Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Termijn nieuwe ziekmelding na hersteld te zijn na langdurig ziek zijn?


Egel. schreef op 23-10-2023 om 21:38:

Decembermama, laat dan 'zucht' in je antwoord weg, en 'Lezen is blijkbaar erg moeilijk' komt ook erg onplezierig over. Superieur, een ander wegzetten. Niet leuk.
Maar nu hou ik er verder geheel over op want dit is off topic. Gewoon het advies wat vriendelijker te doen.

Erop wijzen dat anderen een post niet lezen maar ondertussen zelf niet goed lezen is heel vervelend.

sonj@ schreef op 23-10-2023 om 20:00:

Bedankt voor de reacties! Ik had P&O al om advies/duidelijkheid gevraagd, maar helaas van hen nog geen antwoord gehad. Ik ga morgen het UWV bellen en navraag doen!
Qua uitstellen/ werken tot het niet meer gaat, even enige uitleg van mij. Ik heb na de amputatie 20 bestralingen (en 16 chemokuren) gehad. Als gevolg hiervan is de bestraalde huid nu heel hard en stug, zit mijn litteken vast, zit mijn borstspier vast, heb ik een bewegingsbeperking in mijn arm en heb ik de hele dag door pijn en het gevoel dat ik een hele strakke band om heb. Dus ja, het liefst start ik zo snel mogelijk met een behandeling die hopelijk deze klachten oplossen en zou ik daarom graag het termijn van 4 of 6 weken willen weten. Ik word nu, door deze klachten, er de hele dag door (en 's nachts, want slaap ook slecht door de pijn/het strakke gevoel) aan herinnert en zou zo graag willen "afsluiten" en van de klachten af zijn

Veel sterkte Sonja, het lijkt me een zwaar traject. Ik vind het heel knap dat je op dit moment al weer volledig aan het werk bent. Hopelijk kun je snel terecht voor de behandeling.

Decembermamma schreef op 23-10-2023 om 21:18:

[..]

Ik doe juist niet onaardig. Ik gaf het antwoord van de 4 weken en gaf de tip zo lang mogelijk vol te houden als dat lukt. Maar daglichtlamp was inderdaad goed onaardig bezig.

Ja dat doe je helaas wel en hebt het alleen niet door. TO vroeg hoe het zit met de 4 weken niet meer niet minder, in je eerste reactie vind je het meteen al weer nodig om een school te noemen wat totaal niet relevant is, maar jij blijkbaar weer nodig vindt om je ongenoegen over scholen te benoemen. Jouw aversie tegen de sector onderwijs komt in elk draadje zowat terug, is niet nodig; we weten het nu wel. Je zult het ongetwijfeld allemaal heel goed bedoelen...sterker nog....daar ben ik van overtuigd...maar het is de toon die de muziek maakt.

Gingergirl schreef op 24-10-2023 om 08:03:

[..]

Ja dat doe je helaas wel en hebt het alleen niet door. TO vroeg hoe het zit met de 4 weken niet meer niet minder, in je eerste reactie vind je het meteen al weer nodig om een school te noemen wat totaal niet relevant is, maar jij blijkbaar weer nodig vindt om je ongenoegen over scholen te benoemen. Jouw aversie tegen de sector onderwijs komt in elk draadje zowat terug, is niet nodig; we weten het nu wel. Je zult het ongetwijfeld allemaal heel goed bedoelen...sterker nog....daar ben ik van overtuigd...maar het is de toon die de muziek maakt.

Ik noem een school om aan te geven dat ik vanuit mijn werk daarmee te maken heb gehad en dus weet hoe het zit.

En je geeft aan dat jij tenminste zo lang mogelijk door zou werken. Waarbij je indirect een negatieve mening geeft over TO, tussen de regels door. Terwijl je niets weet en er nergens staat dat TO zo snel mogelijk weer lekker vrij wil zijn.

Tijgeroog schreef op 24-10-2023 om 13:31:

En je geeft aan dat jij tenminste zo lang mogelijk door zou werken. Waarbij je indirect een negatieve mening geeft over TO, tussen de regels door. Terwijl je niets weet en er nergens staat dat TO zo snel mogelijk weer lekker vrij wil zijn.

