Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

compressie packing cubes of vacuumzakken?

Wie heeft er ervaring met compressie packing cubes? Dit zijn tasjes waarin je je bagage kunt doen, en je sluit het tasje met een rits. Vervolgens zit er een tweede rits aan dit tasje waarmee je het nog platter kunt maken. Tegenwoordig laten veel luchtvaartmaatschappijen je steeds minder handbagage gratis meenemen. Los van de kosten, scheelt het gewoon tijd om geen ruimbagage mee te nemen bij vertrek en niet te hoeven wachten op je bagage bij aankomst. Zelf heb ik tijdens mijn laatste reis op het laatste moment twee vacuümzakken gekocht die je kunt oprollen om de lucht eruit te drukken. Het werkte wel goed, maar op dat moment was ik eigenlijk op zoek naar die compressie packing cubes, die ik echter alleen online kon bestellen (maar daar had ik dus niets aan omdat ik het pas één dag van tevoren bedacht). Wie heeft er dus ervaring mee en maakte het ook echt goed plat?

Gebruik de cubes al jaren en heel tevreden over. Natuurlijk afhankelijk van de inhoud. Vacuüm zakken gaan minder lang mee en hebben eerder kans op lucht en gaatjes. Kijk filmpjes op YouTube over geschikte tassen en spullen. 

een goede vuilniszak, goed dichtknopen en lucht eruit trekken met de stofzuiger werkt ook 

Ik heb beiden, maar die vacuümzakken maken je bagage wel echt veel kleiner dan de compressiecubes. Ik gebruik de cubes voor het per persoon inpakken van kleding. Badlakens en grotere kledingstukken doe ik in een vacuümzak. 

1968

1968

03-04-2024 om 14:59 Topicstarter

Tuinbroek schreef op 03-04-2024 om 10:41:

een goede vuilniszak, goed dichtknopen en lucht eruit trekken met de stofzuiger werkt ook

ja leuk voor de heenweg, maar op de terugweg dan? Mijn appartement had geen stofzuiger, dan sta je daar met je spullen die niet meer in de tas passen. 🤣

1968

1968

03-04-2024 om 15:02 Topicstarter

Tjod22 schreef op 03-04-2024 om 12:03:

Ik heb beiden, maar die vacuümzakken maken je bagage wel echt veel kleiner dan de compressiecubes. Ik gebruik de cubes voor het per persoon inpakken van kleding. Badlakens en grotere kledingstukken doe ik in een vacuümzak.

Fijn dat wilde ik graag horen. Ik had al zo'n gevoel, als ik die cubes op de foto zag, dat dat misschien wel niet zo plat zou worden als dat ik dacht/wilde. Dan hou ik het maar gewoon bij die vacuümzakken denk ik. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.