Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Wetransfer vraag, wie wil even meelezen

Wie heeft er ervaring met wetransfer of met het lezen van tekst in hun reglement waar ik over twijfel. Ik stuur altijd met de gratis optie via wetransfer en deze is dan maar 7 dagen geldig. Ik heb nu eenmalig langer de tijd nodig om te laten downloaden. Ik zie dat je ook een pro abonnement kan nemen voor 12 euro per maand (bij maandelijks betalen) en 10 euro per maand (bij jaarlijks betalen) Ik heb dus het idee dat het maandelijks opzegbaar is, dat zou voor mij prima zijn. Ik wil er namelijk geen jaar aan vast zitten, want ik zal het verder niet gebruiken. Maar hoe ik de tekst op hun site ook lees, ik heb het gevoel dat het voor meerdere manieren interpreteerbaar is. Wil iemand anders het voor mij ook eens bekijken. Wil er echt maar 12 euro aan kwijt zijn. Ik kan geen helpdesk daar vinden om het voor de zekerheid na te vragen: https://wetransfer.com/pricing  (het is in het nederlands) 


Over welk tekstdeel twijfel je? Ik zie namelijk staan dat je op elk moment kunt opzeggen.

1968

1968

06-06-2023 om 09:06 Topicstarter

Dit stukje hieronder bedoel je zeker? 
Ja ik zag het ook staan maar een vriendin bleef beweren dat het alleen maar jaarlijks opzegbaar was. Dus ik ging echt helemaal twijfelen. En dan nog, ik kan wel elk moment opzeggen, maar is het dan na één maand klaar of na één jaar (je kan dat toch op twee manieren interpreteren of ben ik veel te wantrouwig?)

Hoe kan ik m'n abonnement stopzetten?

Je abonnement wordt automatisch verlengd (we sturen je een e-mail voordat dit voor het eerst gebeurt), maar je kan op elk moment opzeggen.

Om over te stappen naar een gratis WeTransfer-account, hoef je alleen maar naar je Account-instellingen te gaan en je abonnement op te zeggen. Jij (en je eventuele teamleden) kunnen je Pro- of Premium-abonnement blijven gebruiken tot het einde van je huidige abonnementsperiode.

1968 schreef op 06-06-2023 om 09:06:

Dit stukje hieronder bedoel je zeker?
Ja ik zag het ook staan maar een vriendin bleef beweren dat het alleen maar jaarlijks opzegbaar was. Dus ik ging echt helemaal twijfelen. En dan nog, ik kan wel elk moment opzeggen, maar is het dan na één maand klaar of na één jaar (je kan dat toch op twee manieren interpreteren of ben ik veel te wantrouwig?)

Hoe kan ik m'n abonnement stopzetten?

Je abonnement wordt automatisch verlengd (we sturen je een e-mail voordat dit voor het eerst gebeurt), maar je kan op elk moment opzeggen.

Om over te stappen naar een gratis WeTransfer-account, hoef je alleen maar naar je Account-instellingen te gaan en je abonnement op te zeggen. Jij (en je eventuele teamleden) kunnen je Pro- of Premium-abonnement blijven gebruiken tot het einde van je huidige abonnementsperiode.

Ja die laatste zin. Let goed op je abonnementsperiode op het moment dat je het afsluit. Dat kan een jaar zijn, waarna ze automatisch verlengen, of een maand. Is het een jaar, dan kun je natuurlijk ook altijd opzeggen, maar je betaalt het jaar. 

Als nergens duidelijk staat hoe lang jouw abonnementsperiode is vóórdat je het afsluit zou ik er niet zonder meer vanuit gaan dat je er elk moment vanaf kunt.

1968

1968

06-06-2023 om 09:42 Topicstarter

Ja ik ben nog verder aan het lezen gegaan, het zijn allemaal uitklap menuutjes dus lekker onoverzichtelijk. Dit staat er ook:

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

We accepteren PayPal en creditcards van grote aanbieders zoals Visa, Mastercard en American Express. In sommige landen ondersteunen we ook andere online betaalsystemen.