Dat staat er dus niet er staat dat ik zo lang mogelijk zou doorwerken. En de reden van die tip vul jij in. Ik zou zo lang door willen werken omdat het 100% uitbetalen ook een limiet heeft, dus stel dat de behandeling (waar je dus niet bij kunt werken) langer duurt of anderszins resulteert in een langere duur van je ziekmelding heb je in ieder geval aan de voorkant van je ziekmelding gezorgd voor een zo kort mogelijk verzuim.

sonj@

sonj@

24-10-2023 om 22:17 Topicstarter

@Decembermama, ik baal er enorm van dat ik weer voor langere tijd de ziektewet in moet vanwege die rottige bestralingsschade. Ik heb een ontzettend leuke baan, ik werk met heel veel plezier en was juist zo blij dat het werken weer zo goed gaat. 
Ik heb hier zelf ook niet voor gekozen en zie mezelf echt niet als slachtoffer. Maar ja, ja ik baal hier onwijs van. Helaas is dit vervolgtraject wel nodig, wil ik de borstreconstructie laten lukken tzt.
En idd zit er aan 100% doorbetaling in de ziektewet ook een termijn, daar heb ik nu ook al mee te maken gehad. Sowieso zal het niet bij deze 8 tot 10 weken hyperbare zuurstoftherapie blijven, aangezien ik daarna ook nog operaties nodig heb voor de reconstructies.

sonj@

sonj@

24-10-2023 om 22:20 Topicstarter

Ik heb antwoord gehad: het is (idd) 4 weken + 1 dag (dus 29 dagen minimaal) waarna er bij een nieuwe ziekmelding weer een nieuw ziektetraject start. 
Ik ben per 3 oktober volledig beter gemeld. Als ik door tel, zou ik uitkomen op 2 november. 
Morgen heb ik de intake bij de hyperbare zuurstoftarts, dan ga ik het bespreken

Fijn dat je zo snel geholpen kan worden en een voorspoedig herstel toegewenst.

sonj@ schreef op 24-10-2023 om 22:17:

@Decembermama, ik baal er enorm van dat ik weer voor langere tijd de ziektewet in moet vanwege die rottige bestralingsschade. Ik heb een ontzettend leuke baan, ik werk met heel veel plezier en was juist zo blij dat het werken weer zo goed gaat.
Ik heb hier zelf ook niet voor gekozen en zie mezelf echt niet als slachtoffer. Maar ja, ja ik baal hier onwijs van. Helaas is dit vervolgtraject wel nodig, wil ik de borstreconstructie laten lukken tzt.
En idd zit er aan 100% doorbetaling in de ziektewet ook een termijn, daar heb ik nu ook al mee te maken gehad. Sowieso zal het niet bij deze 8 tot 10 weken hyperbare zuurstoftherapie blijven, aangezien ik daarna ook nog operaties nodig heb voor de reconstructies.

Natuurlijk baal je ervan, nergens heb ik overigens genoemd dat ik daar enige vorm van twijfel over heb. Heb je alleen proberen te vertellen dat die 4 dagen termijn klopt en dat als het kan zo lang mogelijk doorwerken de beste optie is. 

En ik ken de ziekte en inderdaad al die aanvullende operaties die erna komen zijn heftig en zullen dus ook weer veel van je vergen. Ik heb collega's gehad die er daarom ook voor kozen tussendoor niet terug te komen. Maar jij hebt die keuze gemaakt dat kan natuurlijk ook. Sterkte in ieder geval met de komende behandelingen.

dan

dan

25-10-2023 om 20:37

sonj@ schreef op 24-10-2023 om 22:20:

Ik heb antwoord gehad: het is (idd) 4 weken + 1 dag (dus 29 dagen minimaal) waarna er bij een nieuwe ziekmelding weer een nieuw ziektetraject start.
Ik ben per 3 oktober volledig beter gemeld. Als ik door tel, zou ik uitkomen op 2 november.
Morgen heb ik de intake bij de hyperbare zuurstoftarts, dan ga ik het bespreken

Dan zou het fijn zijn als de behandeling op of na 2 november zou beginnen, of begrijp ik dat verkeerd? Ik hoop dat deze behandeling ervoor zal zorgen dat het vervolgtraject soepeler zal verlopen want je hebt nogal wat voor je kiezen gehad zeg!

sonj@

sonj@

26-10-2023 om 08:29 Topicstarter

Gisteren bij de hyperbare zuurstoftherapie arts geweest. Omdat 2 nov op een donderdag is en hij het handiger vindt qua planning dat ik op een maandag start, start ik op 6 nov. 
Eerst 20 behandelingen, dan evaluatie en vervolgens of nog een keer 20 behandelingen of eerst de reconstructie en daarna nog een x aantal behandelingen 

Heel veel sterkte en succes Sonja, heftig wat je allemaal al achter de rug hebt en nog steeds te gaan hebt. 

Fijn dat je een startdatum hebt, veel sterkte met al die behandelingen die nog komen.

sonj@

sonj@

28-10-2023 om 13:18 Topicstarter

Dank jullie wel allemaal!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.