Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Bijtje82

Bijtje82

13-08-2023 om 12:37

Inclusief korting prijs berekenen in excel.


Bijtje82

Bijtje82

15-08-2023 om 19:59

Courage schreef op 15-08-2023 om 19:42:

[..]

Consumenten betalen sowieso altijd al 21% meer (uitgaande van BTW-tarief van 21%). De meeste ondernemers betalen de BTW niet uit eigen zak. Dus het verschil is sowieso altijd al minstens 21%.

Linksom of rechtsom iemand moet die btw betalen. Jijzelf of die ondernemer. Wel of niet verleggen dus. Ligt een beetje aan de situatie. 

Maar goed,  geen enkele onderneming verkoopt zonder marge aan een andere ondernemee en belast alleen de 21% door naar de consument. 

Ook als je zakelijk verkoopt wil je er iets op verdienen. 

Je gaat ook niet alleen maar btw vrij verkopen aan een zakelijke partij, want dat is niet interessant.

Ik heb niet over de marge gerept.
Ga ik ook niet doen.

Bijtje82

Bijtje82

15-08-2023 om 22:35

Het leuke van dit draadje is wel dat ik inmiddels veel dieper in excel ben gedoken en steeds meer leuke functies vind. Nu nog even kijken of ze nuttig kunnen zijn.

Courage schreef op 15-08-2023 om 19:42:

[..]

Consumenten betalen sowieso altijd al 21% meer (uitgaande van BTW-tarief van 21%). De meeste ondernemers betalen de BTW niet uit eigen zak. Dus het verschil is sowieso altijd al minstens 21%.

Maar of je nu 10 % korting haalt van de prijs inclusief of exclusief BTW maakt voor de uitkomst niet uit. Als je na dit draadje nog steeds niet snapt waarom kan ik dat denk ik ook niet meer uitleggen. In principe is dat gewoon basisschoolniveau rekenen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.