Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Jullie partner ook zo makkelijk en nonchalant?


Mariieke schreef op 18-04-2024 om 10:33:


Ik heb hem voor de keus gezet birdnesten of de afspraak afzeggen en straks doen als hij een eigen huis heeft. Maar hij weigert.

Je zet hem voor een keuze en die heeft hij gemaakt. Veel eerder al natuurlijk. Begrijpelijk dat het heel hard op je overkomt. Het is jouw keuze om onder deze omstandigheden niet meer het huis te delen deze weken. Dat lijkt mij een prima idee

S.ndra schreef op 18-04-2024 om 12:00:

Heel naar voor je allemaal. Maar waarom wil je hem op deze manier controleren? Waarom zou hij bij jou op de bank moeten zitten? Het is voorbij. Allang, niet pas over 10 weken.

Maar dat wil toch niet zeggen dat je er akkoord mee hoeft te gaan dan hij doodleuk al, terwijl ze nog niet officieel uit elkaar zijn, met een ander gaat afspreken? Kom op he. Dat zijn grenzen die je kan en mag stellen. 

Mariieke schreef op 18-04-2024 om 10:33:

Hoi allemaal,

Elke keer als ik denk dat het niet erger kan dan gebeurt er toch weer iets wat alles nog verder op zijn kop zet.
We zouden dit samen onder één dak netjes afronden, tot zijn verhuizing over 10 weken. Dit ging opzich prima. Maar nu deelt hij me mee dat hij met degene waar hij gevoelens voor heeft, heeft afgesproken. Hij vind het serieus normaal om dit weekend met haar wat te gaan drinken ergens, en vervolgens weer thuis te komen.
Ben ik gek? Maar ik vind dit echt respectloos! Ik heb het hem geprobeerd uit te leggen, hij zegt dat hij het begrijpt maar hij is eerlijk en hij heeft een sterke behoefte om haar te zien, hij blijft dicht bij zichzelf en houdt geen rekening met mij. Dat is letterlijk wat hij zei.
Helaas kan ik dit voor mijn gevoel niet accepteren. En gaan we toch de laatste weken birdnesten, wat ik erg jammer vind voor de kinderen. En dat steekt mij enorm.
Ik heb hem voor de keus gezet birdnesten of de afspraak afzeggen en straks doen als hij een eigen huis heeft. Maar hij weigert.

Is er dan echt geen mogelijkheid om tot zo'n iemand door te dringen? Of hem te laten inzien van zijn gedrag en acties?
Hij laat me nu gewoon links liggen, alsof het nooit iets betekend heeft en dat doet zoveel pijn. Is er een mogelijkheid om tot zo'n iemand door te dringen?
Ik zou hem alleen bewust willen maken, bewust maken dat hij onze relatie als ouders nu ook nog kapot zit te maken met zijn acties.

Ach Marieke, hij doet nu exact hetgeen ik al bang voor was en er jou voor wilde behoeden. Juist hiervoor was het beter geweest hem er al eerder uit te zetten, want je schrijft wel dat het samen ‘op zich goed ging’, maar dat is niet zo gezien je eerdere posts. 

Voor jou was het enkel uitstel van executie, hij is zoveel stappen verder en gaat door met zijn leven. Keihard, ja! Respectloos, ja! Alleen kun jij hier helaas niets aan veranderen en heb je nu de juiste beslissing genomen het niet meer te accepteren, heel goed!

Je schrijft dat je tot hem wil doordringen, maar waarschijnlijk denkt hij exact hetzelfde en wil hij tot jou doordringen dat het écht over is! Ik weet dat dit misschien heel hard klinkt, echter niet zo bedoeld, maar voor je kinderen maken deze laatste weken niet zoveel verschil, uiteindelijk is daar tóch dat pijnlijke moment van definitief vertrek.

Het had hem zeker gesierd het daten met haar uit te stellen, ik bedoel, waarom zo gevoelloos ‘in your face’, maar helaas…..zijn zgn roze wolk.

Heel veel sterkte 

Elpisto schreef op 18-04-2024 om 13:33:

[..]

Maar dat wil toch niet zeggen dat je er akkoord mee hoeft te gaan dan hij doodleuk al, terwijl ze nog niet officieel uit elkaar zijn, met een ander gaat afspreken?.

Dat schrijft zij ook niet!

Hij heeft ook verteld dat hij deze dame al 2 jaar kent en gevoelens voor haar heeft. Hij zegt dat dit los staat van de scheiding....
Het is goed dat jullie nu apart gaan wonen, dit is niet leefbaar. Sterkte met de verdrietige situatie. 

Mariieke schreef op 18-04-2024 om 10:33:

Hoi allemaal,

Elke keer als ik denk dat het niet erger kan dan gebeurt er toch weer iets wat alles nog verder op zijn kop zet.
We zouden dit samen onder één dak netjes afronden, tot zijn verhuizing over 10 weken. Dit ging opzich prima. Maar nu deelt hij me mee dat hij met degene waar hij gevoelens voor heeft, heeft afgesproken. Hij vind het serieus normaal om dit weekend met haar wat te gaan drinken ergens, en vervolgens weer thuis te komen.
Ben ik gek? Maar ik vind dit echt respectloos! Ik heb het hem geprobeerd uit te leggen, hij zegt dat hij het begrijpt maar hij is eerlijk en hij heeft een sterke behoefte om haar te zien, hij blijft dicht bij zichzelf en houdt geen rekening met mij. Dat is letterlijk wat hij zei.
Helaas kan ik dit voor mijn gevoel niet accepteren. En gaan we toch de laatste weken birdnesten, wat ik erg jammer vind voor de kinderen. En dat steekt mij enorm.
Ik heb hem voor de keus gezet birdnesten of de afspraak afzeggen en straks doen als hij een eigen huis heeft. Maar hij weigert.

