Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Ervaring spiraal (verwijderen) zwanger

Hi! ik maak me een beetje zorgen, heb een koperspiraal en een heel regelmatige cyclus op afgelopen en deze maand na.. Er zit eigenlijk nooit meer dan 2 dagen verschil in.
Nu had ik vorige maand een aparte menstruatie voor mijn doen (weinig bloedverlies, leek niet door te zetten).
Inmiddels zou de volgende menstruatie al 5 dagen geleden uiterlijk moeten zijn begonnen als ik mijn normale cyclus (incl eventuele uitschieter) volg. Maar ik ben nog niet ongesteld geworden en met normale hcg testen, test ik nog wel negatief.

Ik vraag me af of er alsnog een kans is dat ik zwanger ben. Zijn er testen die jullie aanraden? Misschien een early test kopen? Of heeft dat na 5 dagen overtijd geen zin meer tov de normale testen?

Vrijdag ga ik sowieso naar de huisarts want de planning was er sowieso om m’n spiraal te verwijderen maar ik vind het toch spannend omdat ik nooit zo lang overtijd ben en daarnaast lees ik niet zulke leuke verhalen over het verwijderen van een spiraal tijdens een prille zwangerschap. We hebben een kinderwens maar het lijkt me verre van ideaal om zwanger te zijn met een spiraal of hem dan verwijderen  

Heeft iemand ervaring met zwanger zijn met een spiraal? En evt het verwijderen tijdens zwangerschap?


Ik ben zwanger geraakt met koperspiraal en testte pas bij 15 dagen overtijd positief. Bij nader inzien was eisprong later geweest. Ik gebruikte wel een menstruatiecup want niet altijd een goede combinatie is met spiraal maar dar wist ik niet.

Ik ben ooit 10 dagen te laat geweest. Maar gelukkig was er geen sprake van een zwangerschap. Die kans is echt minimaal hoor (5 vrouwen per jaar op duizend spiralen). Wel controleer ik maandelijks of het er nog zit (je moet de touwtjes kunnen voelen). Dat staat ook in de bijsluiter. En inderdaad geen cup gebruiken (ivm vacuüm zuigen) maar een menstruatiedisk. Je kunt ook gewoon een keer onregelmatig zijn he? Je lichaam kan door tal van zaken verschillend reageren (ziekte, hormonen, leeftijd etc). 

Mayosate

Mayosate

03-06-2024 om 09:50 Topicstarter

Izza schreef op 03-06-2024 om 08:59:

Ik ben ooit 10 dagen te laat geweest. Maar gelukkig was er geen sprake van een zwangerschap. Die kans is echt minimaal hoor (5 vrouwen per jaar op duizend spiralen). Wel controleer ik maandelijks of het er nog zit (je moet de touwtjes kunnen voelen). Dat staat ook in de bijsluiter. En inderdaad geen cup gebruiken (ivm vacuüm zuigen) maar een menstruatiedisk. Je kunt ook gewoon een keer onregelmatig zijn he? Je lichaam kan door tal van zaken verschillend reageren (ziekte, hormonen, leeftijd etc).

Ik wist niet dat je dat maandelijks moest controleren  heb dat ding al een paar jaar… 

Maar ja klopt dat je een keer onregelmatig kan zijn. Ik maakte me meer zorgen omdat het vorige maand ook anders was. En ik eigenlijk nog nooit overtijd ben geweest 

Dat checken van spiraal is een optie maar ik geloof niet dat veel vrouwen het doen hoor. Ik doe het zelf nooit en als ik het erover had met artsen werd het altijd als een eventuele optie gebracht maar nooit als een must. 

Ik ben ook zwanger geworden ondanks een koperspiraaltje. Dat ontdekte ik pas na +/- 10 weken. Het viel me niet eerder op omdat ik een erg onregelmatige menstruatie had. Hoewel we na drie kinderen geen kinderwens meer hadden, besloten we na het zien van de echo dat we ook dit kindje graag wilden. Het verwijderen van het spiraaltje en de eerste weken daarna vond ik heel eng. Maar het is goed gegaan! 

Gisteren is het prachtige gevolg van die niet werkende anticonceptie 19 geworden 

yette schreef op 03-06-2024 om 10:55:



Gisteren is het prachtige gevolg van die niet werkende anticonceptie 19 geworden

😍. En gefeliciteerd 

Mayosate

Mayosate

03-06-2024 om 11:28 Topicstarter

yette schreef op 03-06-2024 om 10:55:

Ik ben ook zwanger geworden ondanks een koperspiraaltje. Dat ontdekte ik pas na +/- 10 weken. Het viel me niet eerder op omdat ik een erg onregelmatige menstruatie had. Hoewel we na drie kinderen geen kinderwens meer hadden, besloten we na het zien van de echo dat we ook dit kindje graag wilden. Het verwijderen van het spiraaltje en de eerste weken daarna vond ik heel eng. Maar het is goed gegaan!

