Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
xx

xx

12-07-2009 om 22:42

Clubje zwanger worden (oud en nieuw) deel II

Meiden omdat het draadje alweer aan archivering toe is, hier het nieuwe draadje.

Liefs,
Sannie


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m@ss

m@ss

02-12-2009 om 13:36

Sannie

wat ben ik toch stiekum jaloers nog op je. Spontaan zwanger van een 2e daar heb ik voor svenn 3 jaar over gedroomd aan de andere kant onze dromen zijn verhoord en hebben we gekregen wat we wilden.

Ik was bij de 20 weken heeeeel effies teleurgesteld dat het een jongen was, maar al snel dacht ik STOER 2 jongens ik zag me al gaan op het strand in fRankrijk. Ik ben er super trots op.

Griepprik hebben we hier allemaal gehaald, vanwege hart en longen en svenn vanwege leeftijd. Oftwel zwak zooitje hihi Volgende week ff 2e halen.

liefs mass

m@ss

m@ss

02-12-2009 om 13:40

Korina

hihi ik lees uit je bericht dat je het af en toe nog steeds vreemd vind nu zwanger te zijn. Iets wat je in je hoofd al had opgegeven is toch gebeurd!!! Wel bewust genieten he! En een jongen was mijn wens bij de 1e

Verder operatie geslaagd wel tegen gevallen en nu hopen dat het zo goed blijft gaan en niet nog eens hoeft.
Mijn mams hoort de 14e wat ze gaan doen....zucht! Eigenlijk had nu al het slechte nieuws over moeten zijn en hadden we eindelijk vrolijk verder moeten kunnen gaan. Maar ik heb wel meer moed erin nu...zegt ze dapper.

liefs mass

Ziekenhuis

Gisterenavond voor de uitslag van mijn man geweest. Hij moest een scho laten doen ivm kwaliteit van zijn zaad. Helemaal niets aan de hand. Zijn zaad was nu ook prima, voldoende en beweeglijk. Was de vorige keer niet goed te zien vanwege de dikte...
Vanmorgen bij de gyn geweest. Nu ben ik aan de beurt. Mijn NOD is 7 december en dan moet ik de week daarop op de woensdag (de 16e) voor een zogenoemd HSG onderzoek. Dan spuiten ze contrastvloetistof in de baarmoedermond om te kijken of de eileiders wel open zijn. Gelukkig krijg ik daar dan wel gelijk de uitslag van.

Maar misschien hoeft dat allemaal niet als ik gewoon niet ongi wordt...

Duimen dan maar. Want het schijnt een heel vervelend onderzoek te zijn.

Als het deze maand trouwens niet gelukt is, vertellen we aan onze ouders dat we bezig zijn voor een tweede maar dat het niet zo wil lukken. Als ik zwanger ben, dan zeggen we het ook snel....

Liefs,

Leitje

m@ss

m@ss

02-12-2009 om 20:06

Leitje

Goed dat het zaad van je man goed is!

Jammer dat je een hsg moet laten doen. Spreek uit ervaring, helaas 2x... 1 ding probeer je te ontspannen en trek wat langs aan.... Vond ik erg prettig met naar zo;n tafel wandelen

succes!

xx

xx

03-12-2009 om 20:32

Hihi lean

Je was me kennelijk met een berichtje net voor... Dus toch last van de hormonen. Maar hou vol, het is voor een goed doel, en misschien juist wel een heel goed teken, dan reageert je lijf er in ieder geval heftig op!

Duim duim duim

Liefs,
sannie

xx

xx

03-12-2009 om 20:34

Leitje

Succes met de HSG, vond ik een vreselijk onderzoek, het ging ook fout, waardoor er 2x een zuigtoestand op mijn baarmoedermond moest. Nee niet echt leuk, wel belangrijk, maar neem een uur van te voren alvast een ibuprofen... want ik vond het nogal pijnlijk.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat het bij mij voor de 1e was en dat het iets minder pijnlijk is als je al een kind gehad hebt.

