Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Leuke Moederdag cadeaus

Vraag voor de moeders hier? Wat vinden jullie leuk om voor moederdag te krijgen? Is bijv een cadeaubon ook goed?

Ik wil iets kopen voor de moeder van m'n kindjes zodat die dat aan haar kunnen geven met moederdag maar zoon en ik hebben geen idee wat en de ideeen van zoon zullen wel niet in goeie aard vallen.


Nick90

Nick90

28-04-2024 om 19:14 Topicstarter

Ysenda schreef op 28-04-2024 om 10:23:

[..]

Maar 50 rozen met moederdag? Dat is wel heel erg hollywood, zelfs als je wel in een liefdesrelatie zit.

Ik zou dat van mijn ex niet waarderen of is het een openlijke sollicitatie om weer een relatie aan te gaan?

Tja de advocaten hebben we beide teruggeroepen, ik ben van mening als ze echt wil scheiden dat er dan wel een brief van haar advocaat zou volgen maar dat gebeurde niet dus heeft mijn advocaat de boel ook on hold gezet op mijn verzoek. En het gaat inmiddels ook wat beter, we hebben een regeling uitgedacht voor de kinderen samen zonder ruzie en gedoe, ze praat weer tegen me en als ze morgen zou zeggen dat ze terug wil naar hoe het was zou ik alleen vragen hoe laat ik haar op moet halen.  Ik mis haar en ons gezin, ze ziet zelf ook wel in dat ze zwaar overtrokken reageerde en ik hou van haar. En toegegeven het is makkelijker om met 2 voor de kinderen te zorgen dan alleen, ik heb m'n dochter nu van woensdag  tot vrijdag en ze is van vrijdag tot woensdag dus bij mama en onze zoon breng ik op vrijdagavond zodat broer en zusje tijd samen hebben, ik haal hem dan zondag weer op en om de week zijn ze allebei het weekend bij mij. Dochter neemt het verder goed op, ze is altijd happy om of mij of haar mama te zien, ze past zich zo goed aan en het is gewoon zo'n leuk kindje. En ik mis het gezin wat we waren gewoon heel erg. 

ik zou denk ik je andere draad nog een paar keer goed doorlezen want je lijkt wel in herhaling te vallen.

Nick90 schreef op 28-04-2024 om 19:14:

[..]

Tja de advocaten hebben we beide teruggeroepen, ik ben van mening als ze echt wil scheiden dat er dan wel een brief van haar advocaat zou volgen maar dat gebeurde niet dus heeft mijn advocaat de boel ook on hold gezet op mijn verzoek. En het gaat inmiddels ook wat beter, we hebben een regeling uitgedacht voor de kinderen samen zonder ruzie en gedoe, ze praat weer tegen me en als ze morgen zou zeggen dat ze terug wil naar hoe het was zou ik alleen vragen hoe laat ik haar op moet halen. Ik mis haar en ons gezin, ze ziet zelf ook wel in dat ze zwaar overtrokken reageerde en ik hou van haar. En toegegeven het is makkelijker om met 2 voor de kinderen te zorgen dan alleen, ik heb m'n dochter nu van woensdag tot vrijdag en ze is van vrijdag tot woensdag dus bij mama en onze zoon breng ik op vrijdagavond zodat broer en zusje tijd samen hebben, ik haal hem dan zondag weer op en om de week zijn ze allebei het weekend bij mij. Dochter neemt het verder goed op, ze is altijd happy om of mij of haar mama te zien, ze past zich zo goed aan en het is gewoon zo'n leuk kindje. En ik mis het gezin wat we waren gewoon heel erg.

Ik hoop dat het lukt. Het klinkt alsof het wel weer goed gaat komen, maar even tijd moet hebben. Maar wie weet wordt dit wel een hele bijzondere moederdag voor jullie. Dan een mooi persoonlijk sieraad geven. Mooie kaart erbij.

Succes 

Ysenda schreef op 28-04-2024 om 19:46:

ik zou denk ik je andere draad nog een paar keer goed doorlezen want je lijkt wel in herhaling te vallen.

Oh heb ik wat gemist?

in deze fase van jullie relatie zou dit bij mij echt verkeerd vallen. Echt veel te veel. Ik zou druk voelen vanuit jou en het zou me irriteren dat je dit op moederdag zou doen. De dag die moet draaien om mijn kinderen met mij en juist op die dag kom je ertussen wringen. Ik zou mijn aandacht helemaal bij de kinderen willen en niet in mijn hoofd met mijn ex bezig willen zijn. Dat zou helaas wel gebeuren na zo'n cadeau. 

