Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Verliefd op collega

Hallo allemaal, 

graag zou ik jullie mening horen over het volgende: 

Binnen het team heb ik een goede band met mijn collega’s en in het bijzonder met eentje die tegenover mij zit. Deze collega is zeker 25 jaar jonger dan ik, maar we zijn goed aan elkaar gewaagd. 
We hebben vaak stevige discussies waarbij in vaak een heel andere mening heb dan hij maar we respecteren elkaar wel. we maken grappen die soms wat op het randje zijn maar dat is niet vreemd op onze afdeling. 
We zijn beide single; ik heb twee kinderen uit een vorig huwelijk.
Tijdens een gesprek heeft hij te kennen gegeven niet te lang te willen wachten met een vrouw en daarmee kinderen te krijgen; zo wil hij het liefst 2 kinderen kort na elkaar. Dat heeft hij zo in zijn hoofd. 
Tijdens onze gang naar het bedrijfsrestaurant, hoorde ik hem tegen een vrouwelijke collega achter mij vertellen dat hij niet met vrouwen date die ouder zijn dan hij. Dit was voor mij een duidelijk signaal. Pas op de plaats en ik dacht er verder niet veel meer over na. 

Een tweetal weken terug, vroeg hij mij ineens out of the blue of ik nog ongesteld was?? Huh…ja? Daarna, wanneer vrouwen dan in de overgang gaan. ?? Een redelijk persoonlijke vraag, maar hij is direct dus ik zocht er niets achter. Immers, hij date geen vrouwen die ouder zijn dan hij. Ik vind het een aparte vraag. 

Toen deze collega aankondigde weg te gaan bij dit bedrijf, deed me dat toch meer dan ik had gedacht. Ik heb hem ook verteld dat ik het absoluut niet leuk vond dat hij wegging. Toen vertelde hij mij dat hij mij het meest ging missen van alle collega’s. 
De laatste weken merk ik ook een verandering bij hem. Hij maakt nog steeds grappen naar mij en anderen, maar naar mij toe lijkt het alsof het anders wordt.   Hij benadrukt bepaalde woorden die andere collega’s ook opvallen. Ik reageer er luchtig op, maar toch.
Laatst waren we alleen en wilde hij mij een goed weekend wensen. Hij wilde mij een zgn “box” geven maar ik merkte dat hij trilde en de gebalde vuist kwam trillend op mij af terwijl hij me diep aankeek. Ik voelde me wat ongemakkelijk en zei vlug gedag en liep naar buiten.

Ik wil zeker niet voor een tweede keer gekwetst worden, dus ik hou afstand. Is dit de beste manier? 
  

Lijkt mij dat je een prima manier hanteert om afstand te nemen. Daarnaast zal hij binnenkort vertrekken en dan heb je sowieso afstand. Wat me wel opvalt dat je zijn gedrag beschrijft en daaruit probeert te ontdekken of hij verliefd op je is? Waarom is dat zo belangrijk om te achterhalen/weten? 

Labyrinth schreef op 23-12-2023 om 16:51:

Lijkt mij dat je een prima manier hanteert om afstand te nemen. Daarnaast zal hij binnenkort vertrekken en dan heb je sowieso afstand. Wat me wel opvalt dat je zijn gedrag beschrijft en daaruit probeert te ontdekken of hij verliefd op je is? Waarom is dat zo belangrijk om te achterhalen/weten?

Eens! Hij klinkt daarnaast nog best erg jong en naïef eerlijk gezegd.


Tijdens een gesprek heeft hij te kennen gegeven niet te lang te willen wachten met een vrouw en daarmee kinderen te krijgen; zo wil hij het liefst 2 kinderen kort na elkaar. Dat heeft hij zo in zijn hoofd.

hij is waarschijnlijk ook nog heel jong (begin 20) aangezien topic nog net ongesteld is en hij zeker 25 jaar jonger... laat die jongen een vrouw van zijn leeftijd zoeken. Afstand is wel goed lijkt me.. 

Hem idd op een afstand houden, binnenkort werkt hij ergens anders en wordt dat makkelijker. Je bent verliefd op hem? Of wil je alleen weten of hij verliefd is op jou? 
Vrolijke jonge mannen kunnen heel charmant zijn en het geeft vaak een andere klik dan mannen van eigen leeftijd of ouder. Hij ziet je misschien wat als een moederfiguur die je alles kan vragen over menstruatie en de overgang?
Doen mijn jonge collega's namelijk ook, jongens én meisjes vragen dingen en praten over van alles met me. Vertellen dingen waarin ik denk, je moeder moest eens weten. 

ildika

ildika

23-12-2023 om 18:23 Topicstarter

bedankt voor jullie openheid. Ja, ik heb gevoelens voor hem en daar schrok ik best van. Hij is tegen de 30 overigens. Ik hou afstand. 