Sterkte!!!

Sannie

Hsg

Dank je wel voor je lieve berichten. En die tip van iets langs aantrekken. lijkt me wel wat Vindt het toch al zo vervelend met je benen wijd en zo. Maar ja het is voor een goed doel.

Ik moet trouwens 3 uur voor het onderzoek een pijnstiller innemen die de gyn heeft voorgeschreven. Hij weet dat ik daar niet zo van hou, maar dan weet ik al genoeg.

Misschien (lees hopelijk) is het niet nodig. Ik ben nog steeds niet ongi. Ik heb wel wat pijn aan de rechterkant van mijn onderbuik. Goed teken of juist niet. Ik zal het uiterlijk maandag wel weten..

Fijn weekend alvast.

Lean1

Lean1

08-12-2009 om 10:43

Niet goed

ben net terug uit het ziekenhuis. Er was maar 1 heel kleintje te zien en ook het baarmoederslijmvlies was erg dun. Ik verwacht eigenlijk een telefoontje van het ziekenhuis dat het einde verhaal is.
Ben zo verdrietig, weer geen kans. Ik kan bijna niet stoppen met huilen, de tranen blijven maar lopen. Een 2e is ons blijkbaar niet gegund.

Ik weet heus wel dat er mensen zijn die nooit een kindje mogen krijgen, en op een later moment ga ik heus wel relativeren, maar voor nu ben ik alleen maar heel erg verdrietig.

Lean

even anoniem

even anoniem

08-12-2009 om 12:36

Verdrietig

Dag Lean,
Oh wat verdrietig. Ik weet denk ik goed hoe je je voelt. Onlangs is onze 3e icsi op niets uitgelopen. 1 eicel, geen terugplaatsing dus geen enkele kans. Terwijl je er zo naartoe leeft.
Ik hoop dat jullie toch nog een kans krijgen.
Ik mag ook niet klagen, ben 42 jaar en heb 1 dochter van een jaar, dat is eigenlijk al heel erg geluk hebben. Maar toch, wat kun je verlangen naar nog een kindje.
Veel sterkte!

Lean1

Lean1

08-12-2009 om 13:07

ook hier een dochter van nu bijna 4. Ik ben vreselijk gelukkig met haar, dat is zo, maar ook hier is het verlangen zo groot!!
Ben ook 42 en dit is ook onze 3e poging.

Ik blijf maar huilen.

Lean

Asa Torell

Asa Torell

09-12-2009 om 09:22

Ach lean

Wat ontzettend verdrietig voor jullie! Ik kan me voorstellen dat je je de ogen uit de kop huilt . Veel sterkte!

xx

xx

09-12-2009 om 13:07

Lieve lean

Wat zul jij verdrietig zijn, de wens voor een 1e of voor een 2e is net zo groot, ik weet er alles van. Ik had alleen zo gehoopt voor je dat de laatste poging jou toch zoveel geluk mocht brengen en nu ziet het ernaar uit dat dit niet het geval is.

Lieverd ik denk aan je, huil lekker totdat je tranen op zijn. Van mij een hele dikke knuffel.

Liefs,
sannie

m@ss

m@ss

10-12-2009 om 13:41

Lean

ook van mij nog een dikke knuffel!!!!
Ik weet dat een 2e net zo gewenst is als een 1e, en het maakt daarom het verdriet niet minder.

sterkte!

liefs mass

Lean

*kus* en een dikke knuffel
Vonda

***inbraakje lean****

Lieve Lean,

Wat ontzettend klote... je hebt alle reden om je verdrietig te voelen.

lees altijd nog mee me je nadat we samen schreven in het januari 2006 draadje...

