Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Alimentatie ervaringen?

hi iedereen, 

ik heb een vraag want ik ben er al een tijd mee bezig. 
ik heb twee kinderen van 3 en bijna 5 van dezelfde biologische vader.

In het kort eerste kind is erkend en heeft zijn achternaam ( ik heb de voogdij) tweede kind geen erkenning. verwekker besloot toen ik in verwachting was van de tweede mij de keus te geven om te houden of weg te halen. Besloten om mijn kind te houden. Daarna heeft hij besloten de contact te verbreken en geen contact te willen met de kinderen.
Heeft ook aan zijn woord gehouden.

ik zat twee jaar geleden een jaar in de uitkering, ik wist niet toen de tijd dat de gemeente verhaalsbijdrage kan aanvragen bij de biologische vader. Blijkt als je in de uitkering zit en er is een kind erkent word er een brief verstuurd dat hij mee moet betalen. 
vanwege privacy mocht ik nooit weten hoeveel hij moest betalen enc. 

toen ik uit de uitkering ging had ik even gebeld heeft het wel zin om alimentatie aan te vragen en hun gaven aan van wel, verder konden ze niets zeggen.

nu sinds twee jaar werk ik 4 dagen in de week en daarnaast doe ik nog een thuisstudie. 
sinds dit jaar heb ik contact opgenomen met een advocaat en ze is er momenteel ermee bezig.

omdat ik niet weet waar hij woon moet alleen zijn adres gegevens worden aangevraagd kan ze de brief versturen voor de alimentatie aanvraag. En natuurlijk dan afwachten op zijn reactie. 

Maar nu mij vraag is, hoeveel krijgen jullie qua alimentatie? En heeft iemand er ervaringen mee? En stel meneer wilt niet mee werken? Want mijn tweede kind is niet erkend. Ik heb begrepen van mijn advocaat dat voor mijn eerste kind makkelijker is want zij is erkend en bij de tweede zou er een dna test moeten worden gedaan. ( als hij gaat ontkennen) 

ik weet niet Hoelang het precies duurt voordat de gemeente de adres gegevens doorgeeft aan mijn advocaat dat ze eindelijk de brief kan versturen.. 

Groetjes

Hou rekening met de mogelijkheid dat als je een alimentatieprocedure start, hij over omgang gaat beginnen. Officieel staan alimentatie en omgang los van elkaar, maar de praktijk laat zien dat als de een over alimentatie begint, de ander over omgang begint. Andersom geldt hetzelfde trouwens.

Vader draagt nu niets bij maar speelt zo te zien ook geen enkele rol in jouw leven en dat van je kinderen. Als je dat graag zo wil houden, kan je beter geen alimentatie vorderen. 

Sklee

Sklee

06-12-2023 om 09:35 Topicstarter

hi, 

bedankt voor je bericht. Ja dat weet ik.
Maar mij geval met hem ligt ingewikkelder. 
ik weet heel zeker dat hij dat niet wilt en gaat doen. 

alimentatie bedragen verschillen enorm, en is afhankelijk van het inkomen en de omstandigheden van de betaler. En ook van de behoefte van de kinderen in kwestie, zijn er bijvoorbeeld te verwachten buitengewone zorgkosten (niet het standaard beugel traject, wel een complete aanpassing van het huis die niet vergoed wordt vanuit de Wmo)
Het kan gaan van 0 tot duizenden euros per maand.
Kortom wat een ander ontvangt zegt niets over jouw situatie.

Ysenda heeft helemaal gelijk. 

Sklee schreef op 06-12-2023 om 09:35:

hi,

bedankt voor je bericht. Ja dat weet ik.
Maar mij geval met hem ligt ingewikkelder.
ik weet heel zeker dat hij dat niet wilt en gaat doen.

Ook niet als er geld in het spel is ? Vaak wil de andere partij opeens wel omgang als er alimentatie wordt gevraagd. Als de omgang 50/50 is hoeft er bij een ongeveer gelijkwaardig inkomen geen alimentatie te worden betaald. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.