Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Feestje voor 45 euro pp.


Ik herken de koudwatervrees wel. Mijn man is hier dan degene die op zo'n moment zegt: kom op, het geld is er, gewoon doen! 

Geld op de bank is aardig, maar als het er blijft staan heb je er niks aan. Spreek wat af, het wordt gezellig, mensen ontmoeten elkaar, je verlevendigt contacten die misschien wat waren ingedut. En zeker na na de taaie coronajaren waarin veel mensen toch wat meer op hun eigen eilandje zitten dan daarvoor kan zo'n kroonverjaardag een mooi moment zijn. In de belangstelling staan - ah dat valt best mee. Je hoeft niet op te treden of zo   

Oh ja, als het gaat zoals het er nu uitziet word ik in het voorjaar 65. Op mijn 60ste verjaardag had ik net een openhartoperatie doorstaan, dat was al een evenement op zich   Benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

Het is misschien stevig qua prijs, maar je hebt dan wel alles geregeld en op een leuke locatie. Ik zou het doen als het budget het toelaat en er een knalfeest van maken!

Als de gebeurtenis belangrijk voor je is, belangrijker dan dat het geld je waard is, zou het voor 1x doen

Wat zou je anders van dat geld doen? En zou je dat nu laten omdat je dit feest geeft? En is dat erg als je een afweging maakt?

Dus: Vakantie X. Ga je dan niet op vakantie of een andere vakantie? En vind je dit once-in-a-lifetime met familie en vrienden waardevoller dan die vakantie?
Zo zou ik het afwegen.
Of: voor mijn kinderen. Is het erg dat zij dat dan niet krijgen?

Zoiets.

Ga je ervan genieten of voel je je verplicht ook eens iets te organiseren?

Kleinduimpje

Kleinduimpje

31-01-2024 om 15:53 Topicstarter

Het feestje gaat door, is allemaal geregeld. Maar nu gaat het heel slecht met schoonvader en zal over 2 weken komen te overlijden, precies een van die dagen. Hebben jullie advies wat te doen? Het zal niet de dag van overlijden zijn.

Kleinduimpje schreef op 31-01-2024 om 15:53:

Het feestje gaat door, is allemaal geregeld. Maar nu gaat het heel slecht met schoonvader en zal over 2 weken komen te overlijden, precies een van die dagen. Hebben jullie advies wat te doen? Het zal niet de dag van overlijden zijn.

Ik zou het door laten gaan. Hoe erg ook, er kan altijd iets gebeuren.

Kan het feestje verzet worden? Dan kan het misschien ook ergens anders en onder betere voorwaarden? Het ligt er denk ik ook aan of jullie in de feeststemming kunnen komen die dag en of je schoonfamilie wil komen.

Toevallig vorig jaar bij kennissen zo'n situatie meegemaakt; vrouw werd 50 en de uitvaart van schoonvader was geloof ik de dag daarvoor of daarna. Feestje is een maand uitgesteld en was er niet minder gezellig om, al was het gemis er uiteraard wel.

ik heb mijn feest destijds een maand uitgesteld.  Vond het niet fijn tussen het overlijden van mijn zus en haar crematie uitgebreid mijn verjasrdag te vieren.
Ik had het druk met mijn ouders uit elkaar te houden terwijl ze de crematie moesten regelen. 

Zus gehandicapt, ouders gescheiden en niet on speakingterms.  Heel fijn die periode.

Ik zou het feestje ook een maand of 2 maanden opschuiven. Maar goed, ik ken jullie familieband niet. Ik zou zelf niet echt in een feeststemming zijn. 

Gingergirl schreef op 31-01-2024 om 15:59:

[..]

Ik zou het door laten gaan. Hoe erg ook, er kan altijd iets gebeuren.

Zo harteloos. "Er kan altijd iets gebeuren.. " noem het maar "iets".. de vader van vrouw/man van TO gaat dood. Ik zou het uit respect zeker verplaatsen een periode. En partner overleggen hoe die het ziet ivm tijdspanne. En voor dat geld wil je toch niet het risico op een halve zaal als iedereen al komt met verdriet en de gedachten elders. 

Moederkareltje schreef op 01-02-2024 om 14:37:

[..]

Zo harteloos. "Er kan altijd iets gebeuren.. " noem het maar "iets".. de vader van vrouw/man van TO gaat dood. Ik zou het uit respect zeker verplaatsen een periode. En partner overleggen hoe die het ziet ivm tijdspanne. En voor dat geld wil je toch niet het risico op een halve zaal als iedereen al komt met verdriet en de gedachten elders.

Niet harteloos bedoeld hoor, het gaat natuurlijk altijd in overleg. Hier wilde mijn schoonouders toen ze zeer ernstig ziek waren en in de laatste fase van hun leven zaten juist dat we allesdoor lieten gaan. Vier het leven was hun motto, en dat was natuurlijk  emotioneel maar ook waardevol om juist in die periode samen te zijn, iedereen kwam ook gewoon. Het is maar net hoe je het ervaart en invult. Een ander verzet het en dat is ook prima, geen goed of fout hierin.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

01-02-2024 om 17:36 Topicstarter

nee het is geen halve zaal. Maar 3 man. En het is meer een etentje en wat drinken. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

25-02-2024 om 09:18 Topicstarter

alles zit erop en het was heel erg gezellig. En dan heb ik het toch mooi gedaan denk ik dan. Het is wel duur, maar ze hebben volop drank geschenkt. Alleen vind ik het niet fijn dat ik een vriendin niet heb kunnen spreken, je bent met iedereen aan het praten en ik heb er wel aan gedacht maar op dat moment was ze zelf volop aan het praten. Dus daar voel ik me dan wel schuldig over. Ze zei ook op het einde, fijn dat ik je zoveel gesproken heb (wel lachend, maar toch)

Wat fijn dat het gezellig was! Wat goed dat je het toch zo hebt gevierd!

En geen stress om je vriendin hoor, zo gaat dat nou eenmaal op feestjes. Blijkbaar heeft ze het gewoon leuk gehad.

Kleinduimpje schreef op 25-02-2024 om 09:18:

alles zit erop en het was heel erg gezellig. En dan heb ik het toch mooi gedaan denk ik dan. Het is wel duur, maar ze hebben volop drank geschenkt. Alleen vind ik het niet fijn dat ik een vriendin niet heb kunnen spreken, je bent met iedereen aan het praten en ik heb er wel aan gedacht maar op dat moment was ze zelf volop aan het praten. Dus daar voel ik me dan wel schuldig over. Ze zei ook op het einde, fijn dat ik je zoveel gesproken heb (wel lachend, maar toch)

Dat laatste gebeurt nou eenmaal gauw op feestjes, een goede reden om alsnog een keer met zijn 2en af te spreken dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.