Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Aan de kinderen vertellen


Emmeline33

Emmeline33

30-04-2024 om 19:58 Topicstarter

Max88 schreef op 30-04-2024 om 19:02:

[..]

Misschien had hij daar zelf eerst even over na moeten denken?

Dat vind ik ook. Nu wordt ik tegen wil en dank bij het stiekem doen betrokken. Ik heb ook gezegd dat hij straks zelf tegen ze mag zeggen waar hij uithangt als hij naar haar toe gaat. Dat is zijn probleem. 

Ik begrijp alle woede en boosheid. Maar feitelijk doet de reden er niet toe. Of hij nu verliefd is geworden, in een midlifecrisis zit of een ander leven wil. Hij wil jou niet meer. Jullie relatie was al veel langer over. Hem zwart maken tegenover de kinderen is niet in hun belang. Hou die vrouw er verder buiten tenzij ze daar zelf naar vragen. Papa is niet meer verliefd op mama is genoeg. 

Emmeline33

Emmeline33

30-04-2024 om 20:04 Topicstarter

Izza schreef op 30-04-2024 om 20:00:

Ik begrijp alle woede en boosheid. Maar feitelijk doet de reden er niet toe. Of hij nu verliefd is geworden, in een midlifecrisis zit of een ander leven wil. Hij wil jou niet meer. Jullie relatie was al veel langer over. Hem zwart maken tegenover de kinderen is niet in hun belang. Hou die vrouw er verder buiten tenzij ze daar zelf naar vragen. Papa is niet meer verliefd op mama is genoeg.

Dat gaat lastig omdat aanstaande ex haar blijft zien, ook nu. Verder gaat de dorps tamtam hier snel (als hij al niet gespot is met haar, gaat dit vast snel gebeuren). En we willen niet dat ze dit van anderen horen.

Verder heeft de jongste al eens een opmerking gemaakt (die heeft haar al een paar keer gezien bij het sporten) dat ze erg met elkaar bezig zijn. Dit werd toen door aanstaande ex hevig ontkent. 

Izza schreef op 30-04-2024 om 20:00:

Ik begrijp alle woede en boosheid. Maar feitelijk doet de reden er niet toe. Of hij nu verliefd is geworden, in een midlifecrisis zit of een ander leven wil. Hij wil jou niet meer. Jullie relatie was al veel langer over. Hem zwart maken tegenover de kinderen is niet in hun belang. Hou die vrouw er verder buiten tenzij ze daar zelf naar vragen. Papa is niet meer verliefd op mama is genoeg.

Ze hoeft m niet zwart te maken, hij hoeft enkel zijn verantwoordelijk zelf te nemen. Dat laatste stukje kan er toch nog wel vanaf? Een reden doet er zeker wel toe voor de kinderen.

Emmeline33 schreef op 30-04-2024 om 19:51:

[..]

ze spreekt inderdaad geen Nederlands. Is gevlucht uit de Oekraïne en woont in een opvanglocatie waar aanstaande ex vrijwilligerswerk doet.

Ok weer zo’n gevalletje pfff dit al vaker gehoord sinds die oorlog en loopt geheid mis die relatie maar neemt niet weg dat jouw leven op zn kop staat. Superveel sterkte voor jou! T klinkt mij dat je beter af bent zonder hem! 

Emmeline33

Emmeline33

01-05-2024 om 20:36 Topicstarter

Even een update:
Vandaag aan de oudste verteld. Intens verdrietig natuurlijk. Na het eerste verdriet is hij naar zijn favoriete tante gegaan (kan hij altijd goed zijn ei kwijt, en zij kent het hele verhaal al). Later toen hij thuis kwam, kwamen natuurlijk de vragen. Ik heb aangegeven dat hij die aan aanstaande ex mag stellen. Hij weet dus nu dat papa niet alleen verliefd is op een ander maar er ook naar gehandeld heeft. Hij vroeg namelijk of aanstaande ex ook vreemd was gegaan. Oudste is erg teleurgesteld in vader en geeft aan dat hij tijd nodig heeft om vader weer te vertrouwen. Het moet eerst een plaats krijgen en daarna wil hij wel de vertrouwensband weer opbouwen. 
Ook vond hij het erg prettig dat we het eerst aan hem verteld hebben. Dus dat was een goede keuze.
Zo erg om je kind zijn hart te zien breken....

