Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Netflix abonnement delen, wie kan me helpen?

ik kan het echt nergens terug vinden. We delen dus eerst 2022 een Netflix abonnement. We gaan nu meer betalen 15,99 euro. Maar kan ik op dit moment nog het abonnement delen buiten ons eigen huishouden en met hoeveel.personen?


Bijtje82 schreef op 09-01-2023 om 12:52:

[..]

Dan ben je toch nog steeds abonnement houder? Waarschijnlijk neem je dezelfde tablet mee als waar je thuis op kijkt.

En soms biedt een vakantiehuisje de mogelijkheid om aldaar Netflix te kijken. Dan kijk je in die woning op het account van de eigenaar. Dus op het vaste apparaat van betreffende persoon.

Het gaat hier nu om het misbruik maken door meerdere personen buiten een huishouden op één account. Ongeoorloofde delen dus.

Persoonlijk vind ik het dan weer misbruik als de eigenaar van een vakantiehuisje zijn account deelt met gasten. Die horen immers zeker niet tot zijn huishouden…

Decembermamma schreef op 09-01-2023 om 13:48:

[..]

O maar als je 2 of 3 weken lang vanuit Spanje inlogt kunnen ze echt wel inschatten dat dat vakantie is, vaak kijk je dan ook nog series uit je eigen lijst enzo net zoals je thuis doet. Je gaat niet ineens iets heel anders kijken.

Laat maar, ik krijg het blijkbaar niet echt duidelijk wat ik bedoel 😇

Bijtje82

Bijtje82

09-01-2023 om 14:35

Anoniemst schreef op 09-01-2023 om 14:00:

[..]

Persoonlijk vind ik het dan weer misbruik als de eigenaar van een vakantiehuisje zijn account deelt met gasten. Die horen immers zeker niet tot zijn huishouden…

Nee, want hij deelt niks. Het account is dan onderdeel van het vakantiehuisje. 

Dat is iets heel anders dan in Nederland een account hebben en meerdere vrienden woonachtig in het buitenland, misbruik laten maken van jouw account. Of je inloggegevens delen met meerdere mensen buiten jouw huishouden. 

Maar ik ga me verder van deze discussie onthouden, want of de wil om te snappen is er niet of het wordt gewoon maar best gevonden om de boel op te lichten. 

Hier vinden we dat blijkbaar allemaal maar prima, maar owee als iemand de randjes van de wet opzoekt om financieel voordeliger uit te komen. Bijvoorbeeld bij een uitkering of bepaalde subsidies. Dan moet je ze horen hoor.. IK als belasting betaler draai daar voor op bla bla.

Maar dat anderen uiteindelijk benadeeld worden door het misbruik maken van accounts is allemaal heel normaal.

Bijtje82 schreef op 09-01-2023 om 14:35:

[..]

Nee, want hij deelt niks. Het account is dan onderdeel van het vakantiehuisje.

Dat is iets heel anders dan in Nederland een account hebben en meerdere vrienden woonachtig in het buitenland, misbruik laten maken van jouw account. Of je inloggegevens delen met meerdere mensen buiten jouw huishouden.

Maar ik ga me verder van deze discussie onthouden, want of de wil om te snappen is er niet of het wordt gewoon maar best gevonden om de boel op te lichten.

Hier vinden we dat blijkbaar allemaal maar prima, maar owee als iemand de randjes van de wet opzoekt om financieel voordeliger uit te komen. Bijvoorbeeld bij een uitkering of bepaalde subsidies. Dan moet je ze horen hoor.. IK als belasting betaler draai daar voor op bla bla.

Maar dat anderen uiteindelijk benadeeld worden door het misbruik maken van accounts is allemaal heel normaal.

Je haalt het er zelf bij, maar mensen praten altijd in hun eigen straatje, dat benoemde ik al. Niemand is beter dan de ander en als je met je vinger wijst, wijzen er 3 naar jezelf. Hetzelfde met milieu-topics, iedereen maakt eigen afwegingen en iedereen praat recht wat krom is. Bijna menselijk.

Maar als je voor 2 devices betaalt en je gebruikt er zelf eentje (want je woont alleen) en je uitwonende kind gebruikt de andere, zien ze het dan bij Netflix alsnog als oplichting? Ik snap dat ze niet willen dat je je gegevens maar in het rond strooit, maar of mijn dochter nou hier bij mij thuis zit te Netflixen of op haar studentenkamer, dat zou toch niet moeten uitmaken?
Ik ben overigens verder zelf hartstikke braaf, ik betaal gewoon voor mijn e-books en Spotify. En terwijl ik een fysiek boek wel gewoon leen of uitleen, doe ik dat bij e-books dan weer niet. Vreemd eigenlijk. 

Kikki39

Kikki39

09-01-2023 om 16:51 Topicstarter

ik ben vandaag vriendelijk geholpen door een medewerker van Netflix om te kijken hoe het kon dat we niet meer konden delen. Maar hij had het zo opgelost en we konden weer delen en dat was prima voor nu gaf hij aan. Tja, zeg het maar....

