Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
xx

xx

04-01-2009 om 17:03

Clubje zwanger worden; lente, gerdina, mass, lean en de rest en ik....?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik denk ..

gearchiveerd....

De 5e iui poging! Was mijn lucky poging Ik ben nog steeds vol vertouwen, ik hoop jij ook!
DE pogingen zijn nog niet op , dus alsjeblieft niet de moed opgeven! Heb er vertouwen in. Je kunt erna altijd nog lang genoeg droevig genoeg zijn. Maar nu YOU GO GIRL!!! Ik duim straks weer hard met je mee!!!

Sannie, voor jou uiteraard ook! Je weet nu dat je lichaam het zelf kan dus, egg's kom op!

En hier, weer heerlijk wat daagjes vrij omdat koninginnendag op mijn donderdag viel...kost me ook weer wat uurtjes.. Maar ik heb al zin in donderdag heb al genoeg kleingeld in huis. De oudste krijg 10,- mee en mag daar treintje voor zoeken, het maakt hem niet uit als het maar een trein is....ja we hebben een trein-o-fiel helemaal bezeten van thomas de trein. Ooit gedacht dat het over zou gaan maar is inmiddels 6,5 jaar en word alleen maar erger en niks minder,pft!
Hij wil treinmachinist worden, hoe kan het ook anders.... En svenn ach die sloopt graag de treinbanen..hihi!

groetjes

xx

xx

02-05-2009 om 14:05

Korina en de rest

4 positieve ovutesten, ik had er deze maand geeneen, maar ik heb wel het gevoel gehad dat mijn ei geknapt is, alleen niet die dag geklust, maar de dag ervoor, als ik het natuurlijk goed heb.... Als het zo is, dan moet ik dinsdag ongeveer weer ongesteld worden. We wachten het maar rustig af. Maandag eerst weer eens naar de gyn.

Oh ja ik toch nog extra staalpillen gekregen mijn HB was afgelopen woensdag nog maar 6,5 had al 7 kunnen zijn, dus nog even een extra stoot ijzer erbij.
En ja ik heb kunnen genieten van mijn bikini's wat was het lekker weer. Gisteren ook weer, had een verplichte vrije dag, nou ja ik sta nog op ziek, dus het kost me geen uren. Zalig was het weer.

Korina, ik geloof dat we ongeveer gelijk op gaan met de cyclus als ik het goed heb ingeschat, spannend hoor. Maar wie weet is er toch nog iets spontaans aan de hand...zaadcelletjes kunnen meerdere dagen overleven ( zeggen ze... ik geloof er zelf niet zo in, hoor, bij ons moet het gewoon echt op het moment supreme anders is de maand alweer verkeken...)

Dikke kus aan iedereen,
SAnnie

xx

xx

04-05-2009 om 09:24

Oud bloed ?!?

Gisteren dacht ik, goh ik ga al ongesteld worden. Maar vandaag is het weer oud bloed, net zoals de vorige keer, maar toen was ik dus wel zwanger.... Ik word hier zo onzeker van, volgens mij moet ik pas woensdag echt ongesteld worden, wat is dit dan nou weer?

Vandaag naar de gyn, maar die zal er ook wel niets zinnigs over kunnen zeggen. Ik dacht dat ik mijn ei zo'n 9 dagen terug heb gehad, en nu dan al oud bloed is dan wat vroeg, meestal heb ik een luteale fase van 11 dagen, nou dat is dit nog niet....

Zal mijn vragen maar op papier zetten, vorodat ik de helft vergeet.... Ben ook nog steeds snel moe.... AAAAHHHH ik maak mezelf helemaal gek.

Meiden zodra ik geweest ben horen jullie weer meer!

Liefs,
Sannie

Hedda

Hedda

04-05-2009 om 10:33

Lieve allemaal!

