Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Gedoe met moeder jongste kind


Ik hoop dat je inmiddels ook wel helder voor ogen hebt dat deze vrouw toxisch is en jij je niet meer door haar laat manipuleren of overhalen het weer samen te proberen? 

Heb je al kans gezien het contact met je vrienden/kennissen te herstellen? Volgens mij kun je hun steun best goed gebruiken en gezellige dingen met hen ondernemen, zodat je ook weer wat plezier terugkrijgt in je leven.

Panama831

Panama831

21-04-2024 om 12:20 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 21-04-2024 om 12:09:

Ik hoop dat je inmiddels ook wel helder voor ogen hebt dat deze vrouw toxisch is en jij je niet meer door haar laat manipuleren of overhalen het weer samen te proberen?

Heb je al kans gezien het contact met je vrienden/kennissen te herstellen? Volgens mij kun je hun steun best goed gebruiken en gezellige dingen met hen ondernemen, zodat je ook weer wat plezier terugkrijgt in je leven.

Dat gaat met pieken en dalen. Ben blij dat ik de rechtszaak door heb gezet ondanks alle manipulatie om het in te trekken. Ook wel blij dat ik me rustig heb kunnen houden. 

Het contact is voorzichtig hersteld. Mijn stemmingen zijn nog heel wisselend. Soms gaat het wel, soms ben ik geen gezellig bezoek. Ben in elk geval niet meer de hele tijd over haar en de situatie bezig. Maar heb het nog wel moeilijk om lang mijn aandacht bij een gesprek te houden. 

Ook heb ik nog steeds wel dat ik soms wat afspreek en dan soms toch geen zin heb om te gaan. Vaak ga ik dan met wat tegenzin toch wel. Soms wilde ik dan achteraf dat ik thuis was gebleven. Maar ook het omgekeerde: dat ik thuis bleef en dan achteraf toch spijt heb dat ik thuis wat zit te piekeren in plaats van wat te doen. 

Panama831

Panama831

08-05-2024 om 13:49 Topicstarter

Maar weer naar de advocaat geweest. 

Er volgt een kort geding om nakoming van de omgangsregeling na te komen. Advocaat gaat een onder toezicht stelling vragen bij de rechter. 

Verder wordt er een deurwaarder ingeschakeld om de opgelopen dwangsommen in te vorderen. 

Kortom: het blijft frustrerende ellende. 

Wat naar allemaal. Veel sterkte.

Panama831

Panama831

09-05-2024 om 13:23 Topicstarter

S.ndra schreef op 09-05-2024 om 13:21:

Wat naar allemaal. Veel sterkte.

Dank je wel. 

Advocaat zegt dat zij vooral haar eigen ruiten in gooit en het steeds vervelender gaat worden voor haar. 

Maar gelijk hebben, heb je niks aan, zolang je het niet hebt gehaald bij de rechter en daar gaat weer tijd overheen. Uiteindelijk zal ik wel gelijk krijgen en zal zij wel met handen en voeten gebonden gaan worden voor zo ver dat kan. Maar ondertussen zit zoontje natuurlijk opgescheept in een enorm vervelende situatie. 

Voor mij is het ook vervelend, maar ik besef dat ik ooit wel gelijk zal krijgen en dat haar mogelijkheden om moeilijk te blijven doen beperkt gaan worden. Maar hij begrijpt dat natuurlijk niet. 

Panama831 schreef op 09-05-2024 om 13:23:

[..]


Voor mij is het ook vervelend, maar ik besef dat ik ooit wel gelijk zal krijgen en dat haar mogelijkheden om moeilijk te blijven doen beperkt gaan worden. Maar hij begrijpt dat natuurlijk niet.

Gelukkig maar dat hij het allemaal nog niet zo goed begrijpt, dat zou de situatie enkel nóg triester maken. Serieus, sommige vrouwen verdienen het niet moeder te zijn en velen denken ook dat kinderen meestal beter af zijn bij hun moeder. Hier ook weer een mooi voorbeeld helaas en oprecht heel erg verdrietig voor jou Panama.


Zij gaat zeker ooit het onderspit delven en ik hoop dat dit geen jaren meer hoeft te duren, voor jullie beiden niet. Zit er wel steeds schot in de zaak?

Panama831

Panama831

09-05-2024 om 16:54 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 09-05-2024 om 14:40:

[..]

