Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Alleenstaande moeder in Wajong wens 2e kindje


Primavera

Primavera

04-11-2014 om 07:28

Zie het iets anders

Het is niet zo dat Goudlokje vorig jaar bewust probeerde zwanger te worden en toen besloten heeft dat ze een kind met eventueel autisme niet wilde. Ze raakte per ongeluk zwanger en dat is voor velen al meer dan genoeg om een abortus te willen.
Goudlkje realiseerde zich dat ze vanwege het autisme van de vader er alleen voor zou komen te staan en ook nog dat de kans dat het kind meer dan normaal zorg nodig zou hebben een stuk hoger was dan normaal. Zij heeft toen overwogen dat zij in die situatie dat niet aan zou kunnen. Dat is haar goed recht en het is niks immoreler dan alle andere vrouwen die om wat voor reden dan ook beslissen dat ze op dat moment geen kind (erbij) willen of kunnen hebben terwijl er al eentje onderweg is en daarom voor abortus kiezen.

Alleen is er vergeleken bij vorig jaar helemaal niks veranderd. Ze is nog steeds in de situatie dat ze alleen is, financieel wankel staat en het waarschijnlijk niet zal kunnen opbrengen mocht ze een kind krijgen wat meer zorg nodig heeft dan normaal. Vandaar dat ik dus zeg doe het niet. Je kunt wel leuk naar percentages gaan kijken, maar daar heb je weinig aan als je kind vervolgens toch wat blijkt te hebben.

Andersom heb ik er als aanstaande alleenstaande moeder voor gekozen om een kind te houden wat 80% kans op een zware handicap had. Bleek ze toch in de 20% van gezond te vallen, maar ik had al overwogen dat als het niet zo was geweest ik die zorg toch aan zou kunnen/ willen en dat was geen makkelijke keus.
Vervolgens bleek mijn tweede waar er geen enkele risicofactor aanwezig was en zich op de echo's uitstekend ontwikkelde 3 jaar na zijn geboorte toch een handicap te hebben. Niet zeer ernstig, maar het vraagt energie en tijd teveel voor een ouder die zich in zo'n instabiel evenwicht bevind als Goudlokje. En dat is niet mijn mening, maar dat was haar mening toen ze voor abortus koos en waar ze nu nog steeds achter staat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.