Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
1 september 1997
Hartelijk welkom bij het september-nummer van Ouders Online.
Het begint nu echt menens te worden. Een grote adverteerder met een zeer informatieve pagina (OMO, van harte welkom!), een fonkelnieuw Forum dat het online-leven een stuk gemakkelijker maakt (oud forumpje, vaarwel...) en een beest van een zoekmachine die al iets vindt als het nog niet eens kwijt is (nou ja, heel snel in ieder geval).
Voor al die verworvenheden hebben we vanzelfsprekend hard gewerkt, maar we realiseren ons donders goed dat we ook aan u, als lezer, veel dank verschuldigd zijn. We zeiden het al in de inleiding van ons grote lezersonderzoek, twee afleveringen geleden: adverteerders zijn alleen bereid te adverteren als ze weten wie ze voor zich hebben. Uw massale respons op de enquête zorgde ervoor dat OMO (Unilever) overtuigd was van het nut om zich bij ons te manifesteren. En wat we ook al eerder zeiden: aangezien u gratis van onze diensten gebruik moet kunnen (blijven) maken, hebben we die adverteerders heel hard nodig.
Een huishoudelijke mededeling terzijde: als u nog geen video-band ontvangen heeft, wanhoop dan niet. U maakt nog steeds kans op een Arjen Ederveen of een Zeeuws Meisje, maar onze leverancier is heel erg traag. Onze excuses voor het hinderlijke oponthoud; we blijven ons best doen.
Ook veel dank zijn wij verschuldigd aan het dagblad de Telegraaf, dat ons ongewild aan een enorme stoot nieuwe lezers hielp. Wat was het geval? Onze prijsvraag van afgelopen maand, of "uitdaging" zoals wij 'm noemden, genereerde veel publiciteit. Praktisch alle kranten besteedden aandacht aan ons verzoek om heftige bevallingsfoto's in te zenden; van de Volkskrant tot de Gooi en Eemlander, en van Trouw tot het Gelders Dagblad. Ook de radio pikte onze poging om een discussie op gang te brengen goed op, maar de Telegraaf spande absoluut de kroon in haar berichtgeving.
Het artikel begon zo:
Er is vrijheid van meningsuiting en er is internet. Een gelukkig stel die twee, hoewel de 'kinderen' die uit deze relatie worden geboren nogal eens mensen tegen de borst stuiten. Op internet kan immers vrijelijk reclame worden gemaakt voor bestialiteiten, racisme en kinderporno. Een van de laatste discutabele pagina's voor surfers vormt die van Ouders Online waarop bevallingsfoto's te zien zijn (...)
Deze populistische move om Ouders Online op één lijn te stellen met Marc Dutroux, De Centrumpartij en het Gilde der Kippenneukers legde ons geen windeieren. Die elfde augustus werd een gedenkwaardige dag voor Ouders Online, met een verdubbeling van het toch al zo grote aantal bezoekers. Het begint nu echt menens te worden.