Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Controleren laptop


weet dat t niet oke is, maar ik controleer met regelmaat de laptop van mijn volwassen zoon.
Toen ik tijd geleden iets vanaf zijn laptop wilde printen zag ik een popup chat van instagram waarin hij met een vrouw  aan t chatten was. Deze ‘vrouw’ komt uit Canada en heeft een bitcoin account.
Naar mijn idee fake, maar denk dat hij t serieus neemt. Ze noemt hem cutie en hij voelt zich zo te zien erg gewaardeerd door haar reacties. En reageert hier ook zo op terug.
Hij heeft een vriendin en samen hebben ze t fijn. Vraag me af waarom hij dit doet.
Nu weet ik dat t echt niet oke is om dit te doen. Zijn privacy!
Ik ben vroeger door zijn vader bedrogen en zie veel van hem in mijn zoon terug. Wil hem en zijn vriendin behoeden voor deze ellende die een ogenschijnlijke onschuldige chat teweeg kan brengen.

Het is mijn probleem en merk dat ik zaken dus nog niet goed verwerkt heb. Ik wil hiermee stoppen maar hoe?

Tegen je zoon zeggen dat je op zijn laptop kijkt en dat je nu een afspraak met een psycholoog hebt gemaakt.

Zorg dat zoon zijn wachtwoord veranderd en dat je hier niet achter komt. Verder, stop er gewoon mee.

Je zegt het zelf al, maar dit is echt heel ongezond. Wellicht toch professionele hulp zoeken om te zorgen dat je niet teveel op zoon projecteert, want dat lijkt me voor jullie beiden naar. Je bent op dit moment niet te vertrouwen mey andermans privacy, dat is best fundamenteel. Je weet verder ook niet echt hoe de vork in de steel zit.

Misschien kun je leren te 'behoeden' zonder te gluren naar voorinformatie. Door te praten met elkaar bijvoorbeeld. Of beter nog, leren te accepteren dat iemand zelf fouten mag maken. Controledwang en geen respect hebben voor privacy zijn zaken waar ik nu juist iemand voor zou willen behoeden.

Gaat het om een liefdesrelatie of over de bitcoin? In het laatste geval zou ik hem wel duidelijk maken dat je heel erg verliezen kan door geleend geld te stoppen in crypto. Makkelijk rijk worden bestaat niet. Anders zouden de influencers zélf dat geld pakken en geen naïef persoon hoeven om te praten.

rionyriony schreef op 22-04-2024 om 17:59:

Makkelijk rijk worden bestaat niet. Anders zouden de influencers zélf dat geld pakken en geen naïef persoon hoeven om te praten.

Ze zijn gewoon heel lief en willen graag iedereen helpen!

dit klinkt als de pig butchering scam: 


https://youtu.be/pLPpl2ISKTg?si=fGIWjjXTe02X3Zmf

en verder; wat je doet is volgens mij zelfs strafbaar. Als je zoon er achterkomt, is het vast een enorme vertrouwensbreuk. Je moet een manier vinden om hiermee te stoppen. En omdat je zelf de oorzaak ziet in onverwerkt verdriet en teleurstelling, zou ik daar beginnen.  Zoek iemand die je daarbij kan helpen. 

Chantalle74

Chantalle74

22-04-2024 om 20:13 Topicstarter

Doemijdieglazenbol schreef op 22-04-2024 om 19:44:

dit klinkt als de pig butchering scam:


https://youtu.be/pLPpl2ISKTg?si=fGIWjjXTe02X3Zmf

en verder; wat je doet is volgens mij zelfs strafbaar. Als je zoon er achterkomt, is het vast een enorme vertrouwensbreuk. Je moet een manier vinden om hiermee te stoppen. En omdat je zelf de oorzaak ziet in onverwerkt verdriet en teleurstelling, zou ik daar beginnen. Zoek iemand die je daarbij kan helpen.

Omg vol afschuw dit filmpje bekeken. Dit is er dus idd aan de hand. Precies zelfde scenario…dag 1 …dag 2….

Doet er niks aan af dat het niet oke is mijn gedrag. Meer dan niet oke. Schaam me ook hiervoor, moet er echt actie op gaan ondernemen. Zoon is nu in levensfase waarin zijn vader mij bedroog toen ik zwanger was. Dit heeft zo mijn vertrouwen geschaad, maar nooit gedacht dat het nog zo diep zou zitten en ik dit nu op mijn zoon projecteer.

Doet pijn hier weer mee geconfronteerd te raken, maar zal er wel hulp voor gaan zoeken.

Wil jullie bedanken voor de spiegel die jullie voor me houden. Hij verdient zijn privacy en ik mijn ‘rust’ en stoppen met wantrouwen.

zorg dan iig dat hij die video te zien krijgt, als is het onder het mom van; jij bent toch met crypto bezig? Daar hadden we het (ergens) over. Kijk dit eens…


en sterkte. Dapper dat je het nu aan durft te kijken. Het topic openen was de eerste stap. Hoop dat het niet de laatste is. 🍀💪🏻

Doemijdieglazenbol schreef op 22-04-2024 om 20:23:

zorg dan iig dat hij die video te zien krijgt, als is het onder het mom van; jij bent toch met crypto bezig? Daar hadden we het (ergens) over. Kijk dit eens…


en sterkte. Dapper dat je het nu aan durft te kijken. Het topic openen was de eerste stap. Hoop dat het niet de laatste is. 🍀💪🏻

Goed advies.

Los van dat het écht niet oké is om in de laptop van je volwassen zoon te zitten. Het zou mijn vertrouwen enorm beschadigen.

Voor je trauma's lijkt hulp zoeken me gepast. Mocht je zoon toch zijn vriendin bedriegen, dan zijn de gevolgen voor hem en hoef je hem niet zielig te vinden. Je kunt hem dan wel als geen ander duidelijk maken hoeveel zoiets met iemand kan doen. Hopelijk leert hij daarvan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.