Wanneer mag je dochter beginnen op de basisschool?

x lisa

Lean1

Lean1

12-12-2009 om 11:12

Hoi

hier de controle weer een beetje terug...
Vrijdag bleek het ene eitje toch een heel klein beetje te groeien, dus maandag opnieuw kijken. Ik verwacht er niets van. Maar als die door groeit, dan is er nog een heel klein kansje op een punctie en bevruchting. Ook daar zit een grote tijdsdruk op omdat volgende week de 17e geloof ik de laatste kans is op punctie omdat ze daarna het lab gaan verbouwen... En er is winterstop, dat ook. Ach, ik zie het allemaal wel. Voor nu ben ik redelijk rustig.

Lisa, Bente gaat eind januari naar school, en Ben?

Verder dank jullie wel voor de lieve reacties. Ik vind het zo fijn dat ik jullie niet hoef uit te leggen, of mijn verdriet moet verdedigen...

Lean

xx

xx

12-12-2009 om 21:51

Lean

Nu maar heel hard hopen dat het eitje maandag toch echt verder gegroeit is. Ik hoop het zo voor je. Mijn duimen draaien overuren.

dikke kus.
Sannie

Lean

Hè meid wat een spanning en verdriet. Ik kan niet meepraten over de wens voor een tweede maar ik begrijp absoluut hoe verdrietig je bent. En het is je zo ontzettend gegund. Natuurlijk hoef je ons je verdriet niet uit te leggen of te verdedigen. Daarvoor zijn we hier, omdat we elkaar begrijpen en steunen. Ik hoop ontzettend voor je dat het vandaag toch meevalt en dat je nog een kans krijgt. Wel ontzettend zuur dat je nu afhankelijk bent van een labverbouwing en winterstop! Dat moet eigenlijk niet kunnen vind ik. Kun je niet voor één keer naar een ander ziekenhuis, ofzo? Je hoeft je daar toch niet zomaar bij neer te leggen? Als je nou 25 was en nog plenty kansen had.. maar in dit geval.. waag het erop zou ik zeggen, gewoon zeuren! Er hangt zoveel van af! Veel sterkte met alles.
Liefs,
Korina

Mass

Hé, hoe is het? Krabbel je alweer een beetje overeind? Knapt je man wat op, en weet je al meer over je moeder? Spannende tijden hoor. Hou je het hoofd nog een beetje boven water?
Hier alles goed, geniet enorm van ons kleine voetballertje. Wordt een topper, zo te voelen
Liefs,
Korina (24wk2dg)

Sannie

Hoi, hoe is het met jou? Heb je de 20weken echo al gehad? Ben zo benieuwd wat jullie krijgen! Of wil je dat niet weten? Of niet vertellen, dat kan natuurlijk ook. Voel je je goed? Het kindje zal je nu ook al wel goed kunnen voelen, of niet?
Ik kan soms inderdaad nog maar amper geloven dat ik echt zwanger ben. Jij hebt het natuurlijk al eens meegemaakt, dat scheelt wel. Ik had het eigenlijk diep in mijn hart nooit verwacht. Begin ik eindelijk aan het idee te wennen, ben ik alweer over de helft!
Wat vindt Stijn ervan dat hij een broertje of zusje krijgt?
Liefs,
Korina

Lean1

Lean1

14-12-2009 om 15:59

Helaas

niet goed genoeg doorgegroeit. Hoewel ik het al had verwacht ben ik toch flink verdrietig.
IUI hebben we zelf afgeblazen. De kansen zijn toch nihil en ik wil niet meer hopen op iets wat toch geen kans heeft.
Vandaag stoppen met medicatie en dan zou ik ongesteld moeten worden al is het de vraag wanneer.
Nu denk ik, als het toch allemaal geen nut heeft, laat dan maar zitten die ellende! Buikpijn voor het goede doel, oke, maar voor niets, geen behoefte!!

Ik zal in iedergeval blijven meelezen en kijken hoe het met de zwangeren gaat!

