Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29 januari 2017
De webshop LuierBox.be (ook bereikbaar via PamperBox.be) bood via Groupon een luierabonnement aan maar stopte na enkele keren met leveren. Wat kun je doen?
Consumenten betaalden € 300,- (via Groupon) tot € 600,- (rechtstreeks via Luierbox.be, ook bereikbaar PamperBox.be) om een jaar lang elke maand een luierpakket te ontvangen, maar de leveringen stopten na één of enkele keren. Sommige gedupeerden ontvingen helemaal geen luiers. Volgens de Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop wachten meer dan 2000 gedupeerden op luiers. Omdat de kortingsactie van Groupon ook in Nederland is gebruikt, zijn er ook veel Nederlandse gedupeerden. Het luierbedrijf reageert nergens op.
Heb je betaald met een creditcard, neem dan contact op met je creditcardmaatschappij. Mogelijk kun je via die weg je geld terugkrijgen.
Wie niet met een creditcard heeft betaald, maar wel gebruik maakte van de Groupon-actie, kan een klacht indienen bij de Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop. Zij overleggen met Groupon om tot een oplossing te komen.
De Nederlandse Consumentenbond volgt de onderhandelingen van Test-Aankoop met Groupon nauwlettend en zal zo nodig verdere ondersteuning bieden om tot een gewenste oplossing te komen voor gedupeerden.
Luierbox.be zelf reageert niet op contactverzoeken van Test-Aankoop. Dat biedt weinig hoop voor gedupeerden die rechtstreeks bij Luierbox.be het abonnement afsloten.
(Bron: persbericht Consumentenbond, 27 januari 2017)