Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ervaringen Novasure


Bedankt voor de reacties 😊
Maandag is het zover, ik zal laten weten hoe het is gegaan 👍️

sterkte maandag mama32!

Heel veel succes en sterkte Mama32. Ik ben erg benieuwd hoe je het hebt ervaren. 
Zelf ga ik morgen de gynaecoloog bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn voor de Novasure behandeling. 

Gisteren dus de novasure gehad onder volledige narcose.
Het is me allemaal enorm meegevallen, en mede door de tramadol denk ik geen napijn gevoeld, vandaag proberen zonder pijnstilling en gaat prima tot nu toe.
Het heeft gisteren wat gebloed naderhand, maar sinds vannacht niks meer...

De meeste last heb ik van mijn linkerhand waar ze het infuus indeden maar niet goed zat 😅Die hebben ze terwijl ik sliep verplaatst naar de andere hand, en op een andere plek. Linkerhand is nu gezwollen haha maar gaat vanzelf over🤣

Afwachten nu tot de volgende menstruatie, ben benieuwd 

Wat fijn te horen dat de behandeling uiteindelijk is meegevallen en nu wachten op het resultaat de komende maanden. Ik hoop dat je je goed blijft voelen.
Van de week ga ik ook overleggen voor een Novasure behandeling. 

Hallo, ook ik heb de behandeling gehad geen roesje en geen narcose. Even op je tanden bijten en dat was bij mij iets van 43 sec, het apparaat scant de binnenkant en weet precies hoelang het duurt. Ik ging wel enorm trillen erna dat duurde wel 15 min maar hoorde erbij begreep ik. Ik zat blijkbaar die week in mijn cyclus, ben 1 jaar non-stop aan het bloeden geweest ik wist het gewoon niet meer, dus 2 dagen na de behandeling werd ik ongesteld. Dat was geen pretje en snapte er ook niks van want het zou minder zijn en dat was die 2 dagen ook. Na een nacontrole belletje was ik gerustgesteld, want het was inderdaad maar een paar dagen. Nu 8mnd later nog steeds blij dat ik het gedaan heb, hormonen en verwijdering baarmoeder zou het niet zijn geworden. Succes voor als je besluit te doen, gr

Mijn ervaring is niet zo goed helaas. 5 april heb ik de novasure ondergaan, 15 april ben ik opgenomen in het ziekenhuis met een enorm abces in de baarmoeder. de brandwond na de novasure was gaan ontsteken… ben er zo ziek van geweest. Antibiotica via infuus gehad.
Het abces was zo groot als een foetus van 12 weken… met een soort rietje hebben ze er vaginaal wat uitgehaald en onderzocht. Was een nare bacterie. De rest van het abces kwam er de dagen erna uit.
Ongeacht of de bloedingen wegblijven; ik doe dit nooit meer. Ben nu een maand verder maar kan nog maar 6-8 uurtjes werken per week, en elke dag nog even slapen. 

Gernala schreef op 19-09-2023 om 05:50:

Goedemorgen,

Dit is mijn derde week na de novasure behandeling. Na de behandeling heb ik wat lichtelijk, slijmerig en waterig vocht verlies gehad. En werd steeds dikker. Nu is het wat helderder rood en komt wat kleine rosé klontjes eruit. De eerste week had het geen sterke geur, maar nu ruikt het sterker.
Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe duurde het genezingsproces bij jullie?

Alvast bedankt!

Zo zag mijn abces er ook uit na de novasure! Hoe is het afgelopen? Heb je antibiotica gehad? Ik heb 6 dagen doodziek in het zkh gelegen…

@Chantal1983

Jeetje wat een verhaal zeg, dat is zeker niet hoe het hoort te verlopen 😮
Hoop dat je spoedig hersteld, kan me voorstellen dat je het niet had gedaan als je dit had geweten...
Heeft dat abces nog gevolgen voor de behandeling zelf gehad of kan je daar nog steeds hetzelfde resultaat van verwachten?

