Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Iets leuks om op te sturen

Mijn zoon zit voor zijn werk een half jaar in het buitenland. Ik vind het leuk om hem af en toe wat op te sturen, maar de voorwaarden daarvoor zijn beperkend:
Niet te grote verpakking van max 2 kilo, geen vloeistoffen, poedervormige stoffen of bederfelijke waar.
Als eerste pakje heb ik een zelf pindakaas maken set opgestuurd: een (oude) staafmixer, een paar potten met geroosterde pinda's, een recept met wat variaties en grappige etiketten voor op de potten. Hij was er heel blij mee want hij begon de pindakaas net te missen. 
Maar wat nu eens? Ik ben inspiratieloos...
Met al die creatieve geesten hier dacht ik: er is vast wel iemand met een leuk idee! 

Een gepersonaliseerde mok 
Een foto van jullie in een lijstje
Hagelslag
Sokken met Nederlands of persoonlijk motief

Een doos met typisch Nederlandse dingen,  om zelf op te eten of te delen met collega's: stroopwafels, drop, tumtum, kleine blikjes met wilhelmina pepermunt enz.

hoi,

Wij hebben familie in het buitenland en daar gingen idd pakjes heen en weer met lekkers van hier (en van daar naar ons). Stroopwafels, dropjes, hagelslag, pepermunt of (gevacuumeerde) kaas zaten daar bijna altijd wel in. Verder dacht ik aan sokken of een foto van jullie, maar dat was ook al genoemd.

Succes, leuk om je zoon zo te verrassen!

Marit

Mugs

Mugs

25-04-2024 om 11:21 Topicstarter

Oh ja stroopwafels, dat is wel een goede want daar heeft deze specifieke doelgroep wel wat mee!

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/mariniers-krijgen-stroopwafels-na-uit-de-hand-gelopen-regenjasgrap/

De collega's van mijn dochter in Dublin waren heeeeel erg blij met stroopwafels, daar werd om gevochten. Drop was voor een enkeling een delicatesse.
Hagelslag en vlokken inderdaad, die kennen ze in het buitenland niet. Kaas, Haagse hopjes, jullie lokale koekjes (veel steden en dorpen hebben een specialiteit), ontbijtkoek, dat soort dingen.
Wij hebben haar lievelingsrecepten uitgeprint en opgestuurd, vond ze ook erg leuk. Een foto van de hond in een lijstje zodat ze die neer kon zetten (foto van ons en haar beste vriend had ze meegenomen). 

Wat ook wel leuk is, stuur een paar tijdschriften over het onderwerp wat hem interesseert: tuinieren, IT, outdoors, huis renovaties etc.
Juist omdat zoveel online wordt gedaan en gelezen is soms een ouderwets tijdschrift, en in het nederlands, leuk.

ik doe in ieder geval altijd drop in de doos en afhankelijk van de tijd van het jaar wat seizoenssnoep of paasversiering (is nu een beetje te laat voor). Ook wel eens surprise-eieren gedaan, gevulde koeken. In het begin allerhande pakjes en zakjes voor het bereiden van maaltijden, omdat ik bang was dat ze wat eenzijdig at. Verder altijd een leuke kaart erbij, met een plukje kattenhaar of een pootafdruk.🐾 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.