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier ben geweest. Ik had niet zoveel zin om hier te posten, vandaar. Hier is er niks nieuws dan alleen maar afwachten. 27 mei heb ik pas de kijkoperatie en dacht dat ik die al lang achter de rug zou hebben maar niks van dit alles. Gelukkig heb ik genoeg afleiding en ben er eigenlijk totaal niet mee bezig en ben eigenlijk het al een beetje aan het afsluiten. Wat eigenlijk nog niet zo is omdat we eerst nog wat dingen willen uitsluiten en we ook nog laatste vergoedde poging hebben. Gisteren heerlijk op een neefje gepast en twijfel ook niet dat dat ook heerlijk is om alleen een lieve tante te mogen zijn. Deze week een drukke week met optreden en dan lekker op vakantie voor een 13 dagen. Heb ik helemaal zin in.

Ik wens jullie allemaal heel veel geluk en wijsheid en hoop als ik weer terug ben op goeie berichten.

Liefs Hedda

Sannie en de rest

Hoi meid, hoe was het vandaag bij de gyn? Wat zei hij? Wat kan ik goed begrijpen dat je kei onzeker wordt nu het weer net zo lijkt als vorige keer, met oud bloed. Ik heb dat zelf elke maand maar als je dat nou net die ene keer hebt gehad toen je zwanger was... Joh wat hoop ik het voor je!
Zelf ben ik zaterdag ongesteld geworden, ik had het nog niet echt verwacht (NOD was vandaag, en gezien mijn vrij late ei, dag 15, had ik eerder een dag overtijd verwacht) en had eigenlijk ook niet eens hoop dus was nauwelijks teleurgesteld. Vanavond weer begonnen met Puregon, weer 75 eenheden, vorige keer had ik daar twee eitjes van. Zaterdagochtend eerste meting. Goed gevoel om weer 'in de race' te zijn! En ja wie weet wordt poging 5 ook onze lucky chance..!
Hedda, jammer dat het zo lang duurt, goed wel dat het je lukt wat afstand te nemen. Ik hoop dat je er zo relaxed onder kunt blijven, hoewel dat natuurlijk wel weer wat veranderd als je straks voor die kijkoperatie gaat.
Sterkte alvast, hopelijk brengt het wat meer duidelijkheid.
Allemaal veel liefs,
Korina

xx

xx

05-05-2009 om 20:03

Gyn geweest

Nou maandag bij de gyn geweest, dit was eigenlijk alleen maar even babbelen. Ze hadden een stukje weefsel op kweek gezet, resultaat een gewone miskraam. Verder vond hij 35 helemaal niet oud en zeker niet een leeftijd om je zorgen te maken. Wel raadde hij aan om half jaar te wachten met rommelen, zeker omdat mijn lichaam het nu weer in de gaten heeft wat het is. Misschien heeft dat zin. Dus toch een half jaar wachten.
Verder echt ongesteld geworden, wat dat betreft wel fijn, mijn cyclus is gelijk weer op gang gekomen. En nu kunnen we met de ovutesten gericht aan de slag!

Jammer korina, maar inderdaad de 5e poging wordt hem! Dat moet gewoon. we lopen in ieder geval wel enigzins gelijk op, gezellig!

Hedda, lastig he om toch afstand te willen nemen en dat ook weer niet kunnen omdat het zo moeilijk is. Van mij mag je altijd je hart luchten. Want daar is dit draadje per slot van rekening voor.

Dikke kus voor allemaal,
Sannie

Sannie

Fijn dat het toch relatief goed nieuws was bij de gyn, ook al wil je dit niet. Een 'gewone' miskraam is al erg genoeg. Maar goed, ik ben blij dat er verder geen akelige dingen zijn en dat je ook weer je kunt richten op de toekomst. Tja, je lichaam kan het dus wel, zelf zwanger worden, dus een half jaartje aankijken is vast een goed besluit. Ik hoop dat je er zelf ook rust over hebt.
Ik ben zelf vanochtend voor de meting geweest, twee follikels (11 en 15 mm), maandag weer meten. Ik zit nu op 75 eenheden puregon en loop al de hele week met barstende koppijn, zou dat daar van komen? Maakt het er allemaal niet vrolijker op. Maar goed, het is niet anders, we gaan gewoon maar door.
Allemaal nog een goed weekend!
Liefs,
Korina

Hoi

Hoi,

ik zit te denken of ik dat heb gehad, hoofdpijn van puregon, mijn verstand zegt ja.... maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen. De 5e keer!!! Ik duim dat het net zoals bij mij ging en dat betekent 5e x raak
En hoe groot zijn de eggs nu?

sannie, ik hoop echt dat je geen half jaar nodig heb, daar ga ik voor jou voor duimen!!!

