Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Met ontlasting smeren (ASS & verstandelijke beperking) gouden tips voor het schoonmaken ervan 🧽


Bezoeker schreef op 01-08-2023 om 21:25:

Geen idee of ik mosterd ben, ik heb de reacties niet gelezen.

Ik heb ooit een muur geverfd met zijdeglans lak, want ik had ook steeds vlekken van vieze handen bij de trapleuningen.
De muren kon ik daarna gewoon met een natte doek afnemen. Probleem was daarmee opgelost!

Heb ik gedaan met de geverfde wand achter kookplaat. Eerst geschilderd, daarna transparante lak erop gespoten. Werkt heel goed. Maar voor grote oppervlaktes is er ook een waterdichte coating voor muren, ook handig in badkamers.

Bijtje82

Bijtje82

02-08-2023 om 10:37

SuzyQFive schreef op 02-08-2023 om 09:05:

Zouden er ook niet luiers/inlegstroken bestaan die werken als een soort plaswekker maar dan voor poep? Dan krijg je een signaaltje dat ze poept en kan je het misschien voor zijn.

Jazeker. Die zitten ergens tussen je ogen en je bovenlip!

Gebruikersnaaminvullen schreef op 02-08-2023 om 09:58:

[..]

Heb ik gedaan met de geverfde wand achter kookplaat. Eerst geschilderd, daarna transparante lak erop gespoten. Werkt heel goed. Maar voor grote oppervlaktes is er ook een waterdichte coating voor muren, ook handig in badkamers.

Precies dat effect kun je ook met zijdeglans bereiken. Veel voordeliger

En in allerlei kleuren!

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 01-08-2023 om 20:48:

[..]

Klinkt goed!!🥳🥳

Ik noemde die Sigma Pearl al eerder, zit bij bij mij al jaren op de achterwand van de keuken en je veegt alles zo van de muur. Ook curry en tomatensaus van een dag oud. Maar ik was vergeten te zeggen dat het wel gevoelig is voor stoten en erlangs schuren en dat lijkt me in jouw situatie weer minder handig dus ik zou dan toch voor een epoxy coating of een  lambrisering oid kiezen

Maar als ze haar ontlasting op kan houden tot thuis, dan is ze toch ergens iets wat lijkt op zindelijk? Of zie ik dat verkeerd? Waar andere mensen weten dat ze hun behoefte op het toilet moeten doen, doet zij het thuis in haar luier. 
Net als dat ze thuiskomen heeft gekoppeld aan kleding uittrekken. 

En die opmerkingen van anderen lijken me erg verdrietig, dikke knuffel.
Maar ik heb ook niet de illusie dat ik nooit het mijne denk over een ander, dus dit inzicht is dan wel weer goed voor mij om mijn leven te beteren. Want ik vind het zelf ook vervelend als mensen hun oordelen niet voor zich kunnen houden.

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 01-08-2023 om 15:11:

[..]

Het is inderdaad een hele harde nare stof, mijn dochter scheurt (nog) geen kleding maar trekt er wel heel hard aan om haar zelf eruit te kunnen wurmen, met het anti-scheurpakje kan dat niet. Ik ga zeker even kijken wat het effect is met een onesie met rits als ik die andersom bij haar aan trek! Ben heel benieuwd! En super blij dat ik deze topic heb geopend want ik heb er echt wat aan bedankt allemaal 😇 ik zal ook even met de gemeente overleggen over aangepaste muren in haar kamer, ik denk dat zij mij daarbij kunnen helpen!

Ik weet dat kinderen/mensen met ASS echt extreem gevoelig zijn bepaalde materialisme en stoffen. Dat is een kwestie van uitproberen of ze een ander pakje beter kan verdragen. 

Roodkapjeendewolf schreef op 02-08-2023 om 14:38:

[..]

Ik weet dat kinderen/mensen met ASS echt extreem gevoelig zijn voor bepaalde materialen en stoffen. Dat is een kwestie van uitproberen of ze een ander pakje beter kan verdragen.

MamaE schreef op 02-08-2023 om 14:26:

Maar als ze haar ontlasting op kan houden tot thuis, dan is ze toch ergens iets wat lijkt op zindelijk? Of zie ik dat verkeerd? Waar andere mensen weten dat ze hun behoefte op het toilet moeten doen, doet zij het thuis in haar luier.
Net als dat ze thuiskomen heeft gekoppeld aan kleding uittrekken.

En die opmerkingen van anderen lijken me erg verdrietig, dikke knuffel.
Maar ik heb ook niet de illusie dat ik nooit het mijne denk over een ander, dus dit inzicht is dan wel weer goed voor mij om mijn leven te beteren. Want ik vind het zelf ook vervelend als mensen hun oordelen niet voor zich kunnen houden.

Ja het klopt wat je zegt. Ze heeft ook een fase gehad nadat ze begon met naast kleding ook haar luier uit te trekken. waarin ze zelfs op het toilet ging plassen als ik haar bracht, toen wou ze absoluut niet op het potje maar wel op het toilet. En toen werd het plassen op potje en nooit meer op het toilet, en nu weigert ze beide en plast ze thuis op de grond, trap, gang , waar dan ook. Als ze eenmaal haar anti scheurpakje incl. Luier langer kan aanhouden dan is dat echt een zorg minder. Maar zoals je zegt is ze wel een soort van zindelijk omdat ze bewust haar poep/plas ophoudt tot zij thuis is. Ze moet alleen nog leren dat het in een luier en anders op het toilet moet dus niet op de grond. Ik doe mijn best en ik heb er hoop in dat ook dat een keer gaat wennen! Het duurt alleen bij mijn dochter allemaal veel langer en daar heb ik het geduld wel voor.


ja die opmerking zijn iderdaad heel hard. Ze snappen niet dat ik avonds zit te huilen omdat ik zo gekwetst ben door al die opmerkingen. Het is voor hun paar seconde maar het heeft altijd veel impact op mij gehad. Ik heb daar echt mee leren omgaan. Nu hoeven ze het echt niet te proberen , ze zijn welkom om bij mij thuis 15 minuten de zorg over haar over te nemen en dan spreken ze wel anders . 😁

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 02-08-2023 om 19:02:

[..]