Gelukkig maar dat hij het allemaal nog niet zo goed begrijpt, dat zou de situatie enkel nóg triester maken. Serieus, sommige vrouwen verdienen het niet moeder te zijn en velen denken ook dat kinderen meestal beter af zijn bij hun moeder. Hier ook weer een mooi voorbeeld helaas en oprecht heel erg verdrietig voor jou Panama.


Zij gaat zeker ooit het onderspit delven en ik hoop dat dit geen jaren meer hoeft te duren, voor jullie beiden niet. Zit er wel steeds schot in de zaak?

Schot in de zin van de advocaat weet wat voor vlees ik in de kuip heb en doet meteen wat er gedaan moet worden. Ze gaat niet eindeloos met haar advocaat discussiëren. 

Maar ben wel afhankelijk van de termijnen van de rechtbank natuurlijk. 

Dwangsom moet ik ook weer incasseren. Als dat niet lukt, dan moet er naar andere middelen gegrepen worden. 

Raadonderzoek kost ook weer tijd. De vraag natuurlijk weer wat daar uit gaat komen. Dan moet de rechter er nog iets mee doen.

De rechter die ik had, had in elk geval wel door dat mevrouw manipulatief is, graag het slachtoffer speelt en het kind inzet voor chantage. Maar je hoeft er ergens in de keten natuurlijk maar eentje te hebben die erin trapt en alles duurt weer veel langer.   

Voor een eventuele vakantie gaat ze geen toestemming geven en niet het paspoort afgeven. Dus daar ga ik ook alvast een rechtszaak voor aanspannen. Ik ben er wel klaar mee. Als ze boel wil, kan ze boel krijgen, maar dan wel waar zoiets uit gevochten hoort te worden: bij de rechter en niet over de rug van een kind. Ze heeft een advocaat op toevoeging, maar moet wel elke keer een paar honderd euro eigen bijdrage betalen. 

Panama831

Panama831

11-05-2024 om 07:10 Topicstarter

Gisteren me helaas toch weer laten "verleiden" tot een discussie met haar. 

Zoontje zou bij mij zijn dit weekend. Toen ik hem op ging halen, was ze echter niet thuis en hij ook niet. Gebeld, ze wilde niet zeggen waar ze was en wanneer ze thuis zou komen. 

Discussie gehad gisteren:
- zij vindt dat we onderling de zorg moeten verdelen en afspraken moeten maken over ons zoontje. Ze vindt me autistisch als ik gewoon de regeling die op papier staat na wil komen. 
- Het is me duidelijk dat "in onderling overleg" vooral betekent hoe het haar uitkomt. Als zij wat te doen heeft, dan 'moet' ik oppassen. Als er een neef jarig is of een vriendin het idee heeft om met de kinderen iets te doen, dan 'moet' ons zoontje bij haar zijn om daar naar toe te gaan. Commentaar daar op doet ze af als "egoïstisch dat je hem dat niet gunt". 
- zij vindt het mijn schuld en van mijn kinderen dat de relatie over is. Daarom moet ik me maar aan haar aan passen, vindt ze dat mijn kinderen geen contact mogen hebben met ons zoontje en vindt ze het mijn verplichting om haar en haar andere kinderen te onderhouden.
- ze vindt dat ik een puinhoop maak van mijn leven, omdat ik nu twee omgangsregelingen hebben met twee ex-en voor drie kinderen. Ik had (volgens haar) beter kunnen kiezen voor haar tegenhouden, dan 100% contact met in elk geval één kind en contact met de andere twee kinderen fors minderen.
- ze kan niet gaan werken, omdat ze voor ons zoontje moet zorgen. Het zit haar dwars dat "zij met handen en voeten aan huis gebonden is" en "mijn leven gewoon doorgaat". Als ik dan zeg dat als ons zoontje bij mij is, ze niet met handen en voeten gebonden is, zegt ze dat ze haar leven niet wil indelen op basis van een regeling van een rechter, maar gewoon spontaan per dag wil kunnen bepalen wat ze doet. 
- idem dito voor de financiën. Door alles moet zij "op een houtje bijten", terwijl het voor mij allemaal "gewoon doorgaat". 
- de bedragen die ik voor de rechtszaak betaalde vond ze ook niet voldoende. Ze wil ook op vakantie kunnen, rijlessen voor haar dochter, etc. Haar manier van leven is een beetje alles uitgeven wat er binnen komt zonder rekening te houden met dingen als eindafrekening GWL, iets dat kapot gaat, dochter die rijlessen wil, zoontje die een elektrische fiets wil... Commentaar dat ik destijds had op haar uitgavenpatroon, daarover zei ze dat ze "niet steeds verantwoording af wil leggen". Iets als 'nee' zeggen tegen haar kinderen als die iets willen wat niet kan, lijkt niet te bestaan bij haar. 
- bij alles waar ik haar wijs op gevolgen (raadsonderzoek, dwangsom, nieuwe rechtszaak) zegt ze dat ik rancuneus ben en haar kapot wil maken. 

