkt.

super, zou je denken. Dacht ik ook. Tot dat…. Hij gisterenochtend (!) bekende een ander te hebben ontmoet en onze relatie dus heeft verbroken.
ik was erg geschrokken en het eerste wat ik dacht was: morning after pil halen! 
deze heb ik uiteindelijk rond 17.00 gisteren gepakt.
Maar goed, dit is dus précies op de dag van de verwachte eisprong (ik voel daar eigenlijk nooit iets van)
Zoals ik lees heeft de pil weinig tot geen zin na de eisprong?

ik heb trouwens 0 bijwerkingen gehad, al denk ik niet dat dat iets zegt.

sorry dat het geen logische tekst is geworden maar ik ben nu een beetje in paniek. 
is er een grote kans dat ik zwanger ben?
En is er nu nog iets wat ik kan doen om te checken met ovulatietest oid of dien ik in onzekerheid te zitten tot NOD?

alvast bedankt! 

Wat zit je in een rotsituatie! Wat idioot van hem om onbeschermde seks te hebben in dat stadium van jullie relatie.

Volgens mij heb je gedaan wat je kon door de morningafterpil te slikken. Het heeft inderdaad geen zin om de anticonceptiepil te nemen.

Er zit niets anders op dan af te wachten of je ongesteld wordt. De kans lijkt me klein maar niet nul gezien je omschrijving. Veel sterkte.

Jes93

Jes93

28-08-2024 om 15:43 Topicstarter

bedankt! Ik vind het ook een waardeloze actie en ben er echt kapot van.
Al ben ik ‘blij’ dat ik het nu hoor en niet op het moment dat ik wel echt zwanger was geweest. 
Voor nu zit er niks anders op dan afwachten dus… NOD is 10 september dus dat wordt even spannend zeg 🙏

Poe... dat is wel heftig TO. Hopelijk was dit genoeg. Sterkte verder, want het is echt een misselijke actie van hem.

Even overleggen met je huisarts? Lijkt me dat hij/zij je beter kan adviseren hierin dan wij?

Alias1 schreef op 28-08-2024 om 16:00:

Even overleggen met je huisarts? Lijkt me dat hij/zij je beter kan adviseren hierin dan wij?

Eens.

Beste TO, ondanks je pijn zou ik die andere vrouw jouw prachtexemplaar gunnen! Zo een man kan je beter kwijt dan rijk zijn.

Goed dat hij zo snel na jullie onbeschermde seks 'tot bekentenissen is overgegaan'. Moet jij tenminste niet met hem verder.

De morning after pil is waarschijnlijk te laat genomen. Maar! dat betekent niet dat je nu al zwanger zal zijn. Hou je menstruatie goed in de gaten maar wees er ook niet te zeer op gefocust want enorme aandacht voor een op til zijn menstruatie kan die juist uitstellen. Onder invloed van de psyche. Dus, indien mogelijk, gewoon gezonde aandacht voor wat moet komen.

Ik leef met je mee want het is absoluut niet leuk wat je meemaakt, het is gewoon twee keer een opdoffer.

Hou je taai, Jes, het komt wel goed.

Neem vandaag nog contact op met je huisarts. Er bestaat ook zoiets als een nood-spiraal, die nog geplaats kan worden na ovulatie, maar deze moet ook binnen een bepaalde tijd. De spiraal voorkomt dan de innesteling, waardoor je niet zwanger wordt. Snelle google zegt binnen 5 dagen na de onbeschermde geslachtsgemeenschap, dus dat is dan morgen (? uitgaande van zaterdag). Maar de huisarts kan je vast beter adviseren.

Sterkte, dit is nooit leuk. Maar zoals al gezegd, dit exemplaar ben je beter kwijt dan rijk.

als je "vriend" is vreemd gegaan is een soa test wellicht ook een idee.

Meteen een MAP gaan halen was in theorie verstandig. 

Maar is een eventuele zwangerschap afbreken echt wat je wilt? Als je probeert zwanger te raken, is die kinderwens dan weg omdat de relatie uit is?

Jes93

Jes93

28-08-2024 om 23:39 Topicstarter

Alias1 schreef op 28-08-2024 om 16:00:

Even overleggen met je huisarts? Lijkt me dat hij/zij je beter kan adviseren hierin dan wij?

Wat stom dat ik nu pas jullie reacties lees. Het is ook zo heftig allemaal even 😞

Maar dat is een hele goeie, ik ga morgenvroeg meteen bellen!

Jes93

Jes93

28-08-2024 om 23:44 Topicstarter

Zeespiegel schreef op 28-08-2024 om 22:46:

als je "vriend" is vreemd gegaan is een soa test wellicht ook een idee.

Meteen een MAP gaan halen was in theorie verstandig.

Maar is een eventuele zwangerschap afbreken echt wat je wilt? Als je probeert zwanger te raken, is die kinderwens dan weg omdat de relatie uit is?

Die SOA test ga ik inderdaad ook meteen overleggen met de huisarts 

Hij is zogenaamd niet vreemd gegaan maar ik geloof eigenlijk wel dat het wel zo is. Dus voor de zekerheid.. 

het is echt verschrikkelijk en ik had dit totaal niet verwacht. Ik walg ervan dat we daarvoor nog 2 keer seks hebben gehad. Normaal deden we het maar Max 1 keer per week/2 weken dus ik was al verrast dat het 2 keer gebeurde. 
en dan net op die 2 dagen, waardeloos.

Het voelt nu achteraf als een hele goedkope afscheidseks.

Maar om op jouw vraag terug te komen Zeespiegel.. hier worstel ik ook heel erg mee. Ik heb namelijk een enorme grote kinderwens!

Misschien heb ik nu voor mijn gevoel ook ‘genoeg’ gedaan door de MAP te halen en als het toch zo blijkt te zijn, het dan zo heeft moeten zijn en we ook wel weer onze weg daarin vinden ofzo.


ik wilde het al zo lang en zo graag en nu kon het eindelijk eens een keer en dan dit!!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.