Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-10-2022 om 23:41
De jongste is 7 en de oudste 10 na een turbulente tijd nu toch de wens voor een 3e. Het leven loopt soms anders dan verwacht.
Nu ben ik 40 en het zou zo gaaf zijn.. zou het ons nog gegeven zijn een 3e?
Zijn er meer 40+ moeders met groot leeftijdsverschil tussen de kinderen?
Ik vind het allemaal best spannend door de mijn leeftijd kans op complicaties of andere problemen. Herkenbaar?
20-10-2022 om 10:29
Ja, je ouders kunnen vroeg overlijden of juist 100+ worden. Maar statistisch gezien is zestig een verre van ideale leeftijd om nog aan kinderen te beginnen.
Dat zegt niks over of iemand een goede ouder is/kan zijn en over de liefde van die persoon voor zijn/haar kind. Toch vind ik de leeftijdsgrens voor vrouwen ook voor mannen wel een leidraad.
20-10-2022 om 18:15
Omdat ik postte over mijn nichtje (44) die net met haar 60 jarige vriend hun eerste kind gekregen hebben (allebei eerste kind).
Sini
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.