Lean

peggy

peggy

14-12-2009 om 17:10

Ik ken het gevoel

hoi lean,

ik las je berichtjes over zwanger worden. En nu ook dat je in de medische molen zit. Ik kan me best wel wat voorstellen hoe jij je voelt. ik ben zelf nu een jaar bezig om zwanger te worden van een tweede maar elke maand word ik na een hele onregelmatige cyclus weer ongesteld.als het deze maand niet lukt loop ik in januarie bij de gynaecoloog. Ik heb elke maand weer het idee van ik stop met dat hele gedoe. ik hoef niet meer al die polonaise. zwanger worden lukt me toch niet. ik vind het echt heel rot voor je en ook ik leef met je mee.

Asa Torell

Asa Torell

15-12-2009 om 20:44

Lean

Wat rot, je laatste kansje is ook niet gelukt. Heel veel sterkte!!!

xx

xx

15-12-2009 om 21:33

He lean

Wat jammer dat het niet zo mocht zijn. Ik begrijp heel goed dat je erg verdrietig bent. Dit moet eerst gewoon weer een plaatsje krijgen, dan pas kun je weer verder. Neem je tijd. Huil lekker uit. Klaag hier maar lekker, want wat Korina ook al aangaf, daar zijn we voor.

Dikke knuffel,
Sannie

xx

xx

15-12-2009 om 21:37

Korina

Beetje raar, nu Lean haar kans gemist is, wij het hebben over onze zwangerschap.

Vorige week heb ik de 20 weken echo gehad, alles was in orde. Het wordt weer een jongetje, ik had al wel zo'n vermoeden. Het was trouwens moeilijk te zien. Dus ik hou nog wel een slag om de arm. Alles was normaal. Wat een heerlijk gevoel. Verder voel ik het al flink schoppen en bewegen, zo bijzonder weer. Echt geniet van elke trapje- beweging. etc. want voor je het weet is het weer voorbij en dan ligt er wel iets prachtigs in je armen, maar dat zwangere gevoel is ook zo bijzonder.

Stijn is helemaal blij met zijn broertje of zusje, die weet het niet (wat het wordt bedoel ik), leek ons niet verstandig. Maar hij weet wel dat hij GROTE BROER wordt.
We zijn nu zijn kamertje aan het opknappen, een groot bed verf etc. Dus een stoere jongenskamer.

En hoe is het met jou? Nog steeds goed, of krijg je nu ondertussen meer last van je buik?

Ik ga gauw nog even googlen op internet naar spulletjes voor Stijn zijn kamer.

Liefs,
Sannie

m@ss

m@ss

18-12-2009 om 21:55

Lean

Hoi,

Gaat het alweer een beetje?
Kun je het een beetje verwerken?
En we zijn er hier voor je! Kom gerust ff het van je af kletsen!

Liefs mass

Fijne feestdagen , alvast

m@ss

m@ss

18-12-2009 om 22:05

Hoi

Sannie, en spulletjes geshoped voor stijn? Slaapt hij al in het grote bed? Svenn ligt nog heerlijk in zijn ledikant, heb al wel een peuterbed staan. Maar houdt hem zo graag nog even klein... het is de 2e en laatste he! Die mag niet zo snel groot worden

Korina, hihi jij een voetballen in je buik, ohw wacht maar op de weken dat ze tegen je ribben boog gaan schoppen, dat is leuk!! Ik had bij beide gekeusde ribben..... echt heel AUU! Ik vind het nog steeds onwerkelijk bij jou, ik ga straks nog heel verbaasd reageren als die jongen geboren is...hahahahahh!!

En hier. Met manlief gaat het steeds beter, Zijn hart klopt steeds regelmatiger. Wil soms ff op hol slaan, maar is snel weer over. En dan kon voorhee zo een aantal uren duren. Over mams, het was goed....ze laten je weken in spanning zitten. Omdat de assistent niet mag melden dat het goed is. Maar het is onder de microscoop geweest en dus goed verklaard. Verder over werk, leek er een overplaatsing aan te komen voor iemand van ons.....stresssss.... Maar gelukkig eindelijk duidelijkheid komende half jaar gebeurt er helemaal niks. Enn dan is het al weer zomervakantie en dan zien we wel weer.