Wat ze dus eigenlijk wil is dat ik haar blijf sponsoren en fungeert als een soort van oppas die opgeroepen kan worden als het haar uitkomt. Ze lijkt echt te vinden dat zij en haar kinderen er recht op hebben dat alles doorgaat zoals het ging tijdens de relatie en dat ik en mijn kinderen moeten bloeden.

Haar er wel van kunnen overtuigen ze dat ze het beste naar een psycholoog gaat.

Panama831

Panama831

11-05-2024 om 07:31 Topicstarter

En zelf voel ik me toch weer rot. Me toch weer mee laten slepen in een discussie. Me toch weer afvragen of ze dit nu allemaal echt meent of het allemaal weer manipulatie is. 

Me toch weer afvragen waarom ze niet snapt dat het geen restaurant is waar je kiest wat je bevalt en de rest niet. 

Het was of door met de relatie en dus ook mijn kinderen accepteren. Of niet, maar dan een normale omgangsregeling afspreken en nakomen. En indien dat niet, dan de rechter. Niet door met de relatie, maar zonder mijn kinderen. Of stoppen met de relatie, maar wel plat gezegd de voordelen van de relatie behouden.

Dag Panama831, ik zie de ellende alleen maar groter worden. Als je dwangsommen gaat innen, wat te begrijpen is, zal haar dat financieel behoorlijk raken, dat maakt haar bozer. De raad inschakelen levert heel veel stress op, ook dat komt de situatie niet ten goede. Maar ik begrijp dat ze je volledig klem zet en in een positie brengt die niet houdbaar is. Je moet dus wel iets.
Wat zou voor jou de ideale situatie zijn als het gaat om de zorg voor je zoontje? 50/50? Is dat haalbaar denk je? Daar zitten ook gevolgen aan vast, bijvoorbeeld rond kinderalimentatie. Zou je eventueel volledige zorg op je willen en kunnen nemen, en dan een omgangsregeling voor haar? Denk je dat ze dat zou uitvoeren?

Tsjor

Panama831

Panama831

11-05-2024 om 08:54 Topicstarter

tsjor schreef op 11-05-2024 om 07:33:

Dag Panama831, ik zie de ellende alleen maar groter worden. Als je dwangsommen gaat innen, wat te begrijpen is, zal haar dat financieel behoorlijk raken, dat maakt haar bozer. De raad inschakelen levert heel veel stress op, ook dat komt de situatie niet ten goede. Maar ik begrijp dat ze je volledig klem zet en in een positie brengt die niet houdbaar is. Je moet dus wel iets.
Wat zou voor jou de ideale situatie zijn als het gaat om de zorg voor je zoontje? 50/50? Is dat haalbaar denk je? Daar zitten ook gevolgen aan vast, bijvoorbeeld rond kinderalimentatie. Zou je eventueel volledige zorg op je willen en kunnen nemen, en dan een omgangsregeling voor haar? Denk je dat ze dat zou uitvoeren?

Tsjor

Ik ook en het houdt maar niet op. 

Eigenlijk alles is een soort catch-22. Dwangsommen innen is ellende. Dwangsommen niet innen dan is er voor haar geen druk om de regeling na te komen. Met de raad idem dito. Raad gaat gedoe opleveren, maar het niet doen of daar mooi weer spelen, dan verandert er ook niks. 

Voor mij zou 50/50 de ideale situatie zijn. Met gewoon een duidelijke regeling. Met de moeder van de oudste kinderen kom ik er altijd wel uit. Als zij een keer wat heeft als ze bij mij zijn, dan kunnen ze daarheen en omgekeerd. Bij moeder zoontje is het eenrichtingsverkeer. Verjaardag van mijn kinderen bijvoorbeeld wil ze hem absoluut bij haar hebben, maar als er bij haar een neef jarig is, dan moet en zal hij ook bij haar zijn ook al is hij dan volgens de regeling bij mij. 

Elke keer dat mijn zoontje bij haar is, is er een risico dat ze hem niet mee laat gaan op het tijdstip dat dat zou moeten. 