Bijtje82 schreef op 09-01-2023 om 14:35:

[..]

Nee, want hij deelt niks. Het account is dan onderdeel van het vakantiehuisje.

Dat is iets heel anders dan in Nederland een account hebben en meerdere vrienden woonachtig in het buitenland, misbruik laten maken van jouw account. Of je inloggegevens delen met meerdere mensen buiten jouw huishouden.

Maar ik ga me verder van deze discussie onthouden, want of de wil om te snappen is er niet of het wordt gewoon maar best gevonden om de boel op te lichten.

Hier vinden we dat blijkbaar allemaal maar prima, maar owee als iemand de randjes van de wet opzoekt om financieel voordeliger uit te kering of bepaalde subsidies. Dan moet je ze horen hoor.. IK als belasting betaler draai daar voor op bla bla.

Maar dat anderen uiteindelijk benadeeld worden door het misbruik maken van accounts is allemaal heel normaal.

Oh mijn God, gaan we op die toer? Ik denk dat ik ook afhaak. 

Dat Netflix het éne jaar dit doet en het andere jaar dat, is geen 'beleid' oid. Het is een commerciële partij. Zolang het hen meer geld kostte om uit te zoeken of mensen op 1 adres woonden of niet dan dat het opleverde, gingen ze er natuurlijk niet achteraan. 
Nu ze financieel minder goed zitten, is dit voor hen een prima manier om extra inkomsten te verwerven. Business case denken. 

En ik vind het logisch dat gebruikers blijven delen totdat het technisch onmogelijk wordt gemaakt. En zolang het kan, en de pakkans is klein, zullen er altijd mensen zijn die de gok nemen. Ik vind het echt van een andere orde van grote dan zwart rijden. En bij Spotify worden artiesten betaald op basis van aantal keer dat liedjes gedraaid worden. Niet op basis van aantal abonnementen van Spotify. Dus ook hier geldt de commerciële situatie dat je als leverancier het wel in je voorwaarden kunt zetten, maar als je niet handhaaft neem je dus bewust een risico dat mensen accounts delen. En dat is prima. 
Als ze het namelijk niet in hun voorwaarden zouden zetten, konden ze nooit handhaven. 

Netflix heeft zelf ook uitgelegd dat ze het met stapjes gaan doen, want ze realiseren zich dondersgoed dat ze klanten anders kwijt gaan raken. 

Netflix bevestigt: vanaf 2023 kan je jouw account niet meer delen (iphoned.nl)
(...) het wordt dan geleidelijk niet meer mogelijk om vanaf verschillende adressen één account te delen, tenzij je bijbetaalt. (...) 

Als je je wachtwoord toch wilt delen vraagt Netflix maandelijks een extra bedrag voor ieder persoon waarmee je jouw account deelt. Dit zal ongeveer 3 euro zijn per maand. Je moet dan iedere keer een verificatiecode delen met degene waarmee je het account deelt. Netflix blijft vragen naar deze code, totdat het extra maandelijkse bedrag is betaald. Deze verandering wordt naar verwachting geleidelijk uitgerold in 2023, zodat gebruikers niet meteen worden afgeschrokken. Bovendien introduceert het platform een goedkoper abonnement van 6,99 dollar in de Verenigde Staten, dat waarschijnlijk ook in Nederland wordt gelanceerd.

Netflix tijdens reizen of vanaf een andere locatie gebruiken

Als je onderweg bent of in verschillende huizen woont, willen we dat je overal en altijd van Netflix kunt genieten. Als je de hoofdeigenaar van het account bent (of er mee samenwoont), hoef je je apparaat niet te verifiëren om Netflix te kijken. Als je voor langere tijd weg bent uit het Netflix-huishouden, wordt je soms gevraagd om het gebruikte apparaat te bevestigen. We vragen je om te bevestigen dat het gebruikte apparaat toegang mag hebben tot het account. Het verifiëren van een apparaat is snel en eenvoudig. Zie 'Een apparaat bevestigen' hierboven voor details.



Bijtje82 schreef op 09-01-2023 om 14:35:

[..]


Hier vinden we dat blijkbaar allemaal maar prima, maar owee als iemand de randjes van de wet opzoekt om financieel voordeliger uit te komen. Bijvoorbeeld bij een uitkering of bepaalde subsidies. Dan moet je ze horen hoor.. IK als belasting betaler draai daar voor op bla bla.

Maar dat anderen uiteindelijk benadeeld worden door het misbruik maken van accounts is allemaal heel normaal.

Doe niet zo dramatisch zeg en je meet nogal met 2 maten ook. Kan me nog herinneren dat je eerder in een ander topic schreef, wat ging over gebruik maken van uitkeringen of bijstand (gemeenschapsgeld dus), dat je maar moest pakken wat je pakken kon, want we werden al genoeg uitgeknepen. Het is dat het verboden is om posts uit een ander topic te delen hier, dus hou ik het algemeen. 

