Over het forum Over het forum

Over het forum

Verspringend scherm door reclames, oplossing?

Wie heeft dat ook of ben ik de enige (en is de oplossing een ander scherm instelling?). Door verspringende reclames, her en der, verspringt het beeld, nét buiten beeld. Dus terug scrollen, zoeken -verspring- sneller scrollen en zoeken, lezen waar je gebleven was -verspring- dus nog sneller .. etc.
Het levert groeiende weerzin op. Ik voel me als gebruiker totaal ondergeschikt aan de reclames. Dat snap ik ook wel want de reclames brengen geld op en leden zijn lastig. Maar als er geen gebruikers waren, waren er geen reclames. Ik vind het jammer want het gevoel van het begint verslijt zo wel. 

Ja ontzettend! En ik zou het bericht zo geschreven kunnen hebben van a tot z, want het is best te snappen (nodig), maar het werkt zoooo lastig!
Daarbij kan ik niet goed tegen bewegende plaatjes. Op mijn laptop maak ik vaak het scherm heeel groot zodat ik de beweging niet zie (of het hele plaatje niet meer).
Maar dan krijg je weer wat jij noemt: hop de tekst is weer ergens anders

Ik vraag me wel af of die advertenties ook maar énige zin hebben. Voor mij niet. Ze denken misschien dat ik 3x geïnteresseerd was maar dan had ik per ongeluk verkeerd geklikt en heb ik die reclamewebsite gauw weer weggeklikt.

Persoonlijk heb ik best nog wat geld over voor deze website als je het forum dan zonder reclame kan lezen

Ik hebABP blocker geïnstalleerd, die is voor Samsung Internet. Het werkt voldoende tot goed. Er zijn voor andere systemen vast wel vergelijkbare AD blockers. 

Ik heb ook een blocker. Wel één die je kunt instellen als vriendelijk voor adverteerders, zolang de reclame niet hinderlijk is. Dus bij mij verspringt niets en is er toch reclame (die ik makkelijk kan negeren). Mooie tussenoplossing vind ik, zodat Ouders.nl wel inkomsten heet van adverteerders. 

Op mijn mobiel maak ik gebruik van Firefox Focus. Geen enkele last van reclame. Ik snap de nood van inkomsten genereren maar geef gebruikers de keuze om eventueel een maandelijks bedrag te betalen om verlost te zijn van reclames. Ik zou dan graag betalen om die reclames niet te hoeven zien.
Sini

Springende reclames zijn vervelend. De oplossing is om ze te blokkeren.

Dat klinkt niet fijn. Advertenties moeten zeker niet de forumervaring belemmeren. We leggen het graag voor aan de advertentiepartij, daarvoor zijn voorbeelden handig. 

Zou je/zouden jullie screenshots kunnen mailen naar [email protected] met daarbij de link van de pagina en met welk apparaat en browser je de website bezoekt? Dan gaan we kijken naar een oplossing!

Philou

Philou

09-11-2023 om 01:18 Topicstarter

ik weet niet of dat lukt want de ene keer verspringt het naar beneden, door de reclame erboven (denk ik) en de andere keer naar boven (door de reclame eronder). En zo makkelijk (en snel) lukt het niet een schermafdruk te maken met het indrukken van 2 knoppen waarvan er een moeilijk te vinden is.

Aangezien dit onderwerp al eerder is verschenen, betekent dit icm wat je hierboven schrijft dat dit niet structureel op te lossen is maar telkens met het aantonen van die lastige advertenties gaat. Dat is prima voor een keer te doen maar als dat steeds terugkeert dan begrijp ik waarom sommigen een blokker gebruiken.

Precies wat Philou zegt. Je kunt een plotseling verspringend leesdeel niet in een screenshot vastleggen.

En het andere dat ik zo graag zou willen (dat reclames geen veranderend of bewegend beeld hebben) gaan jullie ongetwijfeld niet inwilligen, want de reclamebedrijven willen dat je aandacht ernaartoe trekt dus dat bieden ze aan. Dat wij ondertussen zwaar geïrriteerd raken naar juist die bedrijven (en als collateral damage helaas ook een beetje naar OO), maakt blijkbaar niet uit.

Simpel naar de volgende site gaan is niet mogelijk. Als ik klik op de volgende pagina ga ik direct door naar Corpus in Leiden.

Ik ga niet onbetaald het redactiewerk doen,  de ( onterechte) bans vliegen je om de oren en de communicatie is ten hemel schreiend. Een dieptepunt na 18 jaar forum.

Ik heb er ook last van. Eerder had ik dat niet. Ik vond de reclames wel irritant, maar dat verspringen van de tekst had ik eerder niet. Nu wel en het leest heel moeilijk.

Als je eerst in je webbrowser je geschiedenis wist (zodat er geen cookies meer achterblijven) en je daarna opnieuw naar ouders.nl gaat dan kun je kiezen voor opties beheren en dan keuzes bevestigen voor alleen de essentiële punten, dan heb je geen advertenties meer. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.