En hier ik ziek brochitus en svenn ziek en alweer aan de betere hand. Maar dronk en at bijna niks, gaat gelukkig vandaag weer beter.

groetjes!!

xx

xx

12-05-2009 om 21:07

Reisje

AFgelopen weekend een paar daagjes zonder Stijn naar Praag geweest, ik vond het wel moeilijk om STijn achter te laten, maar toen we eenmaal weg waren, ging het wel. We hadden prachtig mooi weer, dus ik was er echt even tussenuit.

Verder begon ik vorige week vreselijk te twijfelen, want ik verloor echt weer mega veel bloed, veel meer dan ik normaal heb met een menstruatie. Maar gelukkig is het nu weer over en kunnen we over een dag of 6 weeer vriendelijk aan de klus. Ovutesten in de aanslag en maar hopen dat het dan spontaan lukt...

Tjee mass, bronchitis dat is best heftig. Hopelijk knap je snel op.

Liefs,
Sannie

Hoi

Hè Sannie akelig joh zoveel bloedverlies. Is je bloedarmoede al helemaal over, of zit je nog aan de pillen? Hoe voel je je verder? Leuk hoor even er tussenuit. Ik vind het knap hoor dat je ondanks alles je weer vastbijt in de toekomst en de volgende ronde. Ik hoop zo voor je dat het gewoon weer spontaan lukt! Ik denk aan je.
Mass, balen zeg, ziek en ook nog een ziek kind. Hopelijk ben je snel weer beter! En ik vind het een goed idee om jou achterna te gaan met de vijfde keer...
Gisteren inseminatie gehad. Ik had maandag nog een meting, toen zag ze er een van 14x20 (ze zijn altijd ovaal bij mij - minder goed??) en nog wat kleintjes maar gisteren na de inseminatie zei ze dat ik de volgende keer voor ik met puregon begin eerst moet laten checken of ze wel allebei zijn gesprongen dus dat we niet een nieuwe cyclus ingaan terwijl er nog een zit. Ik wist niet eens dat dat kon. Maar goed, nu moet ik dus, als ik ongesteld word (en dat word ik natuurlijk niet.....) op dag 1, 2 of 3 even een echo. Ik voel er eigenlijk deze keer (nog) niet zoveel bij, ik weet het niet. De hoofdpijn is wat aan het minder worden, heb wel mega keelpijn, ik hoop dat het niet een echte keelontsteking wordt. Ik voel me eigenlijk al een week of twee niet goed, erg moe, zere spieren, duizelig, hoofdpijn enzovoort. Ik gooi het nog steeds op de hormonen, hoewel ik dit de vorige keren niet zo gehad heb. Mijn man is al helemaal boos omdat ik zo eigenwijs ben dat ik nooit naar de dokter wil. Maar ja, ik wil heus wel, alleen moet ik dan wel het idee hebben dat dat ook echt zin heeft en dat heb ik nog niet echt. Dus ik hoop gewoon dat het nu beter gaat nu ik gestopt ben met de puregon en de pregnyl langzaam zal gaan uitwerken. Nog 13 wachtdagen...
Een heel goed weekend allemaal!
Liefs van mij

Hoi,

hoi,

sannie, wat goed dat je dat kan even een paar daagjes we Nieuwe ronde nieuwe kanse!!