En hier verder. Svenn vind de sneeuw echt wel gaaf Hij wilde het eerst steeds regen noemen maar nu toch sneeuw. Sleeen hebben we vanmiddag van een leuk hoog heuweveltje gedaan en hebben heerlijk geschaterd. DE oudste vind het ook leuk en gaat er heerlijk in liggen ravotten. Ik als echte sneeuw (ski) liefhebber kan hier dus geen genoeg van krijgen.

Afijn de rust lijkt hier terug gekeerd

liefs mass

Fijne feestdagen!

Lean

Lieve Lean,
Ik vind het zo erg voor je, dat het niet zo mag zijn. Ik weet niet wat ik zeggen moet. Een heel dikke knuffel voor jou {{{{{Lean}}}}} en kom gerust hier je hart uitstorten.
Veel sterkte meid.
Liefs, Korina

Sannie

Ja, het is raar, Lean zo'n teleurstelling en wij blij zwanger. Voor mij voelt het nog steeds vreemd dat ik nu bij 'de andere kant' hoor. Ik herken en begrijp het gevoel nog zo goed. En opeens zit ik bij zwangerschapsgym tussen allemaal zwangere vrouwen... Leuk joh, nog een jongetje, van allebei wat is natuurlijk ook geweldig maar twee jongens is ook heel stoer. En makkelijk... Ja ik geniet ook enorm van de zwangerschap nu, ik voel hem heel vaak en vind het heerlijk. Mijn buik begint wel lastig te worden met sokken en laarzen aantrekken enzo, vooral omdat bukken nog steeds als resultaat en flinke golf zuur heeft. Dus dat is wel behelpen. Benen scheren wordt er ook niet handiger op.... Loop ik straks rond als een enorme, vormeloze, behaarde moeke... Tot nu toe ben ik gelukkig nog niet zo heel veel aangekomen, nou ja, 7 kg. Ik hoop dat ik niet boven de 85 uitkom (normaal gewicht is 71/72 kg) maar ja het belangrijkste is natuurlijk dat ons mannetje het goed doet. Soms kan ik niet wachten tot ik hem in mijn armen heb, aan de andere kant vliegt deze tijd voorbij en wil ik dit ook nog niet missen. Kortom: ik ben gelukkig.
Liefs en succes met de kamers!
Korina (25wk2dg)

Mass

Fijn dat de rust een beetje is weergekeerd, kun je alles weer een beetje op een rijtje krijgen. Ja heerlijk hè die sneeuw. Ik heb nu al visioenen van papa voor de slee enzo. Al zal dat nog wel een paar jaartjes duren
Werk je alweer? Blijf maar goed aan jezelf denken hoor.
Ons voetballertje ligt nog steeds in stuit, al weken in dezelfde houding dus ik heb zo'n voorgevoel dat hij niet echt meer zal gaan draaien. In theorie kan het natuurlijk wel, maar als hij dat niet deed toen hij kleiner was, zal dat toch nu ook niet makkelijker worden. Met de 20weken echo zei ze al dat hij heel lang al zo lag, dat kon ze aan de vorm van zijn hoofdje zien. Dus met een beetje geluk blijven mijn ribben ontzien en krijg ik alleen een blauw schaambeen ofzo Ik hoop natuurlijk wel dat hij nog gaat draaien zodat de bevalling wat meer volgens het boekje kan gaan. Maar ja, dat weet je toch niet, en in het ziekenhuis bevallen moet ik toch al dus we zien wel.
Geniet lekker van de sneeuw en je man die opknapt en je moeder met wie het gelukkig weer goed lijkt.
Liefs,
Korina

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.