Gisteren is het prachtige gevolg van die niet werkende anticonceptie 19 geworden

Wauw gefeliciteerd!  


Missxhien maak ik me te druk hoor. Maar het zou erg gewenst zijn als ik zwanger zou zijn maar vind dat verwijderen dan zo spannend, ik denk dan gelijk straks gaat het fout. Erg negatief/pessimistisch misschien. Ik hoop dat ik nog ongesteld wordt ivm de zorgen.  Vrijdag staat het verwijderen toch al gepland maar goed… voorlopig weet ik nog niks behalve dat ik 5 dagen te laat ben en negatief test dus fingers crossed dat het een deze dagen nog komt voor het gemak. 

Ik geloof dat de spiraal eruit moet zodra je zwanger bent om juist minder risico te lopen dan als ie blijft zitten. Bij mij werd ie direct na de positieve test bij de huisarts verwijderd.  

als je twee cyclussen overslaat wil de huisarts je bloed wel laten onderzoeken op een zwangerschap of dergelijke is mij gezegd. Als je vorige niet meetelt omdat het niet doorzette en dus innesteling kon zijn en nu weer geen menstruatie heb je er twee gemist. 

Mayosate

Mayosate

03-06-2024 om 12:46 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 03-06-2024 om 12:33:

als je twee cyclussen overslaat wil de huisarts je bloed wel laten onderzoeken op een zwangerschap of dergelijke is mij gezegd. Als je vorige niet meetelt omdat het niet doorzette en dus innesteling kon zijn en nu weer geen menstruatie heb je er twee gemist.

Kan je dan alsnog negatief testen als je bijvoorbeeld dan al 2 menstruaties gemist hebt? 
Of als ik voor deze cyclus nu 5 dagen overtijd ben, heb ik misschien te vroeg getest?


en ik heb vorige cyclus wel bloedverlies gehad maar qua dagen korter dan normaal en ook minder heftig. Normaal is elke maand hetzelfde qua aantal dagen en heftigheid. Nu was het echt opvallend weinig bloedverlies en korte duur. 

sommige mensen testen pas laat positief. Een andere mogelijkheid is het hook effect. Als je al langer zwanger bent kan je hcg zo hoog zijn dat de test 'omslaat' en negatief wordt. Urine verdunnen met water zou dan weer leiden tot een positieve test. Heb dat zelf uit interesse gedaan toen ik zwanger was en het werkte 😉

Maar ik denk dat de kans groter is dat je gewoon een keer onregelmatig bent. Wellicht mede onder invloed van de stress die je nu voelt.

Mayosate

Mayosate

03-06-2024 om 14:31 Topicstarter

Meesje schreef op 03-06-2024 om 13:56:

sommige mensen testen pas laat positief. Een andere mogelijkheid is het hook effect. Als je al langer zwanger bent kan je hcg zo hoog zijn dat de test 'omslaat' en negatief wordt. Urine verdunnen met water zou dan weer leiden tot een positieve test. Heb dat zelf uit interesse gedaan toen ik zwanger was en het werkte 😉

Maar ik denk dat de kans groter is dat je gewoon een keer onregelmatig bent. Wellicht mede onder invloed van de stress die je nu

Bij een koperspiraal heb je gewoon je eigen, normale cyclus, daar kan wel eens wat onregelmatigheid in zitten. Ik zou nog een paar dagen wachten en dan nogmaals testen.

Mayosate

Mayosate

03-06-2024 om 15:44 Topicstarter

Meesje schreef op 03-06-2024 om 13:56:

sommige mensen testen pas laat positief. Een andere mogelijkheid is het hook effect. Als je al langer zwanger bent kan je hcg zo hoog zijn dat de test 'omslaat' en negatief wordt. Urine verdunnen met water zou dan weer leiden tot een positieve test. Heb dat zelf uit interesse gedaan toen ik zwanger was en het werkte 😉

Maar ik denk dat de kans groter is dat je gewoon een keer onregelmatig bent. Wellicht mede onder invloed van de stress die je nu voelt.

Hm als ik donderdag nog steeds niet ongesteld ben zal ik dat vrijdagochtend eens proberen op die manier haha maar goed dan heb ik ook de afspraak bij de huisarts dus ben benieuwd 

Meesje schreef op 03-06-2024 om 13:56:

sommige mensen testen pas laat positief. Een andere mogelijkheid is het hook effect. Als je al langer zwanger bent kan je hcg zo hoog zijn dat de test 'omslaat' en negatief wordt. Urine verdunnen met water zou dan weer leiden tot een positieve test. Heb dat zelf uit interesse gedaan toen ik zwanger was en het werkte 😉

Maar ik denk dat de kans groter is dat je gewoon een keer onregelmatig bent. Wellicht mede onder invloed van de stress die je nu voelt.

Nou, dat is echt heel zeldzaam want dat treedt pas op bij een HCG boven de 500.000. Terwijl de piek HCG rond de 100.000 -260.000 ligt. 

Vaak is er dan sprake van een meerling of een mola-zwangerschap.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.