Korina, Ik ga echt aan je denken en voor je duimen!!
Ik heb echt nog nooit een meteing gehad waarin ze keken wat voor vorm mijn eitjes hadden>>>>>> dussss Nog 12 wachtdagen!! Ik zat ff te denken wanneer het dan zou zijn, maar wat maakt dat ook uit!! Hahahhaah!

Hier iedereen beter en morgen een feestje mijn opa en oma vieren hun 60 jarig huwelijk! Ik hoop dat svenn gaat slapen in de kinderwagen

groetjes@

xx

xx

17-05-2009 om 19:39

Korina

Jij bent alweer verder dan ik hoor, de IUI alweer achter de rug, ik moet mijn ovulatie nog krijgen, jij hebt vast een relatief korte cyclus? Bij mij is er ook nooit iets gezegd over de vorm, wel het formaat. Ik had trouwens ook nooit geen last van de hormonen, misschien wel mijn omgeving , maar ik heb nooit echt lichamelijke klachten gehad. Wel vond ik de pregnylprik altijd de minst prettige, en ik heb geen puregon gehad maar Gonal-f. Nou ik ga voor je duimen hoor, ze draaien nu alweer overuren.

Dikke kus,
Sannie

xx

xx

17-05-2009 om 19:41

Mass

En een leuk feestje gehad? Stijn slaapt zelden of nooit meer in de kinderwagen. Wel is hij de laatste tijd 's ochtends heel vroeg, vanwege de kiezen en kapotte billen, hij roept dan ook echt om een schone luier.

Het was inderdaad erg lekker hoor dat weekendje weg, uiteindelijk viel het me best mee zonder Stijn, maar vooraf vond ik het wel erg moeilijk. De timing was ok, ben net weer wat hersteld, ben nog wel aan de staalpillen, maar ik heb het idee dat het nu echt de goede kant op gaat.

Groetjes,
SAnnie

Hoi,

kapotte billen, =smeren met weleda billenbalsem is het zo weer over !!! Echt waar! en als het blijft is het een schimmel en moet je 2x daags daktarin smeren ben je er met 2 dagen vanaf!@ succes!

Feestje, duf maar opa en oma vonden het super en daar ging het om.

Kinderwagen en slapen hahahaha!

Wachten

Tja, ik zit in de wachtdagen, maar voel er nog steeds helemaal niks bij. Gek wel eigenlijk. Ik heb niet eens zere borsten, nou normaal is dat al vervelend maar na pregnyl is het echt erg. En nu gewoon helemaal niks. Dus ik weet het echt allemaal niet. Nog een week ofzo, dan weet ik meer. Als ik ongesteld word moet ik eerst weer laten kijken of alle eiblaasjes wel weg zijn, heb ik ook nooit eerder gehad. Ik weet het allemaal niet hoor. Ga maar van de zon genieten...
Liefs van mij

Gerdina

Gerdina

20-05-2009 om 13:01

Korina

Vervelend he, die wachtdagen. Ik hoop dat het positief is dat je de dingen nu anders/niet voelt. Ik wens je een hele lange wachttijd toe (zo'n maand of 8)!
Knuffel en liefs,
Gerdina

xx

xx

24-05-2009 om 08:49

Ei ei

nou die is weer achter de rug, dit keer niet kunnen voelen, maar de test was 2 dagen positief, dus we hebben hem aangeklust, en nu maar weer wachten... Heb er niet zoveel vertrouwen in, maar ja dat had ik bij Stijn ook niet en toen was het raak, dus ik wacht het maar rustig af. Verder hebben we thuis computer problemen, volgens mij een virus ofzo, ik word er bijna krankzinnig van, nog even en dan ga ik de boel maar helemaal formatteren, want dit is ook niks, dan weer geen internet, dan sluit hij zelf spontaan af en ga zo maar door.... heel vervelend.

Lekker weer he~? Ik ben alweer poepiebruin aan het worden, als STijn op bed ligt dan lig ik lekker in de zon, echt genieten dit.