Ik denk niet dat ze iets uit gaat voeren wat haar niet zint. Daar actie op ondernemen maakt haar alleen maar bozer. Er geen actie op ondernemen, dan gaat ze gewoon door met haar zinnetje.

Het is nooit goed. Relatie was niet goed, want mijn kinderen. LAT is niet goed, want dan wonen vader en moeder apart en dat is lastig in haar denkwereld. Uit elkaar is niet goed, want omgangsregeling en alimentatie bevalt haar niet. Ze houdt hem vooral daar, maar dan is ze met handen en voeten gebonden. Hier is niet goed, want dan mist ze hem en mijn kinderen. 

Panama831 schreef op 11-05-2024 om 07:31:

En zelf voel ik me toch weer rot. Me toch weer mee laten slepen in een discussie. Me toch weer afvragen of ze dit nu allemaal echt meent of het allemaal weer manipulatie is.

Me toch weer afvragen waarom ze niet snapt dat het geen restaurant is waar je kiest wat je bevalt en de rest niet.

Het was of door met de relatie en dus ook mijn kinderen accepteren. Of niet, maar dan een normale omgangsregeling afspreken en nakomen. En indien dat niet, dan de rechter. Niet door met de relatie, maar zonder mijn kinderen. Of stoppen met de relatie, maar wel plat gezegd de voordelen van de relatie behouden.

Je hebt in deze discussie niets nieuws gehoord. Het feit dat je alles weer op een rijtje zet, betekent dit dat je medelijden voor haar voelt? Dat je twijfelt of je het goed aanpakt? Je laten meeslepen in een discussie is onderdeel van het proces van loslaten, dat gebeurt (ons allemaal). 

Ik heb eens in een hele andere situatie gezeten, wat vergelijkbaar was dat betreffende persoon alles uitsluitend vanuit het eigen egoistische perspectief bekeek, geen enkel normaal empathie, dat er gelogen werd, dringen verdraait, een kwetsbare andere werd (financieel) uitgebuit. Wat ook vergelijkbaar was dat deze persoon zo doorzichtig was, dat de rechter daar meteen doorheen prikte, persoon raakte verstrikt in de eigen leugens. Je zal geen genoegdoening krijgen door de rechterlijke uitspraken (het helen is eerder je verlies nemen, accepteren dat er mensen zijn die onnavolgbaar zijn, en waarvan je moet afschermen, jezelf vergeven en op den duur ook haar, om zo los te komen) maar op een andere manier valt hier niet uit te komen. Dat is heel zuur. 



Panama831

Panama831

12-05-2024 om 19:31 Topicstarter

Labyrinth schreef op 11-05-2024 om 17:38:

[..]

Je hebt in deze discussie niets nieuws gehoord. Het feit dat je alles weer op een rijtje zet, betekent dit dat je medelijden voor haar voelt? Dat je twijfelt of je het goed aanpakt? Je laten meeslepen in een discussie is onderdeel van het proces van loslaten, dat gebeurt (ons allemaal).

Ik heb eens in een hele andere situatie gezeten, wat vergelijkbaar was dat betreffende persoon alles uitsluitend vanuit het eigen egoistische perspectief bekeek, geen enkel normaal empathie, dat er gelogen werd, dringen verdraait, een kwetsbare andere werd (financieel) uitgebuit. Wat ook vergelijkbaar was dat deze persoon zo doorzichtig was, dat de rechter daar meteen doorheen prikte, persoon raakte verstrikt in de eigen leugens. Je zal geen genoegdoening krijgen door de rechterlijke uitspraken (het helen is eerder je verlies nemen, accepteren dat er mensen zijn die onnavolgbaar zijn, en waarvan je moet afschermen, jezelf vergeven en op den duur ook haar, om zo los te komen) maar op een andere manier valt hier niet uit te komen. Dat is heel zuur.



Klopt, alleen dat het kwartje blijkbaar ook na de rechtszaak nog niet is gevallen. Ik weet het niet. Ik vind het jammer hoe het allemaal is gelopen, maar daar verander ik niks meer aan. 

De rechter prikte er nu ook snel doorheen. Het dossier was ook wel duidelijk. Haar advocate maakte ook geen sympathieke indruk. Wekte vooral irritatie op. 

Maar er komt natuurlijk nog een heel leger aan hulpverleners op 'ons' af. Er hoeft er maar ergens eentje te zijn die erin trapt. Dat beangstigt me wel een beetje. Ze kan heel goed dingen verdraaien, manipuleren en liegen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.