Is er dan echt geen mogelijkheid om tot zo'n iemand door te dringen? Of hem te laten inzien van zijn gedrag en acties?
Hij laat me nu gewoon links liggen, alsof het nooit iets betekend heeft en dat doet zoveel pijn. Is er een mogelijkheid om tot zo'n iemand door te dringen?
Ik zou hem alleen bewust willen maken, bewust maken dat hij onze relatie als ouders nu ook nog kapot zit te maken met zijn acties.

Stop met jezelf gekmaken dat acties van hem nu iets te maken heeft met of jullie relatie ooit iets betekend heeft. 

Hij HEEFT emotioneel al afstand van jullie relatie genomen, wat helemaal niet betekend dat hij jullie relatie nooit iets heeft gevonden. Dit is domweg hoe het werkt bij een scheiding, 1 persoon is emotioneel al verder.

Daarnaast maakt hij niet jullie relatie als ouders kapot.

Hij loopt vele stappen voor en jij zal dit op 1 of andere manier moeten zien bij te benen. Ook dit is domweg hoe het werkt bij een scheiding. 

Stop met jezelf gekmaken dat je tot hem zou moeten doordringen, dat kan niet meer op de manier zoals jij graag zou willen. 

Het enige wat je kan doen is meebewegen met de situatie zoals ie nu is. Accepteer dat er een nwe vriendin is die hij nu in zijn leven gaat plannen. Dit kan je niet tegenhouden. 

Afspraken maken samen ( incl zijn plannen met nwe vriendin) is wat je te doen staat. Ook over de kinderen Dit zal voor jou meer slikken zijn maar je kunt dit proces van losmaken van elkaar niet tegenhouden en het zal niet altijd gaan zoals je graag zou willen.


RoodVruchtje schreef op 18-04-2024 om 15:14:

[..]

Dat schrijft zij ook niet!

Enigzins wel natuurlijk. Ze is letterlijk verbaasd dat hij niet luistert. Dus is het niet duidelijk genoeg waar haar grens ligt, ook al doet ze haar best die grens aan te geven; "hijdoetuttoch".

"Ik heb hem voor de keus gezet birdnesten of de afspraak afzeggen en straks doen als hij een eigen huis heeft. Maar hij weigert.

Is er dan echt geen mogelijkheid om tot zo'n iemand door te dringen? Of hem te laten inzien van zijn gedrag en acties?
Hij laat me nu gewoon links liggen, alsof het nooit iets betekend heeft en dat doet zoveel pijn. Is er een mogelijkheid om tot zo'n iemand door te dringen?"


Ja. Er is een mogelijkheid, meer dan genoeg. Ander slot op de deur. Zn slaapzak meegeven. Het hem uit laten zoeken enz enz Je grens stellen is prima, maar je moet geen loze beloftes doen en niet uitvoeren wat je zegt.

Max88 schreef op 18-04-2024 om 17:29:

[..]

Enigzins wel natuurlijk..

Ik reageerde op Elpisto’s post richting S.andra. 

Wat ik al een paar keer eerder zei: voor je eigen proces is het zo belangrijk dat je afstand van hem neemt. Als je jezelf telkens zo gekwetst laat worden staat dit straks jullie gezamenlijke rol als ouders in de weg, want dan kan je het gewoonweg niet meer. Zorg dat je hem zo weinig mogelijk ziet, dat is de enige manier. 

Wil je even een hart onder de riem steken. Ik zit in een situatie die erg op de jouwe lijkt. En het is gewoon helemaal ruk allemaal. Misschien dat ik later mijn eigen verhaal op dit forum plaats. 
Maar ik wens je veel kracht toe in deze moeilijke periode!

Hoezo ga je birdnesten? Flikker die vent de deur uit en laat hem bij zijn Truus gaan slapen die laatste 10 weken. Ik zou echt mijn huis niet uitgaan. Hij houdt geen rekening met jou, waarom jij nog wel met hem?

RoodVruchtje schreef op 18-04-2024 om 17:39:

[..]

Ik reageerde op Elpisto’s post richting S.andra.

Dat is toch precies wat zij stelt?


 Of lees ik haar post verkeerd, dat kan natuurlijk ook. 

Dymo schreef op 19-04-2024 om 12:07:

Hoezo ga je birdnesten? Flikker die vent de deur uit en laat hem bij zijn Truus gaan slapen die laatste 10 weken. Ik zou echt mijn huis niet uitgaan. Hij houdt geen rekening met jou, waarom jij nog wel met hem?

Met zo'n instelling kan de boel in no time escaleren tot een nare vechtscheiding. Hij hakken in het zand, zij hakken in het zand en beiden vergeten het belang van de kinderen op die manier. 

linn19 schreef op 19-04-2024 om 13:11:

[..]

Met zo'n instelling kan de boel in no time escaleren tot een nare vechtscheiding. Hij hakken in het zand, zij hakken in het zand en beiden vergeten het belang van de kinderen op die manier.

Of hij merkt dat zij eindelijk haar grenzen stelt en leert rekening met haar te houden.

Dymo schreef op 19-04-2024 om 21:38:

[..]

Of hij merkt dat zij eindelijk haar grenzen stelt en leert rekening met haar te houden.

Op die manier ( flikker hem de deur uit en hij houd geen rekening met jou dus jij ook niet met hem) zet de toon voor het ouderschap de komende jaren.......( er zal nog lang rekening met elkaar gehouden moeten worden als ouders. 

Valkuil: niet de expartner nog even proberen een lesje te leren op die manier. 

Grenzen stellen kan ook op een andere manier, een manier waar de kinderen veel meer aan zullen hebben.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.