Fijne zondag,

SANNIE

xx

xx

27-05-2009 om 13:24

Wachtdagen

Zit in de wachtkamer.... denk niet dat het gelukt is, zeker niet omdat ik mijn eisprong zelf niet gevoeld heb. Het komt bij ons namelijk nogal akelig precies, en als ik de eisprong neit voel dan kan ik ook niet precies zijn

Nou ja wachten dus, he Korina hoe staat het bij jou? Al wat leuks te melden?

Liefs,
sannie

Houtsnip

hoe is het met jou ?

houtsnip

houtsnip

28-05-2009 om 21:57

Manda

He Manda,
Wat leuk dat je naar me vraagt. En wat toevallig. Morgenochtend punctie, namelijk.
Tussentijds nog een cryo gehad, een mooie (hij heeft er zin in, zei de arts). Wel innestelkramp gevoeld, maar het heeft verder niet tot een positieve test geleid.
Dusss, gelijk door met ICSI 2. Dat is dan wel weer fijn, geen maand wachten, gewoon ongesteld worden en prikken. Hupsakee. Dat prikken viel me overigens meer tegen dan bij poging 1. Ik stond nu soms echt te klungelen met die spuit, voor met de decapeptyl. Misschien een psychologische barriere, haha. Ben het best wel beu. Doe dit keer ook geen intensief acupunctuur-programma. Gewoon een keertje die naalden in mijn lijf is ook goed. Wel heb ik - kon het toch echt niet laten - weer wat kruidenconstructies in huis gehaald. Sowieso aloe vera en ananas voor de innesteling en maca om m'n hormoonhuishouding weer een zwengel te geven na de punctie. Als het niet helpt bij het zwanger worden dan helpt het misschien voor een enigszins normaal energiepeil de maand 'after'. Man, wat ben ik moe geweest.
Geweldig om te lezen hoe je je voorbereidt op je bevalling. Gun het je van harte en houdt bij mij de hoop er op dat het ook na lange tijd toch kan gaan lukken.
Liefs,
Houtsnip

Oh spannend houtsnip

ik ga voor je duimen ! Wat een weg is het pfff, ik had de 2e keer er helemaal geen zin in, totaal niet gemotiveerd want het ging toch weer mislukken... en toen raak.

Ja dit is hem !! Ik zend mijn zwangere vibes jouw kant op !

En morgen veel sterkte met de punctie, heb je pijnstilling ? Bij mij was de 2e punctie een makkie terwijl ik er zo bang voor was, grote hap lucht en toen waren ze al klaar.

Houtsnip vraagje

als je nu meerdere goede embryo'tjes hebt hoeveel laat je er dan terug plaatsen ?

Hier beide keren dus 2 terug geplaatst en het risico op een tweeling (niet echt wenselijk) genomen. De 2e keer hadden ze beide meer cellen. maar goed, die innesteling is zoiets ongrijpbaars...

Korina?

Ik hoop dat je in schok zit met een test in je hand!!
maar volgens mij moet jij nu al meer weten...???

I Hope So!!

liefs mass

xx

xx

30-05-2009 om 20:23

Korina, waar ben je?

Weet je al wat meer, of ben je aan het genieten van het mooie weer?

Zit hier ook nog in de wachtdagen, heb uit voorzorg maar dikke pakken maandverband gekocht, die ouderwetse je weet wel.... dat had ik de vorige keer toch echt wel nodig.

Ik duim voor je!!!

Liefs,
Sannie (die gek wordt van de computerproblemen thuis...'

Volgende ronde....