Volgens mij heeft zij de relatie verbroken. Daar had ze redenen voor. Of jij het daarmee eens bent of niet doet er dan niet zoveel toe. Zij had haar redenen om de relatie te verbreken, er zijn nu eenmaal dingen gebeurd tussen jullie. Ik heb daar eerder wel wat over gelezen van jou. Als er redenen zijn of komen om de relatie weer op te pakken dan is dat fijn voor jullie. Zeker als de grote reden daarvoor liefde is. 
Er zitten genoeg dagen in het jaar waarop je haar kunt laten weten dat jij weer open staat voor een relatie. Dat je haar iets liefs kunt sturen. Waarom op moederdag? Als je dan al iets wil doen zou ik eerder denken aan een kaartje of berichtje waarin je schrijft dat je blij bent dat zij de moeder van jullie kinderen is oid. 
Niet die grote bos rozen die toch echt iets anders uitstralen in mijn ogen. Zeker omdat bekend is dat jij de relatie niet wilde verbreken maar dat het vanuit haar is gekomen. 

Ik had overigens zoon laten kopen wat hij wilde. Het is eigenlijk toch een teken van liefde dat hij iets wil geven waar hij heel blij van zou worden? Hij gunt zijn moeder dezelfde blijdschap. Blijkbaar kan hij de schakeling nog niet maken om zich in te leven in mama en wat zij leuk vindt. Hij heeft wel de leeftijd om hem daar misschien bij te helpen of om daarover te praten en kijken of hij daarin mee kan gaan (zoniet dan zou ik toch die kaarten laten kopen. Dat past dan nu bij hem). maar het afkappen en dan zelf een groot cadeau te regelen wat hij niet zelf bedacht heeft is echt een brug te ver. Dit cadeau komt ook overduidelijk niet van hem maar van jou. 

En weet je, misschien is ze de scheiding inderdaad aan het heroverwegen. Je weet het niet, je hebt dat niet van haar zelf gehoord. Het kan inderdaad zo zijn dat ze daarom de advocaat heeft gevraagd om nog geen brief te sturen. Je praat nu net weer met elkaar schrijf je. Dit is dan zo overweldigend. Ik zou dan eerder de volgende keer dat er wisseling van de kinderen is vragen of je even met haar kan praten. Dan proberen te praten of de status van jullie relatie, dan aangeven dat jij nog steeds van haar houdt en open staat voor een herstart. Misschien met kaartje aan een roos erbij als je graag iets met rozen doet. Dan een mooie tekst over haar als moeder of over jullie. Niet meteen 50, gewoon 1 vind ik best romantisch eigenlijk, of een klein bosje. 

Maar goed dit is mijn mening, ook gebaseerd op dingen die jij eerder gepost hebt. Ik heb al gelezen dat er hier ook andere vrouwen zijn die er anders over denken en ik heb het gevoel dat je niets met dit hele verhaal zal doen maar ik wilde je het toch meegeven. Succes en sterkte want de situatie waarin jullie als gezin maar ook als (ex) partners is heel lastig. 

Nick90 schreef op 28-04-2024 om 19:14:

[..]

Tja de advocaten hebben we beide teruggeroepen, ik ben van mening als ze echt wil scheiden dat er dan wel een brief van haar advocaat zou volgen maar dat gebeurde niet dus heeft mijn advocaat de boel ook on hold gezet op mijn verzoek. En het gaat inmiddels ook wat beter, we hebben een regeling uitgedacht voor de kinderen samen zonder ruzie en gedoe, ze praat weer tegen me en als ze morgen zou zeggen dat ze terug wil naar hoe het was zou ik alleen vragen hoe laat ik haar op moet halen. Ik mis haar en ons gezin, ze ziet zelf ook wel in dat ze zwaar overtrokken reageerde en ik hou van haar. En toegegeven het is makkelijker om met 2 voor de kinderen te zorgen dan alleen, ik heb m'n dochter nu van woensdag tot vrijdag en ze is van vrijdag tot woensdag dus bij mama en onze zoon breng ik op vrijdagavond zodat broer en zusje tijd samen hebben, ik haal hem dan zondag weer op en om de week zijn ze allebei het weekend bij mij. Dochter neemt het verder goed op, ze is altijd happy om of mij of haar mama te zien, ze past zich zo goed aan en het is gewoon zo'n leuk kindje. En ik mis het gezin wat we waren gewoon heel erg.

Oei Nick, je bent wel heel hoopvol gestemd. Misschien terecht, maar misschien ook niet. Probeer je realistisch te blijven?

Misschien heeft ze haar advocaat teruggeroepen omdat het wel heel duur werd, of omdat ze dacht dat het ‘in goed overleg’ met jou sneller gaat en met een beter resultaat voor haar.

Ik begrijp dat het haar initiatief was om te scheiden. Is die reden om te scheiden nu verdwenen? Waarbij ik ook vermeld dat als zij wilde scheiden na een ‘voorval’ er waarschijnlijk een hele wereld van voorvallen of redenen en zorgen onder ligt.

