Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Bijtje82

Bijtje82

16-08-2023 om 18:38

Nieuws websites

Ik erger me groen en geel aan de welbekende websites zoals het AD, Nu.nl, etc. 

Heel veel van deze sites zitten vol met taalfouten, maar goed we zijn inmiddels wel gewend dat taal een ondergeschoven kindje begint te worden.En ze zijn op de header na compleet identiek.

Het AD heeft er handje van om complete teksten dubbel op hun pagina te zetten. Dan staat er een citaat van iemand onder een foto en het AD kopieert deze doodleuk. Zo onzinnig! 

Verder vind ik het bloed irritant dat wanneer ik een nieuwsitem open over een gebeurtenis in Helmond, ik vervolgens daar onder alleen nog maar nieuws uit Helmond eo zie staan. 

Of ik open een interessant artikel waar verder geen vermelding bij staat, en dan kan ik hem niet lezen omdat ie na openen stiekem toch premium is. 

Lange klacht kort.. 😁 

Welke nieuwssite is gewoon nog overzichtelijk, biedt genoeg variatie aan echt nieuws en hoeft nog goed geschreven artikelen ipv slecht gekopieerde.


Tja, je wilt het allemaal gratis neem ik aan? Dan wordt het wel lastig. Ik lees graag Trouw, heb daar wel een abonnement op (net als op Volkskrant trouwens, die ook goed is).
Alles snel, en gratis, en perfect is wellicht wat veel gevraagd…

AnnaPollewop schreef op 16-08-2023 om 19:00:

Tja, je wilt het allemaal gratis neem ik aan? Dan wordt het wel lastig. Ik lees graag Trouw, heb daar wel een abonnement op (net als op Volkskrant trouwens, die ook goed is).
Alles snel, en gratis, en perfect is wellicht wat veel gevraagd…

een abonnement op Volkskrant en Trouw? Dat is niet meer nodig, met 1 abonnement kun je tegenwoordig alle artikelen van DPG kranten online lezen.  Alleen jammer dat de NRC niet ook van DPG is.

Zelf lees ik op NOS, NU, DPG-kranten, Nrc. En daarnaast zoek ik regelmatig de bron van het nieuws op.

Bijtje82

Bijtje82

16-08-2023 om 19:49

AnnaPollewop schreef op 16-08-2023 om 19:00:

Tja, je wilt het allemaal gratis neem ik aan? Dan wordt het wel lastig. Ik lees graag Trouw, heb daar wel een abonnement op (net als op Volkskrant trouwens, die ook goed is).
Alles snel, en gratis, en perfect is wellicht wat veel gevraagd…

Nee niet perse.

Maar op dit moment heb ik absoluut niet de behoefte om te betalen voor content die me niet bevalt. 

Er is altijd wel iets niet naar je zin, maar zeker het AD en de vele kopie websites zijn drama. 

Nu.nl vind ik veel te onoverzichtelijk en chaotisch. 

Bijtje82

Bijtje82

16-08-2023 om 20:37

Tijgeroog schreef op 16-08-2023 om 20:31:

nos.nl?

Ik kom hier eigenlijk nooit, best raar eigenlijk. Keek voorheen wel dagelijks het NOS journaal. 

Zal hem eens een poosje proberen. Zo op het eerste gezicht ziet hij er wel overzichtelijk uit. Niet zo rommelig en vol reclame als het AD.

Hier doordeweeks+weekend de papieren Volkskrant (daar hoort dus ook een online versie bij die ook bij andere nieuwssites binnenkomt inderdaad) en op zaterdag nog de NRC erbij. Maar verder kijk ik bijna altijd overdag gewoon even op NOS.nl . Erg weinig taalfouten (zo wel, dan na een refresh soms al niet meer). 
NOS vind ik heel goed.

ps. 
Omdat je 'nieuws websites' had geschreven als titel (dus niet aan elkaar), las ik het te snel en dacht ik dat er 'nieuwe websites' stond.

Bijtje82

Bijtje82

16-08-2023 om 20:53

Egel. schreef op 16-08-2023 om 20:41:

ps.
Omdat je 'nieuws websites' had geschreven als titel (dus niet aan elkaar), las ik het te snel en dacht ik dat er 'nieuwe websites' stond.

Ik had hem aan elkaar staan, maar twijfelde wat nou beter was. En m'n spellingcontrole zette er een streepje onder. Dus tja, dacht dan maar los. 

Bijtje82 schreef op 16-08-2023 om 20:53:

[..]

Ik had hem aan elkaar staan, maar twijfelde wat nou beter was. En m'n spellingcontrole zette er een streepje onder. Dus tja, dacht dan maar los.

en als we het dan toch over spellingcontrole hebben - volgens mij wil die veel vaker een spatie dan wij in het Nederlands willen. Meer zoals in het Engels. Erg vervelend.

Zelf heb ik een abonnement op Trouw en kan daarbij ook online hun artikelen lezen. Ik vind het lastig in te schatten welk deel gratis is en welk deel betaald. Maar, wel regelmatig achtergrondartikelen die wat diepgaander zijn.

Bijtje82

Bijtje82

16-08-2023 om 22:10

TineWinkel schreef op 16-08-2023 om 21:50:

[..]

en als we het dan toch over spellingcontrole hebben - volgens mij wil die veel vaker een spatie dan wij in het Nederlands willen. Meer zoals in het Engels. Erg vervelend.

Zelf heb ik een abonnement op Trouw en kan daarbij ook online hun artikelen lezen. Ik vind het lastig in te schatten welk deel gratis is en welk deel betaald. Maar, wel regelmatig achtergrondartikelen die wat diepgaander zijn.

Dat zou best kunnen. Ik moet redelijk vaak Engels typen met mijn telefoon, hierdoor maak ik best wat fouten met typen omdat hij verkeerde woorden wil gebruiken. En omdat ik dan te lui ben om alles aan te passen. 

Ik heb een abonnement op de Elsevier, Quest en Freek. Die laatste twee vooral voor de kinderen, al vind ik die soms ook leuk om te lezen. 😁 


Bijtje82

Bijtje82

19-08-2023 om 19:49

Tot nu best tevreden over de nos website. Vooral het gebrek aan schreeuwerige reclame en het fijne overzicht is een plus! 

Bijtje82

Bijtje82

23-08-2023 om 07:05

Ik kan bij de Nos kiezen voor bepaalde nieuwsvariaties. Binnenland, buitenland etc.

Nu vind ik het soms ook wel fijn om regionaal nieuws te lezen, dat voelt dan vaak toch een stuk herkenbaarder ofzo. 
Maar als ik op die site regionaal selecteer,  dan zie ik alsnog nieuws door heel Nederland verspreid. Kan ik ergens mijn eigen regio selecteren? 

Onderin staat een icoontje ‘Persoonlijk’. Als je daarop klikt kun je je regio(nale omroep) kiezen.

Bijtje82

Bijtje82

23-08-2023 om 21:46

Jonagold schreef op 23-08-2023 om 21:43:

Onderin staat een icoontje ‘Persoonlijk’. Als je daarop klikt kun je je regio(nale omroep) kiezen.

Dankje, ik ga kijken!

Edit.

Ik zie hem niet. Kijk je online via mobiel of via de app? Ik kijk online, maar zie ook nergens een mogelijkheid om in te loggen of een account aan te maken.

Via de app, dan kun je dat instellen. 
Via de site kies je voor Regionaal nieuws, dan scroll je helemaal naar beneden en daar kun je je regionale zender/omroep kiezen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.