Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Paarse Vrijdag op de basisschool

Beste ouders,

Voor mijn afstudeeronderzoek aan de Radboud Universiteit doe ik onderzoek naar de acceptatie bij ouders van Paarse Vrijdag op de basisschool. Op Paarse Vrijdag wordt aandacht besteed aan seksuele en genderdiversiteit met respect als uitgangspunt; iedereen mag zichzelf zijn ongeacht gender of op wie je valt. Bij ouders zijn de meningen echter verdeeld over Paarse Vrijdag op basisscholen.

Daarom heb ik een vragenlijst opgesteld, om inzicht te krijgen in de beleving van ouders. Wilt u ook uw stem laten horen over dit onderwerp? Doe dan alstublieft mee door op deze link te klikken! https://psychru.qualtrics.com/jfe/form/SV_6R8O7yW1Hj6DMrk

Invullen is vrijwillig, volledig anoniem en duurt maximaal 10 minuten.
Bij vragen kunt u contact opnemen met mij via [email protected].

Hartelijk dank voor uw deelname! 

Vriendelijke groet,
Lukas Osinga

Wat een keurig geformuleerde vraag, op de juiste plaats op dit forum en een hele nette enquête, Mijn complimenten.

Het is wel handig om aan te geven dat de vragenlijst is voor ouders met 1 of meer kinderen op de basisschool.
Verder prima vragenlijst.

ArianneH schreef op 22-04-2024 om 18:55:

Het is wel handig om aan te geven dat de vragenlijst is voor ouders met 1 of meer kinderen op de basisschool.
Verder prima vragenlijst.

"Voor mijn afstudeeronderzoek aan de Radboud Universiteit doe ik
onderzoek naar de acceptatie bij ouders van Paarse Vrijdag op de
basisschool."

Lijkt mij helder, toch?

rutiel schreef op 23-04-2024 om 12:48:

[..]

"Voor mijn afstudeeronderzoek aan de Radboud Universiteit doe ik
onderzoek naar de acceptatie bij ouders van Paarse Vrijdag op de
basisschool."

Lijkt mij helder, toch?

je kunt daar toch ook prima een mening over hebben zonder kinderen op de basisschool? Bv. als ze net naar de middelbare school zijn of nog niet naar school gaan? En dan is het best vreemd als je 80% van de vragen al hebt beantwoord en dan vragen krijgt over de groepen waar je kinderen in zitten. Gebruikelijk is om eerst te kijken of respondenten binnen je doelgroep vallen.

losinga

losinga

23-04-2024 om 14:24 Topicstarter

TineWinkel schreef op 23-04-2024 om 13:05:

[..]

je kunt daar toch ook prima een mening over hebben zonder kinderen op de basisschool? Bv. als ze net naar de middelbare school zijn of nog niet naar school gaan? En dan is het best vreemd als je 80% van de vragen al hebt beantwoord en dan vragen krijgt over de groepen waar je kinderen in zitten. Gebruikelijk is om eerst te kijken of respondenten binnen je doelgroep vallen.

Hierboven worden allemaal goede punten aangehaald, ik zal wat toelichting bieden. In eerste instantie was het plan om de vragenlijst te verspreiden via basisscholen die afgelopen december hebben meegedaan aan Paarse Vrijdag; vanuit dit plan is de vragenlijst ook opgesteld. Helaas lukte dit niet naar wens en kwamen er maar erg weinig reacties binnen. Om die reden heb ik besloten de vragenlijst te delen op forums waar ouders actief zijn en andere kanalen. Gevolg hiervan was wel dat de vragenlijst niet meer volledig aansloot op de mensen die bereikt worden, maar aanpassen van een vragenlijst die al open staat wordt ten zeerste afgeraden aangezien dit de meting kan vertekenen. Dit is een groot discussiepunt van mijn onderzoek dat ik ook zeker uitgebreid zal bespreken, maar daar moet ik het dan ook mee doen, aangezien er vanwege de tijdsdruk geen andere opties waren. Vragen die mogelijk niet meer relevant zijn i.v.m. de veranderde doelgroep (bijv. ''in welke klas zitten jouw kinderen?'' zoals je al aangeeft) zullen wellicht niet meer meegenomen worden in de analyse.

Hopelijk is het zo iets duidelijker, dank jullie wel voor de input!

 

losinga schreef op 23-04-2024 om 14:24:

[..]

Hierboven worden allemaal goede punten aangehaald, ik zal wat toelichting bieden. In eerste instantie was het plan om de vragenlijst te verspreiden via basisscholen die afgelopen december hebben meegedaan aan Paarse Vrijdag; vanuit dit plan is de vragenlijst ook opgesteld. Helaas lukte dit niet naar wens en kwamen er maar erg weinig reacties binnen. Om die reden heb ik besloten de vragenlijst te delen op forums waar ouders actief zijn en andere kanalen. Gevolg hiervan was wel dat de vragenlijst niet meer volledig aansloot op de mensen die bereikt worden, maar aanpassen van een vragenlijst die al open staat wordt ten zeerste afgeraden aangezien dit de meting kan vertekenen. Dit is een groot discussiepunt van mijn onderzoek dat ik ook zeker uitgebreid zal bespreken, maar daar moet ik het dan ook mee doen, aangezien er vanwege de tijdsdruk geen andere opties waren. Vragen die mogelijk niet meer relevant zijn i.v.m. de veranderde doelgroep (bijv. ''in welke klas zitten jouw kinderen?'' zoals je al aangeeft) zullen wellicht niet meer meegenomen worden in de analyse.

Hopelijk is het zo iets duidelijker, dank jullie wel voor de input!

Je zou het wel hier in je eerste post kunnen aanpassen. Dat moet je dan even aan het beheer vragen via het uitroepteken bij je post. Dat je daar meldt dat het alleen voor ouders van basisschoolkinderen is. 

je kunt je vragenlijst wellicht ook plaatsen op bokt.nl

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.