Emmeline33

Emmeline33

01-05-2024 om 20:45 Topicstarter

Hope83 schreef op 01-05-2024 om 10:05:

[..]

Ok weer zo’n gevalletje pfff dit al vaker gehoord sinds die oorlog en loopt geheid mis die relatie maar neemt niet weg dat jouw leven op zn kop staat. Superveel sterkte voor jou! T klinkt mij dat je beter af bent zonder hem!

Dank je wel. Ook ik denk dat die relatie geen toekomst heeft. Nu is het leuk al die gestolen uurtjes. Maar wat als je straks in een camper zit met zorgenkind (die zeer veel moeite heeft met veranderingen, zelfs de eettafel in huis verplaatsen is enorm stressvol voor haar) nieuwe relatie en haar kind. Want ja die heeft ze ook. Ik zie het gewoon niet voor me. Niet dat ik denk dat ze bij hem intrekt, maar ze trekt wel aan hem. Ze had hem laatst (een week nadat bij ons de kogel door de kerk was) uitgenodigd om een dag op stap te gaan met haar en haar kind. Aanstaande ex heeft dat niet gedaan omdat hij zich daar niet prettig bij voelt. Plus nieuwe relatie spreekt geen Nederlands, en de jongste spreekt alleen basisschool Engels. 

Ik denk echt waar zit je verstand, maar die lijkt wel verdwenen. 

Emmeline33 schreef op 01-05-2024 om 20:45:

[..]

Dank je wel. Ook ik denk dat die relatie geen toekomst heeft. Nu is het leuk al die gestolen uurtjes. Maar wat als je straks in een camper zit met zorgenkind (die zeer veel moeite heeft met veranderingen, zelfs de eettafel in huis verplaatsen is enorm stressvol voor haar) nieuwe relatie en haar kind. Want ja die heeft ze ook. Ik zie het gewoon niet voor me. Niet dat ik denk dat ze bij hem intrekt, maar ze trekt wel aan hem. Ze had hem laatst (een week nadat bij ons de kogel door de kerk was) uitgenodigd om een dag op stap te gaan met haar en haar kind. Aanstaande ex heeft dat niet gedaan omdat hij zich daar niet prettig bij voelt. Plus nieuwe relatie spreekt geen Nederlands, en de jongste spreekt alleen basisschool Engels.

Ik denk echt waar zit je verstand, maar die lijkt wel verdwenen.

Leer jezelf aan om los te komen van hem. Wat hij doet en met wie is niet langer jouw probleem. Hij mag dat verder zelf regelen. Het maakt ook niet uit of deze verhouding een toekomst heeft. Hij wil jou en jullie niet meer. De reden doet er niet toe. Concentreren op het zo snel mogelijk regelen van alle zaken en oppakken van jouw leven met de kinderen. Jij bent niet verantwoordelijk voor hem en zijn nieuwe leven (met of zonder haar). 

Emmeline33

Emmeline33

02-05-2024 om 11:59 Topicstarter

Izza schreef op 02-05-2024 om 11:52:

[..]

Leer jezelf aan om los te komen van hem. Wat hij doet en met wie is niet langer jouw probleem. Hij mag dat verder zelf regelen. Het maakt ook niet uit of deze verhouding een toekomst heeft. Hij wil jou en jullie niet meer. De reden doet er niet toe. Concentreren op het zo snel mogelijk regelen van alle zaken en oppakken van jouw leven met de kinderen. Jij bent niet verantwoordelijk voor hem en zijn nieuwe leven (met of zonder haar).

Dank je! Je hebt ook helemaal gelijk.

We zijn nu bij de mediator/advocaat geweest voor een kennismakingsgesprek. Zij was positief over hoe we nog communiceren met elkaar. We hebben nu 3 afspraken gepland en de verwachting is dat we in juni het convenant e.d. kunnen indienen. Dat zal wel heel fijn zijn.

Dus nu hard aan de slag om alle papieren te verzamelen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.