Lieve allemaal,
Nee, ook deze keer mocht het niet zo zijn. Was wel een dag over tijd, twee testen en heel veel hoop verder toch weer de teleurstelling. Vrijdag meteen voor een controle echo geweest, alles was weg dus ik mag weer beginnen; vanavond de eerste Puregon alweer. Ik ga nu ietsje meer spuiten, tussen 75 en 100, misschien dat er dan twee eitjes groot genoeg worden.
Intussen door ziekte in de familie hier weinig geweest en ook veel andere emoties en spanningen erbij. Een heftige week geweest. Veel verdriet maar ook troost ervaren.
Sannie, ik hoop echt voor je dat je geen dikke pakken en zelfs geen inlegkruisjes nodig zult hebben... Sterkte met wachten! Ik denk aan je.
Houtsnip, jij ook veel sterkte, spannend allemaal lijkt me hoor. Ik ben aan IUI nu wel gewend inmiddels, maar het hele IVF/ICSI traject lijkt me erg zwaar. Al ben ik bang dat het wel mijn voorland is. Maar hoe dan ook, veel sterkte en ik denk ook aan jou.
Liefs,
Korina

houtsnip

houtsnip

31-05-2009 om 22:21

Manda, korina

'k was een paar dagen naar buiten, wat een geweldig weer is het toch! Morgenochtend de terugplaatsing, ik ga voor twee, net als de vorige keer.
De punctie was overigens fijner dan de eerste keer want bekend. Maar voelde ik de eerste keer niks, nu was het wel wat gevoeliger. Niet echt heel pijnlijk (of misschien wel maar merkte ik daar niks van door de morfine. Prima spul!)
Manda, ik ben het gewoon helemaal zat. Het prikken, het wachten, de hoop, de verslagenheid, het hele pakket van gevoel en do's en don'ts. En toch ga ik er gewoon mee door. Als het lukt lukt het, als het niet lukt dan lukt het niet.
Korina, ik hoop zo dat je zwanger wordt met IUI. Dan is het gewoon voor elkaar zonder verdergaand medisch circus. Maar stel dat je toch besluit voor IVF/ICSI dan denk ik dat de overstap vrij klein is. Je bent al gewend om te prikken en het fijne is dat je zeker weet dat het in beginsel gelukt is: na de terugplaatsing ben je gewoon zwanger. Je hoeft het alleen nog maar te blijven (dacht ze manisch positief.
Liefs,
houtsnip

xx

xx

01-06-2009 om 20:10

Ook hier nieuwe ronde

Hier ook nieuwe ronde, de pakken maandverband waren dus toch nodig. En omdat het veel heftiger is dan voorheen, echt mega maandverband gekocht.... erg charmant al zeg ik het zelf...

Dacht het al, ei gemist, was toch iets eerder dan ik dacht, waarschijnlijk bijna gelijk met mijn piek qua ovulatietest, wel die dag gedaan... maar toch gemist... Het komt zo akelig precies bij ons, dat blijkt wel weer.

Nou ja ik heb er vandaag bij de bbq er maar een wijntje bij genomen, tja dat kan nu weer.
Mijn voorgevoel zegt dat ik in oktober gezellig mee ga doen met IUI en de hormonen, ik hoop het niet, maar ik vrees van wel.

Korina, balen meid voor juo komt het hele traject wel steeds meer dichterbij, mag je meer dan 6 pogingen doen? Bij ons in het ZH is het eigenlijk 6 maar soms doen ze er 8.

Dikke knuffel voor alle moeilijk zwanger wordende dames hier op dit draadje!

Liefs,
Sannie

Ronde gestopt

Vandaag heb ik het ziekenhuis gebeld om deze ronde af te breken. Mijn schoonmoeder is ziek en de laatste paar dagen is het zo hard achteruit gegaan dat we denken dat het niet lang meer zal duren. We kunnen het er gewoon even niet bij hebben, de metingen en vooral straks de inseminatie. Ik had al vier keer Puregon gespoten maar dat gaf niet, ik mag gewoon weer bellen voor ronde 6 als we eraan toe zijn.
Liefs,
Korina

Korina

Ik wil je heel veel sterkte wensen, en je gezin!

liefs mass

xx

xx

06-06-2009 om 11:25

Korina

Meid, wat vervelend, heel veel sterkte de komende tijd met je familie. Is begrijp uit je berichtje dat ze nu echt heel ernstig ziek is.

Nogmaals sterkte, en hiervandaan een hele dikke knuffel.

Liefs,
Sannie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.