Mijn novasure was 22 april en tot nu toe ben ik zelf erg tevreden, het bloedverlies is echt minimaal en niet dagelijks, wordt ook steeds minder merk ik...
En ik heb inmiddels ook mijn 1e menstruatie weer achter de rug, en ik was zo blij hiermee, nauwelijks bloedverlies en geen vreselijke krampen  

hoi, ik (44 jr) heb in april 2021 een spiraal laten plaatsen ivm hevige menstruatie. Gyn opperde ook novasure. Omdat ik wat bang ben voor operaties, wilde ik dat liever niet. Sinds spiraal heb ik div klachten (meer rugpijn, hartkloppingen en hoge bloeddruk waarvoor ik medictie heb, oogmigraine) maar goed, niet meer steeds het gevoel dat je leegloopt bij menstruatie. Nu denk ik toch de novasure te willen ivm die klachten maar vooral vanwege het feit dat ik zoveel afscheiding heb steeds, en dat lijkt meer te worden. Voel het soms druppelen zegmaar. Kan moeilijk elke dag met maandverband lopen als inlegkruisje niet meer voldoet (is te smal, mn onderbroek wordt alsnog vochtig). Zijn er vrouwen met eenzelfde ervaring? En helpt novasure hier ook voor? Gyn zag toen in 2021 dat ik meer/veel baarmoederslijmvlies heb/produceer. Ik lees t graag bedankt alvast.

Mama32 schreef op 17-05-2024 om 10:59:

@Chantal1983

Jeetje wat een verhaal zeg, dat is zeker niet hoe het hoort te verlopen 😮
Hoop dat je spoedig hersteld, kan me voorstellen dat je het niet had gedaan als je dit had geweten...
Heeft dat abces nog gevolgen voor de behandeling zelf gehad of kan je daar nog steeds hetzelfde resultaat van verwachten?

Mijn novasure was 22 april en tot nu toe ben ik zelf erg tevreden, het bloedverlies is echt minimaal en niet dagelijks, wordt ook steeds minder merk ik...
En ik heb inmiddels ook mijn 1e menstruatie weer achter de rug, en ik was zo blij hiermee, nauwelijks bloedverlies en geen vreselijke krampen

Fijn dat het goed is gegaan en het effect ook positief is. Zo’n ontsteking met abces als ik had komt echt maar zelden voor. Maar ik ben ook reumapatiënt dus extra vatbaar voor infecties.

Tot nu toe heb ik wel een eisprong gevoeld (erger dan normaal) maar ben nog geen bloed verloren. Met het abces uiteraard wel, maar dat is logisch, dat moest eruit.

Ik hou een dagboekje bij met wat ik wanneer voel, dat moet van de gynaecoloog. Ben benieuwd of er nog iets komt. Als ik nu helemaal niet meer ga vloeien, is dat toch nog een goede uitkomst na zo erg ziek te zijn geweest.

hey allemaal

Heb voorbije donderdag de novasure behandeling gehad onder volledige narcose , omdat ik ook een redelijk grote poliep had zitten in de baarmoeder die weg moest, en zorgde voor heel hevige maandstonden en tussen bloedingen, buiten wat beurs gevoel in de onderbuik ,gaat het helemaal prima,amper bloedverlies . Zo blij dat ik dit laten doen heb en nu hopen dat het effect heeft op de maandelijkse bloedingen en pijnen

Es80 schreef op 17-05-2024 om 14:17:

hoi, ik (44 jr) heb in april 2021 een spiraal laten plaatsen ivm hevige menstruatie. Gyn opperde ook novasure. Omdat ik wat bang ben voor operaties, wilde ik dat liever niet. Sinds spiraal heb ik div klachten (meer rugpijn, hartkloppingen en hoge bloeddruk waarvoor ik medictie heb, oogmigraine) maar goed, niet meer steeds het gevoel dat je leegloopt bij menstruatie. Nu denk ik toch de novasure te willen ivm die klachten maar vooral vanwege het feit dat ik zoveel afscheiding heb steeds, en dat lijkt meer te worden. Voel het soms druppelen zegmaar. Kan moeilijk elke dag met maandverband lopen als inlegkruisje niet meer voldoet (is te smal, mn onderbroek wordt alsnog vochtig). Zijn er vrouwen met eenzelfde ervaring? En helpt novasure hier ook voor? Gyn zag toen in 2021 dat ik meer/veel baarmoederslijmvlies heb/produceer. Ik lees t graag bedankt alvast.

Ik heb zelf een aantal jaar Orgametril geslikt ivm hevig bloedverlies, dat hielp goed bij mij. Op den duur hiermee gestopt op advies van de gynaecoloog ivm mijn leeftijd. Dit ging anderhalf jaar goed maar daarna weer een paar jaar Orgametril genomen. Nu inmiddels weer gestopt na leveringsproblemen hiervan bij de apotheek maar nu gaat het gelukkig nog steeds goed.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.