Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ex accepteert nieuwe partner niet, dreigt omgangsregeling aan te passen

Peiling

Wat moet ik doen
14 stemmen
21%
79%

en hoe dan als de ex nieuwe partner al voorgesteld heb aan 1 kind maanden voordat de scheiding bekend was en de andere binnen.1 maand na de scheiding nog voordat de andere ouder wist dat ze.almin een nieuwe relatie zit en toen gelijk al met de kinderen bleef slapen toe staat en.aanmoedigt de nieuwe partner de kinderen pappa laat noemen en de kinderen op de.mond kust zonder toestemming van de andere ouder en de ex niet toe staat dat de andere ouder in contact wil komen met de nieuwe partner voor een gesprek om zo de situatie en sfeer op te lossen nu moet ik elke keer gelegenheden van de kinderen af zeggen omdat zo wel de ex als de nieuwe partner belastende dingen zeggen op.sociale media en tegenover de kinderen waardoor ik niet bij feestje of.afzwemmen aanwezig kan zijn vanwegen escalaties.

Waarom zou hij meteen overal bij moeten zijn? Nieuwe partners mogen daar wel iets terughoudender in zijn, vind ik. 

Je ex heeft hier wel een punt in. Dit soort dingen bespreek je ook vooraf en gaan door als beiden ermee akkoord zijn. 

Met de omgangsregeling heeft het natuurlijk niet zoveel te maken. 

Panama831 schreef op 13-05-2024 om 12:50:

Waarom zou hij meteen overal bij moeten zijn? Nieuwe partners mogen daar wel iets terughoudender in zijn, vind ik.

Je ex heeft hier wel een punt in. Dit soort dingen bespreek je ook vooraf en gaan door als beiden ermee akkoord zijn.

Met de omgangsregeling heeft het natuurlijk niet zoveel te maken.

Uit de OP:
Onlangs voor het eerst in 3 jaar ging mijn nieuwe partner mee om de kinderen af te halen. Bleef gewoon in de auto wachten. Gevolg is Nadien een boos bericht dat mijn ex dit niet accepteert,


Persoonlijk vind ik dat na een relatie van 3 jaar de nieuwe partner niet meer echt nieuw te noemen is en dat de ex zich lichtelijk aanstelt als de nieuwe partner mee komt om de kinderen te halen. Bij feesten en partijen kan ik me er nog een klein beetje iets bij voor kan stellen dat een nieuwe partner dan niet mee gaat, maar in het dagelijks leven hoort hij er na 3 jaar toch gewoon bij? 

Voor feestelijke gelegenheden zou ik afspraken maken onderling, en dan vooral kijken naar wat de kinderen willen. Hebben die goed en regelmatig contact met de nieuwe partner(s), en willen ze graag dat de nieuwe partner er ook bij is, dan zouden de ouders daar gewoon in mee moeten gaan.

De openingspost is uit 2021 en Gekkepappaaaa heeft hier in april een reactie op gegeven, dus ik denk dat hij graag wil dat we op zijn verhaal gaan reageren, niet op de openingspost (hij had natuurlijk beter een eigen post kunnen starten)

Gekkepappaaaa schreef op 23-04-2024 om 14:42:

en hoe dan als de ex nieuwe partner al voorgesteld heb aan 1 kind maanden voordat de scheiding bekend was en de andere binnen.1 maand na de scheiding nog voordat de andere ouder wist dat ze.almin een nieuwe relatie zit en toen gelijk al met de kinderen bleef slapen toe staat en.aanmoedigt de nieuwe partner de kinderen pappa laat noemen en de kinderen op de.mond kust zonder toestemming van de andere ouder en de ex niet toe staat dat de andere ouder in contact wil komen met de nieuwe partner voor een gesprek om zo de situatie en sfeer op te lossen nu moet ik elke keer gelegenheden van de kinderen af zeggen omdat zo wel de ex als de nieuwe partner belastende dingen zeggen op.sociale media en tegenover de kinderen waardoor ik niet bij feestje of.afzwemmen aanwezig kan zijn vanwegen escalaties.

Dan moet je naar de rechter stappen.

Gekkepappaaaa schreef op 23-04-2024 om 14:42:

en hoe dan als de ex nieuwe partner al voorgesteld heb aan 1 kind maanden voordat de scheiding bekend was en de andere binnen.1 maand na de scheiding nog voordat de andere ouder wist dat ze.almin een nieuwe relatie zit en toen gelijk al met de kinderen bleef slapen toe staat en.aanmoedigt de nieuwe partner de kinderen pappa laat noemen en de kinderen op de.mond kust zonder toestemming van de andere ouder en de ex niet toe staat dat de andere ouder in contact wil komen met de nieuwe partner voor een gesprek om zo de situatie en sfeer op te lossen nu moet ik elke keer gelegenheden van de kinderen af zeggen omdat zo wel de ex als de nieuwe partner belastende dingen zeggen op.sociale media en tegenover de kinderen waardoor ik niet bij feestje of.afzwemmen aanwezig kan zijn vanwegen escalaties.

Dan ben je een gekkemama.

Oke, die grap was wat voor de hand liggend. Maar dan ben je dus niet helemaal lekker bij je pepernoot. 

Elpisto schreef op 17-05-2024 om 08:57:

[..]

Dan ben je een gekkemama.

Oke, die grap was wat voor de hand liggend. Maar dan ben je dus niet helemaal lekker bij je pepernoot.

Ik heb dat nu twee keer mee gemaakt. 

De eerste keer ging de nieuwe partner zelfs al mee op een korte vakantie nog voordat ik überhaupt wist dat er een scheiding zou komen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.