Ja het klopt wat je zegt. Ze heeft ook een fase gehad nadat ze begon met naast kleding ook haar luier uit te trekken. waarin ze zelfs op het toilet ging plassen als ik haar bracht, toen wou ze absoluut niet op het potje maar wel op het toilet. En toen werd het plassen op potje en nooit meer op het toilet, en nu weigert ze beide en plast ze thuis op de grond, trap, gang , waar dan ook. Als ze eenmaal haar anti scheurpakje incl. Luier langer kan aanhouden dan is dat echt een zorg minder. Maar zoals je zegt is ze wel een soort van zindelijk omdat ze bewust haar poep/plas ophoudt tot zij thuis is. Ze moet alleen nog leren dat het in een luier en anders op het toilet moet dus niet op de grond. Ik doe mijn best en ik heb er hoop in dat ook dat een keer gaat wennen! Het duurt alleen bij mijn dochter allemaal veel langer en daar heb ik het geduld wel voor.


ja die opmerking zijn iderdaad heel hard. Ze snappen niet dat ik avonds zit te huilen omdat ik zo gekwetst ben door al die opmerkingen. Het is voor hun paar seconde maar het heeft altijd veel impact op mij gehad. Ik heb daar echt mee leren omgaan. Nu hoeven ze het echt niet te proberen , ze zijn welkom om bij mij thuis 15 minuten de zorg over haar over te nemen en dan spreken ze wel anders . 😁

Dat scheurlinnen is best wel hard en stijf. Misschien kun je bij de Turk (zo noemen wij hier de naai en herstelateliers) een pakje maken voor eronder. Van zachte, dikke flanel met de zachte kant naar binnen en de stiksel aan de buitenkant.

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 02-08-2023 om 19:02:

[..]

 Nu hoeven ze het echt niet te proberen , ze zijn welkom om bij mij thuis 15 minuten de zorg over haar over te nemen en dan spreken ze wel anders . 😁

Zo herkenbaar, mijn moeder bood altijd aan dar mijn zus wel een weekje mocht komen logeren. Ook niemand die dat aanbod ooit aangenomen heeft.

Ysenda schreef op 02-08-2023 om 20:35:

[..]

Zo herkenbaar, mijn moeder bood altijd aan dar mijn zus wel een weekje mocht komen logeren. Ook niemand die dat aanbod ooit aangenomen heeft.

Ja precies 😁😁 het is heel makkelijk praten als buitenstaander maar ik denk dat ze zich rot schrikken als ze een dag in ‘onze’ schoenen staan 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 02-08-2023 om 20:23:

[..]

Dat scheurlinnen is best wel hard en stijf. Misschien kun je bij de Turk (zo noemen wij hier de naai en herstelateliers) een pakje maken voor eronder. Van zachte, dikke flanel met de zachte kant naar binnen en de stiksel aan de buitenkant.

Ja het is echt een stijf en harde stof ik denk dat er niet veel mensen vrijwillig die stof aan willen. Grappig dat je het zegt, ik heb ooit bij de kruidvat een huispak vest + broek gekocht van flanel. Mijn dochter is zo gek op dat pakje dat ik een hele periode van zo’n 5 maanden iedere dag die vest boven mijn kleding aan heb moeten doen als ik voor haar zorgde. Het moest gewoon, zodra ik hem ook maar probeer uit te doen dan kreeg ze een heftige meltdown. Als ik hem aandeed werd ze altijd rustig en duwde ze zichzelf vaak tegen mij aan om de stof te kunnen voelen. Nu ondertussen vind ze het opeens niet meer erg dat ik hem niet aan trek en dwingt ze me niet meer maar sleept ze die vest overal mee naar toe! Prima, liever meeslepen dan dat ik hem iedere keer aan moet, als ze dan naar bed ging en dan trok ik die vest in een halve seconde uit Ein-de-lijk dat ding uit. Maarre ja flanel dat vind ze een hele fijne stof en ik heb van het broekje geprobeerd een pakje voor haar ervan te naaien maar ik had beter door een proffesioneel iemand kunnen laten naaien🙈 

owja, een pakje van flanel kan zij zich bijna zeker wel uit gaan wurmen omdat het zon rekbare stof is, en onder het anti-scheurpakje word voor nu wel te warm , ik ga kijken of er een onesie met rits, zonder capuchon is die fijn aanvoelt maar stevig genoeg is, en dan die andersom aantrekken. Want bij het anti-scheur pakje heb ik alleen de rits omhoog aan de achterkant en het slotje nog niet hoeven gebruiken.

Echt katoen flanel is amper rekbaar toch? Weet niet of het echt stevig is.
Ben je lid van Facebook? Ik zit op facebook bij wat groepen over kleding naaien en af en toe komt er weleens zo'n speciaal naaiverzoek voorbij. Altijd mensen die enthousiast en met liefde reageren om te helpen.

Inderdaad flanel is niet rekbaar. Ben je misschien in de war met trico?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.