Je kan niet betalen met een eenmalige bankoverschrijving, omdat je abonnement elke maand of elk jaar automatisch wordt verlengd. (We sturen je wel een e-mail voordat je abonnement voor het eerst wordt verlengd, zodat je op de hoogte bent).

Dat schuine onderstreepte heb ik gedaan, dit zou toch betekenen dat je gewoon per maand kan opzeggen? 

Maar een vriendin van mij stelt: Gefactureerd… maar abbo voorwaarden? 10 euro p/m voor jaarabbo. 12 euro als je in termijnen wilt betalen.

staat er niet iets over minimale periode? Bv een jaar en daarna maandelijks opzegbaar?

1968

1968

06-06-2023 om 09:49 Topicstarter

Ysenda schreef op 06-06-2023 om 09:47:

staat er niet iets over minimale periode? Bv een jaar en daarna maandelijks opzegbaar?

Nee ik kan er niets over vinden

je kunt toch kiezen welk abonnement je afsluit?
Een jaarabonnement is altijd goedkoper. Dus als je kiest voor maandabonnement is het per maand duurder maar kun je ook per maand opzeggen.
Gr Angela

Dus een maandabonnement van €12 afsluiten en meteen weer opzeggen 😃

1968

1968

06-06-2023 om 10:15 Topicstarter

Kersje schreef op 06-06-2023 om 10:12:

Dus een maandabonnement van €12 afsluiten en meteen weer opzeggen 😃

Ja dat wilde ik doen, maar raakte dus helemaal in de war over of dat nu echt wel kon. Jullie denken van wel dus.

1968 schreef op 06-06-2023 om 10:15:

[..]

Ja dat wilde ik doen, maar raakte dus helemaal in de war over of dat nu echt wel kon. Jullie denken van wel dus.

Jazeker, je hebt dan een maandabonnement en eind abonnementsperiode is dus eind maand.

Zo zou ik hem ook opvatten.
Er staat ook nergens dat je er meteen voor een jaar aan vastzit, toch?

GinnyTwijfelvuur schreef op 06-06-2023 om 10:35:

Zo zou ik hem ook opvatten.
Er staat ook nergens dat je er meteen voor een jaar aan vastzit, toch?

Precies, anders zou men wel bewust kiezen voor een jaarabonnement en betaal je €2 pm minder 😃

Geen verstand van wetransfer, maar waarom zou je de documenten/informatie niet gewoon op een website zetten?
Heb je geen vriend/kennis of wie dan ook die een website heeft en daar even een pagina op kan maken en aldaar even de info op kan zetten?

Zo doe ik 't nml. ook altijd (heb wel eigen webshop) en maak daar een pagina met (of soms zonder) login en daar zet ik dan alle informatie op.
Gebruik 't vaak bij veilinghuizen: foto's/info van de ingebrachte goederen online gooien, specifieke link doorgeven aan veilinghuis en ze kunnen de info en foto's voor de aankomende veiling zo van mijn site plukken.

Geen kosten, geen onduidelijkheden, geen wetransfer gedoe, onvindbaar voor derden en bespaart eenieder werk

/Edit: heb je geen NAS? Ook handig spul

1968

1968

06-06-2023 om 12:21 Topicstarter

Volgens mij heb ik nog iets duidelijkers gevonden, alhoewel de vriendin die ik het ook vroeg hierop nog steeds beweert dat het niet per maand kan 😬 waar ik dus een beetje gek van wordt, want hier staat het toch?

https://help.wetransfer.com/hc/nl/articles/208154066-Onze-betalingsplannen

Hier staat het, de tweede alinea, ik zal nog even kopiëren en plakken:
_____

Het jaarabonnement levert je 17% korting (per jaar) op in vergelijking met het maandabonnement en is dus de goedkoopste optie.*Het maandabonnement is precies hetzelfde als het jaarabonnement. Je betaalt alleen maandelijks in plaats van jaarlijks.* Heb je maar één maand nodig? Geen probleem! We willen je nergens aan vastpinnen. Zorg ervoor dat je de automatische verlenging binnen die eerste maand opzegt. Je kunt dan profiteren van de functies van WeTransfer Pro of Premium wanneer je ze nodig hebt.

_____

laat die vriendin maar praten of laat haar hier meelezen
gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.