En dan nu hier zo verbolgen zijn over het delen van een Netflix-account, serieus? Het is nog steeds geen criminele misdaad hè itt misbruik maken vd wet. Het feit dat je dit al vergelijkt met misbruik maken van bijstand/uitkeringen 

EmmaT schreef op 09-01-2023 om 17:49:

[..]

Oh mijn God, gaan we op die toer? Ik denk dat ik ook afhaak.

Juist ja 

Bijtje82

Bijtje82

09-01-2023 om 19:11

Kersje schreef op 09-01-2023 om 18:29:

[..]

Doe niet zo dramatisch zeg en je meet nogal met 2 maten ook. Kan me nog herinneren dat je eerder in een ander topic schreef, wat ging over gebruik maken van uitkeringen of bijstand (gemeenschapsgeld dus), dat je maar moest pakken wat je pakken kon, want we werden al genoeg uitgeknepen. Het is dat het verboden is om posts uit een ander topic te delen hier, dus hou ik het algemeen.

En dan nu hier zo verbolgen zijn over het delen van een Netflix-account, serieus? Het is nog steeds geen criminele misdaad hè itt misbruik maken vd wet. Het feit dat je dit al vergelijkt met misbruik maken van bijstand/uitkeringen

Bedankt voor het aanhalen. Dit is dus precies wat ik bedoel. Iemand die al zijn rechten volledig benut en ervoor zorgt dat hij de vergoedingen krijgt waar hij recht op heeft, krijgt van heel veel mensen hier op het forum het stempel uitbuiter. Terwijl diezelfde mensen die met hun vinger wijzen naar mensen die net wat handiger zijn met het verkrijgen waar ze recht op hebben, het de normaalste zaak van de wereld vinden dat ze menen iets te mogen gebruiken waar ze geen recht op hebben. 

En daar wil ik het graag bij laten. 

Ik kan niet helpen maar er zijn al duidelijke antwoorden gekomen. Heb wel een tip, gewoon geen Netflix. Ik mis het niet. Wil helemaal geen code lenen. Vind gewoon zonde van mijn geld. 
Dat het al jaren zo gaat, krijg ik dan wel mee. Ik had er tijdje geleden over met Videoland. Jaaaa ik huurde weer eens een dvd. Al die betaalde diensten maken dat programma’s voor die bepaalde dienst worden gemaakt. En dan moet je weer rtlxl of Netflix hebben. Ik doe er dus niet aan mee. Maarrrr ik hoor dus steeds vaker dat mensen niet meer tv kijken maar alleen streamen. Ik hou liever vast aan wat ik heb en wat ik niet heb, is al uitgegeven aan wat ik wel heb. Ik erger me al aan digitale televisie, snoerloos verbonden en toch om de zoveel tijd haperende beelden. Ik kijk vooral naar de klantenservice om mij uit de put te helpen als alles weer vastzit 

Dymo schreef op 09-01-2023 om 15:28:

Maar als je voor 2 devices betaalt en je gebruikt er zelf eentje (want je woont alleen) en je uitwonende kind gebruikt de andere, zien ze het dan bij Netflix alsnog als oplichting? Ik snap dat ze niet willen dat je je gegevens maar in het rond strooit, maar of mijn dochter nou hier bij mij thuis zit te Netflixen of op haar studentenkamer, dat zou toch niet moeten uitmaken?
Ik ben overigens verder zelf hartstikke braaf, ik betaal gewoon voor mijn e-books en Spotify. En terwijl ik een fysiek boek wel gewoon leen of uitleen, doe ik dat bij e-books dan weer niet. Vreemd eigenlijk.

Dat gepraat over diefstal is gewoon een frame. Netflix heeft er lange tijd mee geworsteld wat ze moesten vinden van gebruik buiten het huishouden. Ze hebben er al die tijd niks mee gedaan om ongetwijfeld voor hen uitstekende redenen. En nu moeten ze de aandeelhouders een bot toegooien en hebben ze besloten dat het niet meer kan. Ze hebben altijd gezegd dat je hun diensten bedoeld waren voor binnen een huishouden, wat zij definiëren als mensen die op hetzelfde adres wonen, en nu gaan ze dat daadwerkelijk effectueren. 

Jij en ik (en vooral onze dochters) hebben gewoon pech dat ze straks niet meer kunnen meekijken met ons. Ik denk niet dat ze ons nu een oplichter vinden maar ze denken dat er in zijn algemeenheid meer geld te verdienen valt met handhaven dan met gedogen. Dat is alles. Al die morele opwinding hier …

Kikki39

Kikki39

09-01-2023 om 21:04 Topicstarter

wij hebben het gewoon nodig voor dochter. Ze is slecht in Engels en volgt via Netflix Engelse series die ze leuk vindt, dus dat vind ik heel belangrijk.

Is die code dan per sessie? Krijg je die per mail? Dan valt het wel te overzien, hoop ik. En anders maar die 3 euro extra betalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.