Ik waarschuw je even zodat je niet dadelijk na moederdag en je 50 witte rozen (waarbij het in mijn ogen inderdaad erg van jullie kinderen en moederdag afleidt en je de aandacht erg naar jezelf en jullie relatie verlegt) keihard van je roze wolk valt. En je keihard teleurgesteld raakt. En dan misschien heel boos wordt, wat me voor niemand fijn lijkt.

TO: heb je imlnmiddels besloten wat je gaat geven?

Nick90

Nick90

09-05-2024 om 22:59 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 09-05-2024 om 22:02:

TO: heb je imlnmiddels besloten wat je gaat geven?

De bloemen had ik al besteld, een moederdagontbijtje en zoon heeft na enige sturing een geurtje gekozen wat ze vaak draagt. 

Nick90 schreef op 09-05-2024 om 22:59:

[..]

De bloemen had ik al besteld, een moederdagontbijtje en zoon heeft na enige sturing een geurtje gekozen wat ze vaak draagt.

Dus eigenlijk heb je niks gedaan met de tips in dit topic .

Due-scimmie schreef op 09-05-2024 om 23:05:

[..]

Dus eigenlijk heb je niks gedaan met de tips in dit topic .

Het is iig geen bon geworden maar een gericht geurtje en ik hoop dat die kaart met lieve woorden van waardering voor moeder nog bij de rozen komt. Ik zou zeggen niks meer aan doen. En kind heeft vast iets gemaakt op school gezien zijn leeftijd. Laat hem anders ook iets liefs op de kaart schrijven. 

Moederkareltje schreef op 09-05-2024 om 23:14:

[..]

Het is iig geen bon geworden maar een gericht geurtje en ik hoop dat die kaart met lieve woorden van waardering voor moeder nog bij de rozen komt. Ik zou zeggen niks meer aan doen. En kind heeft vast iets gemaakt op school gezien zijn leeftijd. Laat hem anders ook iets liefs op de kaart schrijven.

Een gericht geurtje is ook weer niet het kind zelf laten kiezen wat meermaals is aangeraden . Ik heb echt 100x liever pokemonkaarten die kind vol trots geeft dan een geurtje wat ik toch al draag en hij niet volledig zelf uitkiest. 

Due-scimmie schreef op 10-05-2024 om 07:10:

[..]

Een gericht geurtje is ook weer niet het kind zelf laten kiezen wat meermaals is aangeraden . Ik heb echt 100x liever pokemonkaarten die kind vol trots geeft dan een geurtje wat ik toch al draag en hij niet volledig zelf uitkiest.

Achja. Het is gekozen pad nu, iedere moeder is anders. Er is in iedergeval aan haar gedacht, (vorige jaar is mijn man het straal vergeten). Zelfs een topic is er over geopend. Ik vind wel een kind van 9 moet zich intussen wel kunnen verplaatsen dat pokemonkaarten niet met moeder spelen en andersom. Moeder is vast blij met deze versie. 

en het advies om die bloemen te verzetten naar een andere dag heeft hij ook in de wind geslagen. 

voor mij zou het ook wat to much zijn, maar mogelijk valt het bij deze moeder wel in goede aarde. Je denkt in ieder geval aan Moederdag en om iets te regelen. 
ik ga nu m’n 3de Moederdag als gescheiden moeder tegemoet en ex heeft wederom niks geregeld. Vorig jaar heeft zijn moeder nog wat last minute geregeld en dit jaar is mijn moeder met dochter op pad geweest en het zijn geen Pokémon kaarten geworden maar wel iets wat dochter heeeeeel mooi vindt (m’n moeder zei nog dat ze heeft geprobeerd om aan te geven of mama dit ook leuk zou vinden, maar dit moest het worden) ik ben heel benieuwd wat ik krijg 🤣 ik hou hier van, dochtertje heeft naar beste kunnen en met liefde wat uitgezocht

Biem schreef op 10-05-2024 om 09:14:

voor mij zou het ook wat to much zijn, maar mogelijk valt het bij deze moeder wel in goede aarde. Je denkt in ieder geval aan Moederdag en om iets te regelen.
ik ga nu m’n 3de Moederdag als gescheiden moeder tegemoet en ex heeft wederom niks geregeld. Vorig jaar heeft zijn moeder nog wat last minute geregeld en dit jaar is mijn moeder met dochter op pad geweest en het zijn geen Pokémon kaarten geworden maar wel iets wat dochter heeeeeel mooi vindt (m’n moeder zei nog dat ze heeft geprobeerd om aan te geven of mama dit ook leuk zou vinden, maar dit moest het worden) ik ben heel benieuwd wat ik krijg 🤣 ik hou hier van, dochtertje heeft naar beste kunnen en met liefde wat uitgezocht

Ja maar het is toch niet de norm dat je ex iets voor je moet regelen met moederdag? Het wordt wel heel ingewikkeld zo. Dat TO dat graag wil vanuit zijn oogpunt, moet ie zelf weten. 

Of begrijp ik je verkeerd?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.