Hij klinkt heel erg onvolwassen. Alsof je even ergens een vrouw kunt "regelen" met als doel snel kinderen te krijgen... 

En vragen (als man) over jouw ongesteldheid of overgang zijn heel erg ongepast. Dat had je best mogen zeggen. Je vraagt hem toch ook niet naar zijn seksleven of intimiteit? 

Hij is rond de dertig, jij dus rond de 55....het lijkt mij zonneklaar dat je afstand houdt. Een eventuele verliefdheid zou ik in de kiem smoren en zeker niet aanwakkeren met de vraag of hij jou misschien ook leuk vindt.

ildika

ildika

24-12-2023 om 14:53 Topicstarter

En vragen (als man) over jouw ongesteldheid of overgang zijn heel erg ongepast. Dat had je best mogen zeggen. Je vraagt hem toch ook niet naar zijn seksleven of intimiteit?

ja, je hebt gelijk. Hij is wetenschappelijk goed onderlegd en erg slim. Weet als geen ander dingen uit te zoeken, dus inderdaad waarom die vraag aan mij? 
Ik was dan ook meer verbijsterd/ met stomheid geslagen met die directe vraag. 

ildika schreef op 24-12-2023 om 14:53:

En vragen (als man) over jouw ongesteldheid of overgang zijn heel erg ongepast. Dat had je best mogen zeggen. Je vraagt hem toch ook niet naar zijn seksleven of intimiteit?

ja, je hebt gelijk. Hij is wetenschappelijk goed onderlegd en erg slim. Weet als geen ander dingen uit te zoeken, dus inderdaad waarom die vraag aan mij?
Ik was dan ook meer verbijsterd/ met stomheid geslagen met die directe vraag.

Maar denk je dan dat hij dit vroeg om te polsen of je nog kinderen kunt krijgen? Die kans is natuurlijk heel erg klein op jouw leeftijd. En ik kan me niet voorstellen dat je dat nu nog zou willen.

Houd het nu gewoon gezellig met elkaar zoals met elke andere collega. Zo meteen is hij weg en dan slijt het vanzelf.

Izza schreef op 23-12-2023 om 22:41:

Hij klinkt heel erg onvolwassen. Alsof je even ergens een vrouw kunt "regelen" met als doel snel kinderen te krijgen...

En vragen (als man) over jouw ongesteldheid of overgang zijn heel erg ongepast. Dat had je best mogen zeggen. Je vraagt hem toch ook niet naar zijn seksleven of intimiteit?

Grappig, in een ander topic moest menstruatie nog genormaliseerd worden. 

ildika

ildika

25-12-2023 om 03:39 Topicstarter

Nick90 schreef op 25-12-2023 om 02:25:

[..]

Grappig, in een ander topic moest menstruatie nog genormaliseerd worden.

Hahaha, inderdaad. Dat is wel een leuke ja

Nick90 schreef op 25-12-2023 om 02:25:

[..]

Grappig, in een ander topic moest menstruatie nog genormaliseerd worden.

Haha, ja dat klopt. Het is allemaal natuurlijk pas 'normaal' als je ook aan elke willekeurige man die je tegenkomt kunt vragen of zijn zaad wel helemaal in orde is. Ik denk dat dat nog heel lang gaat duren

ildika

ildika

25-12-2023 om 08:00 Topicstarter

EmmaT schreef op 25-12-2023 om 07:40:

[..]

Haha, ja dat klopt. Het is allemaal natuurlijk pas 'normaal' als je ook aan elke willekeurige man die je tegenkomt kunt vragen of zijn zaad wel helemaal in orde is. Ik denk dat dat nog heel lang gaat duren

Dus dat! Dit zou hij nooit vragen aan een vrouw van 25 of begin 30. 

Nick90 schreef op 25-12-2023 om 02:25:

[..]

Grappig, in een ander topic moest menstruatie nog genormaliseerd worden.

Het is ook iets normaals. Maar dat hoeft niet te betekenen dat het normaal is om intieme en persoonlijke vragen aan willekeurige collega's te stellen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.